Wat als je paard zou kunnen 'bokken' op Bokt...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:20

Ohh geweldig topic!!

Stella zou echt heel bitchy uit de hoek komen. Overal commentaar op en paarden die minder zijn dan haar (volgens haar) pest ze gewoon het topic dan uit.

Ook komt er vast zo'n soort topic:
"Wij krijgen altijd kuil & hooi, en dat leggen ze op verschillende plekken heen. Wij zijn met meerdere in zo'n zandbak... En langs de deur ligt altijd veel en in het midden en bij de drinkbak.
Maar dan sta ik dus bij de deur en daar krijg ik mijn eten. Dan lokt ze een vriendinnetje van mij naar de drinkbak zodat die daar eten krijgt. Dat vind ik gemeen, want dan krijgt zij lekker alles voor zichzelf... Dus wat doe ik dan, dan loop ik naar haar toe en jaag haar weg. Vaak wordt ik ook bij het hek weggejaagd.

Is er een betere manier om aan veel eten te komen?"

Ook zal ze vast een advertentie plaatsen met:
"Knappe Haflinger merrie zoekt even knappe Haflinger hengst!"
"Ik ben een knappe Haflinger dame van 15 jaar. Klinkt oud hoor, maar ik ben eigenlijk nog maar 4. Volgens mijn bazinnetje ben ik 15, maar dat geloof ik niet. Deze knappe haflinger dame zoekt een even knappe haflinger hengst. In de leeftijd van 3 - 20. Ik sta wel met meerdere in die zandbak van ons, maar we kunnen dan wel even over het draad springen naar de groene wei. Is makkelijk te doen als je een goede springer bent! Dan kunnen we elkaar daar leren kennen.
Ik houd van lange buitenritten en vind het dan ook leuk om lekker voluit mijn dak te gaan. Dressuur vind ik niet zo veel aan. Als ik dan een ruiter op mijn rug moet dragen in die zandbak, spring ik liever!
Ik houd ook zeer van eten en ben een echte merrie qua gedrag. Verder ben ik wel lief hoor ;)
Dus houd jij wel van een echte merrie en zie je mij wel zitten?
Stuur mij dan een pb dan kunnen we samen een lekker stukje gras knabbelen!"

En natuurlijk prachtige show foto's plaatsen!

Waves

Re: Wat als je paard zou kunnen 'bokken' op Bokt...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:44

Topics:

* Gezocht: zéér vitale hengst, ik ben namelijk 5 dagen per week hengstig. Bij voorkeur met stamboom, niet te conservatief (moet in zijn voor open relatie) en flexibel en tolerant van aard.

* Aangeboden: 2 oliebol ruintjes. Zeer harig, niet al te slim, aanhalig (lopen constant voor je voeten). Vasthoudend van karakter (blijven terugkomen als je ze wegjaagt). Je kan ze denk ik wel voor een karretje spannen, heb het zelf niet geprobeerd. Lopen nu nog in mijn wei, voor elk aannemelijk bod op te halen. Liefst morgen nog weg!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:18

haha ik denk dat bunea ook wel bitchy zou zijn hier ze vind maar weinig paarden aardig

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:16

Mijne zou een topic openen opzoek naar een verzorgster. :+

Hij krijgt veel te weinig aandacht, door mijn afstuderen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:24

Die van mij zou zich nogal in discussies mengen :') en in het datingstopic van bokt zijn :j.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:29

Die van mij zou alleen zeuren over haar baas omdat ze niet snel genoeg het appeltje in haar voerbak doet en dat het zo snel op is, dat ze zoveel spierpijn krijgt van het rijden omdat ze steeds beter moet lopen en dat het kuil niet te vreten is (laat ze soms ook liggen :') ) verder ... veel meelezen en ieder die slecht commentaar levert krijgt te horen "Ach, stap toch in je stront."

Op discussies zou ze niet uitblinken.. op RIJ-ITP kan ze wel veel lieve complimentjes maken tenzij ze ziet dat paarden te dicht langs elkaar gereden worden want daar heeft ze een hekel aan :')

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:43

Hahaha nu ik er over nadenk zie ik het ook helemaal voor me hahaha!

Mijn merrie zou ook vooral in voedertijd zitten te neuzen en af en toe plaatsen hoe je aan extra wortels komt: gewoon lief kijken en een paar keer met je oogjes knipperen :o?
Ook zou ze gaan zeuren dat ze haar voer met suikers en melasse mist en dat ze dit suikervrije voer niet zo lekker vind... Maar aangezien ze altijd honger heeft, het toch maar op eet....

Ook zou ze vragen om de mooiste dekens (jurkjes), nieuwste setjes en natuurlijk uitgaan (wedstrijden) en feestjes!!!

Maar toch denk ik dat ze het meest aan het kijken is en aan het daten gaat met knappe hengsten... Ze zal vast succes hebben, het dametje hihi!!! Afbeelding

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:49

picasso zou constant zeggen:
dit tem ik even
(als er ergens in een andere weide 2 paarden een beetje aan het vechten zijn hinnikt hij altijd :D

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:08

Ik ga echt plat van sommige reactie's hier xD.

Nou mijn merrie zou als eerste een topic openen met 'Mijn crush is homo, hoe maak ik hem hetero?' Vervolgens volgen er een aantal topic's met modellen foto's van al haar goede kanten en zwoele blikken. Daarna gaat ze vragen of het mogelijk is om wortels te kweken in haar stal. En dáarna gaat ze haar kritiek uiten op ruinen/hengsten die niet nét zo mooi zijn als haar buurman.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:10

Ze roepen allemaal; grondwerk!

HAHAHAHA _O-

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:11

De mijne zou een goede moderator zijn :+ is bij haar stalgenootjes ook altijd de buffer die de vrede bewaard.. Staat tijdens het hooi eten altijd tussen de dominante paarden en de 2 jonge merries en dan kan er rustig gegeten worden, van zodra ze niet tussen ze in staat is er direct ruzie. Ze komt ook met iedereen overeen maar stelt wel haar grenzen.. Een ideaal modje dus :D

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:14

wat zullen ze dan zeggen in de topics over de slager inslapen en dergelijke

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:16

De mijne zou zeggen dat ik nog wat kilo's kwijt moet -O- (alsof ik dat niet weet :') )
en dat ze vind dat ik haar mishandel omdat alle paarden wél gras en appels krijgen en zij niet.
De zomereczeem jeuk zou ze er waarschijnlijk wel voor over hebben -O-

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:55

Hilarisch topic :D

Ik denk dat mijn Lusitano Elenoor echt een bitch zou zijn en overal rel topics zou veroorzaken. Ze zou dan ook niet lang op Bokt blijven omdat ze waarschijnlijk verbannen wordt. Het veulen Aurora zou juist een ras echte penny zijn en de dame Castana zou net als het paard van Thea_Ste een moderator zijn :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:47

picassojava schreef:
wat zullen ze dan zeggen in de topics over de slager inslapen en dergelijke

Misschien dat ze de natuur het werk moeten laten doen... heh bah, wil er niet over nadenken. Sorry lieve paarden dat we over jullie beslissen. Het is uit liefde moet je maar denken.... -O-

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:54

Een van mijn verzorgpaarden zou een topic openen met als titel: How to lose your rider in 5 steps.
En op de markt een advertentie voor rodeopaard plaatsen.

De ander zou elk paard als dapperste verklaren dat ze niet schrokken van die bakkabouters.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:34

Ik denk dat mijn paard vooral zou rondhangen bij "kraamstal" en "kraamstal in the picture". Ze is echt zo'n type moederkloek die kir en kroel geluidjes zou maken en in de wangen knijpen zodra ze een baby ziet...
die heeft echt eens een veulen van zichzelf nodig...

En als ze tijd over heeft zit ze zeker bij "voedertijd", "voeding en supplementen" en al het andere dat met eten te maken heeft.

Topics met het onderwerp "baasje laten denken dat ik hard aan het werk ben, terwijl ik gewoon nog half loop te slapen" zie ik ook wel langskomen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:47

_O- _O- _O-

Dit is echt zo'n geniaal topic geworden _O-

Ik zie het helemaal voor me. Paarden die elkaar een snelcursus geven.
*bakkabouters, een bedreiging of je beste vrienden? -groepsgesprek met 2 exemplaren.
*hoe je ruiter te lozen in 3 eenvoudige bewegingen? -stukje theorie met aansluitend praktijkles
*de eetbaarheid van verschillende voorwerpen? -thuisstudie met plaatjesboek
*stal vs natural? -deel nu jouw ervaringen!
*de trainbaarheid van mensen? -volg het eenvoudige stappenplan en ze doen alles voor je!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 00:53

:D Bakkabouters...

Wat ligt nu het best? Stro, vlas of krul?
Waarom mag ik niet over witte hekjes springen?
Help! Mijn baas gedraagt zich slecht aan de hand!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:55

Het is maar goed dat mijn paarden Bokt niet opkunnen..

Ik denk dat ik met klapperende oren zou staan als ik zou lezen wat ze allemaal van me vinden....:D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 01:24

Dat plaatjesboek is wel wat voor Umoyax, net als de trainbaarheid van mensen :D :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 01:37

Door dit topic ben ik gaan nadenken over wat voor soort mens mijn paard zou zijn, en ik kwam op Hero uit All Stars, vermengd met zijn broer/opvolger Nemo.

Dus waar zou hij over bokken... Over wereldvrede en verdovende middelen. Voor de rest vindt ie het allemaal wel best.

Hij zou wel een protestactie opzetten tegen rangordes in kuddes. Militaristisch gedoe. We zijn allemaal gelijk!

Peace man! :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 01:51

Grappig, ik zit regelmatig te bedenken wat de paarden zouden schrijven als ze hun eigen 'Bokt' forum zouden hebben. Ook een favoriet spelletje is bedenken wat de dames allemaal wel niet zouden zeggen of denken. Echt hilarisch wordt het als ze dan reageren alsof ze het nog begrijpen ook :D .

De oudste zou zich waarschijnlijk opwerpen als mensenfluisteraar 'Begrijp de lichaamstaal, begrijp elkaar en als dat niet helpt gewoon douwen maar' en hele verhandelingen houden over hoe ze dankzij haar eigenwijze en koppige verzorger zoveel heeft kunnen leren over mensen en vooral hoe je ze kunt laten doen wat je wilt dat ze doen 'En soms doe je gewoon maar mee, geef ze het idee dat ze de baas zijn en ze zijn rustig'. Natuurlijk bij problemen met veulens zou ze het hoogste woord hebben (en terecht, ze is een fantastisch moederpaard) en bij westernrijtechnische discussies 'Wie heeft gelijk, mijn mens en haar Boek of ik?' Waarschijnlijk ook fototopics plaatsen met alle rare kuren die haar verzorger uithaalt. Al was het maar als wraak voor het laten wachten op eten 'Wat je als paard moet doorstaan voordat je aan de lunch kunt gaan'. Ook vraagt ze zich al jaren af hoe je het best plat kunt gaan liggen zonder zand in je ogen te krijgen :D .

De ander zou zich afvragen hoe ze haar mensen wat meer voorwaarts kan krijgen ('Ze zijn wel zó langzaam met alles en een rondje bos in rengalop kunnen ze gewoon niet aan' :roll: ) en verder veel op het Arabierengedeelte rondhangen aangezien ze er heilig van overtuigd is dat ze een Arabier is. Uiteraard een topic openen over hoe erg het is om elke keer geverbarbiepaardiseerd te worden en daar een veeg uit de pan te krijgen van andere paarden aangezien ze hooguit ontklit en ontvuilt wordt, ze niet eens vlechtjes in krijgt, laat staan roze attributen en nagellak. En dan wordt dat natuurlijk zo'n heerlijk klaagtopic waarin paarden elkaar proberen te overtreffen in zieligheid qua uitdossingen.
O, ja echt, bij Huis Tuin en Techniek, mevrouw heeft een grote voorliefde voor bouwactiviteiten (zo erg dat ik ze weleens niet van een bouwplaats afkreeg := ) en kan daar uren naar kijken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 02:11

delerium schreef:
Ik zie het helemaal voor me. Paarden die elkaar een snelcursus geven.
*bakkabouters, een bedreiging of je beste vrienden? -groepsgesprek met 2 exemplaren.
*hoe je ruiter te lozen in 3 eenvoudige bewegingen? -stukje theorie met aansluitend praktijkles
*de eetbaarheid van verschillende voorwerpen? -thuisstudie met plaatjesboek
*stal vs natural? -deel nu jouw ervaringen!
*de trainbaarheid van mensen? -volg het eenvoudige stappenplan en ze doen alles voor je!

_O- :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 02:26

DE mijne zou zeker een topic openen met: Help mijn baas denkt dat ze grappig is, niet dus...
Gevolgd met een uitgebreide beschrijving over vieze paarden bezemen ipv borstelen etc..

Opvoeden van de baas hoe doe je dat.
Met schraaptechnieken voor voer... Lichaamshouding... Onderhandelingstechnieken om enge dingen niet te hoeven passeren.

En tot slot: Mijn baas werkt nachtdiensten, hoe profiteer je daar optimaal van...
Met een uitgebreid beschrijving van schriktechnieken en schijnbewegingen zodat de baas wakker blijft maar niet valt... Gewoon even laten voelen wie de macht heeft....