Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:10

Ook ik wilde natuurlijk al vanaf m'n 11e een eigen pony :') Mijn ouders zijn totaal geen paardenmensen en hebben er niks mee. Ook hebben we de ruimte er niet voor dus helaas pindakaas.

Nu ben ik bijna 21 en zelf aan het sparen. Heb een bijrijdpaardje waar ik veel van leer. Ik woon nog thuis en uiteindelijk wil ik ook op mezelf gaan wonen, waarvan ik zeker weet dat dat niet hier in de buurt is.
Dus maar lekker aan het sparen en als ik op mezelf woon komt er pas een paardje.

Als je ouders het niet willen en jij wel, ga dan zelf sparen ook al kan je nu nog geen baantje krijgen. Het is gewoon erg duur en je moet je ouders niet willen dwingen. Heb geduld :) Dat wordt beloond.

MyHorseGirl

Re: Hoe krijg ik een eigen pony van mijn ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:13

:\ Het was weer vakantie..

Je kunt toch geen pony afdwingen bij je ouders? Misschien hebben ze er wel geld voor, maar willen ze die verantwoordelijkheid niet? Ik geef ze geen ongelijk.. Als puntje bij paaltje komt dan moeten zij alles betalen, ook als de pony dan ziek wordt. Volgens mij heb je geen besef van hoe veel tijd en geld er in zo'n pony zit. Ga opzoek naar een bijrijdpaard, daar leer je heel veel van.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:14

Dit is een topic van 2012 :) Ik heb even geTemd :)

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:15

corinne1981 schreef:
Het gaat je ouders waarschijnlijk niet alleen om het geld en de tijd, maar ook om de verantwoordelijkheid. Even last minute op vakantie is er niet meer bij, je moet er altijd rekening mee houden.
Daarnaast koop je niet zo maar even een pony, de kans dat de klik er niet is, is heel groot. Er gaat echt veel tijd inzitten en waarschijnlijk hebben je ouders liever dat je die tijd in school steekt. Zeker met het oog op studeren (een pony heb je namelijk niet voor een jaartje).

Ik zat vroeger in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vriendin kreeg wel een paard. Wat was ik jaloers in het begin! Naarmate de tijd vorderde zag ik wel dat het helemaal niet zo erg was dat ik 'maar' op de manege reed en geen eigen paard had. Haar paard was nogal problematisch, bleek later iets lichamelijks te zijn, was geen land mee te bezeilen.
Het kostte inderdaad erg veel tijd en je moest er altijd rekening mee houden. Toen ik wat ouder was, afgestudeerd was en een vaste baan kreeg heb ik pas een eigen paard gekocht.
Ik heb er nu bewust voor gekozen en mijn ouders val ik er niet mee lastig. Het is nu mijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb het geluk dat ik hem erg goedkoop kan stallen en dan nog is het een hele dure hobby waar je hard voor moet werken.

Ik geef je ouders dus 100% gelijk, probeer hun standpunt te respecteren, later zal je ze dankbaar zijn ;).

ik ben het helemaal met je eens, ik mag zelf ook geen eigen pony en ik help nu op de manege en daarvoor mag ik na het helpen rijden. ik rij ook nog een keer in de week les, en volgensmij doe je er veel ervaring mee op. Een vraagje, hoe heb jij ervaring opgedaan?

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:16

Leukertje schreef:
Ik kreeg onverwacht mn poown toen ik de moed al opgegeven had en gestopt was met zeuren :')

Haha ik had dit ook! Alleen dan wel blijven kijken of er nog leuke pony's/paarden te koop stonden :o

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:28

Tot een tijdje geleden zat ik ook te zeuren, maar niet zodat mijn ouders alles zouden moeten betalen. ik zou een grote krantenwijk nemen en dit en dat blabla. Maar het helpt allemaal niet. Ik heb een geweldige bijrijdpony die 4 is en ik mag haar alles aanleren! dat vind ik alleen maar leuker, en ik mag haar ook wel een beetje beschouwen als eigen. want ik en de eigenaar zijn de enige die er op rijden. en ik mag er mee op wedstrijd etc etc, beter dan dit kan je het gewoon niet hebben denk ik! :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:14

Mila11 schreef:
Oke, Dit staat in haar profiel

Daar heb ik Joep ontmoet en algauw werd hij mijn verzorgpony. Op 1 mei 2013 is hij officieel van mij geworden!

Je zei dat hij gewoon je verzorgpony was, toch? Ik snap het niet meer

Kan toch? Dit topic is uit 2012 :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:17

Mensen, dit topic is uit 2012.
Inmiddels zijn er al heel wat dingen veranderd.
Misschien handig om eerst even te kijken hoe oud een topic is en daarna pas conclusies trekken :Y)

shettie2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:53

Ik wil ook echt super graag een pony (Shetje)
Maar we zitten met de kosten van de dieren arts en hoefsmit weet iemand hoeveel dat toevalig per maand gaat kosten?

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:07

Ik heb ook op mijn elfde een eigen pony gekregen en het word als je naar de middelbare school gaat wel moeilijk, dus daarom nu al heel erg je best doen op school en neem een bijrijdpony / verzorgpony waar je door regen en wind door heen gaat en laat zien dat je zelf ook geld bij kan leggen ( je zakgeld?! )

Edit: zie nu pas dat het een oud topic is, sorry !

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:08

shettie2002 schreef:
Maar we zitten met de kosten van de dieren arts en hoefsmit weet iemand hoeveel dat toevalig per maand gaat kosten?

Mijn pony heeft bijna nooit wat en we zijn er bij elkaar denk ik 200,- per jaar aan kwijt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:12

200 euro per jaar, waarom vind ik dat niet echt een reëel bedrag?

Met die 200 euro per jaar, geef je je pony voldoende eten (kracht en ruwvoer),hoefsmid, vaccinatie's, ontworming,stal, bodembedekking, weide, weideonderhoud,.....

Dus als je dat per maand berekend is dat een 16.5 euro per maand?

shettie2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:37

chanel1985 schreef:

Met die 200 euro per jaar, geef je je pony voldoende eten (kracht en ruwvoer),hoefsmid, vaccinatie's, ontworming,stal, bodembedekking, weide, weideonderhoud,.....

Hihi maar miss heeft ze haar eigen weiland he?
en stal..

shettie2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:39

Jipslewe schreef:
shettie2002 schreef:

Mijn pony heeft bijna nooit wat en we zijn er bij elkaar denk ik 200,- per jaar aan kwijt

200 euro per jaar of per maand en wat voor pony heeft uw precies?

shettie2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:41

shettie2002 schreef:
chanel1985 schreef:

Hihi maar miss heeft ze haar eigen weiland he?
en stal..

En mag ik vragen hoeveel uw kwijt bent per maand want 200 per jaar kan volgens mij niet als de stalling al 90 euro per maand kost

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 20:09

chanel1985 schreef:

Als je even goed had gelezen zou je zien dat het alleen om de hoefsmid en DA ging :+

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:01

Daar gaan we weer :roll:
Als je ouders "neen" zeggen heb je je daar aan te houden , spaar en koop je er later zelf 1 dan zal je wel zien hoeveel ze kosten in rijd en geld ;)
200 euro voor hoefsmid en DA
Mijn pony staat op ijzers en heeft hoeven die ontzettend snel groeien , ben dus elke 3 maand 75 euro aan HS kwijt ! Elke 3 maanden bloed en mestonderzoek . Inenting elk jaar . Elk jaar tandartsbezoek . Elk jaar controleren door fysiotherapeut . Nee met 200 euro kom je er niet
*gaat nu rest van topic lezen* en ontdekt dat topic uit 2012 is , in dit geval heb ik dus niets gezegd veel geluk nog met je paardje het is een prachtig dier! :o
Laatst bijgewerkt door jadeken op 05-03-14 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:06

jadeken schreef:
Als je ouders "neen" zeggen heb je je daar aan te houden , spaar en koop je er later zelf 1 dan zal je wel zien hoeveel ze kosten in rijd en geld ;)
Mijn pony staat op ijzers en heeft hoeven die ontzettend snel groeien , ben dus elke 3 maand 75 euro aan HS kwijt ! Elke 3 maanden bloed en mestonderzoek . Inenting elk jaar . Elk jaar tandartsbezoek . Elk jaar controleren door fysiotherapeut . Nee met 200 euro kom je er niet
*gaat nu rest van topic lezen*

Niet iedereen laat elke 3 maanden het bloed en mest onderzoeken en laat opknipt elk jaar de fysio langs komen voor controle

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:10

LiannePuthzy schreef:
jadeken schreef:

Niet iedereen laat elke 3 maanden het bloed en mest onderzoeken en laat opknipt elk jaar de fysio langs komen voor controle

Ik ben zuinig op mijn beestjes , uiteindelijk ben jij degene die 'problemen' moet gaan ontdekken ze zullen het je niet zelf vertellen.
Ik denk dat ik me veel te schuldig voel als er een probleem is dat al maanden aansleept , dus laat ik trouw elk jaar hem helemaal binnenstebuiten keren als is he maar om zeker te zij. :P

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:28

Papegara schreef:
Donna,
Een pony is wel duur hoor. Stalling, je moet ook spullen hebben. hoefsmit, dierenarts als dat nodig is.
Het is niet alleen het kopen van de pony en het betalen van een stal. Maar wat als je paard ziek wordt, ik denk dat jij niet in de portommonee van je ouders kan kijken en al helemaal niet van de ouders van je vriendin :)

Ik denk dat het stallen van een pony op een manege of pensionstalling goedkoper is dan een kinderopvang of na-schoolse opvang :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:36

LiannePuthzy schreef:
jadeken schreef:

Over veel gevallen dat de DA moet komen heb je helemaal geen keuze...

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:33

Mijn pony is nogal gevoelig voor wormen en is bij mij gekomen met stevige besmetting dis het zekere voor het onzekere, bovendien is hij vaak stijf waardoor de fysio soms meerdere keren in een maan moet komen....

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:44

maar dat betekent niet dat ieder paard zo veel hoeft te kosten toch?