Mensen met paarden en etenstijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:22

wat ik hier lees:
"afbakbrood"
Wat is dat in godsnaam???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:56

dutske schreef:
wat ik hier lees:
"afbakbrood"
Wat is dat in godsnaam???

Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt van dat brood dat je een minuut of 10 in de oven gooit en je dan een lekker vers warm broodje hebt!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:40

ik eet op maandag en donderdag effe snel een broodje voor ik rijden ga en als ik thuis kom om half 11 dan eet ik nog warm.. Klinkt raar maar het gaat er best in.. Andere dagen eet ik thuis eerst en dan ga ik naar stal toe.. Maar op ma + donderdag ga ik uit me werk door om te te lessen dus dan komt het er niet van om naar huis te gaan..Gewoon te weinig tijd.. Ze mogen de avonden best wat langer maken Haha! In de weekenden eet ik wel atijd thuis,omdat ik dan altijd zorg dat ik zeker half 6 of anders 6 uur weer thuis ben..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:40

Ik ga meestal eerst naar Yorghos en dan pas eten. Vaak ben ik voor 4en thuis, dus dan heb ik tijd genoeg om eten klaar te maken als ik thuis kom.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:00

Toen ik nog naar Tryntje ging, had ik dat ook wel eens. Meestal was ik wel vroeg klaar op de faculteit, dan at ik al om 5 uur en ging daarna naar Tryn, of als ik heel de middag vrij had, ging ik dan. Als wel pas om half 6 klaar was, ging ik meten door en dan was ik meestal om half 9 of zo weer thuis. Meestal at ik dan alleen een boterham.
Naar Duvel en Jip ga ik meestal toch alleen als ik tijd heb, dan is het niet zo moeilijk, want dan ben ik gewoon om een uur of half 7 thuis en moet dan soms koken voor mijn ouders en mij, soms heeft mijn moeder al gekookt, en ik ga ook nog wel eens naa rmijn vriend, en dan staat er ook altijd eten op tafel, hij woont nog thuis nl.
En als ik wel eens op een ongunstige tijd naar Duvel moet, dan is er altijd de kantine op de manege nog. Ok, dan is het vaak een vette hap, maar dat doe ik dus niet zo vaak. Bovendien is er ook nog wel eens een weekmenu met nasi oid, dan valt het nog best mee met de vette hap.
Ik eet dan iig op een beetje een normaal tijdstip. Best handig, zo'n keteraar op stal.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:48

dank je wel nouvel! *LOL*

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:05

Ik eet vaak nadat ik bij de paarden vandaan kom.

Mijn dag ziet er zo uit (door de weeks dan he!).

7.15 wekker
opstaan en naar de paarden (voeren, mestten)
8.20 thuis, snel douche, omkleden en broodje
9 - 12 werken

12.30 broodje, dan naar stal (voeren, mestten, rijden)

16 u les geven (woensdag 14.30 u)
tot 18 uur, dan snel afvoeren en opgstrooien en naar huis.

op ma en do heb ik 's avonds les op rijvereniging, dus ga ik snel thuis auto's wisselen, trailer halen en als het lukt ff snel eten, anders daarna (rond 22 uur).

valt bij mij dus best mee...
vriend lief zeurt wel altijd dat ik te laat ben maar went ie wel aan Tong uitsteken

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:09

lang leve de frituurpan Haha!

Ja, ik weet het. Slechtslechtslecht... maar de ene week gebruik ik hem vaker dan de andere. En gek genoeg heb ik na een drukke dag (bv na een clinic dag), vrijwel geen honger. Wel handig. Wil niet zeggen dat ik ondervoed raak: bij een vrij weekend ga ik me dan heerlijk te buiten aan lekkere dingetjes die ik die dag bij de super heb gehaald... *burp*

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:13

Dat ken ik. Als ik een dagje bij jou ga lessen, eet ik de hele dag bijna niks. Of een broodje onderweg in de auto Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:15

Ben ik zó streng dan, dat je geen hap meer door je keel krijgt? Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 14:45

Pava schreef:
Dat ken ik. Als ik een dagje bij jou ga lessen, eet ik de hele dag bijna niks. Of een broodje onderweg in de auto Haha!

Dagje lessen bij Tyrza? Dan kan ik me goed voorstellen dat je afgepeigerd bent Tong uitsteken , ik vind een uur les wel genoeg. Schijnheilig

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:47

Naja, het is een dagje uit voor haar: de reistijd is in totaal zo'n beetje 4 x zo lang als de les Haha!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:13

ik eet meestal als ik bij mijn paard ben geweest of als ik een lange dag maak op mijn werk eet ik ervoor

maar ik werk ook op 5 min afstand van mijn paard en ik ben iedere middag om 3 of 4 klaar met werken ( heb het dus best wel goed getroffen )

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:07

Tyrza schreef:
Ben ik zó streng dan, dat je geen hap meer door je keel krijgt? Haha!

ja Haha!

Niet flauw doen Fitz, je begrijpt best wat ik bedoel! Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:41

ik eet altijd voordat ik naar mijn paard ga. Simpelweg omdat ik anders van mijn stokkie ga of iig flink beroerd wordt Scheve mond .

dus lekker een happie vooraf Haha!

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:45

sjakie schreef:
ik eet altijd voordat ik naar mijn paard ga. Simpelweg omdat ik anders van mijn stokkie ga of iig flink beroerd wordt Scheve mond .

dus lekker een happie vooraf Haha!

me to

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:13

Krijgen jullie er dan geen last van met rijden? Dat hoef ik echt niet te proberen als er niet minimaal 2 uur tussen zit.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:19

Ik ga ook bijna nooit rijden met een volle maag. Of beter gezegd: als ik ga rijden eet ik van tevoren niet uitgebreid, dan krijg ik zijsteek.
Ook mijn etenstijden wisselen nogal door het paard.
Als ik tot 6 uur werk ga ik in een keer door naar stal, en eet dan pas als ik weer thuis ben. En dan heb ik inmiddels wel zin in wat, maar weinig zin om uitgebreid te koken, dus ik kook vaak wat simpels en daarna trek ik een zak chips open Bloos

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:55

Ik eet nooit van te voren, ik kan ook niet rijden met volle maag, dat gaat zo lekker klotsen. Mam heeft het altijd 'savonds nog lekker onder een dekseltje... dan kan ik het alsnog eten. Maar mijn ouders hebben het liefst dat ik vroeg klaar ben zodat ik met hun mee kan eten..

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:49

ik kook eigenlijk altijd en houd er "ouderwetse tijden" op na.als ik moet werken dan s ochtends om 6.00.eerst paarden hooi voeren. zelf eten.(1 broodje)daarna bix voeren.
middags om 12.00 eten meestal een broodje met soep. en s avonds kook ik eigenlijk altijd we eten om 18.00.wokken is snel klaar,maar een stamppot is eigenlijk ook zomaar klaar.
En er moet eigenlijk bij mij altijd een uur tussen het eten en het rijden zitten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:45

Fitzroy schreef:
Krijgen jullie er dan geen last van met rijden? Dat hoef ik echt niet te proberen als er niet minimaal 2 uur tussen zit.

nee als ik gewoon rustig heb kunnen eten en me niet hoef te haasten om op het paard te klimmen dan heb ik nergens last van. Lachen

Maar officieel behoor je minimaal 2uur voor een inspanning te eten. dit voorkomt idd dat je maag-darmklachten kunt krijgen.

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:19

ik eet eigenlijk altijd als ik terug kom van mn paardjes ..en enkele keer er voor maar dat komt eigenlijk niet voor.
ik werk tot 5uur dus dan ben ik rond kwart voor 6 op stal dan ga ik mn paardjes doen en ben ik rond 8uur/ half 9 thuis als ik heeeel snel ben Knipoog
en op vrijdag eet ik vaak met lissalover op stal..dan ga ik haar thuis halen dan gaan we lekker pizza halen ofzo en dat op stal op eten en dan rijden....en dan zijn we rond 9uur/half 10 thuis!!

ik denk dat paardenmensen inderdaad een hele andere ritme hebben en voor mij geldt in ieder geval ...eerst mn paardje en mezelf!!! niet altijd even handig en verstandig maar ja ....

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:43

Ik eet tussendoor als mijn zoontje heeft gegeten en de paarden zijn gedaan maar soms rij ik savonds en dan eet ik laat en dan slaap ik wel moeilijk en volgende dag weer vroeg op, ik kan nml idd niet eten en gelijk daarna rijden, dus het is heel wisselend, wat hebben wij paardenmensen het toch zwaar, haha.