Het gaat je ouders waarschijnlijk niet alleen om het geld en de tijd, maar ook om de verantwoordelijkheid. Even last minute op vakantie is er niet meer bij, je moet er altijd rekening mee houden.
Daarnaast koop je niet zo maar even een pony, de kans dat de klik er niet is, is heel groot. Er gaat echt veel tijd inzitten en waarschijnlijk hebben je ouders liever dat je die tijd in school steekt. Zeker met het oog op studeren (een pony heb je namelijk niet voor een jaartje).
Ik zat vroeger in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vriendin kreeg wel een paard. Wat was ik jaloers in het begin! Naarmate de tijd vorderde zag ik wel dat het helemaal niet zo erg was dat ik 'maar' op de manege reed en geen eigen paard had. Haar paard was nogal problematisch, bleek later iets lichamelijks te zijn, was geen land mee te bezeilen.
Het kostte inderdaad erg veel tijd en je moest er altijd rekening mee houden. Toen ik wat ouder was, afgestudeerd was en een vaste baan kreeg heb ik pas een eigen paard gekocht.
Ik heb er nu bewust voor gekozen en mijn ouders val ik er niet mee lastig. Het is nu mijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb het geluk dat ik hem erg goedkoop kan stallen en dan nog is het een hele dure hobby waar je hard voor moet werken.
Ik geef je ouders dus 100% gelijk, probeer hun standpunt te respecteren, later zal je ze dankbaar zijn

.