Een nieuw paard kopen is moeilijker dan je denkt!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 23:50

Wow wow wow wat een reacties! Het is nu al een beetje laat, dus ik zal morgen iedereen proberen te beantwoorden! In ieder geval bedankt voor de hulp!!!!

Tot horens yvette

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:54

De merrie die ik te koop heb, heeft geen stalgebreken, sloopt geen dekens, je kan de benen op scheren, staart scheren, oren uitscheren, hoofd scheren, heeft een keuringsraport, 3 mooie soepele gangen, droog beenwerk, glimmend vachtje, kijkt vrolijk en blij uit haar ogen, braaf met rijden, absoluut geen dooie, lekker voorwaarts, heeft uitstraling, komt naar je toe als je haar roept, loopt makkelijk de trailer op, is verkeersmak en ik vraag 3250 euro.

Dus met andere woorden, de prijs is te laag, dus het is niks. Als ik 8250 euro had gevraagd, was ik haar dan kwijt geweest. Verward

Dus duurkoop is een goede koop en "goedkoop" is rotzooi Verward Verward Verward

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 00:09

PhiaBink schreef:
De merrie die ik te koop heb, heeft geen stalgebreken, sloopt geen dekens, je kan de benen op scheren, staart scheren, oren uitscheren, hoofd scheren, heeft een keuringsraport, 3 mooie soepele gangen, droog beenwerk, glimmend vachtje, kijkt vrolijk en blij uit haar ogen, braaf met rijden, absoluut geen dooie, lekker voorwaarts, heeft uitstraling, komt naar je toe als je haar roept, loopt makkelijk de trailer op, is verkeersmak en ik vraag 3250 euro.

Dus met andere woorden, de prijs is te laag, dus het is niks. Als ik 8250 euro had gevraagd, was ik haar dan kwijt geweest. Verward

Dus duurkoop is een goede koop en "goedkoop" is rotzooi Verward Verward Verward


Dat zeg ik nergens hoor! Knipoog Je paard is voor mij alleen een beetje aan de kleine kant....Dan kan ik net zo goed mn pony houden! Maar als ik iemand weet die naar zoiets op zoek is, zal ik ze dit paardje tippen hoor! Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:20

yvetje"]
[quote="PhiaBink schreef:
De merrie die ik te koop heb, heeft geen stalgebreken, sloopt geen dekens, je kan de benen op scheren, staart scheren, oren uitscheren, hoofd scheren, heeft een keuringsraport, 3 mooie soepele gangen, droog beenwerk, glimmend vachtje, kijkt vrolijk en blij uit haar ogen, braaf met rijden, absoluut geen dooie, lekker voorwaarts, heeft uitstraling, komt naar je toe als je haar roept, loopt makkelijk de trailer op, is verkeersmak en ik vraag 3250 euro.

Dus met andere woorden, de prijs is te laag, dus het is niks. Als ik 8250 euro had gevraagd, was ik haar dan kwijt geweest. Verward

Dus duurkoop is een goede koop en "goedkoop" is rotzooi Verward Verward Verward


Dat zeg ik nergens hoor! Knipoog Je paard is voor mij alleen een beetje aan de kleine kant....Dan kan ik net zo goed mn pony houden! Maar als ik iemand weet die naar zoiets op zoek is, zal ik ze dit paardje tippen hoor! Lachen
[/quote]

Ik zeg niet dat jij dat zei Yvetje, maar als ik zo lees wat er hier geschreven wordt en als ik de prijzen zo hier en daar zie, dan zit ik laag met mijn prijs. Paard staat al meer dan 6 maanden te koop. Ze gaat niet weg omdat het een rotknol is of geen capaciteiten of wat dan ook. Ze MOET helaas weg i.v.m. gezondheidsredenen. Het liefst houden we haar, Henk is helemaal gek op dat paard. Dus zoeken we nog steeds naar die ene koper. We moeten haar nu wel naar een handelaar verkopen, omdat mijn rug het echt niet meer redt. Paard wordt de dupe. Er wordt te weinig met haar gedaan. Dat betekend ook achteruit gang. Boos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:27

Echt goede paarden raak je kwijt, hoe goedkoop/duur ook.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 00:37

Lydiia schreef:
nou yvet, het lijkt erop dat we de zoektocht samen nog door moeten zetten, haha! Of je moet gewoon dik gaan afdingen Clown
(woehoe! morgen gaat mijn moeder weer bellen voor een afspraak!!)


afdingen dan maar he! Tong uitsteken
Ik hoop echt dat het doorgaat voor je! Zal wel tof zijn he!

en phiaBink: Ik snap wat je bedoelt hoor! Helaas kan ik je niet helpen Maar als ik iemand weet zal ik echt aan je denken hoor! Een kennis van me is wel op zoek, maar willen absoluut geen schimmel. Ze lijkt me echter wel heel geschikt, ik zal het aan hun voor leggen. Ze willen het liefst eentje die ook voor de kar kan, zodat haar moeder er mee bij de menles kan. Haar huidige menpaard gaat namelijk met pensioen. ik weet niet of ze hiervoor geschikt zou kunnen zijn.....? ik zal het in ieder geval voorleggen en ander succes met de verkoop!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:45

dat is maar net waar vraag naar is, ik probeer ook al 3 week mijn pony te verkopen, maar de meesten willen niet helemaal hier heen komen om hem te bewonderen, of is er wel weer iets anders niet helemaal naar wens. maar ik ben zelf net zo. een paard/pony kopen doe je niet elke dag dus moet hij als je er 1 koopt, ook aan je wensen/eisen voldoen!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:55

haha oeps, volgensmij heb ik gereageerd op een bericht wat er niet (meer) is

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:06

ik moet zeggen toen ik mijn paard kocht als veulen
had ik wel de klik zeg maar
maar de rest die er bij waren vonden hem echt oerlelijk
en zeiden altijd tegen mij volgens mij heb je een muildier gekocht
nu 4 jaar later komen ze allemal terug op dat muildier gebeuren en zeggen ze heel wat anders

maar ik ben ook zeker wel voor de klik
een paard kopen is op het moment erg moeilijk
vooral omdat ik zelf de prijzen een beetje hoog vind zitten
komt denk ik door de euro
en voor een mooi goed lopend paard moet je al duizenden euro's neerleggen
en een paard zoeken die aan je eissen voldoet met een mooi prijsje
is nog moeilijker zoeken
maar geef niet op en blijf zoeken
als je het echt wilt zul je hem vinden
veel succes verder

Zonnetje81
Berichten: 18764
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 01:32

Ik heb met mijn paard niet die 'klik' heb ik zelf het idee op het moment. Dus als iemand een heel goed bod doet mag ie wat mij betreft wel weg!

Dees

Berichten: 18968
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:33

De dag dat ik [naam verwijderd] voor het eerst zag, in een donkere stal bij een louche handelaar, liep ik zo haar box voorbij. "leuke oogjes, jammer van de bles". Ik herinner me nog dat ik dat tegen het paard gezegd heb.

De handelaar liet me toen verschillende paarden zien, fatsoenshalve kon ik gewoon niet snel wegkomen. En dus kwam ook dat beest met die gigantische bles van stal. Nou ja, ik erom heen lopen, ze stond wel aardig op de benen, ze was wat mager, maar ja...die bles. Ik vond het niet echt mooi. Nou, toch maar even lopen in de bak, de handelaar wilde het zelf ook wel zien, hij had ze nog diezelfde dag aangevoerd gekregen.
Schrale 3 jarige in de bak, en LOPEN dat dier! Meteen vanaf de eerste pas, zitten van achteren, en sjouwen.... Kwijl Heel veel buiging in alle benen, en ze kon nog springen ook. Niet gek voor eentje met zo'n bles.

Nou slaap ik graag een nachtje over aankopen, dus ik nam afscheid van de handelaar later die avond. Maar op de terugweg in de auto wist ik het al, dit was het paard. Ondanks die bles.
[naam verwijderd] is nu al 3 jaar bij me. ER is niet een dag dat ik zonder plezier naar haar kijk of met haar rijd. Beter paard had ik me niet voor kunnen stellen, ze is echt van mij. Goed, een ander zal er geen habbekrats mer voor neerleggen, want door ziekte is ze minder kwa talent geworden, maar te koop is ze dan ook bepaald niet....

Waarmee ik aan wil geven: geef die bok met die wat lelijke aftekening eens een kans; hij zou je kunnen verrassen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:48

Lydiia schreef:
dat is maar net waar vraag naar is, ik probeer ook al 3 week mijn pony te verkopen, maar de meesten willen niet helemaal hier heen komen om hem te bewonderen, of is er wel weer iets anders niet helemaal naar wens. maar ik ben zelf net zo. een paard/pony kopen doe je niet elke dag dus moet hij als je er 1 koopt, ook aan je wensen/eisen voldoen!


mensen die niet de moeite nemen om een afstand te overbruggen voor een pony/paard, zijn geen serieuze kopers. Mijn ene merrie komt bij Amsterdam weg, de andere bij de duitse grens...laatst nog 2 paarden gekocht nabij maastricht...zo`n dagje erop uit is hardstikke leuk! en de moeite waard vind ik..en ja soms kan t tegen vallen, maar ik kan geen paard op foto kopen hoor. moet ze toch wel ff zien

Dees

Berichten: 18968
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:03

Nou, daar staat tegenover: [naam verwijderd] rijd niet langer dan een heeluur per auto voor een paard.
Ik heb een straal rond mijn huis getrokken, en daarbinnen staan zo ontzettend veel paarden tegenwoordig, waarom zou daar geen goede bij zitten?

Ik heb [naam verwijderd] toen uit Alkmaar gehaald...dat was em ver genoeg hoor, 2 uren rijden met een trailer...pffff....doe ik hoogstwaarschijnlijk nooit weer. Dus nee, ik ga idd niet kijken bij een paard uit Limburg of Den Haag...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:38

RUBYWHITE schreef:
mensen die niet de moeite nemen om een afstand te overbruggen voor een pony/paard, zijn geen serieuze kopers.


Dat is natuurlijk onzin.
Als je echt serieus op zoek bent naar een paard moet je soms heel wat paarden gaan bekijken. Als je dan iedere keer het hele land moet doorkruisen zou dat wel heel veel tijd kosten. Persoonlijk vond ik het minder teleurstellend om na een half uur rijden tot de ontdekking te komen dat het niet 'de ware' was, dan na een rit van twee uur naar b.v. Purmerend..............

Voor mijn laatste aanwinst heb ik niet ver hoeven reizen Haha! Het paard is op een km of 5 afstand van hier geboren en ik kende haar allang. De afgelopen jaren stond ze in een dorp hier vlakbij, maar de 'klik' was er al, en toen zijn we gewoon gaan vragen of we haar konden kopen......en dat kon Haha! (zie foto's)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:56

fabienne"]
[quote="RUBYWHITE schreef:
mensen die niet de moeite nemen om een afstand te overbruggen voor een pony/paard, zijn geen serieuze kopers.


Dat is natuurlijk onzin.
Als je echt serieus op zoek bent naar een paard moet je soms heel wat paarden gaan bekijken. Als je dan iedere keer het hele land moet doorkruisen zou dat wel heel veel tijd kosten. Persoonlijk vond ik het minder teleurstellend om na een half uur rijden tot de ontdekking te komen dat het niet 'de ware' was, dan na een rit van twee uur naar b.v. Purmerend..............

Voor mijn laatste aanwinst heb ik niet ver hoeven reizen Haha! Het paard is op een km of 5 afstand van hier geboren en ik kende haar allang. De afgelopen jaren stond ze in een dorp hier vlakbij, maar de 'klik' was er al, en toen zijn we gewoon gaan vragen of we haar konden kopen......en dat kon Haha! (zie foto's)
[/quote]

Sorry, maar ik vind het geen onzin. Toen ik mijn eerste eigen paard wilde kopen heb ik eerst voor mezelf goed op een rijtje gezet wat ik graag wilde...via internet en bladen heb ik de paarden aangekruist die mij interessant leken, die mensen gebeld om een afspraak te maken. Zo ging ik met mijn man 1 dag gewoon een stuk of 5-6 adresjes af om een paard te bekijken. Eerst hield ik het in de omgeving maar het was niet wat ik zocht, nadat ik verder ging kijken werd het pas voor mij interessant...ineens stuitte ik op eenadvertentie die mij helemaal aansprak, ik kreeg foto`s op mail en ben een dag later helemaal naar amsterdam gereden om t paard te bekijken, en dat is ze uiteindelijk geworden. Ik wilde dat paard zo graag bekijken, dat de afstand mij echt niks uit maakte. Kijk had ik zoiets van,mm leuk maar nee toch niet, tja dan ga ik ook niet kijken. Kan mn tijd wel beter gebruiken. Maar misschien komt het ook dat ik voornamelijk bonte kwpn/nrps paarden koop, die zoek ik door heel nederland, belgie en duitsland...dus onzin ishet niet, als je iets tegen komt wat je graag wilt hebben ga je daar op af...mits je niet in de gelegenheid bent...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 15:07

Ik ben wel degelijk serieus hoor Mij maakt het ook niet zoveel uit om 3 uur in de auto te zitten. Maar helaas ben ik hier niet degene met een rijbewijs Ik ben dus afhankelijk van mn ouders. Zij willen niet de helft van een weekend opgeven om helemaal naar de andere kant te rijden. wat ik een hele toepasselijke quote vind (weet niet meer van wie Schijnheilig ) is: ´helemaal naar de andere kant van het land rijden?´ Weet je wel hoeveel leuke paarden je dan voorbij rijd!´ Voor mij zijn de 3 noordelijke provincies niet zo´n groot probleem. Bovenin overijsel of flevoland is ook nog wel te doen. Maar Noord/Zuid-Holland, limburg, brabant e.d. word een groter probleem....

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:13

geeft ook niks, je MOET ook niet heel nederland door...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:11

Bij ponys gaat het om kleinere bedragen, en voor een paard van 10.000 zou ik ook eerder de moeite nemen het land door te rijden. maar een pony is zoooveel goedkoper dan een paard.

Alja

Berichten: 25678
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:38

yvetje, jij bent echt al heel lang op zoek, kan me herinderen toen ik mijn zeoliet wou verkopen dat je toen al weken aan het zoeken was.....

denk dat er genoeg leuke paarden te koop zijn voor je maar je moet goed rond kijken en ik denk dat er in de noordelijke provincies genoeg leuke paarden voor je staan

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:46

Tis idd heel erg moeilijk!
Ik zoke nog niet echt een paard omdat ik nu nog lekker rijd op mn pony maar ik word toch wel lang.
Vrijdag ben ik gaan kijken naar een paard omdat het paard me wel heel erg aan sprak! roodschimmel 1,60 3/5 jaar!
Ik samen met een vriendin er naar toe! heel erg leuk paard super mooie gangen maar wat aan de kleine en forse kant! als ik mn pony niet had gehad had ik um misschien wel gekocht maar wil toch maar meer paarden zien dit is pas de eerste en ik kan niet vergelijken *MOEILIJK*
En dan heb je een leuk paard gevonden en dan laat je hem keuren en dan word ie misschien ook nog eens afgekeurt!
Een miesje bij mij op stal had een paardje gekocht ( best duur ding) helemaal blij er mee na 2 weken aan een koliek aanval overleden! kan je weer opnieuw beginnen!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:50

fabienne"]
[quote="RUBYWHITE schreef:
mensen die niet de moeite nemen om een afstand te overbruggen voor een pony/paard, zijn geen serieuze kopers.


Dat is natuurlijk onzin.
Als je echt serieus op zoek bent naar een paard moet je soms heel wat paarden gaan bekijken. Als je dan iedere keer het hele land moet doorkruisen zou dat wel heel veel tijd kosten. Persoonlijk vond ik het minder teleurstellend om na een half uur rijden tot de ontdekking te komen dat het niet 'de ware' was, dan na een rit van twee uur naar b.v. Purmerend..............

Voor mijn laatste aanwinst heb ik niet ver hoeven reizen Haha! Het paard is op een km of 5 afstand van hier geboren en ik kende haar allang. De afgelopen jaren stond ze in een dorp hier vlakbij, maar de 'klik' was er al, en toen zijn we gewoon gaan vragen of we haar konden kopen......en dat kon Haha! (zie foto's)
[/quote]

Het maakt idd nie veel uit waar het paardje staat! mijn pony komt uit zeeland en dat is vanaf utrecht 2 uur rijden (2 uur heen 2 uur terug) als het niet langer is! Maar de pony is toch wel 'de ware' Haha!:D:D

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:06

Nou veel succes met het vinden van een paard. En moet toch minstens wel 1 geschikt paard voor je zijn in Nederland.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 01:09

Dees schreef:
De dag dat ik Neve voor het eerst zag, in een donkere stal bij een louche handelaar, liep ik zo haar box voorbij. "leuke oogjes, jammer van de bles". Ik herinner me nog dat ik dat tegen het paard gezegd heb.

De handelaar liet me toen verschillende paarden zien, fatsoenshalve kon ik gewoon niet snel wegkomen. En dus kwam ook dat beest met die gigantische bles van stal. Nou ja, ik erom heen lopen, ze stond wel aardig op de benen, ze was wat mager, maar ja...die bles. Ik vond het niet echt mooi. Nou, toch maar even lopen in de bak, de handelaar wilde het zelf ook wel zien, hij had ze nog diezelfde dag aangevoerd gekregen.
Schrale 3 jarige in de bak, en LOPEN dat dier! Meteen vanaf de eerste pas, zitten van achteren, en sjouwen.... Kwijl Heel veel buiging in alle benen, en ze kon nog springen ook. Niet gek voor eentje met zo'n bles.

Nou slaap ik graag een nachtje over aankopen, dus ik nam afscheid van de handelaar later die avond. Maar op de terugweg in de auto wist ik het al, dit was het paard. Ondanks die bles.
Neve is nu al 3 jaar bij me. ER is niet een dag dat ik zonder plezier naar haar kijk of met haar rijd. Beter paard had ik me niet voor kunnen stellen, ze is echt van mij. Goed, een ander zal er geen habbekrats mer voor neerleggen, want door ziekte is ze minder kwa talent geworden, maar te koop is ze dan ook bepaald niet....

Waarmee ik aan wil geven: geef die bok met die wat lelijke aftekening eens een kans; hij zou je kunnen verrassen.

Ik ben het met dat laatste en het voorgaande eens behalve een ding:

Paarden met een bles hebben NET DAT extra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik houd van paarden met een bles!!!

Zou voor mij juist een reden ZIJN tot kopen.......

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 15:56

alja schreef:
yvetje, jij bent echt al heel lang op zoek, kan me herinderen toen ik mijn zeoliet wou verkopen dat je toen al weken aan het zoeken was.....

denk dat er genoeg leuke paarden te koop zijn voor je maar je moet goed rond kijken en ik denk dat er in de noordelijke provincies genoeg leuke paarden voor je staan


Ja ik weet het.....maar toen was het ook nog niet zo nodig. Nu begin ik er echt tegen aan te zitten dat het niet meer lukt met mn pony. Ik kom niet meer verder met hem en ik ben er veels te groot voor. Nu heb ik de stap gezet dat ik ook echt weet dat hij weg gaat. Nu ben ik dus ook serieuzer op zoek! Mijn verhaal komt wat dat betreft wel een beetje overeen met het verhaal van INkie Ik heb inmiddels 3 hele goede adressen gekregen van mensen hier op bokt, waar ik wil gaan kijken Lachen Op het moment komt er helaas WEER wat tussen Scheve mond het gaat niet zo best met baloe Verdrietig Hij is weer kreupel en niet zo enthousiast meer als anders Maar dat lijken me hele geschikte adressen om een paard weg te halen! Dus ik weet zeker dat ik ´hem´ wel vind

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:50

Ik vond 'de klik', ofwel de 'grote boem' ook altijd heel belangrijk. Ik ging op zoek naar een haflinger en Cindy kwam uit de veewagen..... FLITS! BOEM! Dat was er! Ze is het geworden en werd grandioos afgekeurd op 3 benen. Omdat ik toen met mijn rug tegen de muur stond (ik kreeg geen geld terug, maar kon wel een ander paard uitzoeken), heb ik voor Mander gekozen. Ik vond hem niet mooi, te klein en sloom.

Ik heb Mander inmiddels een jaar in mijn bezit en we zijn een geweldig team (als ik het zeggen mag). Hij pikt alles super op, vreselijk braaf in de omgang, absoluut niet sloom en lelijk istie ook niet (meer) gezien zijn behaalde 1e premie op de keuring.

Met Mander had ik dus helemaal niks toen ik hem zag, maar ik wil hem nu voor geen goud meer kwijt!