melaniehut schreef:ik lees van veel mensen dat als ik twijfel dat ik het niet moet doen...
Het zit zo dat niet twijfel aan mijn eigen kunnen, maar ik heb verder weinig ervaring met hengsten (eerst moet de eerst keer zijn) en ik vraag me af wat er allemaal bij komt kijken.
Ik heb al een paar enge ongeluk verhalen gelezen, maar ongelukken gebeuren ook met merrie's en ruinen. Mijn ruin is heel braaf in stal, maar kan ook uit ge niets bijten(honger dnek ik) of als ik buiten loop dat hij wil gaan rennen, en hij kan een onverwacht 180 graden draaien en rennen tijdens het rijden. Ik heb alleen niet erg veel ervaring met steigerende paarden... Doe ze dit ook tijdens het rijden?
Maar een paard bllijft een dier dus ongeacht het geslacht je moet altijd allert zijn!
Ik zit niet alleen aan een hengst te denken om de pit, maar ik vind hengsten gewoon machtig mooi/stoer.. Als ik een hengst zou kopen zou ik hem ook zeker voor de hengstenkeuring doen!
Ik zou alleen wel graag eerst een beetje ervaring op doen met hengsten rijden en er mee omgaan, maar dan moet ik maar net iemand vinden die dat goed vindt en niet te ver weg woont...
PS: het gaat hier om een KWPNer, dus geen PRE's
Maar dat prachtig mooi stoer ding moet je opzij zetten, want je hebt die exemplaren vaak ook zonder ballen. Of vind je het stiekum stoer naar andere mensen toe?
Een hengst brengt gewoon heel veel rompslomp met zich mee maar ook gevaar. En een hengstenkeuring? Daar mag je idd je spaarpot voor legen, dat kost veel geld.