Woestein schreef:Heb nu zelf een Haflinger ruin te koop waarbij voor een goed tehuis de prijs zeker bespreekbaar is.
En wat voor reacties je dan krijg...
Koppijn krijg ik er van.
Mensen die de advertentie niet goed lezen, mensen die 300 bieden en dan niets laten horen verder en ga zo maar door.
Ik weet heus wel dat er meer aanbod dan vraag is op de markt maar om nou een 6,5 jarige, leuke sportieve ruin en verder kern gezond dier voor een klein bedrag aan de eerste de beste weg te doen... nee.
(hij moet wel met deken op in de zomer wegens kans op schuren)
Als iemand hem graag wilt en serieus is in de reacties (bijv. niet tig keer mailen maar gewoon een afspraak maken en langs komen... je koopt een dier toch niet via email!!) dan komen we er wel uit...
Hij staat nu bijv. op MP voor 550,- indien hij deze maand nog opgehaald wordt, is dat niet gaat hij gewoon komende maand voor 1000,- erop en kijken wat we er dan voor krijgen, misschien heb je dan een wat serieuzere doelgroep te pakken.
Heb zelf al gezegd dat als ik hem niet kan verkopen dat ik hem dan nog liever naar de slacht brengt...
Klinkt hard maar liever dat dan dat iemand hem wel kan kopen, mij "overtuigd" in het goede plekje en dat hij uiteindelijk in de handel komt en van het ene adres naar het andere adres verhuisd..
Ja het is wat allemaal...
Geldt niet voor iedereen
Gemaild, gebeld, en aan de telefoon heeft ze gezegd ik wil hem
Met mijn pony erheen gereden, daar heb ik haar nog even les gegeven. En dat was het
Toen belde ze me een paar dagen later op dat ze mijn andere pony ook graag wilde, dus die ook gewoon gebracht en daar nog even tips gegeven enzo. Zo moeilijk was het 
Ik zou trouwens niet zo makkelijk zijn in je paard anders naar de slacht doen. Er zijn goede plekjes die een goedkoop paard zoeken dat écht goede plekjes zijn, zie mijn verhaal maar. Je moet je eerst gewoon eigen maken met die mensen enz. Om te kunnen zien of je ze kan vertrouwen etc. Dagelijks contact blijven houden op het begin, foto's vragen, erheen gaan.
Jammer dat mensen makkelijk zijn in hun paard weggeven aan een goed plekje en er niet meer naar om kijken, en daarna zeuren als het geen goed plekje blijkt te zijn en dat rondbazuinen waardoor mensen hun paard naar de slacht brengen ipv de moeite nemen om een écht goed plekje te zoeken en te houden.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 26-12-12 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt