Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:59

Ik hoorde dat sinterklaas een witte schimmel heeft.. :Y)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:10

Ach, je hebt ook blauwe en rode schimmels... :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:22

Veel verschillende soorten schimmels, maar er kan er maar een de echte zijn :D

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:24

We zijn ooit bij een pony gaan kijken om te kopen, durfde de eigenaar niet mee de wei in en op de vraag of het een merrie was moest hij ons het antwoord schuldig blijven, het was geen merrie maar ook geen hengst, wat het wel was wist hij niet!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:25

Tijdens een kleuterlesje vind ik het leuk om ook wat kennis in die hoofdjes te proppen, dus ik heb tijdens de stapreprices van die leuke vragen:
wat voor kleur is dat paard?
hoeveel handen heeft een paard?
hoe heet dat ding waar je op zit?
en hoe heet jij dan als je op zn rug zit? - meisje voor trots hand omhoog ZIJ weet het antwoord!!!! dus ik zeg en wat ben jij.... antwoord: een A-ZE-MONE ....
nee zeg ik: jij bent ruiter of amazone
Neeeeeee hoor zij was toch echt een A-ZE-MONE
:):) *\%/* :):) (ja sorry hoor maar dan houd ik het ook niet meer droog)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:30

Oooh dit is leuk! Ik ga zo ook deel 1 maar eens bekijken. :=

Ik heb er ook wel wat denk ik hoor. Op de faculteit Diergeneeskunde staan ook paarden en daar mag ook mee gereden en gemend worden. Nu zit ik dus in de mencommissie dus ik maak wel eens wat mee. :')

Even zien of ik er wat kan bedenken...

* We waren in oktober in het bos gaan mennen, met een paard dat zodra ze eindelijk stilstaat (vindt ze moeilijk) nog wel eens flink hard wil snuiven. Echt HARD.
Stonden we dus ook even stil om te wachten tot iemand een kinderwagen en een hond van het pad had getrokken. Naast de wagen stonden een aantal jochies met een bal met grote ogen te kijken.
"Ik ben niet bang van zo'n grote hoor!" kondigt een van die jongetjes keihard aan.
Paard: SNUIF!
Jochies sprongen echt met zijn allen de bosjes in. _O-

* Ik hoor mensen vaak ook verbaasd doen als ik het over de broekriem heb. Het ding heet nu eenmaal zo (riem die aan de broek vast zit) dus ik kan er ook niets aan doen... "Zit die niet om de buik dan?!"

In mijn familie weet iedereen noodgedwongen wel wat van paarden af trouwens, dus daar komen er helaas niet zo veel uit. :') Ik heb het ook niet vaak over paarden met een ander dan mijn moeder eigenlijk.

* Maar! Wel deze van mijn beste vriendin die inmiddels zelf ook wel een paar keer op een paard gezeten heeft... ik had het over in verlichte zit gaan.
"Verlichte zit?! Moet je dan eerst een uur gaan mediteren ofzo?!" _O-

*En, vorige week ofzo, stonden er naast de parkeerplaats waar iedereen op kan rijden bij de kliniek (paard dus) drie paarden in de paddock. Twee Friezen (merrie en ruin) en een tuigertje, voskleurig. "Waarom is die ene niet zwart? Is ie mislukt?" vroeg een voorbijganger...

Edit: heeft iemand de link naar deel 1? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:35

Nemurin schreef:
ik had het over in verlichte zit gaan.
"Verlichte zit?! Moet je dan eerst een uur gaan mediteren ofzo?!" _O-

Geweldige opmerking zeg :')

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:45

ook leuk....
bij het zoeken naar een leuke pony, kwam ik terecht bij een vrouwtje die dr pony verkocht. Lief beest. Dus ik vraag of ze even wil voorrijden.... Zij een rondje rijden met heel veel gehijg en gepuf - drie rondjes - ze was helemaal af....
Ik had al iets verdachts gezien aan zn benen, maar toch voor de beleefheid er even op. Ik braaf wat rondjes gestuurd en ik stap af en bedank haar voor de eer en geeft haar het advies mee om de pony als kinderpony of aan een kinderboerderij te verkopen.
Verkoper een beetje beledigd en zij vraagt door hoezo...??
Na als je van mij niet de gesuikerde versie wilt..... dus ik zeg: Nou op een spatproef wordt ie meteen afgerekend..
zij: ....... (stil)....... Ja, maar..... ik rijd nooit proefjess......
8)7

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:52

Nemurin schreef:
Edit: heeft iemand de link naar deel 1? :o

Deel 1!

Ik lig echt vlak om sommige dingen hier :D moet er echt om denken dat ik niet te hard lach anders krijg ik straks nog vragen van mijn collega's..

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:54

Haha, leuk topic!

Ik heb er ook wel een
Ik had mijn hele lieve paard dat nooit een vlieg kwaad doet op de poestplaats gezet en liep vervolgens even weg. Toen ik weer terugkwam stonden er twee meisjes op 5 meter afstand een wedje te leggen wie m durfde te aaien. Ik liep ondertussen naar hem toe om te poetsen. Een van de meisjes zegt: whoo durft u dat? Zwarte paarden zijn altijd heeeel gevaarlijk en boos, heeft u deze gekocht?? Ze keken erbij alsof ze het over een één of andere wurgslang hadden :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:56

Dank je wel! Ik ga even graven. ;)

Viootjuh. :') Kent zeker het "Rooien en valen zijn donderstralen" principe niet.

Edit: Nog eentje! Horen jullie ook al zo vaak "Zitten er niet meer versnellingen op?" als je heel braaf voetgangers in stap voorbij gaat...? :')

amyz

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:19

Ohhh die verlichte zit... Vriendin van me rijdt wel paard, heeft inmiddels ook eigen paard, maar nooit echt goed les gehad als je het mij vraagt. Hadden het tijdje terug over springen, dat vindt ze namelijk zo leuk. Maar verlichte zit, wat dat nou was???
Ze had wel iets geleerd hoor, toen ze vroegah een keer ging springen. Als ze bij de hindernis was moest ze namelijk gewoon ''kont omhoog''. Probeer nog steeds om de officiële term erin te krijgen maar ik vrees dat het voor haar altijd ''kont omhoog'' zal heten :')

Mn oom laatst, toen ik het had over dekplannen in te toekomst met mn hengst; ''wordt ie wel hengstig genoeg dan?''. Uhmmmm... Huh? Jaaaa, je moest toch maar afwachten of zo'n hengst wel hengstig genoeg zou worden om te kunnen dekken :j
Na enige uitleg bleek dat reuen soms niet mans genoeg worden om te willen dekken... De term hengstig zal ie wel ergens hebben gehoord en verkeerd begrepen :=

Oh en schimmels.. Dat blijft leuk. Verbazing alom als je uitlegt dat een schimmel in een ander kleurtje wordt geboren. En als je dan ook nog uitlegt dat een schimmel in élke kleur geboren kan worden snappen mensen het helemaal niet meer (kennelijk is het minder vreemd als ze maar vanuit 3 kleuren schimmelen oid? :+ ). Had laatst ook nog een hele discussie met een vriend van me (die zich oprecht verdiept in paarden overigens) over de kleurmogelijkheden als mijn hengst een bepaalde merrie op stal zou dekken (puur theoretisch gesprek). Dan zou er een zwarte, bruine of vos uit kunnen komen namelijk. Ja, óf een schimmel volgens hem, en dat vond ie nou maar niks!
Uhm... Had hem al eens uitgelegd over de vererving van schimmel en geen van beide paarden is schimmel. Heeft me serieus een uur heftig discussiëren gekost voordat hij me geloofde :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:50

Beetje vroege visite die de pony's in de paddocks ziet staan vorige winter :

Man: "Mogen ze niet de wei op ? "
Vrouw: "Nee natuurlijk niet, daar is het toch veel te koud voor :( ! "

Duurde even voor ze doorhad dat dat in temperatuur nou echt niet zo heel veel uitmaakt :))

Zelfde dame was overigens ook zeer verbaasd over die grote suikerklonten die overal hingen .. hoef jullie niet uit te leggen dat ze de zoutblokken bedoelde, toch ?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:09

Ik vind het sowieso lastig om aan leken uit te leggen wat "hengstig" dan wel niet betekent. :') "Dat een merrie wel gedekt wil worden" is nog de meest beschaafde die ik kon bedenken, tenminste als mensen bronstig of gust ofzo niet snappen dan. Gek genoeg kennen veel leken die termen dan weer wél. Al heb ik eens iemand horen zeggen "Oh, dus loopsheid voor paarden eigenlijk?"

En in het verlengde daarvan is mij laatst door een manegegenootje gevraagd (vind het wel heerlijk hoor - ze wil veel weten dus stelt veel vragen) of een paard dan ook bloedt als ze hengstig is. Toen heb ik helemaal uitgelegd dat alleen honden en primaten bloeden n.a.v. hun cyclus.

Ik heb ook een tijdje vrijwilligerswerk gedaan op een kinderboerderij, en we gingen ook wel eens mennen met het dartmoor-ruintje. Die had broze hoefjes, dus op straat gingen er hoefschoenen aan want van ijzers zou het alleen maar erger gaan scheuren. Daar zat ook echt zo'n lucht-compartiment in, voor de vering, geweldige schoenen.
Werd ons gevraagd "Wat hebben jullie nu aan zijn voeten gedaan?"
Vriendin (die de dartmoor beleerde) heel droog "Dat zijn z'n Nike Airs!"

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:15

Nou we het toch over hengstigheid en dekken hebben:

Jaren geleden wilden we een wat ouder merrietje laten dekken door een knappe jonge hengst.
Alleen vlotte de daad niet zo best ...
De aanwezige meisjes ( verzorgstertjes ) vroegen zich vertwijfeld af of hij haar misschien te oud zou vinden :o

:D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:18

deel twee ! :D ik volg weer :P

Trouwens nog 1 van mn vader

Ik zo : Kijk pap hier spring ik een oxer met daan !
Hij zo : Jaa ! Een dubbele oxer :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:24

Oh, en nog meer. :')
We zijn een keer voor een kinderfeestje met de paarden van de faculteit gaan mennen. Toen we pauzeerden wilden alle kindjes even de paarden aaien natuurlijk, dus de hele kluit om de twee paarden heen gedromd.
Eén van de tuigers (prachtdier verder) heeft mensenogen/ringogen. "Die aai ik niet, die heeft enge ogen!" Paard is superbraaf en juist dol op aandacht. Arm dier. :=

Een ander menpaard dat inmiddels niet meer mag is nogal... groot... en ze heet dan ook Tank.
Echt grappig hoeveel mensen denken dat je ze in de maling neemt als ze vragen hoe ze heet en jij zegt doodserieus dat ze Tank heet.
Als je dan ook nog vertelt dat men haar eerst Tinkerbel wilde noemen, maar dat er een extra ledenvergadering is belegd om dat te herroepen (ook echt gebeurd) geloven ze je al helemaal niet meer. :=

Men denkt ook altijd dat ze dik is als we zeggen dat ze 680 kilo weegt (de paardenmensen stellen zich dan meteen een enorm vet paard voor) maar dit was op haar hoogtepunt, dus één en al spier en prachtig slank. :o
Toen we haar aankochten was ze 740 kilo en dus wel ietsje mollig.

... Overigens wilde een docent verbandleer mij niet geloven dat het me niet lukte een hoefverband bij haar aan te leggen. Dat moet om de hele hoef.
"Waarom niet dan, je deed het net bij die ander toch ook goed?"
Dus ik heb hem er even bij gesleept en hem de grootte van de hoeven laten zien, vervolgens het stukje polstering ernaast gehouden dat hij in standaardgrootte voor iedereen had afgeknipt. "Oh. Ja. Eh... doe het maar zo goed mogelijk dan. :')"

Maar ja, dit paard kon ook nog geen allergrootste maat peeskappen om, dus toen hebben we maar van die zachte gekocht en die moesten ook al in de grootste maat. Zucht.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:24

Eeen tijdje geleden was ik met een ras echte Fries aan het mennen door het dorp.. manen tot op zijn knieen kom ik langs 2 meiden op de fiets..Hoor ik een van die meiden zeggen Kijk dat is nu een kruising tussen een haflinger en een fries.
Hoe ze er bij kwam geen idee!! _/-\o_

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:35

Een tijd geleden zat ik op marktplaats paarden te kijken en mijn vriend keek een beetje mee. Bij een bepaalde advertentie vroeg hij 'wat betekend licht aangereden, heeft dat paard een ongeluk gehad met een auto?' Heb hem toen even uitgelegd wat het betekend.

Laatst vertelde ik mijn vriend dat Totilas een bekende hengst is uit dressuurwereld. Toen zei hij tegen mij 'Ik weet waarom hij Totall Loss heet, hij is zeker licht aangereden?'. :)* :')

Ik werkte bij een stal waar ze PRE's hebben staan en mijn vriend kwam langs toen ik net een hengst aan het invlechten was. Toen zei hij heel lief tegen die hengst, terwijl hij hem een aai over z'n neus gaf, 'mijn meisje maakt jou ook een heel mooi meisje, met je mooie vlechtjes' <3 :D . Heb hem toen gevraagd of hij even voor me wilde kijken wat er tussen zijn benen zat omdat ik daar iets geks had gezien. Hij schrok zich rot door die knoeperds van ballen _O- en heeft zich snel verontschuldigt. _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:36

Total Loss... _O- Ik ga stuk!

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:22

Afgelopen weekend heb ik meegeholpen op de select sale van Riant in beekbergen..
en daar was een lief duits mannetje wat het mooiste paard van de veiling heeft gekocht.
en die vroeg aan mij of ik even wilde helpen om het paard op te meten.
ik ja hoor natuurlijk dus ik pak de meetstok en loop naar stal meet en plaats de meet stok bij zijn schoft.
ik zeg hij is 1.67.. zegt dat mannentje nein nein ik bedoel in de lengte..
Dus ik vol verbazing dat paard opgemeten in de lengte (1.70) van schouder tot kont..
maar ik weet nog steeds niet waarom je een paard in de lengte zou willen opmeten.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:24

Om de meten in hoeverre het paard in het vierkantsmodel gebouwd is?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:35

Riant, mooie stal. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:57

Misschien wilde hij gelijk een mooie nieuwe deken voor zijn aanwinst :))

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:58

Was laatst met mijn vriend op stal kijken bij mijn veulentje en terug naar de auto kwamen we langs 2 kleine paddocks met ieder een pony erin, zegt ie heel wijs:" aha, en die hebben zeker straf"

Lachen toch, ergens wel logische gedachte