Opzien om te leren paardrijden als jongen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:23

Echt super leuk dat je deze stap gaat zetten, en vind het ook stoer want ik begrijp heel goed wat je bedoeld!

Misschien is anders een studenten vereniging wat voor je om te gaan rijden? Ik weet niet precies hoe het in zn werk gaat maar
het is natuurlijk een vereniging gericht op studenten, zij zorgen ook voor de paarden. Dus dat maakt het misschien al wat makkelijker voor je?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:30

Wordt er echt zo tegen paardrijdende mannen aangekeken ja := ? Wat een onzin :D !

Dit is mijn man op zijn paard:
Afbeelding
Dit is gewoon in Nederland en compleet geaccepteerd :D . Paardrijdende mannen genoeg om ons heen en niemand die er raar over doet, iig niet dat ik OOIT heb gemerkt (wij rijden wel western, zoals je ziet, misschien dat dat scheelt)! En al deed "men" dat wel ... als paardrijden is wat jij wilt doen, moet je er vooral voor GAAN :):) !

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:33

Beste WillQ,

Ik snap dat je wilt paardrijden want paardrijden is een geweldige en veelzijdige sport. Paarden zijn prachtige, machtige dieren. Paardrijden is niet voor watjes! En daarom vind ik paardrijden heel stoer en zoals je uit de vele reacties hebt kunnen lezen zijn in de paardensport heel veel mannen zeer succesvol.
Zelf heb ik bijna altijd les gehad van mannen. Ik heb leren rijden en verzorgen van mannen (instructeur en oom). Ik was eigenlijk verbaasd toen ik je stukje las. Voor mij is het vanzelfsprekend dat gewone mannen gewoon paardrijden en gewoon paarden verzorgen.

Wacht niet langer en trek je van anderen niets aan. Ga genieten en ga lekker leren paardrijden. Ik verzeker je; je zult je er heeeeeeerlijk bij voelen!
Mijn zoons hebben ook paard gereden (zijn er door studie en andere interesses mee gestopt...). Ze hebben altijd veel lol gehad op de manege (genoeg aandacht van de dames :D ), ze zijn er nooit vreemd op aangekeken.

Waar ik nu rij krijg ik ook les van een man. Er rijden in de lessen geregeld mannen mee, eentje is begonnen met paardrijden toen hij een jaar of 40 was weet ik. Dus ook de leeftijd maakt niet uit. Jij bent pas 19.

Kies voor jezelf en stel het niet langer uit. Het gaat om jouw geluk :+

miccamaaike

Re: Opzien om te leren paardrijden als jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:39

Ik zou zeggen, gewoon doen!

Jammer dat je in Zwolle studeert, in Groningen had je zo een proefles kunnen rijden bij de studentenrijvereniging, maar helaas heeft Zwolle die niet. Wij hebben geloof ik rond de 10 procent mannelijke leden, best veel toch!
Dus je bent echt niet de enige, lekker gaan doen en laat je niet gek maken door anderen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:43

Navidad schreef:
Barcelano schreef:
Het is jammer dat paardrijden zo taboe is en men de mannen vergelijk met homo s.
Tuurlijk is er een grote hoeveelheid dat ook....maar ook dat zijn gewoon mensen..

Niet alleen dat.. Ik ben ook homo, maar dat heeft niks met mijn paardrijden te maken :-p.. er zijn ook zat homo's die niet paardrijden. Het ligt er ook een beetje aan welke tak van de sport je zal gaan kiezen, in de dressuur ken ik meerdere homo's. Ook wel bekende. Maar bij het springen, is meerendeel wat er rijd van de mannen gewoon hetero, dit is net als bij western ook het geval. Al met al bij elkaar opgeteld zijn er meer hetero mannen die paardrijden dan homo mannen.

Heb je een punt...
Maar zoals ik ook al aanhaalde in het betaalde voetbal zitten er ook meer dan je denken....
Maar daar heerst nog meer taboe dan binnen de paardensport.
Maar mensen asscocieren mannen en paardrijden nog steeds als niet kunnen niet mannelijk genoeg.....

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:48

Hey.. ik heb er ook last van gehad maar gewoon doorgaan hoor.
Je leeft voor je zelf en moet doen wat je wilt..
Er zal altijd wel iemand zijn die er iets over wil zeggen.
En dit is ook meestal op van die manege's waar de pennymeisjes rondhuppelen.
Heb zelf paarden en heb op stallen gestaan maar merk dat het als het meer prive stal is je van zulke dingen geen last hebt.
En als je in de topsport kijkt zie je dat het aardig gelijk is aan mannen en vrouwen.
Mensen houden van hun vingertje wijzen maar vergeten dat als je naar een ander wijst er altijd 3 vingers naar jezelf wijzen
Gewoon lkkr je ding doen en het negatieve het ene oor in en gelijk aan de andere kant er weer uit!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:56

miccamaaike schreef:
Ik zou zeggen, gewoon doen!

Jammer dat je in Zwolle studeert, in Groningen had je zo een proefles kunnen rijden bij de studentenrijvereniging, maar helaas heeft Zwolle die niet. Wij hebben geloof ik rond de 10 procent mannelijke leden, best veel toch!
Dus je bent echt niet de enige, lekker gaan doen en laat je niet gek maken door anderen.

Bij mij op de manege in Vries, komen ook heel vaak studenten van parafrid waaronder eigenlijk elke keer wel verschillende jongens.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:50

Ik zou zeggen; kom eens gezellig langs hier op Urk,
genoeg meiden hier die je maar al te graag willen bijbrengen dat paardrijden óók geschikt is voor jongens.
(Misschien hou je er nog een leuke vriendin aan over ook haha)

WillQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:05

Thanks voor alle antwoorden weer! :)

Heb gisteren gemaild naar De Haerst, dus naar alle waarschijnlijkheid dat ik daar ga rijden! Misschien aankomende week eens even een bezoekje maken daar, en eventueel wat overleggen.

Ik laat nog wel weer wat van me horen. :P

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:08

laat weten hoe het ging!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:07

Laat het zeker horen!
Vind het super goed van je dat je die stap hebt genomen! Kanjer!! *\o/*

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:23

Wat super dat je waarschijnijk een adres hebt gevonden waar je kan paard rijden! Ik vind paard rijdende mannen echt super, het zijn er niet zo veel als vrouwen maar net zo goed of zelfs beter. Ik woon ook in Kampen en ik ken ook wat mannen die paardrijden en die doen het ook met plezier en de meesten hebben ook een vriendin in de paarden wereld.
Ik rij zelf 2 friezen ook in gemeente kampen het is leuk om zoiets te delen. Dat je ook buiten de manege lessen om zelf een paard verzorgd. Ik reed op manege toi toi in kampen en toen ik daar te oud voor was ben ik paarden gaan verzorgen voor anderen. Zo ben ik ook een man tegen gekomen die had een fries en daar ben ik zelfs mee gaan starten in wedstrijden.
Ga lekker veel ervaring op gaan doen!
Gaat je vast lukken.,

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:20

Lekker gaan paardrijden, mijn man is pas na zijn veertigste begonnen en die schaamt zich echt niet hoor. Hij geniet met volle teugen....
Een gezellige manege opzoeken en voor je het weet heb je een hele vriendenkring van paardenliefhebbers?
Bij ons op stal hebben we trouwens best veel mannen die rijden.
Succes!

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:17

gaaf leuk topic ik vind het juist goed als je als jongen gaat paardrijden toch harstikke leuk !
ben wel benieuwd wat je nou hebt gekozen en hoe dit is afgelopen

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:56

Gewoon gaan doen, ik ken genoeg jongens/mannen die paardrijden.

Eerlijk gezegd denk ik dat paarden jou beter begrijpen als mensen, al die mensen hebben gewoon wat te zeuren, ik zeg: GEWOON DOEN, er zijn zoveel en als je het 'verstopt' wordt je zelf diepongelukkig van.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:35

Heel oud topic

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:40

Omdat dit een oud topic is, plaats ik hier een slotje.