Wie heeft er nog meer een pony bij voor klein kind?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neptunus

Re: Wie heeft er nog meer een pony bij voor klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:01

om even te reageren hier.
ik heb een ontzettend lieve kinderpony hier staan.
vosje, 79 cm .
hier op de bokt markt staat ook een advertentie van haar .
heb ook nog een andere te koop staan ook een shetlander.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:45

79 cm is een beetje te klein toch helaas.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:47

Onze dochter was 3 toen wij P.C. (shetlander) kochten. Ze reed toen af en toe eens een wandelritje (wij wandelen, dochtertje mee op haar pony aan een halstertouw) en ging wel graag mee mennen.
Nu is ze 7 en eigenlijk is ze vorig jaar pas echt begonnen met rijden. Ze rijdt nu in de winter 1 keer in de week (soms 2 keer als ze ook mijn Fjord wil rijden) en in de zomer wat meer en met mooi weer doen we wel eens een ritje in het bos.
Alles mag, niets hoeft. Ik merk wel veel verschil met mezelf op die leeftijd. Ik begon toen op de manege, 1 keer in de week en die les was het hoogtepunt van mijn leven.
Voor haar is het zo 'normaal' dat wij paarden hebben dat het niet die bijzondere "vibe" heeft die het voor mij destijds had om alleen al te dromen over een eigen paard (die er op mijn 36e eindelijk is gekomen ;) )

P.C. is 1m07, zij is dus 7 en voorlopig is dit nog een prima combinatie. Mocht ze eraf groeien, wil ze graag met hem gaan mennen en kan ze qua rijden door op onze kleine Fjord.
Afbeelding

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:51

Wat een geweldig ding zeg! *is verliefd*

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:01

Elma_ schreef:
Hoi Uryanne, Jou pony klinkt als een toppony, en een bijterige shet komt er hier ook niet in :+
Maar de pony die jij aanbied is best hoog bereden, en die ambities hebben mijn kids natuurlijk niet.
Beestje zal hooguit 1 a 2 keer per week bereden worden en verder door mij een beetje gelongeerd/lange lijnen. Maar een sportpony die graag wil lopen is misschien een beetje hoog gegrepen als starters pony.

Pony heeft redelijk hoog gelopen in de sport voor een a welsh. Dit was echter op een leeftijd van 4 jaar.
Nu is ze 13 en wil ik haar niet meer als sportpony verkopen. Ze is nu zeer mak en rustig.
Misschien dat het mensen inderdaad wel afschrikt, maar dat is absoluut niet nodig met een pony die na 3(!) jaar niet bereden is geweest afgelopen september door een meisje van 7 weer zonder problemen of eerst longeren e.d. zo weer onder het zadel gereden is. :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 16:22

uryanne schreef:
Elma_ schreef:
Hoi Uryanne, Jou pony klinkt als een toppony, en een bijterige shet komt er hier ook niet in :+
Maar de pony die jij aanbied is best hoog bereden, en die ambities hebben mijn kids natuurlijk niet.
Beestje zal hooguit 1 a 2 keer per week bereden worden en verder door mij een beetje gelongeerd/lange lijnen. Maar een sportpony die graag wil lopen is misschien een beetje hoog gegrepen als starters pony.

Pony heeft redelijk hoog gelopen in de sport voor een a welsh. Dit was echter op een leeftijd van 4 jaar.
Nu is ze 13 en wil ik haar niet meer als sportpony verkopen. Ze is nu zeer mak en rustig.
Misschien dat het mensen inderdaad wel afschrikt, maar dat is absoluut niet nodig met een pony die na 3(!) jaar niet bereden is geweest afgelopen september door een meisje van 7 weer zonder problemen of eerst longeren e.d. zo weer onder het zadel gereden is. :D

Het is natuurlijk in mijn geval juist wel belangerijk dat een pony braaf en goed loopt. een niet beleerde shet is dan ook niet waar ik naar kijk.
Maar een pony die in de sport loopt heeft natuurlijk een bepaalde conditie, en die conditie kan een kind van 4 jaar met stapritjes niet op peil houden :+ Natuurlijk kan ik vaker longeren ed. maar echt fanatiek word het niet. En sommige ponys hebben dat gewoon nodig. Die willen werken en niet stilstaan en dan braaf zijn als je erop stapt :D
Maar als de pony het geen enkel probleem vind om leuk gezelschap te zijn en daarbij zo af en toe eens een hobbelritje maakt is het ideaal :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:07

Mijn knulletje van 14 maanden is helemaal gek van paarden! <3

De hele dag niets anders dan 'Taahd' kijken, foto's op bokt. filmpjes, en natuurlijk naar paardje gaan! :j
Afbeelding

Mijn tinkertje is C-pony-maat.. dus wie weet slaan we een 'eigen' pony over :P Tenzij hij eerder al veel wil doen en behoefte heeft aan een eigen pony-tje ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:21

Gister is de pony voor mijn meisje aangekomen.
Ze is echt super schattig, komt hinnekend op je af gegalopeerd als ze je hoort.
M'n dochter heeft er natuurlijk ook al op gezeten, en ze wilde er niet meer vanaf haha.
Ik denk dat dit wel een geslaagd duo word.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:42

Ik heb een 6-jarig broertje :P Ik werd te groot voor mijn shetter en dus rijd hij er af en toe op. Vind hij helemaal geweldig! En totaal geen angst, bij bokkensprongen lacht hij zich een bult. Ik was bezig hem de basis rijden te leren, maar jammer genoeg is dit met dit weer nogal moeilijk en ga ik het weer opvatten bij mooier weer :) Soms zit hij eens op de Tinker, samen met mij, maar die is toch nog een beetje te groot :o (1.50m)

Afbeelding

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 14:53

svdijk schreef:
Gister is de pony voor mijn meisje aangekomen.
Ze is echt super schattig, komt hinnekend op je af gegalopeerd als ze je hoort.
M'n dochter heeft er natuurlijk ook al op gezeten, en ze wilde er niet meer vanaf haha.
Ik denk dat dit wel een geslaagd duo word.

Fotooo :D

Leuke fotos komen er allemaal voorbij! Ik ben er nog niet uit... :')
Liet net mn zoontje een foto van een vosje zien zegt ie, NeeeeeeeIkwileenZwarteeeee! :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:19

Wij hebben voor onze dochter van 4 een grote maar erg smalle c-pony, we waren eigenlijk op zoek naar iets kleiners maar deze pony kwam op ons pad en de klik was er meteen. Mijn dochter en haar pony zijn echt gek op elkaar, zodra ze mijn dochter aan hoort komen staat ze meteen bij het hek met de oortjes naar voren te hinniken. Ze is erg vlot onder het zadel maar dat vind onze dochter juist geweldig, ze heeft een racepony. We hebben geen bak tot onze beschikking (wel een paddock maar daar doe ik met het natte weer niks in omdat ze daar ook 24/7 in staan en ik hem zo goed mogelijk wil houden) en gaan dus naar buiten; Ailey er op en papa heeft Lady vast aan het touw, ik loop er dan achteraan met mijn haf. Lady wordt ook nog 1 a 2 keer per week gereden door mijn schoonzusje die erg tenger is, dan kan ze dus even lekker de benen strekken. Ook wandelen we af en toe met haar zonder onze dochter er op, maar als het aan haar ligt wil ze toch het liefst rijden :)
De pony's staan bij mijn ouders aan huis, de meiden gaan wel altijd mee maar ze hoeft verder niet te helpen emt de verzorging (wel poetsen en knuffelen uiteraard) ze wil wel graag maar ik vind het lastig dat ik dan steeds op moet letten omdat de pony's er ook nog gewoon rond lopen. Ik kom dan zelf nergens meer aan toe...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:31

Op een ctje kan ze wel mooi een tijdje vooruit denk ik.

Afbeelding
Mijn shet Grietje toen ze nog bereden werd, meisje was toen 7 geloof ik. Samen op buitenrit met mij en mijn pony.
Afbeelding
En Hans met zijn huidige bijrijdstertje van 10 jaar. Hij is nogal springerig en druk op zijn tijd, dus vandaar dat haar moeder hem vast heeft. Was voor beide namelijk de eerste keer in het bos. In de bak stuurt ze hem lekker rond.

En mijn eigen C pony met een 6 jarig meisje. Zij reed eerst op Hans, maar dat was niet zo'n succes omdat ze nog maar weinig ervaring had en Hans ook. Op Amber voelde ze zich veel veiliger. Bij mij is Amber vrij pittig en snel met rijden, maar met dat meisje sjokte ze braaf haar rondjes :)
http://img820.imageshack.us/img820/8725/foto045l.jpg

Met de shetten men ik zelf, dus als de kinderen eraf groeien komen ze niet stil te staan.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:07

Ik vind het ook wel fijn dat ze er nog een flinke tijd mee vooruit kan en karakter is uiteindelijk veel belangrijker dan stokmaat. Wat ik ook heel fijn vind is dat Lady zo mooi smal is, heel veel shetten zijn toch flink breed, zo'n smalle pony vind onze dochter veel lekkerder zitten.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:31

Ik zal vanavond eens een foto neerzetten :)
Een smalle pony is inderdaad wel heel fijn, het zit veel makkelijker en je hebt niet zo het gevoel dat je heel hoog zit.

Ik heb voor mijn dochter gekozen voor een shet zodat ze daar zelf het een en ander mee kan doen, zoals halster omdoen enz.
Mocht ze het leuk blijven vinden en is ze toe aan wat groters dan zal ik ook zeker uitkijken naar een leuke c-maat.
Het hinniken als ze iemand ziet, zit er bij Blossom ook al in, echt gezellig!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:45

Eerste kennismaking:

Afbeelding

En erop natuurlijk:

Afbeelding

Onderonsje met mama:

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:17

Ik heb er een gehad, maar weer verkocht want dochterlief heeft geen belangstelling en toen de financiele situatie verslechterde, tja.
In haar klas zitten veel paardenmeisjes, dus nu wilde ze ook ineens 'paardenverzorgster' worden. Ik zei:begin dan maar met het voeren van de onze. Dat bleek niet de bedoeling, dat je als paardenverzorgster ook daadwerkelijk iets anders moest doen dan alleen paarden kijken was blijkbaar nog niet doorgedrongen hahaha.
Mijn jongste heeft wel meer interesse in dieren, kijkt graag naar de paarden, kruipt de poezen achterna. Als er toch nog wensen zijn om te rijden, mogen ze tot hun 12e naar de manege en als ze dan nog willen, zal ik evt. inleveren om een pony aan te schaffen, een die mama ook nog wat kan rijden voor de zekerheid.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:21

@svdijk geweldige fotos!! Echt superleuk! Altijd bewaren :)

@Urrielle das jammer inderdaad! Ik hou er ook wel rekening mee dat mijn kids intresse kunnen verliezen, maar daarom kijk ik ook naar een pony zowel voor mij (om te mennen ) Als de kids. Maar als je financiele toestand het niet toelaat is het niet anders.
Ze moeten idd ook leren dat er meer aan zit dan alleen rijden :j

Ik heb misschien iets gevonden, maar is nog niet concreet. Dus duimen :P

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:08

owwwww ik heb denk ik ook de ideale kinderpony gevonden !!!!!
Zoooooo lief met mijn dochtertje vanmiddag.....geweldiggggggg. Het is een grote A pony....1.17

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:05

Nou dit is de onze geworden.
Afbeelding

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:24

Wat een leukerd

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 14:32

Wat een leuke pony! En je dochter met een grote smile :D gaat ze vast veel lol van hebben!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:46

Wat leuk om die blije kindergezichtjes te zien op die leuke pony's!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:09

Geweldig heh !!

Volgende week zaterdag gaan we haar ophalen !

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:56

ik ben nu 5 maanden zwanger.
Mijn man vindt het maar niets als ik straks met de kleine meid naar mijn paarden ga.
Ik vertelde hem dat hij er toch aan moet gaan geloven, met een paarden gek als moeder...

Mijn merrie is echt een kinderpony.. Zo betrouwbaar, lief en eerlijk...
Ook kinderen vallen er wel eens af, paarden blijven paarden...