Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:18

Mn vorige pony heette officieel Peter Pan, vond ik echt vreselijk := Heb m toen Biscuit genoemd (naar Seabiscuit). Maar moet zeggen... Inmiddels is ie verkocht en ben ik de naam toch wel gaan waarderen... :D

Huidige paard heet Umoyax, was enórm wennen in het begin. Kocht eindelijk mn Arabier en verwachtte zo'n schitterende Arabische naam...koop je een Umoyax :') Mn vader heeft nog geprobeerd om ''Umo'' te introduceren maar daar heb ik mooi een stokje voor gestoken. Zelf noem ik hem meestal Malle of Uk (voor een jaarling van inmiddels 1,51, wat voor Arabierenbegrippen dus min of meer een reus is :') ).

Echt lelijk vind ik een naam zelden, hoogstens apart :+ Ben inmiddels wel helemaal gewend aan Umoyax en het past gewoon bij hem. Beetje aparte naam maar wel een krachtige naam :)

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:18

Wij hebben trouwens wel een stoere duitse herder die Fred heet! :p

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:19

Cariena, we noemen haar nu puppy. :')
Pourquoi Pas werd gewoon Pony.
De 2 kleine mannen zijn Reppels Jois Courage en Daydream Wakefull Cash, oftewel: Cash en Koert.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 01-11-12 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:19

TLNLSDB schreef:
Mijn fries heet op papier Wietske Trienke. Verschrikkelijk!

Ja, met friezen kun je soms goed pech hebben. Ik reed vroeger bij een boer en die had zijn veulens Titus en Tietsje genoemd... Tja.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:20

amyz schreef:
Mn vorige pony heette officieel Peter Pan, vond ik echt vreselijk := Heb m toen Biscuit genoemd (naar Seabiscuit). Maar moet zeggen... Inmiddels is ie verkocht en ben ik de naam toch wel gaan waarderen... :D

Huidige paard heet Umoyax, was enórm wennen in het begin. Kocht eindelijk mn Arabier en verwachtte zo'n schitterende Arabische naam...koop je een Umoyax :') Mn vader heeft nog geprobeerd om ''Umo'' te introduceren maar daar heb ik mooi een stokje voor gestoken. Zelf noem ik hem meestal Malle of Uk (voor een jaarling van inmiddels 1,51, wat voor Arabierenbegrippen dus min of meer een reus is :') ).

Echt lelijk vind ik een naam zelden, hoogstens apart :+ Ben inmiddels wel helemaal gewend aan Umoyax en het past gewoon bij hem. Beetje aparte naam maar wel een krachtige naam :)

Haha damn, Umoyax is niet bepaald een makkelijke roepnaam. Klinkt eigenlijk ook wel een beetje naar een medicijn :P

amyz

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:20

_O- Op show ook gelachen, omroepster had het er moeilijk mee :')

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:21

Mijne heet officieel Lacorde maar de vorige eigenaren noemden hem Koos. Nu luistert hij er naar dus hebben we het maar aangehouden. En eigenlijk past t nog wel bij m ook :))

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:21

Rasta heb ik Rasta gelaten, maar Sientje ging me toch echt te ver. Sientje werd Livia. :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:22

Mijn merrie heet Estanette := Afgekort tot Esta :P

Killed

Mijn stinker noemt officieel Dotje, vind dat dit wel bij der past, is een echt dotje <3

Der dochter's naam is iets minder leuk, noemt marieke

Poeky

Mijn merrie ging oorspronkelijk Hot Chic noemen, dit vond ik nog wel leuk, maar uiteindelijk is het Epril geworden :r Sinds ze bij mij is, gaat ze door het leven als Stella Cruz of gewoon Stella/Stelle :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:23

LisanneFloor schreef:
Sjerma .. Als je van een afstand naar d'r naamplaatje keek ; 'je kan het wel raden'. Omgedoopt tot Sherry :D

:') _O-

wollie2004

Mijn merrie heet op papier Wolandra, dit werd al snel afgekort tot Wol of Wollie (klinkt veel liever!)
Laatst bijgewerkt door wollie2004 op 01-11-12 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

maar boeren en engelse namen zijn léuk!

Zo had hier een boer zijn merrie drachtig van uunietèd (united dus ;) )

Mar_jolijn

Britt schreef:
Op de manege vroeger hadden we een klein wit ponytje dat White Power heette, gelukkig hadden we toen nog niet in de gaten hoe gruwelijk fout (en racistisch) dat is :=

Ga je je toch afvragen wie dat beestje z'n naam heeft gegeven! 8)7
Ik heb een vrolijke, harige minishet. Haar fokker heeft haar de naam Lombaerts marianne gegeven.... :+ , dat was snel veranderd in Pluis.
Mijn (inmiddels) pensionado heet Nero, en er past geen naam beter bij hem, maar hij ging eerst door het leven als "King Rapallo Junior II", ik hoor het mezelf al roepen in de wei!
Ik heb ook een jingle Bells gead, die noemden we al snel Jinx.
Verder namen als Ui, Bruno (voor een merrie), Piel en Pompelmoen tegengekomen waar ik niet erg van gecharmeerd was...
Laatst bijgewerkt door Mar_jolijn op 01-11-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne

Mijn haflinger heet op papier Alex.. Dat vond ik zo ontzettend 100x niks :')
Ik heb hem omgedoopt naar Angus,van ACDC voor degene die weten welke band dat is :)
Mijn tinker heet op papier Prins van 't kwartjeshof :n
Dat hebben we snel veranderd naar Damian :)
Angus noem ik ook vaak blondie of kerel en Damian vaak bolletje,deems of big boy.

Boompje1985

misschien niet de vreselijkste naam maar toch en mooi is anders...
Silmonroe was zijn stamboek naam...dat werd omgedoopt tot Sil en dikwijls werd hij ook wel Silly genoemd omdat hij uhm ...niet zo handig was.

Horsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:24

Hum hum..'. Mijn vorige verzorgpaardje had de naam poupie....(gênant!)

Rosanna1990

Mijn paard heet Fenna, en dat is een super makkelijke naam, maar....
Voor de wedstrijden zoek ik straks wel een 'catchy' naam, hebben jullie misschien ideeën?
Moet beginnen met een F

Buffelo

in het paspoort heet mijn paard pietje bell van stal noordegraaf.

vind dat een afschuwelijke naam, dus toen heb ik hem een andere roep naam gegeven

buffel :-P past veel beter bij hem vind ik! toch moeten veel mensen lachen om de naam buffel,

maar he, hij is wel origineel!

Horsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:25

Fenna is mooie naam :)

Ayasha
Blogger

Ik houd op zich wel van suffe namen. Mijn schimmel heet Explosion wat afgekort wordt naar "ex" (zorgt voor leuke reacties als ik 't over hem heb wanneer er iemand bij staat die hem niet kent) of "witte" en ook ooit tot "kareltje". Ik ben inmiddels vergeten waarom we hem zo noemden, maar nog steeds als ie stout is roep ik wel eens van "KAREL!!". :') Ik heb dus best een leuke naam zelf verkl**t zeg maar. :')

Pretty Woman vind ik een gigantisch truttige naam voor de bulldozer die het is. Ik zelf heb het omgezet naar 'pret' dus 'prit' uit gesproken en de meeste moeten hier in België dan aan lijm denken. :') Maar Pretty woman vind ik dus niet echt geweldig.

Sambal/sammy/Sam, heet eigenlijk Royal Samber... Samber vind ik dus vreselijk. :o Sammie/Sam/Sambal kan er nog net mee door maar ik zou een paard dus nooit zo'n mensen-naam geven. :o
Vertel ik heel sarcastisch aan iemand dat ik ongepland samen gedouched heb met Sam (ik had 'm af gespoten en was zelf even nat als het paard, het feit dat het natte paard nog langs me stond, leek me voldoende om af te leiden wat ik bedoelde) waarop die persoon me dus, serieus, vraagt, "of ik dan niet meer samen ben met mijn vriend"... -O-
Kijk... DAAROM zou ik een paard dus nooit een mensen-naam geven.

amyz

Mar_Nero schreef:
Britt schreef:
Op de manege vroeger hadden we een klein wit ponytje dat White Power heette, gelukkig hadden we toen nog niet in de gaten hoe gruwelijk fout (en racistisch) dat is :=

Ga je je toch afvragen wie dat beestje z'n naam heeft gegeven! 8)7
Ik heb een vrolijke, harige minishet. Haar fokker heeft haar de naam Lombaerts marianne gegeven.... :+ , dat was snel veranderd in Pluis.
Mijn (inmiddels) pensionado heet Nero, en er past geen naam beter bij hem, maar hij ging eerst door het leven als "King Rapallo Junior II", ik hoor het mezelf al roepen in de wei!
Ik heb ook een jingle Bells gead, die noemden we al snel Jinx.
Verder namen als Ui, Bruno (voor een merrie), Piel en Pompelmoen tegengekomen waar ik niet erg van gecharmeerd was...

_O- :')

olijf

De eerste heette Atleet "Atje"
De tweede Johan :') was echt een knappe hengst van 1.80m, die heb ik iets aangepast naar Justin.
Derde heette Talent "Ior" ivm enorme oren.
Mijn merrie heet nu Emorka, niet helemaal mijn smaak, maar bij mij heet ze "merrie"
En ben nu druk namern aan het verzinnen voor de baby die we in maart 2013 verwachten :#

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:26

Mijn paard heet "Jan Bram van de Kranenkamp"...

heb geen moeite gedaan zijn naam te veranderen, maar mooi is anders..

(zie profiel voor type paard)