'kneusje' nummer zoveel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Re: 'kneusje' nummer zoveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:23

Wat fijn dat het nu weer beter met haar gaat!
Ik hoop zo dat ze er helemaal bovenop komt!
Super dat je dit doet ;)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 23:32

Toen ik mello vanavond uit de wei haalde liep ze met d'r neusje naar de grond en toen ik stopte begon ze te grazen (oke echt grazen kan je het nog niet noemen, t waren maar weer een paar sprietjes, maar ik ben met elk sprietje gelukkig)! *\o/*

Ze heeft net nog een liter slobber op en haar wormenkuurtje. Ben heel erg benieuwd of ze morgen ochtend weer wat gegeten heeft op stal, net bij de laatste voerronde had ze al wel wat geneusd tussen het hooi, ben ik ook al blij mee want dat betekend toch dat ze weer een beetje interesse heeft in eten *\o/*

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:45

fijn dat het de goede kant op gaat!!!! hopen dat ze door zet!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:49

Wat enorm fijn dat het iets lijkt op te knappen! Ik blijf duimen.
Trieste foto trouwens, met die zwarte op de achtergrond.... ;(

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:22

Wat super dat jullie dit doen zeg! Echte dierenliefde! Vreselijk die foto's met dat zwarte ponietje, wat een lijdensweg heeft die gehad... Veel sterkte aan jullie kneusje, dat ze maar snel opknapt tot een gezonde en gelukkige pony die de 40 haalt :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:41

Soms lees ik topics van mensen over sielugh, en paarden die een klit hebben en dus ook meteen Heel Sneu zijn. En met het lezen van dit topic... het is gewoon het tegenovergestelde... Je denkt dat het meevalt, maar dan het verhaal, de foto's, ik heb er een brok van in mijn keel...

Ik duim heel hard mee dat alles goed komt met Mello, en heb ontzettend veel bewondering voor je.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:16

Ik volg dit even mee, toppie dat je dit doet,ik hoop dat ze morgen gegeten heeft.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 07:56

Het lijkt de goede kant uit te gaan :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:41

Fijn dat het iets je beter lijkt te gaan. Die foto met die zwarte pony op de achtergrond, echt hard verscheurend..

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 18:19

Cassidy schreef:
Als de vader niet aan de bel trekt, hoe moet de zoon dat dan weten als hij er niet dagelijks komt?
En een shet met te lange hoeven: als het dier hoefbevangen is (geweest), dan kan dat heel snel gaan!
Verder vind ik niet dat je meteen van kwade opzet uit mag gaan. Als de zoon vertrouwen heeft in de vader, zal er geen opzet in het spel zijn geweest.

Deze post had ik even over het hoofd gezien, toch vind ik dat de zoon voor de volle 100% verantwoordelijk is voor de situatie. De vader is (beginnend) dement en ik neem aan dat je dat als zoon weet. De vader gaf ook al bij ons meerdere keren aan dat het hem allemaal te veel was met de pony's en wij als onbekenden zagen aan hem dat hij ze niet meer helemaal op een rijtje had. Die zoon had noooit de verantwoordelijkheid voor de ponys bij zijn vader mogen leggen.

Verder had ik gister geen tijd om te bokken, maar Mello gaat al veeel en veel beter. Ze eet uit zichzelf gras, nog steeds niet veel maar toch steeds meer en drinken doet ze ook eindelijk weer (ook niet heel veel maar toch). We hebben haar Donderdag ontwormd maar er is nog niks uit gekomen. De dierenarts denkt wel dat ze zand in haar buik heeft maar zolang ze niks anders wil eten dan gras kunnen we haar daar niks voor geven.

Vandaag is ze voor het eerst naar buiten met onze kwpn'er van 20, dat is echt het liefste paard wat je kan bedenken vandaar dat dat ons veilig leek om mee te beginnen, maar ze hadden geen oog voor elkaar. We hoopte dat ze meer ging eten als ze andere paarden om haar heen had maar met Koen hielp dat dus niks.

Dus net hebben we ons Welsh A merrietje, Levi, bij haar in de wei gezet en die vinden elkaar helemaal leuk. We hadden wat wortels in de wei gegooid en Levi dacht dat Mello bij haar kwam voor de wortels en stuurde haar steeds weg (wel lief hoor, alleen met haar oren in dr nek). Maar nu de wortels op zijn zijn ze elkaar toch wel aan t ontdekken. Mello zat zelfs al te snuffelen aan de wortels om te kijken waar levi zich nou zo druk om maakte, dus wie weet helpt het om haar wat meer te laten eten!

koennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:30

Ook ik ben heel blij at ze steeds meer op een gezonde pony gaat lijken. In ieder geval in haar gedrag. Spelen met levi ziet er heel leuk uit.
Maar oooh wat weet ik nu zeker dat ik liever een paard op dieet zet dan een paard heb dat niet eet. Maar als alles zo blijft gaan als nu, moet het goedkomen. Maar hoe gaan we haar aan haar verstand peuteren dat we allemaal lekkere dingen hebben voor haar?!?!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:40

Klinkt allemaal heel positief, Koenlover! (weet nu dus ook waar je naam vandaan komt... ;) )
Ik hoop echt dat Mello er helemaal bovenop komt. Wat leuk dat ze met Levi vriendjes heeft gemaakt! Super! Ik word hier helemaal blij van! :j

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:57

Agossie schreef:
Klinkt allemaal heel positief, Koenlover! (weet nu dus ook waar je naam vandaan komt... ;) )
Ik hoop echt dat Mello er helemaal bovenop komt. Wat leuk dat ze met Levi vriendjes heeft gemaakt! Super! Ik word hier helemaal blij van! :j

Haha tja ik was ooit 13 (alweer 8 jaar geleden!) en had toen net mijn eerste paard (trouwens niet alleen omdat hij van mij is maar iedereen die het kent is het met me eens.. het aller liefste, braafste paard echt 100% goed) en dan is Koenlover het meest voor de handliggende als je je aanmeld op bokt he ;) Ondertussen heb ik wel eens gedacht dat ik het zou moeten veranderen maar ik ben er nog niet uit wat het moet worden.. ;)

Ik ga vandaag voor een paar dagen naar Belgie en kan daarom niet updaten maar ik weet heel zeker dat ze hier in goede handen is bij m'n broer en moeder (met wie ik haar trouwens al heel de tijd verzorg).

Mello doet het nu zo goed (eet en drinkt redelijk normaal wel wil ze niks anders dan gras) dat ik er vanuit ga dat het helemaal goed komt met haar. Wel zit er nog heel veel zand in haar mest en als ze deze week niet iets anders gaat eten dan gras moeten we weer met slobber en een soort zandweg dwangvoeren om de zand er uit te krijgen, maar verder doet ze het helemaal goed *\o/*

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:00

Super zeg! +:)+

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:05

superrrrrrrrrr, wanneer krijgen we foto's te zien, ben erg benieuwd

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:07

Van de up's wordt ik helemaal blij. Het is jullie en Mell zo gegund dat het goed komt! Hierbij wil ik dan ook de tandarts en veearts bedanken, want hun gehalveerde/geen kosten zullen jullie ook zeker helpen, denk ik zo.
+:)+ en *\o/* voor jullie, en een :(:) *\o/* voor Mello!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:17

Oh ik kan zo gelijk wel even foto's maken.. Hopelijk kan ik ze dan nog uploaden voor ik straks weg moet..

Ik ben ook heel erg blij met de vee en tandarts, t kost nog steeds een godsvermogen zo'n kneusje maar het is fijn dat er mensen met ons proberen mee te denken/helpen :)

koennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:53

Nou Koenlover zit nu dus in Belgie. Het foto's plaatsen is niet mer gelukt, en zelf ben ik niet zo handig. Maar als ze terug is zal ze zeker foto's plaatsen.
Mello heeft ondertussen een goede vriendin aan Levi. Alleen heeft Levi nog niet door dat Mello niet alles eet dus als ik peen voer of een beetje hooi gaan Levi d'r oren weleens naar achter. En nu maar hopen dat Mello het interressant genoeg gaat vinden om mee te eten. Want dan zijn we natuurlijk een hele stap verder.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:16

koennie schreef:
Nou Koenlover zit nu dus in Belgie. Het foto's plaatsen is niet mer gelukt, en zelf ben ik niet zo handig. Maar als ze terug is zal ze zeker foto's plaatsen.
Mello heeft ondertussen een goede vriendin aan Levi. Alleen heeft Levi nog niet door dat Mello niet alles eet dus als ik peen voer of een beetje hooi gaan Levi d'r oren weleens naar achter. En nu maar hopen dat Mello het interressant genoeg gaat vinden om mee te eten. Want dan zijn we natuurlijk een hele stap verder.

Ze zag er gisteren super uit!!! Ik heb gisteren even gekeken en ik heb nog genoeg Psylliumzaad staan, zal ik wat meenemen voor jullie?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:40

wat fijn dat t allemaal goed lijkt te komen met de kleine shetter..
ben heel benieuwd of ze ondertussen al wat andere dingetjes wil gaan eten..

is ze misschien niet enorm depressief geweest? door de dood van dr maatje?

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:01

Oo hopelijk knapt ze helemaal op

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:40

amies100 schreef:
koennie schreef:

Ze zag er gisteren super uit!!! Ik heb gisteren even gekeken en ik heb nog genoeg Psylliumzaad staan, zal ik wat meenemen voor jullie?

Heel graag :) Klaas schiet niet zo op en t is wel fijn als we vast kunnen beginnen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:41

hoe is het met dit kneusje ondertussen?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:49

Ben ik weer! Ik had Mello nou 2 dagen niet gezien en ze is alweer opgeknapt! Ze eet ondertussen ook oud droog brood (ik weet dat dat niet ideaal is maar ik ben blij met alles wat ze wil eten) en als we dat op haar hooi leggen eet ze ook hele kleine beetjes hooi. Overdag staat ze nog gewoon op de wei zodat ze zoveel gras kan eten als ze wil. Ze drinkt ook weer goed. Al met al gaat het erg goed met Mellotje dus *\o/*

Wel heeft ze nog veel zand in haar mest en we willen zsm beginnen met een soort zand weg. Wel zullen we dit weer met slobber in een spuit moeten voeren omdat ze 'gewoon' voer (muesli en dergelijke) nog niet wil eten. Hopelijk helpt dat goed genoeg anders moet ze nog een keer gespoelt worden met ? (ik ben even de naam kwijt maar het zelfde wat ze gebruiken met koliek verstoppingen).

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto in een link omdat ik maar 2 foto's zichtbaar mag plaatsen;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PU7PXUT3-D.jpg

Ik vond haar in het begin al heel vrolijk en alert maar nu merk je toch alweer duidelijk dat ze zich beter in haar vel voelt. Als ze zo snel voor uit blijft gaan dan mag ze denk ik over een maandje of 2 al naar een ander baasje, uiteraard vind ik het wel heel erg belangrijk dat dat een goeie plek is, ze heeft genoeg elende meegemaakt in haar leventje. Wel jammer dat we niet alles kunnen houden maar als er weer eentje gezond en vrolijk weg kan naar een goeie plek dan hebben wij weer plek voor een ander zielig projectje. Dus mochten er hier nog mensen opzoek zijn naar een super lief gezelschapsponytje dan hoor ik het graag :)
Laatst bijgewerkt door koenlover op 14-03-12 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:51

Wat fijn zeg!
Ze ziet er echt goed uit!