Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:Ailill schreef:Edit:
Foto's komen inderdaad uit Afrika, dus dat is mijn fout. . . het was niet mijn bedoeling de Amerikanen in een kwaad daglicht te zetten, ik bedoelde het meer in de trant van: waar zijn wij MENSEN toch mee bezig
inderdaad....ik schaam dood dat ik ook mens ben...waar zijn we in vredesnaam mee bezig
Ailill schreef:Edit:
Foto's komen inderdaad uit Afrika, dus dat is mijn fout. . . het was niet mijn bedoeling de Amerikanen in een kwaad daglicht te zetten, ik bedoelde het meer in de trant van: waar zijn wij MENSEN toch mee bezig
njiloj schreef:Ailill schreef:Edit:
Idd. De MENS wilt de natuur voor de verandering weer eens naar hun eigen hand zetten....
en het is idd. niet alleen in amerika, kijk maar eens om je heen, we hebben de schotse hangoorkat, naaktratten, glofish, de liger, dwergvarkens enz.... Als je dan leest dat 90% van de cavalier king charles spaniels dagelijks zware hoofdpijnen heeft omdat wij mensen dat schedeltje zo klein willen fokken dat het de hersenen verdrukt, vraag ik me af waar we mee bezig zijn...
verography schreef:Wat een dierenbeulen. De hoeven verzwaren door middelen van het zwachtelen of spijkersbreken van staarten. Ik vind het echt heel erg dat je bij de tentoonstelling van meerdere rassen volgens Amerikaanse normen die hier gesteld word allemaal verzwaarde hoeven ziet. Kan iemand bij deze mensen beton in hun schoenen gieten en laten drogen?
Ik heb hier een grote WTF moment bij.
Die foto's van de shetlands zijn eerder nog verder doorgefokte AMHA's.
Ailill schreef:Hier een filmpje met hoe ze die paarden zo laten lopen, niet geschikt voor jonge bokkers. . . ronduit walgelijk!
http://www.youtube.com/watch?v=kqFeYu1CrjU
Barbulet schreef:De paarden in de OP, dat is dus blijkbaar toegestaan? Door dat toe te staan vind ik wel dat je het "uitlokt" (wat het natuurlijk niet goedpraat) dat mensen het nog "mooier" willen hebben. Dus als je een paard al zo mag fokken als de paarden in de OP, dan willen mensen automatisch ze nog beter maken. Want zo zijn mensen; het moet altijd beter en mooi is niet mooi genoeg. (voor zover je dit mooi kan noemen)
Daarom vind ik het zo apart dat het is toegestaan. Als het helemaal niet mag; het fokken van deze aparte verschijningen, denk ik dat je ook veel minder 'verbeteringen' krijgt. Dat ze meteen de wedstrijden e.d. hierin afschaffen, want die filmpjes lijken soms ook van concoursen? Dat is toch raar dat het daar gewoon toegestaan is dat iemand olie aan het paard z'n benen smeert?![]()
Maar goed, ben blij dat ik het niet snap...
Ailill schreef:toch triest dat mensen nou nooit een bengaalse tijger willen veranderen. . . dat doen namelijk maar een keer
Ailill schreef:Barbulet schreef:De paarden in de OP, dat is dus blijkbaar toegestaan? Door dat toe te staan vind ik wel dat je het "uitlokt" (wat het natuurlijk niet goedpraat) dat mensen het nog "mooier" willen hebben. Dus als je een paard al zo mag fokken als de paarden in de OP, dan willen mensen automatisch ze nog beter maken. Want zo zijn mensen; het moet altijd beter en mooi is niet mooi genoeg. (voor zover je dit mooi kan noemen)
Daarom vind ik het zo apart dat het is toegestaan. Als het helemaal niet mag; het fokken van deze aparte verschijningen, denk ik dat je ook veel minder 'verbeteringen' krijgt. Dat ze meteen de wedstrijden e.d. hierin afschaffen, want die filmpjes lijken soms ook van concoursen? Dat is toch raar dat het daar gewoon toegestaan is dat iemand olie aan het paard z'n benen smeert?![]()
Maar goed, ben blij dat ik het niet snap...
Ik denk dat dit een typisch geval is van pure onkunde en 'we zijn nu toch al bezig'. . . mensen hebben tegenwoordig totaal geen eigen mening meer, bedenken van alles en zodra een iemand het lef heeft de daad bij het woord te voegen roepen we allemaal dat het mooi/mode is.
Het zelfde zie je in de rodeo's. Denk je dat die hengsten (merrie's gebruiken ze niet) vanuit zichzelf zo 'gemeen' bokken? Nee, daar binden ze touwen om de koker van de hengst wat voor enorme pijn zorgt.