Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:30

Ik heb juist een slimme pony :))
Vorige week was de paddock niet goed dicht (touw wat eromheen zat was niet goed geknoopt) en meneer had hem dus open gemaakt :=
Stalgenootje kijken waar mijn pony was, stond die in de speeltuin :')
Owja en wegrennen als hij nog niet naar binnen wil, als hij ontsnapt is kan ik hem ook voor geen mogelijkheid vangen (heb er nu een trucje voor :)) )
Hij pakt alles met zijn mond vast, schuift zo de stal open, bukt voor lage deuren, als er eten onder zijn voerbak ligt stoot hij zijn hoofd nooit, en leert snel :))
Heb hem van de week geleerd dat hij in de gang moet stilstaan. Hoofdstel af, zadel af, bescherming af (en alles weghangen haha) en dan VOORWAARTS en dan loopt die zo de stal in :D

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:33

Mijn merrie is iets héél engs al lang en breed voorbij in de berm (een oranje dopje van een drinkflesje)
en opeens bedenkt ze dat dit wel héél erg eng was en zet het op een lopen!

En na het rijden loopt ze zelf haar box in, maar ik gvergeet 'm dicht te doen.
Dan blijf je toch gewoon wachten? Paar uurtjes later de box toch maar dicht gedaan :o

En 's morgens vroeg haar in het land zetten (ze moest door de bak naar het land)
en dan vergeten de bak dicht te doen. 's Middags staat ze nog gewoon in het land.
Wel is ze in de bak geweest om te drinken, maar om er nu uit te lopen, waarom?

Mijn ruin weet idd ook dat er op de handvaten van de draad geen stroom staat. Wáárdeloos!!!
Deze is ook zo scherp dat hij afkijkt hoe iets bevestigd wordt, zodat hij ook weer weet hoe het los moet :(

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:48

Hahahahahahahaha geweldig topic dit!!!!!!!!! _O-
Stef maakt nog wel eens een koprol... (gelukkig niet met iemand er op) Gewoon omdat ze onhandig is.. :+
En ze weet niet zo goed hoe ze nou echt moet hinniken: wat er uitkomt is een schattig probeersel hihi :(:)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:49

Mijn paardje is eigenlijk wel slim denk ik. Ze houd er niet van om bij haar achterhoeven opgeraspt te worden door de hoefsmid, dus ze geeft ruim van te voren aan (door fietsbewegingen te maken met haar been) dat ze dat liever niet heeft. Gelukkig is mijn hoefsmid dan ook verstandig genoeg om het ook maar niet te proberen. :+

MarlindeRooz

Re: Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:05

Ik heb hier een slimme staan, die alles opgenbreekt/losmaakt/doorheenwalst en een andere die achter elk draadje blijft staan.

We waren eens in het bos en ik zat op de picknicktafel en meneer liep te grazen.. toen ging hij met zijn hoofd onder de picknicktafel en natuurlijk stootte hij zijn hoofd.. (en dat drie keer achter elkaar ) :=

Maar met VD had hij binnen 5 minuten de jambette door, en dan met een mooi gestrekt been!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:25

Paard wat ik vroeger gereden heb was echt héél erg dom, goedzak eerste klas maar eer dat daar eens een lampje ging branden...over het inrijden hebben we maanden gedaan, erop gaan zitten was geen probleem maar longeren en de hulpen snapte ze echt de ballen van (terwijl gas, rem en stuur bij haar slimme weidegenootje binnen 2 dagen volledig gemonteerd waren :+ ). Om haar rechts en links te leren heb ik een week op het erf aan de hand dagelijks geoefend, "Links!" *sleur naar links*, "Rechts!" *sleur naar rechts*. En dan later onder het zadel die stemcommando's gebruiken en hopen dat de link gelegd werd, wist echt niet meer hoe ik het anders moest aanpakken want we hadden werkelijk alles al geprobeerd, geen lampje :+ Uiteindelijk een fijn rijpaard geworden, maar het heeft wat geduld en doorzettingsvermogen gekost :D

Ik heb nu juist een slimmerik, die stond van de winter de kunst af te kijken van het losbikken van de vlotter van de waterbak. Een flinke mep erop geven met een hamer en er is weer water, maar ik ben een paard dus heb geen hamer....dan maar een flinke mep erop geven met voorhoef! :)* Tadaa, zelfgemaakt water *\o/* En vervolgens de rest vd groep er op af duiken om te drinken die steeds als een stelletje uiltjes stonden te wachten totdat iemand het water kwam losbikken :+
Ze kan ook veters, ritsen en transportbeschermers losmaken, verstoppertje spelen, en heeft verdomde gauw door hoe ze mensen straal voor de gek kan houden en om haar voorhoef kan wikkelen :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:32

Ik heb een ander probleem, mijn paard is rete slim, maar heeft de concentratieboog van een pinda :') zodra er een strootje opwaait staat hij te kijken: 'baasje, zág je dat?' ja Noah wat goed dat je dat strootje zag, kom we gaan verder. 'ja maar baasje KIJK dan! Een strootje!' ja Noah, heel interessant kom we gaan verder. 'ja maar báás, en dat strootje dan?!' ja heel spannend. 'okeeeee we gaan wel weer verder'

'baas kijk, fietsers op het fietspad aan de overkant van de wei! *D zie je dat? woooow!'

*zucht*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:38

Oef, dat snel afgeleid / onder de indruk zijn zit er bij die van mij ook heel erg in: WOW kijk nou, 200 meter verderop, iemand in een geel regenpak die gebukt staat tussen de spruiten !!!! *breekt ondertussen bijna haar benen in een kuil recht voor haar neus* :')

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:49

Citaat:
grr... kuilpakjes maar weer weggehaald...

Dat hij er uberhaupt vanaf gebleven is.

Onze pony was eens uitgebroken (dat zijn al verhalen op zich) maar toen heeft hij in alle 10 kuilbalen een gat gemaakt om het kuil te proeven....toen dat niet lekker genoeg was is hij maar begonnen aan het kniehoog gras waar hij op stond 8)7

verder ooit een loge gehad die elke keer weer bang was voor zijn eigen drinkbak.... :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:33

_O- Ze kunnen niet allemaal vooraan staan bij het uitdelen van de hersentjes, he :P

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:36

leuk topic, en geweldige openingspost! heerlijk geschreven!
tja, dat zet me toch aan het denken.....wat voor paard heb ik?
hij wil werken voor me, en houdt van aandacht , en is denk ik toch best clever...
vastzetten met de zogenoemde paardenknoop heeft ie zo los, hij weet exact in welk jaszakje de brokjes zitten (ook al heb ik geregeld een andere jas aan) , hij heeft 1 favo borstel die hij uit de poetstas haalt, en gaat daar actief zichzelf mee staan poetsen , wil bij het afspuiten eerst perse uit de slang drinken,anders steekt hij gewoon zn hoofd in de straal water , loopt altijd de juiste stal in , en bij het hoevenkrabben probeert hij steevast om mij op te tillen aan mn riem.(die hij zo subtiel vastpakt dat hij me nog nooit zeer gedaan heeft!)
maar het rijden.....ik weet het niet , zo gaat het goed, en zo ben ik terug bij af en lijkt het wel alsof heel de basis er opnieuw op bevestigd moet worden , is tijdens het rijden heeeel snel afgeleid (oke,spiegel,vrouwtje heeft adhd en is dat ook) , en houdt heel zijn omgeving tijdens het rijden nauwlettend in de gaten....... is ie slim? ja .....als het hem uitkomt....

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:36

Haha superleuk dit! :D

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:38

Hahaha :') Ach tja, het zal verschillen per paard.... Misschien iedere avond een verhaaltje uit de Penny voorlezen? Dan weet 'ie hoe stoere paarden mensen moeten redden, hulp moeten halen etc.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:00

haha ja de Penny voorlezen , maar dan toch niet de verhalen van Rakker met al zijn streken! ;-)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:13

pmarena schreef:
Oef, dat snel afgeleid / onder de indruk zijn zit er bij die van mij ook heel erg in: WOW kijk nou, 200 meter verderop, iemand in een geel regenpak die gebukt staat tussen de spruiten !!!! *breekt ondertussen bijna haar benen in een kuil recht voor haar neus* :')

Neeeee ik dacht dat ik de enige met dit leed was.
Ben je gewoon rustig aan het draven...
*Hoofd schiet omhoog en ondertussen boem, noodstop, totaal uit balans schiet je dan naar voren, leuk met zo'n westernzadel, weer op die knop auw.... En waarom?

Omg omg baas baas kijk omg een wandelaar baas baas baaaaaas!!!!! :oo :):)

_-:(

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:14

Tammy_ schreef:
Ik heb een ander probleem, mijn paard is rete slim, maar heeft de concentratieboog van een pinda :') zodra er een strootje opwaait staat hij te kijken: 'baasje, zág je dat?' ja Noah wat goed dat je dat strootje zag, kom we gaan verder. 'ja maar baasje KIJK dan! Een strootje!' ja Noah, heel interessant kom we gaan verder. 'ja maar báás, en dat strootje dan?!' ja heel spannend. 'okeeeee we gaan wel weer verder'

'baas kijk, fietsers op het fietspad aan de overkant van de wei! *D zie je dat? woooow!'

*zucht*

:') Dit is zo herkenbaar!!! Echt geweldig! _/-\o_

Ik heb ook een slimme knol gehad, vreselijk! Die stond in een eide afgezet met 2 draden stroomdraad op palen van 1.40 hoog. Maar hij wist dat er op de kunststof prikpaaltjes geen stroom stond. Wat deed die eikel, hoofdscheef, precies tussen de 2 draden het paaltje pakken, een ferme ruk geven en dan snel loslaten anders krijg je het paaltje met draad en al op je hoofd. Resultaat; draad op de grond, paard er al 'caveletti-lopend' eroverheen en vrijheid!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:20

Ik zie trouwens dat ik het moment op foto heb staan.

Paard is braaf, geconcentreerd, fotograaf mee op de fiets, dus hoofdstel af, neckrope om. Je zet een galopje in, heerlijk ontspannen, dat gaan mooie foto's worden zeg!

Totdat...

Afbeelding

Afbeelding

WOOOOW ER ZIT IEMAND OP ZN HURKEN IN DE BERM KIEKJES VAN ONS TE MAKEN!!! ZIE JE DAT JOH?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:20

_O- @ alles :=

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:21

wat dacht je tijdens het rijden.....vrouwtje kijk nou !! kijk nou toch!! de andere paardjes krijgen eten in de wei!! kijk dan!! zucht....ja vent , ik zie het. maar vrouwtje!!! dat is toch niet eerlijk??!! en ik dan???
om vervolgens te besluiten dat als de rest lekker mag eten hij ook niet zo hard hoeft te werken.......:-(

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:59

Haha die foto's! :D :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:16

(dubbelpost)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-04-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:17

Gypsy : haha echt super herkenbaar, die hoge kop, gespitste oren, grote neusgaten en een uitdrukking van Raaaah waddisdat nou ineens ???!!!

ZO irritant, een paard dat vanuit een lekkere galop ineens in 2 stuiters tot stilstand komt :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:20

Ja echt he... Nou paard dat is dus de fotograaf die vast had moeten leggen hoe wij normaal gesproken in perfecte harmonie op buitenrit gaan. Arg...

Ja hé, nou zit ik zelfs zonder zadel meer dan prima, maar als ze dat doet tja tegen natuurkundige wetten kan ik niet op, dan vlieg ik naar voren...

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:24

Mijn ene pony heeft idd het IQ van een plastic zakje, of nog minder.. Zn meest voorkomende actie is uit zn stal te ver doorlopen en dan niet meer weten wat hij moet doen omdat zn hoofd klem zit tussen een paal en de muur. Ook is hij een keer uit de wei ontsnapt, ging recht achter een ander paard staan en beet hem in zijn kont, dus heeft een lel gehad en dikke bloeduitstorting erbij :(:) , Tsjaaa andere 2 zijn wel redelijk op niveau volgens mij..

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:32

Paardlief is onwijs slim kijkt niet op of om naar enge honden maar waag het niet om aan te komen met een vest of jas dan ga je 3 kwartier stuiterend door de bak :') Ze is ook niet zo dol op andere paarden en trapt regelmatig, ziet ze haar eigen schaduw op de bakrand geeft een ineens een trap op de plek waar haar schaduw was :=