Ffortuna schreef:Edit, ik snap sowieso dat hele Bokt-pennygezeik niet over ´paarden mag je niet verkopen´ en ´paarden mag je niet laten inslapen of slachten´. Alsof je dat voor je lol doet! Als het nodig is, is het nodig. Zo simpel is het.
Wat inslapen/slacht betreft: als het paard pijnvrij kan leven, vind ik niet dat het 'nodig' is nee

Dus 'zo simpel' is het niet. Heeft het paard pijn vind ik het een ander verhaal.
Ragdollcat schreef:Er staat toch dat als ze pijnvrij kan leven dat ze lekker mag dienen als fokmerrie en of recreatiepaard.
En als het pijn heeft dat ie mag gaan hemelen, daar is toch ook niets mis mee, ze neemt tenminste zelf de verantwoording het te laten hemelen.
Nee zo staat het er niet.. Er staat dát ze pijnvrij kan leven als recreatie of fokmerrie. Maar dat ze nu toch moet kiezen tussen leven en dood. Als ik zou weten dat mijn paard pijnvrij kan leven, is de keus snel gemaakt. En dat zou zeker geen dood zijn..
Ik heb trouwens nergens de TS beschuldigd, of zonder respect aangesproken

Het is ook zeker niet mijn bedoeling om haar te kwetsen, maargoed ik heb verder ook niks raars gezegd hier. Ik vind het heel erg voor haar.
Nessah schreef:je eet zeker ook geen vlees?
Wat een.... doelloze opmerking..