Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(ja sorry hoor maar dan houd ik het ook niet meer droog)                                                         

Ik heb het ook niet vaak over paarden met een ander dan mijn moeder eigenlijk.

Nemurin schreef:Edit: heeft iemand de link naar deel 1?
 moet er echt om denken dat ik niet te hard lach anders krijg ik straks nog vragen van mijn collega's..                                                         

). Had laatst ook nog een hele discussie met een vriend van me (die zich oprecht verdiept in paarden overigens) over de kleurmogelijkheden als mijn hengst een bepaalde merrie op stal zou dekken (puur theoretisch gesprek). Dan zou er een zwarte, bruine of vos uit kunnen komen namelijk. Ja, óf een schimmel volgens hem, en dat vond ie nou maar niks! 

! "
 "Dat een merrie wel gedekt wil worden" is nog de meest beschaafde die ik kon bedenken, tenminste als mensen bronstig of gust ofzo niet snappen dan. Gek genoeg kennen veel leken die termen dan weer wél. Al heb ik eens iemand horen zeggen "Oh, dus loopsheid voor paarden eigenlijk?"

"

. Heb hem toen gevraagd of hij even voor me wilde kijken wat er tussen zijn benen zat omdat ik daar iets geks had gezien. Hij schrok zich rot door die knoeperds van ballen  
 en heeft zich snel verontschuldigt.  

Ik ga stuk!