Zietje schreef:Iemand nog tips om water te besparen? Ik heb er een aantal verzonnen/gelezen en op de blog gezet maar meer tips zijn natuurlijk welkom! Dit weekend ga ik aan het stuk over biologische weidegang. Hebben jullie ervaring met het duurzaam maken van jullie weide?
Ik ben bezig om mijn weidebeheer te veranderen. Ik heb een paddock paradijs, met een wei in drieen gedeeld. Via Bio Ron heb ik boekjes besteld over biologisch/natuurlijk weidebeheer. Bij mij moet de grond verbeterd worden qua structuur (meer humus). Bio Ron heeft veel natuurlijke produkten, zoals klei-mineralen, lava, zeeschelpenkalk.
Ook wil ik straks kruiden in de wei. Het zaad heb ik besteld en ga dit in een appart stuk zaaien, ws in de paddock of langs de randen. Volgend jaar kan ik dan zien welk kruid het overleefd op mijn grond en deze zaden doorzaaien in de wei.
De mest composteer ik en gaat dan weer op de wei.
Ook ben ik met een projectje bezig over natuurlijke wormenbestrijding, of dat gaat werken, na een mest-onderzoek. Die betreffende kruiden kan ik dan evt ook zaaien......