wel of geen cap?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:40

ALTIJD cap!
Veiligheid voor alles!
Het is dat ik geen bodyprotector heb, maar anders had ik die misschine ook nog wel aan gehad met de lessen en zeker met de buitenritten of met springen.
Geeft ook wel wat zekerheid vindt ik.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:45

verootjoo"]
[quote="Sando schreef:
Ach..iedereen neemt toch wel risico`s in het leven ?

Niet als je ze niet hoeft te nemen.
[/quote]

jij rijdt geen auto/ brommer, sport niet, drinkt niet, rookt niet, vliegt niet,
koopt niets, zegt nooit eens een keer waar het op staat (als je weet dat het bijvoorbeeld je baan zou kunne kosten of wat dan ook)...
Het zijn maar voorbeelden. Iedereen neemt risico`s in zijn leven en bepaald zelf in hoeverre. Ik rijd dus zonder cap, MIJN riscio.
En ja, misschien moet ik eerst van dichtbij meemaken dat er iets gebeurd. Als het kalf verdronken is dempt men de put.

Dit topic is al zooo vaak geweest.
Mensen die geen cap dragen zijn blijkbaar dom...oke, het zij zo.
Mensen die zo`n topic openen zitten er blijkbaar op te wachten dat iemand schrijft:"ik draag nooit een cap....

Mijn volgende topic word:"wel of geen slof" Nog zo`n vaakbesproken onderwerp, en het komt altijd op hetzelfde neer.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:55

Ik draag altijd een cap gewoon voor veiligheid en als gewoonte.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:56

Cap?? Mmm, ja ik heb er wel 1.! Zo'n oude cap die ik een keer gehad heb toen ik 13 of 14 was ofzo (8 a 9 jaar geleden). Verder heb ik er geen. Ik heb ze allemaal geprobeerd maar ik krijg er zo'n koppijn van. Als ik er 1 vind voor een redelijke prijs die me wel goed zit dan koop ik hem wel voor de buitenritten, maar geen haar op mijn die er aan denkt om in de bak met cap op te rijden. Ik rijd niet op een manege, sta op een pensionstal en wie met cap rijd doet dat gewoon en wie niet nou ja dan niet. Wie heeft er altijd zijn gordel om in zijn auto? Ook lang niet iedereen (en dat doe ik dus weer wel).

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:00

Ik reed altijd zonder cap op "bekende" paarden... Maarreuhmmm na vandaag heb ik mijn lesje wel geleerd.. (gevallen MET paard, hij had gelukkig niks..) Voortaan cap op.. buiten dan

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 01:15

Ik heb mijn cap onlangs verkocht... droeg 'm nooit Bloos
Voor de rest ben ik het met Sando eens!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:38

stef"]
[quote="Sando"]Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef een goede cap met ventilatie is niet klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de wardus? Denk je dat paarden er om geven hoe je eruit ziet? , punt 3: ik lijk wel een paddestoelzie punt 2, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zettenniet als je er een routine van maakt en punt 5: mijn leven, mijn risico.Dit vind ik het enige "goede" punt wat je aangeeft

Ik heb niet eens een cap. Ja, vroeger had ik die voor de wedstrijden, maar ik heb al 5 jaar geen cap opgehad. En het heeft niets met stoer te maken.
[/quote]
Begrijp me goed, ieder moet voor zich weten wat ze doen, jou hoofd. Ik ga niemand verplichten een cap te dragen, maar punt 1 t/m 4, dat vind ik nou zulke verschrikkelijke onzin punten
[/quote]
Ik snap niet wat er gezeurd wordt omdat we geen cap willen dragen. Er zijn mensen die trouw een cap dragen maar altijd sigaretten roken! en anderen gebruiken drugs of te veel alcohol en gaan daarmee achter het stuur zitten. Of ze gaan veel te laat naar bed en komen chronisch slaap te kort. Of ze knallen veel te hard met scooter (zonder helm) over de straat. Ik weet zeker dat er een hoop onder die brave capdragers wel zo'n foutje hebben. Hoe durven jullie dan zo tegen ons te spreken? Ga eens bij jezelf te rade of je zelf alles wel zo goed doet?

[quote="verootjoo"]
[quote="Sando schreef:
Ach..iedereen neemt toch wel risico`s in het leven ?

Niet als je ze niet hoeft te nemen.
[/quote]

echt wel!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 30-10-03 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:38

Desiree schreef:
ik heb zo'n dure lichtgewicht veiligheidscap gekocht. Het kreng. Het paste voor geen meter! Niets past. En ik rol mijn haar altijd op, anders moet ik het te vaak wassen en het is al zo droog. dus........... geen cap voor mij!

Een vlecht werkt ook prima hoor! En dan past de cap ook wel mits je niet te hoog begint... En een knotje kan ook laag onder in je nek als je hem niet te strak maakt.
Ik heb mijn haar ook altijd vast en heb er weinig tot geen last van... Moet het knotje wel opnieuw vastmaken als ik heb gereden... Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:41

joyce B schreef:
[

Een vlecht werkt ook prima hoor! En dan past de cap ook wel mits je niet te hoog begint... En een knotje kan ook laag onder in je nek als je hem niet te strak maakt.
Ik heb mijn haar ook altijd vast en heb er weinig tot geen last van... Moet het knotje wel opnieuw vastmaken als ik heb gereden... Knipoog
[/quote]

Hm, het is duidelijk dat je mij niet kent. Ik ben namelijk niet zo handig. WAnt als ik KON vlechten was dat misschien best een optie geweest maar ik kan mijn eigen haar niet invlechten. Hooguit 2 frutterige vlechtjes opzij. En een knotje doe ik altijd zo laag mogelijk in mijn nek.

Ik rij gewoon lekker met pet. Mensen laat mij. En doe zelf altijd goed je autogordel aan, stop met roken, ga op tijd naar bed, kijk goed uit op je brommer en loop niet 's avonds eenzaam over straat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:48

haha, je wil gewoon niet... geeft niet hoor... zolang het niet verplicht is moet je het zelf weten. Ik rijd zelf wel met cap... Er kan altijd wat gebeuren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:06

joyce B schreef:
haha, je wil gewoon niet... geeft niet hoor... zolang het niet verplicht is moet je het zelf weten. Ik rijd zelf wel met cap... Er kan altijd wat gebeuren.

Ik hoop echt niet dat het verplicht wordt. Het zou een hoop plezier voor mij in het paardrijden verknallen, zo'n rotcap.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:21

Sinds anderhalf jaar gebruik ik dagelijks mijn helmpie. Dit omdat het op de manege voor manegeruiters verplicht is. Ook pensionklanten in de lessen zijn verplicht een helm te dragen. Omdat ik eigenlijk het goede voorbeeld wil geven voor de kinderen Schijnheilig , ik val nog wel eens in voor het lesgeven en omdat er van diverse kanten toch steeds duidelijker naar voren komt dat het verplicht gaat worden (anders niet verzekerd) ben ik gaan oefen om een helm te dragen.
Moet toegeven het viel in het begin niet mee, nu hoort het er gewoon bij.

Voor wat betreft de niet (cap) helm dragers onder ons, ik kan me de problemen voor stellen hoor, warm, zit niet lekker, haren vet, etc. en zou zeggen doe waar je zelf achter staat, dat doen de (cap) helm dragers toch ook...

Jenny10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:41

Ind e les altijd, maar als ik zelf rij... Ik rij nu liever met een muts op mijn hoofd!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:45

Ik rij ook zonder cap. vind het ook ondingen ...
Ik draag ze alleen als jonge paarden moest inrijden, maar dat is nu niet meer het geval ...

Ze hebben zeker hun functie, maar ik rij er gewoon niet mee ...
Het is eigen risico ...
Je kan wel iemand de les gaan lezen over wel of geen cap ...
Maar zoals desiree zegt : iedereen heeft zijn of haar fouten ... zo ook wij ...

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:20

Ik heb in de bak nooit me cap op!(ik rij alleen dressuur dan) Ik rij bijna altijd in een omgeving die vertrouwd is voor mijn paard. En als mijn paard dan toch zou schrikken ergens van gaat hij er zeker niet zo idioot vandaar dat ik er af zou vallen ofzoiets! Dat weet ik gewoon 100% zeker! Valt niet aan te twijfelen bij mij. Vooral niet bij het paard dat ik al heel lang heb daar durf ik het heeel zeker bij te zeggen! Als ik naar buiten ga doe ik dan wel mijn cap op want daar kan je dingen tegen komen die niet vertrouwd zijn voor je paard... Je kunt dan voor onverwachte situaties komen te staan en dan wil ik dus ook niet zeggen dat ik zeker weet dat er nix gebeurd! Voor de rest ja op wedstrijd rij ik dan met hoedje...niet dat dat dan zou helpen maar goed. Ik heb best wel nuchtere paarden dus...dat is weer geluk hebben!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:24

Ik ben een jaar geleden in de bossen wezen rijden en mijn vriendin vile toen van haar paard op het gras en haar helm was door de midden gebroken. Stel je voor dat het op straat gebeurd.
Nou dan weet je wel waarom je een helm op hebt.
AU AU AU

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:27

Ik draag mijn cap alleen als ik les heb op de manege. Daar is het verplicht. Ik heb hem zelfs speciaal voor die lessen gekocht.
Maar als ik op mijn verzorgpaard rijd draag ik nooit een cap. Nooit gedaan eigenlijk, ook niet bij mijn vorige verzorgpaarden.

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:30

Sando schreef:
Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de war, punt 3: ik lijk wel een paddestoel, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zetten.

Verder wou ik nog ff zeggen dat ik deze redenen dus echt helemaal NERGENS op vind slaan! Hahaha niet of het uitmaakt hoe je haar zit nadat je hebt paardgereden! Naja je bent dus blijkbaar harstikke ijdel!! En iedereen zit er dan zo toch uit me een cap op???!!

Naja mensen zullen misschien ook wel commentaar hebben op mijn redenen waarom ik geen cap draag maar het is gewoon waar! En nogmaals dit geldt voor mij zelf en hoeft dus niet voor anderen te gelden!

Dit hierboven slaat iig nergens op! Zijn jullie het hier dan toch wel mee eens met mij????

Oowja !SANDO! ik zie net in je profiel dat je paarden op Stoeterij Rodenburgh staan! Mijn broer heeft hier kort geleden een jaar gewerkt! Hij heet Niels ken je hem??? (sorry voor de offtopic)
Laatst bijgewerkt door KazimirOrryS op 30-10-03 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:36

tarmine schreef:
Ik ben een jaar geleden in de bossen wezen rijden en mijn vriendin vile toen van haar paard op het gras en haar helm was door de midden gebroken. Stel je voor dat het op straat gebeurd.
Nou dan weet je wel waarom je een helm op hebt.
AU AU AU

Als die cap al doormidden breekt als ze op het gras valt heb je er waarschijnlijk op straat al helemààl NIKS aan!! Hahahaha Haha!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:37

nee dan moet je 2 helmen over elkaar doen

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:38

ze had ook nog wat verschoven wervels in haar nek, en een flinke hersenschudding

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:40

tarmine schreef:
nee dan moet je 2 helmen over elkaar doen

haha ja idd! maar ik heb buiten ook WEL een cap op hoor! Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:40

Ik rij altijd met cap..
Heb op m'n vorige pony vaak zat zonder cap gereden en als je zag hoe dat er af en toe aan toe ging mag ik van geluk spreken dat ik er nog nooit af gevallen ben!
Verder valt iedere ruiter wel eens van z'n paard..je zult maar net eens goed op je hoofd vallen..

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:59

Altijd cap, behalve als ik op de haflinger van mijn kapster een rondje om het weiland mag crossen Tong uitsteken

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:18

KazimirOrryS"]
[quote="Sando schreef:
Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de war, punt 3: ik lijk wel een paddestoel, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zetten.

Verder wou ik nog ff zeggen dat ik deze redenen dus echt helemaal NERGENS op vind slaan! Hahaha niet of het uitmaakt hoe je haar zit nadat je hebt paardgereden! Naja je bent dus blijkbaar harstikke ijdel!! En iedereen zit er dan zo toch uit me een cap op???!!

[/quote]

Whahaha.... wat jij wil....