Ziet jouw paardje jou ook graag (aankomen)? :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:15

Armani zat gister bijna tegen de muur van de stal aangeplakt toen hij mij aan zag komen, nadat ik al 1 minuut voor zn deur stond te kijken hoe hij volledig op ging in zijn plak hooi. Ineens dacht ie mens, waar!? HELP! sprong de lucht in op zij en bleef me aan staan kijken alsof ik zo uit de lucht was komen vallen. Als ik dat had opgenomen :') Normaal gesproken kijkt hij me aan vanuit de wei en denkt ie daarna, ik ga maar onopvallend staan eten, misschien slaat ze me dan over. :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:03

Mijn paarden begroeten mij ook altijd.
Al voordat ik de stalpad in kom.

Gaat ik niet meteen naar hun toe gaat de hengst harder roepen.

Laatst was ik voordat ik naar hun liep met iemand aan het praten.
De hengst pakte zijn halster al van het haakje :+
Met andere woorden baas ik wil er uit :D

Op de wei bij zowel de hengst als de merrie zodra ik roep komen ze aangerend :)
Hoef ik niet heel het weiland door te ploegen :=

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:07

Mijn paard staat achter het huis, dus om mij te zien is hij wel gewend aan, want als ik naar buiten kom ziet hij me automatisch. Wel let hij altijd maar goed op of ik niet toevallig naar hem gelopen kom, en als dat zo is beging hij meestal lekker te knorren of te hinniken. Ook als ik hem roep vanaf de weg die achter zijn weide langsloopt, zie je meneer altijd direct opkijken.

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:10

Ik weet niet of mijn paard me graag ziet aankomen. Meestal blijft hij vanaf een afstandje kijken totdat ik dichterbij kom, dan kriebelt hij even aan mijn rug en dan is het weer over. Geen gehinnik of gestamp, maar gewoon een lief gebaar. Ik denk dat hij meer het idee heeft van 'eindelijk ik mag weer naar buiten!'.
Gelijk heeft hij trouwens, te lang in je stal staan is ook niet leuk.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:57

Die van mij kijkt wel lief maar slaakt meestal een diepe zucht :')
en in de wei kijkt hij op en loopt hij gauw helemaal naar achteren :+
hij denkt vast: heb je haaaaaaaar weer, moet ik weeeeeer hard werken :')

maar als ik hem eenmaal te pakken heb is het echt een schatje! <3

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:31

Ann_moi schreef:
Armani zat gister bijna tegen de muur van de stal aangeplakt toen hij mij aan zag komen, nadat ik al 1 minuut voor zn deur stond te kijken hoe hij volledig op ging in zijn plak hooi. Ineens dacht ie mens, waar!? HELP! sprong de lucht in op zij en bleef me aan staan kijken alsof ik zo uit de lucht was komen vallen. Als ik dat had opgenomen :') Normaal gesproken kijkt hij me aan vanuit de wei en denkt ie daarna, ik ga maar onopvallend staan eten, misschien slaat ze me dan over. :)

Haha, geweldig! Mijn paard kan ook vreselijk verbaasd kijken, als ze me niet verwacht, koddig gezicht. :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:19

Lola komt eigenlijk altijd als ik haar roep, meestal op een drafje. :) Zo'n heerlijk gezicht (hier op 0.11, een 'rondom' moment op de dag: http://www.youtube.com/watch?v=TqYyuGUmAfI&feature=relmfu ).

Het filmpje in de OP vind ik een beetje verdrietig eigenlijk. Dat is toch geen "fijn je te zien baasje", maar een "haal me hieruit alsjeblieft". :\

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:31

Elanor schreef:
Lola komt eigenlijk altijd als ik haar roep, meestal op een drafje. :) Zo'n heerlijk gezicht (hier op 0.11, een 'rondom' moment op de dag: http://www.youtube.com/watch?v=TqYyuGUmAfI&feature=relmfu ).

Het filmpje in de OP vind ik een beetje verdrietig eigenlijk. Dat is toch geen "fijn je te zien baasje", maar een "haal me hieruit alsjeblieft". :\

Agos die is echt schattig!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:34

Een paar momenten per dag hinniken ze al als ze de achterdeur horen, dat klinkt wel heel gezellig maar betekend dat het een voermomentje is. Vaak hinniken ze ook als ik vanuit de goede richting naar huis kom fietsen, maar dat is alleen als er niets is dat interessanter is, zoals een pas bijgevuld hooinet, want de pas gevulde zijn veel leuker dan de half volle :j

Vanavond was het wel grappig, mijn vader was bezig in het andere weiland en ik was water aan het bijvullen aan de andere kant. Merrie bleef de hele tijd in het midden van de een naar de ander kijken zo van, wie van jullie 2 gaat ons een strook gras erbij geven en naar wie moet ik toelopen :P

Lara

Re: Ziet jouw paardje jou ook graag (aankomen)? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:37

Die van mij komt meestal naar het hek zodra ik hem roep :) (Als ik aankom fietsen roep ik hem meteen)
daar wacht hij dan tot ik hem meeneem :j en nee dat is niet omdat ik hem wat geef ;)

Catherina92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:40

Mijn eigen paard kon ik altijd roepen vanuit de ingang van de wei: Dan kwam ze naar me toe lopen, erg handig. Het jongste paard dat ik nu rijd, wordt altijd helemaal blij als ik eraan kom, en loopt ook vaak naar me toe. Ze is nog niet zo lang onder het zadel, en vind het werk erg leuk om te doen! Kijk, daar doe je het toch voor =)
Het tweede paard rend soms weg om me te plachen als ik haar probeer te pakken. En dan rent de hele kudden mee. Bij ons heb je van die kleine mini slootjes, dus dan heb je weer een springspektakel om te bekijken ( springstal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:00

Ofwel heb ik vreemde paarden, ofwel heb ik dan een erg goede band met mijn paarden maar...

Elk paard dat ik tot nu toe heb en heb gehad komt spontaan naar het hek als ze mijn auto zien aankomen. Als ik uitstap is er altijd wel eentje die hinnikt. Ze staan vaak 24/7 in het land en dan voer ik niks bij, staan ze op de paddock dan krijgen ze meer dan genoeg hooi. Ze staan ook altijd met een maatje.

Mijn merrie (intussen overleden) mocht zelfs op een blok van 2ha staan met mijn ander ex-paardje, als ze de auto nog maar hoorde of zag of mij aan de poort zag verschijnen dan was het een heel concert en vol gas mijn kant op. Neen, ook dat paard werd niet bijgevoerd als ze 24/7 in het hoge gras stonden.

Mijn hengst laat zelfs de merries voor wat ze zijn als ie me ziet aankomen _/-\o_ Al is hij nog jong (moet nog 4 worden dit jaar) en ben ik er zeker van dat dat nog wel zal veranderen. Alhoewel, hij weet wel verdomd goed waar de klepel hangt...

Zelfs als ik net hooi gevoerd heb laten ze dat met regelmaat gewoon links liggen en komen ze achter me aan sloffen om te kijken wat ik doe. Heb altijd wel eentje achter me aan als een treintje. Het enige moment waarop alle aandacht naar het voer gaat is tijdens de periodes dat ze bietenpulp of krachtvoer bij krijgen, dan is dat prioriteit nummer 1. Maar dat komt dus niet zo vaak voor aangezien ik dat weinig voer :+
Voorlopig komt de hengst ook nog steeds aanwandelen als ik zadel en co uit de auto haal. Maakt hem niet uit wat we gaan doen, als we maar lol maken. Binnenkort ga ik er ook voor het eerst mee de baan op, dus nog meer afwisseling op het programma.

Tjah, ik heb gewoon geluk zeker?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:06

Ze kijken wel op als ik kom, lopen ook nog naar het hek toe. de jongste wil dan nog wel eens beginnen te hinikken. Maar als ik al een keer ben geweest (hebben ze hun voer al gehad) en ze hebben hooi liggen dan gluren ze even maar proberen mij dan straal te negeren. Vooral de oude is daar heel goed in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:12

Als Dibbes op stal staat roept hij altijd. Als hij in de wei staat komt hij altijd naar me toe gedraaft of gegalopeert, hij kan me zo ook uren volgen. Soms wel heel vervelend maar hij is ook wel schattig dan! Hij bedoelt het echt goed dus wat dat betreft kan ik dat wel hebben.
[***] komt en of roept alleen wanneer ze naar de wei mag of eten krijgt. Die pony laat niet zo goed merken dat ze soms blij is om me te zien haha. [***] moet ik trouwens ook altijd halen uit de wei
Rambo roept altijd op stal en in de wei, of hij direct naar me toe komt ligt aan de hoeveelheid gras die hij op heeft, hoeveel er op de wei staat en of hij zijn heeft :Y)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:52

die van mij kijkt wel vrolijk maar is meestal te druk met eten als ze in de wei staat of in der box :+

SILVIE_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:54

Oh, zo schattig!
Mijn pony hinnikt maar zeer laag.
Ze is nochtans een merrie *D .

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:59

Ann_moi schreef:

Hahahaha! :') Die van mij heeft ook dat soort momenten... echt hilarisch :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:22

Mijn ponyvriendje en jaarlingmeisje in het weiland!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:55

Als mijn merrie zo flink gaat hinneken als ze mij ziet, vind ik dat juist geen goed teken bij mijn merrie :P Dat betekend dat ze zich niet helemaal fijn voelt dat IK haar lichtpuntje van de dag ben. Of ze heeft honger, of ze voelt zich alleen in de weide of iets. Toen ze alleen op stal stond, kwam ze altijd als een gek aanrennen keihard hinneken - ze miste een maatje om zich heen. Nu hinnekt ze eigenlijk nooit. Of ik moet 2.5 week op vakantie zijn geweest, ze hinnekt nu al 3 dagen constant als ze mij ziet, tig keer per dagen. Ik vind het maar verdacht := Of ze heeft geen eten gehad :+ Of ze is echt blij om mij te zien :=

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:18

wat leuk die filmpjes! ik heb helaas geen filmpje ervan, maar als onze paarden op het weiland staan, komen ze altijd op ons af gegaloppeerd, het scheelt natuurlijk wel dat we altijd iets lekkers mee brengen, haha :+
ik heb wel een foto van mijn oudje die op me af galoppeerd:
Afbeelding
Afbeelding

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:36

mijn paard kijkt niet op of om als ik hem roep, behalfe als ik eten bij me heb.. toevallig 1 keer kwam die wel toen ik hem riep , maar dit kwam meer omdat ie vanaf toen wist dat als ie naar binnen gaat dat ie dan eten krijgt ..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:39

Die van mij... en de pensionpaarden, breken de tent af als ze weten dat ik er ben!
Maar dat zal vast zijn omdat ze weten dat ze dan vreten krijgen! :D :D

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:45

De mijne hinnikt wanneer hij mij hoort en wanneer hij mij ziet komt hij aanrennen :)
Dit is wanneer hij in de wei/bak staat. Als hij in de stal staat blijft die hinniken en wanneer
ik bij hem staat gaat het over in een soort van gemurmel.. :+
Maar dit komt vooral omdat meneer mij linkt aan leuke dingen, eten of lekkere buitenritten.
Ik heb zoveel filmpjes op mijn mobiel staan, helaas heb ik geen idee hoe ik dit op de computer zet..

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:47

wij hebben wel dat als we sochtends de paarden stallen in komen gaan ze allemaal een beetje brommelen en hinniken omdat ze dan naar buiten willen...

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:31

Hier komen ze ook altijd meteen, maar dat komt vooral omdat ze mij associeren met voer :')