Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:38

Wat zijn de paardjes in de filmpjes eigenlijk braaf he...zouden ze hiervoor helemaal afgebeuld zijn dat ze het zo ''accepteren''?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:38

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:38

Mischa schreef:
Wat zijn de paardjes in de filmpjes eigenlijk braaf he...zouden ze hiervoor helemaal afgebeuld zijn dat ze het zo ''accepteren''?

Zie mijn laatste post.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:39

Ja inderdaad funnyhorses, dat het uberhaupt mogelijk is... Ik zou denken dat het paard gewoon in elkaar "krakt"
Een paardenrug is al zo kwetsbaar, hoe ver kun je gaan?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:39

geerke schreef:
Ailill schreef:
Edit:

Foto's komen inderdaad uit Afrika, dus dat is mijn fout. . . het was niet mijn bedoeling de Amerikanen in een kwaad daglicht te zetten, ik bedoelde het meer in de trant van: waar zijn wij MENSEN toch mee bezig :)

inderdaad....ik schaam dood dat ik ook mens ben...waar zijn we in vredesnaam mee bezig |(

Zoals een vriendin een paar uur terug nog zei: "Wij mensen doen dingen die een beest nog niet zou verzinnen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:39

Het maakt inderdaad niet uit in welk land dit gebeurt. Ik vind het hoe dan ook verschrikkelijk naar om te zien. Hoewel ik me afvraag in hoeverre je hier als buitenstaander iets aan kunt doen, en óf je er überhaupt iets aan kunt doen. Het beleid wat betreft dierenleed zal in een ander land (neem dus bijvoorbeeld Zuid-Afrika) anders in elkaar steken dan hier in Nederland waar je zomaar 144 kunt bellen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:40

Ailill schreef:
Edit:

Foto's komen inderdaad uit Afrika, dus dat is mijn fout. . . het was niet mijn bedoeling de Amerikanen in een kwaad daglicht te zetten, ik bedoelde het meer in de trant van: waar zijn wij MENSEN toch mee bezig :)

Idd. De MENS wilt de natuur voor de verandering weer eens naar hun eigen hand zetten....

en het is idd. niet alleen in amerika, kijk maar eens om je heen, we hebben de schotse hangoorkat, naaktratten, glofish, de liger, dwergvarkens enz.... Als je dan leest dat 90% van de cavalier king charles spaniels dagelijks zware hoofdpijnen heeft omdat wij mensen dat schedeltje zo klein willen fokken dat het de hersenen verdrukt, vraag ik me af waar we mee bezig zijn...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:42

bah ziek zijn die lui echt wagelijk/
het is mooi om te zien als ze heeel iets in die stand gaan staan(zoals je wel vaker op foto ziet(of heb ik dat weer verkeert maar meer ok niet. het zou verboden moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:43

njiloj schreef:
Ailill schreef:
Edit:

Idd. De MENS wilt de natuur voor de verandering weer eens naar hun eigen hand zetten....

en het is idd. niet alleen in amerika, kijk maar eens om je heen, we hebben de schotse hangoorkat, naaktratten, glofish, de liger, dwergvarkens enz.... Als je dan leest dat 90% van de cavalier king charles spaniels dagelijks zware hoofdpijnen heeft omdat wij mensen dat schedeltje zo klein willen fokken dat het de hersenen verdrukt, vraag ik me af waar we mee bezig zijn...

Klopt, bij honden komen er ook rassen voorbij waarbij ik mijn bedenkingen heb aan hoe gezond het is voor die honden....

Goed voorbeeld; mopshonden. Hoevaak die wel niet problemen krijgen met hun ademhaling omdat die neus zo plat gefokt moet worden.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:43

Wat een dierenbeulen. De hoeven verzwaren door middelen van het zwachtelen of spijkers 8)7 breken van staarten. Ik vind het echt heel erg dat je bij de tentoonstelling van meerdere rassen volgens Amerikaanse normen die hier gesteld word allemaal verzwaarde hoeven ziet. Kan iemand bij deze mensen beton in hun schoenen gieten en laten drogen?

Ik heb hier een grote WTF moment bij.

Die foto's van de shetlands zijn eerder nog verder doorgefokte AMHA's.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:46

Omg, verschrikkelijk!!! Heb "alleen" de foto's nog maar gezien, kijk bewust de filmpjes niet. Afschuwelijk tot wat de mens allemaal in staat is... 8)7 :r

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:46

Inderdaad zijn paarden niet het enige slachtoffer van de mens, toch triest dat mensen nou nooit een tijgerhaai of bengaalse tijger willen veranderen. . . dat doen namelijk maar een keer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:46

verography schreef:
Wat een dierenbeulen. De hoeven verzwaren door middelen van het zwachtelen of spijkers 8)7 breken van staarten. Ik vind het echt heel erg dat je bij de tentoonstelling van meerdere rassen volgens Amerikaanse normen die hier gesteld word allemaal verzwaarde hoeven ziet. Kan iemand bij deze mensen beton in hun schoenen gieten en laten drogen?

Ik heb hier een grote WTF moment bij.

Die foto's van de shetlands zijn eerder nog verder doorgefokte AMHA's.

En wat punaises erin....gaan ze ook beter van lopen 8)7

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:48

Gadsie, wat vreselijk dit zeg! Kan die foto's echt niet aanzien! Hoop echt dat de foto's van de eerste pagina geshopt zijn, want dat zou echt te bizar voor woorden zijn zo'n rug en nek... Die shire's en shetlanders ook echt, wat willen ze daarmee bereiken dan? Kan toch nooit dat zo'n paard oud wordt of niet zijn rug een keer breekt... Echt zielig... Hoop dat ze er snel iets aan gaan doen daar...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:48

KarinG schreef:
Deze was ik een tijd geleden al eens tegen gekomen.

Dit zijn geen paarden meer maar vreemde gedrochten. En het publiek maar juichen.

het lijken wel kamelen triest echt triest

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:51

Wij zijn op school inderdaad ook erg bezig met genetische manipulatie van dieren of zeer extreme raseigenschappen.. (doe opleiding paraveterinair dierenartsassistente)
De mopshonden inderdaad, die kunnen amper adem halen. En wij mensen het maar schattig vinden..
Duitse herders met een gigantisch afhangend kruis, omdat wij mensen het mooi vinden. 80% van de duitse herders in deze tijd wordt niet ouder dan 7 jaar, vanwege heupdysplasie en andere erferlijke afwijkingen.

Kennen jullie dwerggroei bij duitse herders? Zo niet, dan moet je dat écht eens googelen. 30% van de duitse herders is drager van het gen (weet niet precies hoe het heet), of heeft het zelf. Als er met deze honden wordt gefokt is de kans enorm dat je allemaal mini, mismaakte puppy's krijgt. 90% van deze puppy's met dwerggroei sterft binnen 2 dagen. En de duitse herder vereniging? Die ontkent dat dwerggroei bij duitse herders überhaupt een probleem is. En dan vraag ook ik mij af, waar zijn we mee bezig??

Sorry voor het iets offtopic bericht :o Maar gewoon het feit dat mensen dieren zo manipuleren ten behoefte van de mens, walgelijk..
Laatst bijgewerkt door Silenna op 06-03-12 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:53

De paarden in de OP, dat is dus blijkbaar toegestaan? Door dat toe te staan vind ik wel dat je het "uitlokt" (wat het natuurlijk niet goedpraat) dat mensen het nog "mooier" willen hebben. Dus als je een paard al zo mag fokken als de paarden in de OP, dan willen mensen automatisch ze nog beter maken. Want zo zijn mensen; het moet altijd beter en mooi is niet mooi genoeg. (voor zover je dit mooi kan noemen)
Daarom vind ik het zo apart dat het is toegestaan. Als het helemaal niet mag; het fokken van deze aparte verschijningen, denk ik dat je ook veel minder 'verbeteringen' krijgt. Dat ze meteen de wedstrijden e.d. hierin afschaffen, want die filmpjes lijken soms ook van concoursen? Dat is toch raar dat het daar gewoon toegestaan is dat iemand olie aan het paard z'n benen smeert? :?

Maar goed, ben blij dat ik het niet snap...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:53

Het is inderdaad erg, de rassen zijn van origine echt prachtig vind ik. Alhoewel ik die bonte American Shetlanders wel erg mooi vind. Wat betreft de ziekelijke methodes die ze gebruiken; dit gebeurt in elke tak van de paardensport. Dat artikel van een ?Amerikaanse? dressuuramazone laatst op bokt, blijft ook maar door mijn hoofd spoken. Punaises, stroomdraad, bamboestokken.. En geloof mij, dit gebeurt echt meer dan je denkt en is dichterbij dan je denkt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:55

Ik geef toe dat het er niet uit ziet maar hou er rekening mee dat het een oudere dekhengst is die een versleten rug heeft. Daarom ziet het er zo extreem uit. Tel daar de idiote opstelling bij op.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:56

Ailill schreef:
Hier een filmpje met hoe ze die paarden zo laten lopen, niet geschikt voor jonge bokkers. . . ronduit walgelijk!

http://www.youtube.com/watch?v=kqFeYu1CrjU

te wagelijk voor woorden heb het niet eens afgekeken ;(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:57

Barbulet schreef:
De paarden in de OP, dat is dus blijkbaar toegestaan? Door dat toe te staan vind ik wel dat je het "uitlokt" (wat het natuurlijk niet goedpraat) dat mensen het nog "mooier" willen hebben. Dus als je een paard al zo mag fokken als de paarden in de OP, dan willen mensen automatisch ze nog beter maken. Want zo zijn mensen; het moet altijd beter en mooi is niet mooi genoeg. (voor zover je dit mooi kan noemen)
Daarom vind ik het zo apart dat het is toegestaan. Als het helemaal niet mag; het fokken van deze aparte verschijningen, denk ik dat je ook veel minder 'verbeteringen' krijgt. Dat ze meteen de wedstrijden e.d. hierin afschaffen, want die filmpjes lijken soms ook van concoursen? Dat is toch raar dat het daar gewoon toegestaan is dat iemand olie aan het paard z'n benen smeert? :?

Ik denk dat dit een typisch geval is van pure onkunde en 'we zijn nu toch al bezig'. . . mensen hebben tegenwoordig totaal geen eigen mening meer, bedenken van alles en zodra een iemand het lef heeft de daad bij het woord te voegen roepen we allemaal dat het mooi/mode is.

Het zelfde zie je in de rodeo's. Denk je dat die hengsten (merrie's gebruiken ze niet) vanuit zichzelf zo 'gemeen' bokken? Nee, daar binden ze touwen om de koker van de hengst wat voor enorme pijn zorgt.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:58

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:00

Ik word hier gewoon echt misselijk van.
Ik kan normaal vrij veel hebben, maar hier kan ik echt niet naar kijken
Wat zijn mensen toch vreselijke wezens.. :(

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:00

WTF!? :?

Ik ga op Mars wonen, wil hier niet meer bij horen...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:01

Ailill schreef:
Barbulet schreef:

Ik denk dat dit een typisch geval is van pure onkunde en 'we zijn nu toch al bezig'. . . mensen hebben tegenwoordig totaal geen eigen mening meer, bedenken van alles en zodra een iemand het lef heeft de daad bij het woord te voegen roepen we allemaal dat het mooi/mode is.

Het zelfde zie je in de rodeo's. Denk je dat die hengsten (merrie's gebruiken ze niet) vanuit zichzelf zo 'gemeen' bokken? Nee, daar binden ze touwen om de koker van de hengst wat voor enorme pijn zorgt.

Ja inderdaad, echt vreselijk. Dat is zeker hele erge onkunde van de mens... Ik schaam me ook vaak omdat ik mens ben, zeker als je die onschuldige hoofdjes van dieren ziet die door onze toedoen (van onze medemens) pijn lijden.