Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

(nu nog zonder hele wilde manen ivm exzeem, maar daar wordt aan gewerkt )
Stapelgek was ik op dat dier.

Diego wordt in juni 2 en is al dik over de 1.50, hij wordt rond de 1.60. En hij is meer wit dan dat hij bont is. Maar hij is echt een heerlijke lieve sul.

). Het werd uiteindelijk een geheel bruine merrie maar met een heerlijk lief en verdraagzaam karakter: http://i300.photobucket.com/albums/nn3/Flettie/Bokt/IMG_9342a.jpg 

frgheaven schreef:Toen ik besloot een paard te kopen was ik op zoek naar:
- Een merrie of ruin
- Min 1.60
- Gitzwart, valk, palomino of schimmel
- Min 6 jaar
- Alle knopjes moesten erop zitten. Geen werk meer met inrijden ect
Ik kwam thuis met:
Een merrie van 1.57, gitzwart, 4 jaar, vrijwel groen
Ik kan me geen beter maatje wensen.
(ze komt me namelijk erg bekend voor!(oude bijrijdpony)
ik had er nooit zo over gedacht,tot dat ik een verzorg pony kreeg! dat was een shet en tja die kun je niet tot in den eeuwigheid blijven rijden. maar ik wilde geen groot paard en geen heet hoofd.ik had altijd lol met die shet,ze had leuke streken en dat trok me juist zo aan! ik vond altijd dat er zoveel meiden waren die naar mijn idee een paard hadden zo van kijk mij eens wat ik kan! en hoe braaf mij paard is! dus ik vond het jammer dat ik te groot werd voor die shet en dacht,dan wil ik nooit meer...tot ik de ijslander tegen kwam. wat een leuke vrolijke beestjes! net een grote shet! ik ben er eens over gaan lezen en het bleek dat ze rete sterk zijn en ook nog een extra gangen. dat boeide me niet die gangen. ik dacht zelfs,dat is wel jammer want ik vind die draf en alles zo leuk!!!?? maar toen ik een maal begreep dat ze die wel hadden,alleen dat je niet zo op gegooid werd was de keuze al snel gemaakt. ik wilde een ijslander,robuust,stoer en no nonse! en..er kwam er een! modir fra hestaa spulta! en die extra gang (tölt nog in mijn geval, ze heeft wel de telgang,maar nog niet gereden) vindt ik zelfs leuker dan draf. het zal voor mij altijd de ijslander blijven!
) een vos of bruinkleurig paard, want 'elk paard is al vos of bruin' vond ik. Als je op de snelweg rijdt en je kijkt naar de weilanden zie je vrijwel alleen maar bruine en voskleurige paarden. Ook had ik niks met merries, te humeurig en ik hield vooral van lekker mannelijk, lekker ruins. Ik wilde eigenlijk altijd een pikzwarte Quarter Horse ruin, en anders een Sorrel Overo gekleurde Paint. Dit staat nog steeds op mijn verlanglijstje overigens.