bedankt lieverd, het gaat je goed!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:44

Zo gaat het in de echte paarden.sport ook. Als het paard het niet meer leuk vind (volgens de tuiter)worden ze vaak weer verkocht.

Ik denk dat ts het goed heeft gedaan ook al heeft ze geen afschijt kunnen nemen.

Mensen je bouwt wel een band op met je paard ook al is het klein.
Een paard verkopen kan pijn doen en je zult je paard missen.

Zijn hier dan mensen die hun paard pony missen(ook al heb je het maar een jaar gehad) en als je hem mist.wil je hem het liefst terug wat soms niet kan

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:48

Mistral_Love schreef:
ik heb een email adres en krijg af en toe fotos toegestuurd en verhaaltjes, moet ik altijd wel om lachen, van die echte mistral drinken, hihi! als mn been meewerkt, ga ik er over 2weken naartoe! :j

Wat ontzettend leuk!! heel aardig van die mevrouw dat je langs mag komen :j geniet ervan!

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:01

Word haast week!! Maar nog net niet helemaal.
Alleen al dat tandenverhaaltje... Die groeien niet in een half jaar over elkaar heen.
.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:04

beaversrun schreef:
Word haast week!! Maar nog net niet helemaal.
Alleen al dat tandenverhaaltje... Die groeien niet in een half jaar over elkaar heen.
.

wat bedoel je hiermee te zeggen ?

Mallow

Re: bedankt lieverd, het gaat je goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:46

Jeetje meid, heftige periode heb jij meegemaakt in zo'n korte tijd. Je hele leven stond gewoon even op z'n kop :(:) Wat een emotionele achtbaan zeg!
Maar wat fijn dat je zo'n goed tehuis voor haar hebt kunnen vinden, bij een lieve vrouw als ik jou verhalen zo hoor :). Ik duim voor je dat je er over 2 weken naar toe kunt :j

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:58

Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik heb b egrepen dat je al een nieuw paard had voor het ongeluk? Of heb ik dat niet goed gelezen, ik weet het namelijk niet zo goed haha. Maar als je wel een nieuw paard hebt, hoe wordt hij nu verzorgd? omdat jij even uit het zadel bent.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:22

emilyslaluna schreef:
Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik heb b egrepen dat je al een nieuw paard had voor het ongeluk? Of heb ik dat niet goed gelezen, ik weet het namelijk niet zo goed haha. Maar als je wel een nieuw paard hebt, hoe wordt hij nu verzorgd? omdat jij even uit het zadel bent.

Zoals je in haar profiel kan lezen, van haar nicht en van TS! dus dat zal haar nicht wel zijn..

Toch apart dat we hier allemaal een verhaallijn schetsen op basis van een verkeerd geplaatste post, of informatie...

TS, heel veel sterkte, ik weet hoe lastig het is om niet alleen aan jezelf te denken maar ook aan het paard.
Hoe het verhaal precies zit, dat geeft niet. Feit is dat het vervelend is dat je de verkeerde mensen hebt vertrouwd.. mooi foto overzicht van jullie in je profiel!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:33

Ontzettend veel sterkte TS, dat heb je wel nodig als ik het zo lees. :(:)

Sommige reacties hier, het is al vaker gezegd, maar jemig wat beschamed. :n

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:09

emilyslaluna schreef:

Dat vraag ik mij ook af en nog een vraag: als je de andere paarden wel houdt, kon Mistral dan ook niet blijven dat iemand anders ervoor zorgt? Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Anyway: rot voor je dat het zo gegaan is.

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:55

Heel erg Rot voor je..
Maar even een Klein dingetje * en Dit is mijn mening*
Als je van een paard houd. dan verkoop je m toch niet. Zelfs niet voor de paardensport? Maargoed dat vind ik..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:10

xvanny schreef:
Heel erg Rot voor je..
Als je van een paard houd. dan verkoop je m toch niet. Zelfs niet voor de paardensport? Maargoed dat vind ik..

Ook niet als je het zelf niet meer kan verzorgen, en het dier dus niet de nodige verzorging krijgt? of als iemand anders, laat zeggen je ouders, besluiten dat er eentje weg moet? Er zijn meer factoren die meespelen dan alleen maar 'houden van'.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:14

xvanny schreef:
Heel erg Rot voor je..

Zo zit het leven helaas niet in elkaar :n
Soms moeten er dingen gebeuren die je niet leuk vindt..

(Daarbij.. als je goed gelezen hebt; TS verkocht de pony omdat deze het op een andere plek beter zou hebben.. Ze koos dus het geluk van de pony boven dat van zichzelf. Dat is houden van ;) )

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:49

dit gaat nog een keer mis

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:06

66996236 schreef:
dit gaat nog een keer mis

Misschien handig om je wat duidelijker uit te drukken: wat bedoel je hiermee :? .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:08

Ik denk dat ie bedoeld, dat men misbruik gaat maken van het dier? Dat er toch dingen mee gaat gebeuren die de nu ex eigenaar liever niet ziet gebeuren.

Maar ja............... het beste is gewoon niet verkopen, blijft lastig.

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 18:33

66996236 is mijn nicht!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:38

En wat bedoeld jouw nicht met haar post?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:46

Wat erg voor je! ik wens je een goed herstel en dat je snel een bezoekje kan brengen aan je lieveling!
Een prachtig paard <3

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:02

Abiola schreef:
Tsja, als je je paard niet wil moeten missen, moet je hem niet verkopen. In memoriam is voor dode paarden. Maar sterkte met je gemis.

Mee eens,

Ik heb niks tegen je ts maar ik heb een Shetlandertje en heb hem nog steeds, ook al is hij te klein.
Mijn schatje kan ik gewoon niet missen en ik moet er niet aan denken om hem te verkopen.
Maar veel sterkte toegewenst :(:)

lotte663

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 00:29

Mistral_Love schreef:
Mistral :+:

Nu ongeveer, een jaar geleden heb ik mijn lieve prinesje,
mistral verkocht, omdat mistral ouder werd,
en ik verder wou in de paardensport.
en we niet mistral konden houden en nog n ander paard!
Mistral is bijna 5 jaar, mijn lieve vriendinnetje geweest,
die me altijd weer vrolijk maakte, we waren onafscheidelijk van elkaar!
De laatste tijd dat ik haar had, reed er n ander meisje op mistral,
en ik zag dat mistral, het bakwerk niet meer leuk vond, en gewoon lekker het bos in wou,
toen heb ik de knoop doorgehakt, en haar naar n goed baasje gedaan!
Nog geen halfjaar later, zag ik mijn meisje hier op bokt te koop staan,
Ik heb haar toen gelijk opgehaald, ik kon het niet aanzien of er alleen maar aandenken,
dat mijn meisje mijn prinsjes zou worden doorverkocht, en ik neit zal weten waar ze zalzijn.
Ik had toen het geluk, dat ik een weiland had van een vriend, waar mijn shetlandertjes, Toos en Edje ook stonden!
nadat ze ongv n maand bij me was, heb ik samen met een vriendin een ongeluk gehad,
en was het onzeker, of ik ooit nog voor mn meisje zal kunnen zorgen!
Toen heb ik met veel pijn en moeite, en zonder afscheid mn meisje naar n vrouw uit doetinchem verkocht.
Omdat ik toen in het ziekenhuis lag, heb ik geen afscheid kunnen nemen!
Ik mis mn meisje verschrikkelijk! Y;(

[ Video ]
hier had ik mistral nog!

[ Video ]

http://www.youtube.com/watch?v=N7vkEq_qHLs

http://www.youtube.com/watch?v=jYJ-E0F0H8Y

De filmpjes zijn de moeite waard!

Met shock las ik pas deze posts van mistral_love...ook het andere verhaal over verwaarlozing enz enz
en haar het verzoek gedaan de waarheid neer te zetten ipv deze leugens!
Ik ben inmiddels ruim 2 en half jaar de nieuwe eigenaar van Mistral en ik schrik ervan hoe ziek iemand hier kan zitten liegen!!!
Toen ik mistral kocht stond ze op een goed pension en dat was te zien..alle kans voor een prachtige buitenrit trouwens!

je hebt de kans gekregen haar terug te kopen...maar geld zag ik niet, je kreeg er al na 3 dagen een ongeluk mee omdat ze veel te strak aan de teugel is gereden (en inderdaad dat is ze niet meer gewend) dus na uren is ze er in pijn en paniek vandoor gegaan!
Dier was daarna met geen mogelijkheid meer in een trailer te krijgen omdat ze zo in paniek was na het ongeluk
Je hebt amper in het ziekenhuis gelegen en was al lang thuis toen de eigenaar van de weide waar ze stond me belde over de toestand waarin ze verkeerde en het feit dat je er amper naar omkeek!
Hij heeft haar zelfs zelf terug gebracht naar me en Mistral was niet enkel sterk vermagerd maar ook verwaarloosd en deprie!!
Ik had je gewaarschuwd toen je met veel tranen en tuiten haar terug wilde dat ze wat moeite met de winter had...daardoor wat gewicht aan het verliezen was en je daar op moest letten.
Ook stond ze niet "zomaar" op bokt! Met Mistral was eigenlijk veel te weinig recreatief gedaan en ze was erg nerveus alleen mee te gaan terwijl me verteld was dat ze dat allemaal kon
Ook was ze vaak erg aan het waven op weilanden en liep wel greppels van 40 cm diep waardoor ik van de ene weide na de andere afvloog!
Spijt heb ik geen dag van haar gehad! Ze stond hier op bokt voor het geval iemand haar iets "beters" kon bieden als ik...ik was beginnend en eigenlijk had ze iemand nodig die haar beter kon helpen.
Het is bepaald niet zo dat ze maar even te koop stond!!!

Maar toen ze terug kwam van jou heb ik me inmiddels alweer anderhalf jaar dag en nacht voor haar ingezet en enorm bijgeleerd.
Ze is verandert in een pracht dier wat zelfverzekerd, rustig en vol plezier door het leven gaat!
Zoals je zelf ook wel weet gaat het perfect met haar want je hebt er zelf pas nog je eerste echte buitenrit alleen mee gemaakt of niet??
Heb zoveel geduld met je gehad. Uit respect voor mistral je er altijd bij betrokken maar hoe jij met paarden omgaat is in 1 woord vreselijk!
Ze komen en gaan als broodjes en geen paard is goed genoeg.
Je krijgt werkelijk ieder paard onstabiel en het ligt altijd aan anderen en nooit aan jou

Het enige wat jij wilt is heeeel veel aandacht en je zin...heb je een dier dan is de lol er af en gaan ze weer...
En niet jij maar ik heb medische onderzoeken laten doen en er een tandarts bij gehad...
er was bij beiden niets mis...er was gewoon te weinig naar haar omgekeken en ze heeft staan verpieteren
Ben me lijp geschrokken wat iemand op een maand met een paard kan doen.

En de 2 shets die je nu hebt??
mijn hemel!!
hoort dat nog bij het woord "verzorging"??

Voor alle duidelijkheid...ik heb erg veel contact met mistral_love gehad en geprobeerd het allemaal een beetje te begeleiden
maar ik heb het opgegeven hoor!

Wees blij en heb eens respect dat je je paardje uberhaubt nog op mocht zoeken.
Meer dan al: wees blij dat een ander er zich zo voor inzet toen jij haar niet meer nodig had!

Voor anderen...sorry voor mn reactie! Dit is de 1e x dat ik zo reageer op een forum en ik voel me ook eigenlijk wel iets te oud om zo te reageren
Maar ik schrik ervan hoe mensen zich hier zo mooi voor kunnen zitten doen terwijl ze in werkelijkheid zwaar te kort schieten!
Ik heb maar 2 ponies in mn leven en dat zijn die die ik nu heb...en als ze hier ooit te koop komen te staan dan is dat voor HUN
maar nogmaals god zij dank heb ik me rot gevochten voor deze 2 dieren en het zijn de braafste liefste en gezondste dieren die een mens zich maar wensen kan

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 00:40

Ik heb het ongelukverhaal altijd al vreemd gevonden en heb altijd al vraagtekens gehad bij de verhalen van TS..
Zo zie je maar weer, alles heeft 2 kanten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 01:01

Ts hoe kan je, als dit waar is. Ik denk dat ik jouw dus niet geloof

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 01:54

Zo zie je maar weer hoe rot het internet eigenlijk is. Zelfs (of misschien wel zeker) op bokt.
Mensen liegen zo gemakkelijk en ze was er ook mee weggekomen als de huidige eigenaresse niet had gereageerd.

Je kan je zo anders voordoen via de computer, een heel ander persoon.

En inderdaad ieder verhaal heeft 2 kanten!

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 02:14

Hahaha,

Zo ontzettend grappig die reactie.
Een vrouw, die zo ontzettend ziek is in dr hoofd,
Zichvoor doet, Als iemand die voor je klaarstaat iemand die eerlijk is, die goed Is voor dr paarden, inmiddels heeft ze t tegendeel bewezen.
Ik heb mistral een aantal jaren geleden met een goedgevoel verkocht,
Heb hier zo ontzettend veel spijt van.
Eenvrouw die gezellig even op vakantie komt, met de ponys
Maar die een compleet verwoest gezin achter laat.
Wil beslissen, wanneer mn EIGEN pony van MIJN eigen wei afmoet,
Mij verbied op mijn EIGEN wei te komen,
Buren tege elkaar opzet, door verhalen telopen verzinnen
Een huwelijk kapot maakt. Doormet mijn vader te flikflooien, Als er wordgevraagt hem met rust te laten. Krijg je een uitbrander van hier TOT tokio. Want Nee mevrouw wil immers alleen helpen.
Iedereen maakt fouten, behalve zei.
ze heeft niet door, dat ze met haar "helpen" het alleen maar erger maakt.
Tot mn grootste schrik, heeft ze mij verteld dat ze de ponys niet meer mee wou nemen naar doetinchem, ze kwam naarmij om de ponys bij mij achterte laten.
DUMPEN heet zo iets.
Iets anderskan ik er niet van maken.
Mooie verhaaltjes rondvertellen daar is ze goed in, over wat n ander foutdoet, de problemen van n ander en ga zo maar evendoor.
Een moeder van 4 zoons, de jongste is 14 de oudste 29 en madam gaat gewoon vrolijk 3,5 week alleen, de oudste krijgt de vader rol, dit is niet zoals een moeder t hoort te doen!!!
Achteraf verhaaltjes vertellen de boel ergermaken dan t is, dr eigenfouten vergeten. Net alsof het niks is. Je staat jaren voor iemand klaar, heb de pony terug genomen omdat zei al n andere pony had gekocht, maargoed zo kan ik nog hele paginas volschrijven, Want dit is noglang niet alles.
Ik ga hier verder niet meer op in, heb haar een tijdje geleden verzocht mij mn vader en broertje met rust te laten, zodat Wij ons leven weer kunnen oppakken. Had de moderators gevraagt dit bericht te verwijderen zodat dit kon worden voorkomen. Bokt is ervoor om je paard te laten zien, tips te vragen enz, niet voor dit soort rare onzin.
Ik dacht dat een 50 jarige vrouw, wel iets volwassener was dan dit, verhalen het internet op pleuren, omdat ze wraak wil.
Zwak heel zwak
Sorry bokkers voor deze berichten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 05:06

Ik heb ge-TEMt. Lijkt me niet de bedoeling dat er dit soort berichten worden geplaatst!