Lot, mijn mannelijke hermafrodiet,kwee,kween,knuffelkont

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Re: Lot, mijn mannelijke hermafrodiet,kwee,kween,knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:49

Wat een verstandige keuze!

Heel veel sterkte :(:)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:57

Wat een ontzettend moeilijke maar juiste beslissing. Ik kan me voorstellen dat het voor Lot zelf ook niet dragelijk was.

Dag lot, het gaat je goed!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:23

Had het niet verwacht, maar vind het wel een goede beslissing van je!
Heel veel sterkte!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 18:50

dank jullie wel. Het doet me goed te weten dat er meer mensen zo denken,of in iedergeval kunnen accepteren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:52

Sterkte zeg! Is wel zo eerlijk voor 'm, goede beslissing hoe hard het ook is |( .

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:53

Als er van een paardwaardig bestaan geen sprake meer is is er nog maar 1 keus... Goed dat je die gemaakt hebt :j
Sterkte ook, met het verlies. Want het was een bijzonder beestje en ik kan me niet anders voorstellen dan dat je er toch een berg verdriet van hebt...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:59

Een hele dappere beslissing, ik vraag me af of iedereen zo had gehandeld. En ook of ik het zelf had gekund... Je gaat je toch hechten aan zo'n (apart) diertje. Heel erg veel sterkte

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 19:34

Tuurlijk ga je je hechten al vanaf dag 1. Maar je ziet ook dat het na verloop van tijd niet gaat zoals het hoort. En uiteraard heb je makkelijkere paarden en moeilijkere in de opvoeding. Ik heb het ook uitgesteld en uitgesteld omdat ik het niet wilde, het kon gewoon niet zo zijn. Helaas werd het steeds duidelijker en heftiger. Anders had ik het echt niet gedaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:38

Eerlijke keus, hoe moeilijk ook. Als een dier niet meer kan ontspannen en niet meer zomaar blij kan zijn, zit er weinig anders op, helaas. Veel sterkte.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:50

Heel erg knap van je, dat je het (waardige) leven van Lot boven dat van je eigen ik zet. Als je begrijpt hoe ik het bedoel. Zo te lezen ben je niet de enige die dezelfde keuze gemaakt zou hebben. Ik zou dezelfde keuze hebben gemaakt. Heb voor zo'n zelfde keuze gestaan, maar dat ging over een hond...

Heel veel sterkte met het verwerken :(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:11

Heel veel sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:14

Veel sterkte , ik sta compleet achter je keus Y;(

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:45

Hallo ten eerste vind het een hele paardwaardige keuze dat je hem hebt in laten slapen.
Ik was hier destijds al bang voor en toen zei iedereen dat het wel mee zal gaan vallen.
Ik stond na zijn geboorte al voor de keuze om hem in te laten slapen en ben blij dat hij nu toch nog een mooie 1,5 jaar heeft gehad.
Wel vind ik het erg jammer dat je zo boos op mij reageerde dat ik hem niet terug wou nemen.
Ik heb er destijds voor gekozen om hem weg te geven en jij wou de huidige en eventuele toekomstige zorg op je nemen.
En heb je ook goed gedaan, heel erg jammer is het voor lot dat het toch helaas niet zo heeft mogen wezen dat hij geen last van zijn hormonen heeft gekregen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 20:58

Je heb niks maar dan ook niks behalve via dit topic van je laten horen. Dus laat asjeblieft je medeleven achterwege. Jij had gereageerd op een advertentie voor 2 gratis shetjes en de eigenaar heeft mij gevraagd hoe of wat. Je heb in die 1,5 jaar nooit met eigen ogen gezien hoe Lot het deed . geen telefoontje helemaal niks. Na mijn bericht (hulpoproep) of je lot wilde ophalen geen antwoord niks nada noppes.. dus laat maar. Ik trek mijn eigen plan. Ik heb jou de chipkosten bespaard (da kosten en chipkosten.. + entingskosten en hoefsmidkosten) want dat laatste was ook niet gedaan al die tijd.
Zou je niet beter weten (waar ik vanuit ging, je bent nog jong) Maar ik bleek dus gewoon in de maling genomen te zijn. Mooie praatjes en daarna niks meer. Heel erg jammer dus ja ik waarschuw mensen nu voor zulke mensen als jij. <<)

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:07

pipo schreef:
Komt er niemand is t ook goed hoor. T gaat zoals t gaat.
heel raar dit zeg je 06-06

en 13-08 stuur jij mij dit ??? noodoproep noem jij dit...... Je wou hem al naar de slager brengen dus wie zegt dat je hem nu in hebt laten slapen???

"Hee hoi, kan je Lot niet weer komen ophalen? Ik kan het niet meer allemaal aan anders gaat ie naar de slacht. ik wil er 50 euro voor hebben hij is gechipt en geent en afgelopen donderdag weer bekapt.
groetjes Melina"

Zoals ik jou al heb gezegt ik mag zelf weten waar ik op reageer...
Ik koop geen paarden om ze zomaar weer weg te doen...
Ik heb er bewust voor gekozen om LOT weg te doen en ben dus ook niet verplicht om hem terug te nemen.
En wat betreft de chipkosten dit wist je... ik had hem ook kunnen laten chippen en enten en dit jou kunnen laten betalen. Komt op hetzelfde neer dacht ik.
Naar de hoefsmid was hij hier ook wel geweest en meestal als je een dier ophaald/koopt sta je daarna zelf voor de volgende kosten.

Erg jammer ik had niet gedacht dat je mensen zo zwart zou maken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 21:52

Inslapen klinkt beter dan afslachten.. ja klopt,maar is beide doodmaken dus wat is het verschil? Maar slacht of spuit dood is dood. Ja dat is mijn berichtje, naar aanleiding van een andere bokker die een shetje wilde weggeven. Daarnaast heb je nooit op mijn berichtjes gereageerd. Als je beloftes maakt kom ze na, maakt t hele leven eenvoudiger.
Hij had nog nooit een hoefsmid gezien. Had luis en de rest. geeft niet dan had ik m idd moeten laten staan.. maar ik had toch wel een reactie verwacht van je. Ik had hem te koop staan totdat hij door had dat zijn piel andere dingen kon doen dan plassen. toen begon de ellende zeg maar. Ik heb het uitgesteld omdat ik dit soort dingen niet zomaar wil doen. Het is mijn 1e paardje wat naar de slacht is gegaan.Ik heb meerdere moeilijke paarden waarvan ik van 1 altijd heb gezegd dat hij niet verkocht gaat worden maar dat hij naar de slacht gaat vanwege zijn karakter. Nu is het Lot geweest ja klopt en daar maak ik geen geheim van. Nu heeft Lot toch nog een bestemming.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:00

Je hebt gelijk het maakt ook niets uit inslapen of slachten , komt op het zelfde neer.
Ik heb al gezegd heb geen behoefte om er ruzie of discussie over te hebben.
Je staat in je recht dat je zegt dat ik dan maar tijd vrij had moeten maken om langs te komen.
Dit heb ik inderdaad beloofd en was het ook zeker van plan maar het is er niet van gekomen.
Hiervoor sorry van mijn kant , zag dat het goed met hem ging ( heb het topic wel gevolgd).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:01

Misschien is het beter om dit via pb uit te vechten? Bokkers kunnen dit niet beoordelen omdat niet alles hier staat(en dat hoeft ook niet) het is erg jammer dat het zo met Lot is afgelopen en of dit slacht is zodat ze er misschien nog iets voor terug kreeg is pipo haar keuze, maar het beestje is beter af en dat is het belangrijkste.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:08

Je hebt gelijk ik heb hier ook geen behoefte aan.
Als lot idd last mijn zijn hormonen heeft gekregen, heeft Melina groot gelijk dat ze hem heeft laten inslapen.
Dat is de allerbeste keuze en hier sta ik volledig achter.
Wie er voor de rest wel of niet gelijk heeft laten we wat mij betreft in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:19

Ah bah Pipo, wat heftig! :( Inslapen of slachten, het dier is uit zijn lijden verlost en dan kan de rest van bokt oordelen of wat wel of niet netjes is geweest of dat het wel of niet waardig is. Of pipo daar geld voor heeft gekregen of geld op toe heeft moeten leggen lijkt mij ook wel het laatste discussiepunt.

Bah. Zulke dingen zijn niet leuk, maar als het voor jezelf en je paard niet meer eerlijk is en voor je paard ook niet meer eerlijk gaat worden.. Dan is dit de beste keuze! Dikke knuffel!