ONBEGRIP :'(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrimeurLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:41

Hey,

Nou iedereen dus zijn mening gaat uiten wil ik ook nog wel wat kwijt;
Ik vind dat de TS wel een beetje overdrijft, in je slaap huilen.
Maar ik kan het niet weten en ik snap heel goed dat je het er moeilijk mee hebt!
Ik had vanaf m'n 3e ook een verzorgpony (met mijn broers), die werd verkocht toen ik 6 was.
Ik had dus het geluk dat ik haar weer tegen kwam op de manege waar ik ging rijden, en ze staat er nog steeds.
Misschien was het handig als jullie het 'flauwe' praten (tussen car_friesje & TS) ff via PB hadden gedaan.
Ik vind het wel eerlijk dat car_friesje toegeeft dat ze wat onzeker is op 't paard.
Mja genoeg van mijn meningen, hopelijk horen we wel hoe 't is gegaan :)
Grt P.lover

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:19

Ik zeg ook eerlijk voor meschien vele van jullie kan het overdreven over komen.
Of juist niet omdat je het zelf al paar x heb meegemaakt.
En ik hecht niet zomaar aan een pony, maar leek er meteen een klik was.
En zo heb ik het nog niet 1x met een pony gevoelt.
Hij was gewoon echt een speciale Pony!
Met een speciale karakter! en het voelde altijd helemaal oke bij hem.
Ik vertrouwde hem volop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:38

Het zijn jouw gevoelens, jij bent de enige die daarover kan oordelen :)
Overdreven? Nee, ik vind dit hele normale gevoelens vooral bij een meisje van 14.
(Op die leeftijd kon ik al nachten wakker liggen van een ruzietje met een vriendin :+ puberteit is a bitch :') stomme hormonen zijn al ellendig genoeg zonder dat er drama plaatsvindt. )

KM_Ris

Re: ONBEGRIP :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:30

Joh ik heb vorig jaar nog dagen lopen huilen omdat er een paard weg ging.
en ik moet er niet aan denken dat t paard waar ik nu mee bezig ben weg gaat, maar helaas heb je daar als verzorger niets over te zeggen.
Ik snap je gevoel ook heus wel :(:)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 08:34

@Vuurneon :)
@TringTring ja ik vind het echt heel erg :( maar als die naar de verkoop een goed thuisje heeft kan ik rustig slapen. Dat is de enigste zorg die ik nu steeds draag want wil gewoon niet dat die verkeerd terecht komt. En ik vind dat een klein nadeel aan verzorgen maarjha :)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:19

Sorry hoor maar ik ben bekend met de eigenaresse van de pony. Zij heeft op eigen houtje een stichting opgezet om verwaarloosde dieren op te vangen en te helpen. Doelstelling van de stichting is: Onze doelstelling is om mensen en dieren dichter bij elkaar te brengen. Wij beogen het welzijn van dieren te vergroten door hun rol in de maatschappij te versterken. Dit doen wij door de dieren in te zetten in educatie, zorg en therapie. Het is geweldig te zien hoe het mes aan twee kanten snijdt, hoe kinderen, bejaarden en minder validen opknappen van een bezoekje aan of van de dieren. De therapeutische werking van dieren op mensen is intussen heel bekend. Daarnaast zijn onze dieren voor 98 % opvangdieren, die na gebleken geschiktheid in het programma worden ingezet en zo voorvechters worden voor meer respect en welzijn voor het dier.

Ik vind dit een hele goede zaak. Mij nichtjes gaat hier ook wel eens heen en leren niet bang te zijn en respect te hebben voor dieren.

Ik snap dat je het vervelend vindt dat deze pony wordt verkocht en dat je daar verdrietig over bent. Maar om nou de eigenaresse te gaan afkraken om zo je verdriet te uiten vindt ik erg laag. Jouw verhaal komt heel anders over dan de waarheid (ik zag dit pas toen ik de pony ging opzoeken op speurders). Je omschrijft de eigenaresse als eoa kenau die geen hart heeft voor dieren terwijl het juist precies het tegenovergestelde is. Dat ze er een trailer voor vraagt vindt ik niet gek, het is en blijft een stichting en ze is dus financieel afhankelijk. De pony gaat weg omdat 'de meiden' er te groot voor zijn geworden. Je moet begrijpen dat er aardige kosten verbonden zitten aan het houden van paarden. En de eigenaresse kennende komt de pony echt niet zomaar bij jan alleman terecht maar zoekt zij ook echt een baasje die goed voor de pony zal zijn.

Ik hoop dat de lezers dit meenemen en hun mening over de eigenaresse zullen bijstellen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 15:10

Ze heeft natuurlijk een hart!
Maar ik vind hoe ze het nu doet met de pony!
niet eerlijk en gewoon ook niet tegenover te pony.
Hij is al 2 x eerder weggegaan bij zijn trouwe thuisje!
En daar maak ik me zorgen om ik geef erg om die pony (en de waarheid is wat ik boven bij mijn topic heb gezet! zo is het gegaan ;)
en daar heb ik ook super veel verdriet van ;(
En nu heeft ze er toch een Ijslander bij?
Dus waarom doet ze hem dan weg:?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:36

Wat erg TS! Het is altijd verdrietig als een verzorgpaard of lievelingspaard wordt verkocht.
Maar pas op met wat je op internet zet, bokt is een openbaar forum en de eigenaar kan dit ook lezen. Als dit over mijn paard zou gaan, en jij was mijn verzorgster zou ik hier namelijk niet zo blij mee zijn.

Als de pony wordt verkocht omdat hij te klein is, dan is het toch logisch dat er een grotere pony is gekomen die wel door iedereen gebruikt kan worden?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:25

BobbieLover schreef:
Ze heeft natuurlijk een hart!
Maar ik vind hoe ze het nu doet met de pony!
niet eerlijk en gewoon ook niet tegenover te pony.
Hij is al 2 x eerder weggegaan bij zijn trouwe thuisje!
En daar maak ik me zorgen om ik geef erg om die pony (en de waarheid is wat ik boven bij mijn topic heb gezet! zo is het gegaan ;)
en daar heb ik ook super veel verdriet van ;(
En nu heeft ze er toch een Ijslander bij?
Dus waarom doet ze hem dan weg:?

Omdat hij nu eigenlijk alleen geld kost omdat ze hem niet kan gebruiken denk ik? Ze houd enorm veel van de dieren en gunt deze pony een huis waar hij het gewoon leuk heeft en waar er mensen zijn die eventueel nog wel kunnen rijden. Als ze een nieuwe IJslander heeft gekocht zal ze de pony om financiële redenen wel willen gaan verkopen omdat het te duur zal worden, als ik iemand met een kleine pony blij zou kunnen maken waarom zou ik dat dan niet doen? Als hij bij mij ook maar een beetje stil staat en ergens anders het net zo goed kan hebben en daar nog veel mee wordt gedaan.

Ik heb het verhaal over de stichting gelezen en vind dat onwijs goed! Ik neem aan dat de eigenaresse dus een goede instelling heeft en het paard niet aan mensen gaat verkopen die hem vervolgens naar de slacht zullen brengen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:52

@Purex
@PlukLief
Ik snap jullie ook ontzettend en wat ze doet is ook harstikke goed (want ze knapt dieren op!)
en daar hebben we ook samen met Prins aangewerkt (dat heeft een band ook voor gezorgd dat ik er een bant mee kreeg ) maar ik ben bang dat hij doorverhandelt word.. je kunt mensen hun gedachtte nooit lezen en eerst zou de pony ( niet meer weggaan) en ineens kwamen er die dag mensen ( ze had mij niet eens voorbereid zodat ik meschien afscheid kon nemen , ze heeft gewoon niks gezegd) en nu ben ik gewoon ontzettend bang .. voor waar dat fantastiese dier terecht gaat komen, ( meschien goed of meschien fout)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:56

Ik snap dat je daar bang voor bent, maar daar kan jij niets aan doen.
je kan de geweldigste mensen voor je neus hebben, en achteraf blijken ze helemaal niet zo geweldig te zijn.
t gebeurt helaas heel vaak.
:(:)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:59

@TringTring en dat vind ik dus een ongeloofelijk eng idee.
En hij is een pony die erg lief kan zijn, maar er zit ook de nodige pit en ombenuligheid in :+
Dat vind ik ook zo grappig aan hem, Ik hoop dat die gewoon heel goed terecht komt. En die Nieuwe eigenaar, Contact opneemt met mij zodat ik rustig kan slapen. En ook weet hoe het met hem gaat :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:02

Ik hoop voor je dat ie bij hele leuke mensen terecht komt :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:10

Ik snap dat je er bang voor bent, maar ze is niet verplicht het te vertellen en aangezien je de pony niet meer verzorgd zou ik eigenlijk helemaal geen reden zien waarom ze het absoluut zou moeten vertellen.. Het is niet leuk maar ik begrijp wel dat zij het misschien ook moeilijk zal vinden en dan niet aan de hele wereld gaat vertellen. Ik ga nu toch met een aantal andere reactie's mee, je praat in de OP redelijk negatief over de eigenaresse en dat blijkt dus niet zo te zijn!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:18

@Pure, over hoe ze het verder met anderen dieren doet (Prima en heb ik respect voor het is niet niks, en het kost ongeloofelijk veel geld ) alleen hoe ze het op moment doet met de Welsh vind ik niet eerlijk en meschien ook wel omdat ik hem een super leuk beesie vind <3 (zo zie ik dat in mijn ogen)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:19

@TringTring hoop ik ook :D