wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:50

Ik wilde altijd al een shire.. En dat is het ook geworden! :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:52

Ik wilde vroeger als kind echt een 'Palm' paard <3
Als jonge tiener ging die liefde gelukkig over naar de kleine-palm-paardjes met vlekken O:) (tinkers dus)

En jawel.. ik heb zo ongeveer mijn droom :')
Ze is een stukje kleiner en niet zo 'tank' als ik vroegah droomde.. maar ze is alles voor me! <3

Afbeelding

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:53

Ik wilde een ruin, ongeveer zes jaar, liefst een flinke haflinger of fjord, en vooral geen zwart of bont paard.

Ik kwam thuis met een tweejarige Haflo-arabofriese hengst. Een zwarte. Het enige wat klopt is dat hij 50% haflinger is en mannelijk.

Annepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:58

ik wilde een luxe haflinger waar ik lekker op zn elfendertigst mee naar buiten wilde en dan nog een B proefje kon rijden nu heb ik een PRE uit Spanje hartstikke lief kan er mee naar buiten maar dat is toch heel anders rijden maar ik ben helemaal gek van haar maar het is echt iets heel anders geworden dus

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:02

Ik wou vroeger een beroemd paard, zoiets als Black Beauty, heel penny natuurlijk. Niet te groot, en gitzwart, en ik zou hem dan Black Beauty of Bliksem noemen hahaha. Maar goed, het werd een hele grote ruin van 1.80, met kopersnoet. In de winter zwart, en in de zomer bruin. Én hij heeft in een serie gespeeld als politie paard. Dus het is gedeeltelijk waar geworden :)

Paintlinger

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:05

Ik wilde vroeger altijd een spanjaard......

Absoluut geen tinker oid.

En nu heb ik een drumhorse (shire x tinker) :roll: _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:07

Ik wou er vroeger zo één :') ;

Afbeelding

Deze heb ik nu :+:

Afbeelding

Afbeelding

Tsja.... Het zijn wel hengsten.... :') Alleen iets anders qua ras _O-

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:14

Ik heb echt van alles gewild, aan arabier, een quarterhorse en een PRE. En dan eigenlijk altijd een schimmelmerrie. Merrie omdat ik juist dat 'merriegedrag' wel leuk vind, en ik had altijd het idee van een goede merrie kun je nog als fokmerrie inzetten als ze blessures krijgen.
Die quarterhorse was echt een kinder-iets dat heb ik vrij snel laten gaan en ik heb ook nooit western ambities gehad. Arabier vond ik mezelf eenmaal uitgegroeid te lang voor (1,80) en PRE's vond ik best prijzig (zeker een paar jaar terug) in verhouding met een goede KWPN. Een beetje leuke PRE is zo 8000-10.000 euro en daar heb tenslotte ook een hele goede driejarige KWPN-er voor.
Uiteindelijk heb ik nooit echt een paard uitgezocht, ik ben een bruine KWPN'er gaan bijrijden voor iemand, en niet veel later was hij van mij. Dus nu heb ik (met de bijrijdtijd opgeteld) al bijna 9 jaar een bruine KWPN ruin. Juist het standaard paard wat ik nooit zelf bedacht had en wat ik heel saai vond, maar toch is het echt mijn type paard en ben ik er heel blij mee. En hij is allesbehalve saai.
Ik heb wel bedacht dat ik hierna toch een keer die schimmel PRE wil hebben, alleen dan mag het ook een ruin zijn. Ben benieuwd of die er ook echt ooit gaat komen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:20

@ Bizzybijtje, ja zo'n arabier had ik ook in gedachte. En deze, maar die wil ik nog stiekem nog steeds. Vond laatst met verhuizen ook zo'n fotoboek, fascinerende paarden, zo ongeveer alles wat daar in stond heb ik wel willen hebben. En als ik de loterij win, dan vrees ik dat het er ook bijna allemaal komt :D.

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:23

Ik heb nog een manegeboekje van vroeger en daar stond duidelijk in beschreven wat voor paard ik later graag wou :+ Compleet met stickers en al :D
Wat ik graag wilde als klein meisje:
Afbeelding
Wat ik heb: :+:
Niet èèn..
Afbeelding
.. niet twee...
Afbeelding
..maar drie keer! :D
Afbeelding

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:01

Heel vroeger wou ik graag een paard. Het maakte me niks uit wat voor paard het was, als ie maar van mij was ;)

Later viel ik altijd qua uiterlijk op mooie zwarte paarden met wilde manen.
Zo eentje die braaf maar stoer tegelijk was

Nu heb ik een friese ruin :) (nu nog zonder hele wilde manen ivm exzeem, maar daar wordt aan gewerkt )
Er braaf en helemaal niet stoer, maar wel de liefste :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:11

Vroeger wilde ik dolgraag een groot springpaard. Het paard kon mij niet groot genoeg zijn. Ik kwam thuis met een Draver van 1,49 met bovendien een enorme angst voor balken en hindernissen. :+ Stapelgek was ik op dat dier.

Toen hij overleed wilde ik weer een kleine Draver, een hengst of ruin, met veel karakter en absoluut niet bruin. Ik heb alles gekregen wat ik wilde, behalve die kleur want hij is zo bruin als een paard maar zijn kan. :+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:18

Ik ben met totaal andere paarden thuisgekomen dan mijn eisen.

Mijn eerste Tinker moest een oudere ruin zijn ( jaar of 8) zodat hij geen puberstreken meer had. Lekker braaf en betrouwbaar. Meer zwart als wit en liefst geen maanogen.
Ik kom thuis met een 3 jarige ruin ( geslacht had ik dan nog wel goed) met een half maanoog. Hij is stronteigenwijs heeft een sterk karaktertje en was in het begin alles behalve betrouwbaar.
Maar hij lijkt ontzettend veel op mij en het is echt mijn maatje <3 <3
Afbeelding

Mijn 2de Tinker moest ook zoiets als mijn eerste worden. Niet te groot ( max 1.50), niet te veel wit en vooral lief.
Het lieve gedeelte heb ik inieder geval weer goed :') Diego wordt in juni 2 en is al dik over de 1.50, hij wordt rond de 1.60. En hij is meer wit dan dat hij bont is. Maar hij is echt een heerlijke lieve sul.
Afbeelding

Toen ging ik naar de paardenmarkt om een shetje te kopen. Ik wou een bonte of een apart kleurtje, vooral geen hengstje en liefst wat ouder.
Ik kom thuis met een vosroan ( toch een beetje apart kleurtje) hengstje van een half jaar oud.
Afbeelding

en nu heb ik weer een shetje gekocht. Ik had dezelfde eisen als bij de eerste maar het is een vosje geworden, een hengstveulen :+ :+
Afbeelding

Maar ik ben met ze alle 4 hartstikke gelukkig en kan me geen beter paardjes wensen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:34

Ik wilde absoluut geen merrie, geen bonte, geen schimmel en al helemaal geen veulen!

Waar kom ik uiteindelijk mee thuis: een merrieveulen van 4 maand oud, bruinbont met erg veel wit.
Onderhand zijn we al bijna 12 jaar verder: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/Flettie/Bokt/Marlienrijles26april070.jpg

Voor mijn 2e pony was ik op zoek naar een grote maat Shet, wel een merrie deze keer, 2-3 jaar oud en bruinbont (ja, hoe 1 paard je mening helemaal kan omdraaien). We kwamen uit bij een 1.5 maand oude Shethengstje, vosbont en uiteindelijk uitgegroeid tot 98 cm :+
Maar zeg nou zelf... wie kan dit koppie weerstaan?
Afbeelding <3

Mijn 3e pony is een fokproduct van mijn merrie. Had een mooie zwartbonte hengst uitgezocht en ik hoopte op een zwartbonte hengst met veel zwart (lekker variatie in de kudde houden: bruinbont, vosbont en zwartbont :D). Het werd uiteindelijk een geheel bruine merrie maar met een heerlijk lief en verdraagzaam karakter: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/Flettie/Bokt/IMG_9342a.jpg

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:38

ik wou vroeger een grote gitzwarte KWPN hengst :D
En het is een haflinger ruintje :+

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:17

Toen ik besloot een paard te kopen was ik op zoek naar:
- Een merrie of ruin
- Min 1.60
- Gitzwart, valk, palomino of schimmel
- Min 6 jaar
- Alle knopjes moesten erop zitten. Geen werk meer met inrijden ect

Ik kwam thuis met:

Een merrie van 1.57, gitzwart, 4 jaar, vrijwel groen :)
Ik kan me geen beter maatje wensen.

Afbeelding

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:12

Bizzybijtje schreef:
Ik wou er vroeger zo één :') ;

Afbeelding

Deze heb ik nu :+:

Afbeelding

Afbeelding

Tsja.... Het zijn wel hengsten.... :') Alleen iets anders qua ras _O-

haha humor!! _/-\o_

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:24

Vroeger wilde ik zo'n ééntje (maar dan groter ;)):
Afbeelding
Nu heb ik:
Afbeelding
&
Afbeelding

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:30

Ik wou een vosmerrie met 4 witte benen en een hele brede bles, heb nu een lichtbruine merrie met een sneb en een kol en een zwartbruine met 4 witte haartjes (':.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:33

Vroeger wilde ik altijd een schimmel. Merrie of ruin maakte niet uit, als het maar een schimmel was. :j

Toen ik echt op zoek ging naar een paard wilde ik het liefst een ruin, van rond de acht jaar oud, met wedstrijd-ervaring en braaf op vreemd terrein..
En vervolgens kwam ik 'thuis' met een zwart merrie-veulen met veel wit van nog geen dag oud. :+
Ondertussen heb ik haar alweer negen jaar, en heb geen moment spijt gehad. :D

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:33

frgheaven schreef:
Toen ik besloot een paard te kopen was ik op zoek naar:
- Een merrie of ruin
- Min 1.60
- Gitzwart, valk, palomino of schimmel
- Min 6 jaar
- Alle knopjes moesten erop zitten. Geen werk meer met inrijden ect

Ik kwam thuis met:

Een merrie van 1.57, gitzwart, 4 jaar, vrijwel groen :)
Ik kan me geen beter maatje wensen.

Afbeelding

Heej,
Hoe heet dit paardje? <3 (ze komt me namelijk erg bekend voor!(oude bijrijdpony)

modirlief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:37

:D ik had er nooit zo over gedacht,tot dat ik een verzorg pony kreeg! dat was een shet en tja die kun je niet tot in den eeuwigheid blijven rijden. maar ik wilde geen groot paard en geen heet hoofd.ik had altijd lol met die shet,ze had leuke streken en dat trok me juist zo aan! ik vond altijd dat er zoveel meiden waren die naar mijn idee een paard hadden zo van kijk mij eens wat ik kan! en hoe braaf mij paard is! dus ik vond het jammer dat ik te groot werd voor die shet en dacht,dan wil ik nooit meer...tot ik de ijslander tegen kwam. wat een leuke vrolijke beestjes! net een grote shet! ik ben er eens over gaan lezen en het bleek dat ze rete sterk zijn en ook nog een extra gangen. dat boeide me niet die gangen. ik dacht zelfs,dat is wel jammer want ik vind die draf en alles zo leuk!!!?? maar toen ik een maal begreep dat ze die wel hadden,alleen dat je niet zo op gegooid werd was de keuze al snel gemaakt. ik wilde een ijslander,robuust,stoer en no nonse! en..er kwam er een! modir fra hestaa spulta! en die extra gang (tölt nog in mijn geval, ze heeft wel de telgang,maar nog niet gereden) vindt ik zelfs leuker dan draf. het zal voor mij altijd de ijslander blijven!
groetjes,sophie ( ik weet niet hoe je een foto hier neer zet.)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:43

Ik heb geen eigen paard, maar ik ben wel zwaar verliefd geworden op een paard op de stal waar ik les heb.

Ik had een 'hekel' (een hekel is een groot woord, maar ik wilde liever noooooit van mijn leven :+ ) een vos of bruinkleurig paard, want 'elk paard is al vos of bruin' vond ik. Als je op de snelweg rijdt en je kijkt naar de weilanden zie je vrijwel alleen maar bruine en voskleurige paarden. Ook had ik niks met merries, te humeurig en ik hield vooral van lekker mannelijk, lekker ruins. Ik wilde eigenlijk altijd een pikzwarte Quarter Horse ruin, en anders een Sorrel Overo gekleurde Paint. Dit staat nog steeds op mijn verlanglijstje overigens.

Toen ik voor mijn eerste westernles de trainingsstal inliep, zag ik met krijg op de staldeur 'Velvet' geschreven. Ik kreeg er meteen een apart gevoel bij omdat mijn favoriete nummer aller tijden 'Black Velvet' van Alannah Myles is. Ik zei meteen tegen een vriendin: dáár wil ik een keer op rijden!
Dit paard is echter een voskleurige merrie. Maar vanaf de eerste les op haar ben ik verliefd. Als ik ooit het geld heb om een eigen paard te kopen zou ik serieus overwegen om haar over te nemen! Maar de komende 10 jaar heb ik daar helaas geen geld voor en ik denk dat ze tegen die tijd al niet meer leeft ...

Dus ga ik tegen die tijd alsnog op zoek naar een zwarte of overo gekleurde ruin :P

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:48

Ik wilde een zwarte grote zwaar gebouwde ervaren ruin waarmee ik zou gaan springen op wedstrijd (Gelderlander-type). Zeker geen alledaagse dressuurvos.
En ik kocht een 3.5-jarige Haflinger: vos, klein, smal type en hij mag nooit springen owv een operatie op jonge leeftijd. En bij LRV mag ik er geen wedstrijden mee rijden wegens te klein.

Maar het klikte gewoon <3
Springen heb ik moeten opgeven voor hem, ik ben nu een volleerde dressuurmiep.

Amy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:57

Ik wou altijd een zwart paard, zolas in The Black Stallion.
Kreeg eerst een draver, bruin, zonder aftekeningen.
Later helemaal gek van haflingers, maar nadat ik er een keer op had gereden, viel me dat toch tegen.
Daarna twee friezen gehad en met beide geen geluk gehad, dus ik wou geen fries meer.
Toen kwam Zanlette, KWPN, bruin en 1.69 groot.
Absoluut niet de maat die ik voor ogen had, maar wel een super braaf paard en dat was het belangrijkste, aangezien ik niet zo'n held ben.
Helaas is Zan vorig jaar overleden aan artrose.
Nu heb ik weer een fries, ondanks dat ik gezegd had dat ik dat niet wou, maar de aantrekkingskracht van een zwart paard was zo groot.
Dat was mijn droom. Nu heb ik Sil.
Super lief en het meest perfecte paard voor mij.
De klik was er al toen ik de advertentie op speurders zag, ben gaan kijken naar een wedstrijd waar ze gereden werd en de volgende dag heb ik haar gereden en de koop rond gemaakt.
Een week later was ze van mij.
Ik wil geen ander paard meer, Sil is perfect.