Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sizzle schreef:Ik heb geen kinderen maar zit al sinds her begin van dit topic (met enige gruwel) mee te lezen. Wat een enorme opgave zijn die kinderen blijkbaar![]()
Wat ik me afvraag bij de mensen die om 8-9 uur savonds echt afgepeigert zijn: hoe vroeg moeten jullie er smorgens weer uit?
Ik zit namelijk even mijn leven te vergelijken en moet hieruit concluderen dat kinderen echt energieslopende monsters zijn. Ik werk namelijk 50 uur/week, daarnaast werk ik nog op zaterdagen voor mezelf. Ik ga altijd pas om 8 uur naar stal en ben dan om 10 of half 11 thuis en dan eten we (vriend kookt). Dit is echter prima vol te houden. Ik zit zo eens te rekenen wat ik daarvan dan allemaal wel niet op moet geven voor een kind......
Bijna alles geloof ik

veel te druk 

Hoe het met een tweede gaat weet ik niet.. dat gaan we beleven. Maar ik verwacht dat ik wel 1 paard kan blijven rijden, zeker nu ik zelf ook mijn E rijbewijs heb
Als het een probleem wordt, dan is er zo een pony bijgekocht. 
idefix4 schreef:Een lastig traject hè? Dat probleem herken ik ook!
Verder ben ik altijd van mening geweest, dat ik absoluut voor kinderen heb gekozen. Onze derde was een onverwacht, maar zeer welkom en gewenst kadootje. Ondanks dat ik voor kinderen kies, ben ik zelf ook een individue met wensen en dromen. Die moet ik ook kunnen waarmaken. Ik voed de kinderen ook op met de gedachte, dat de hele wereld niet alleen om hen draait. Ze weten, dat mama leuker is als ze af en toe gewoon zichzelf mag zijn. Mensen verwachtten bij mij ook, dat ik mijn paard wel zou opruimen als ik kinderen kreeg. Ik vond dat toen belachelijk en die mening is bij mij niet gewijzigd. Als moeder moet je ook kunnen blijven doen wat je graag wil doen. Het zorgt ervoor dat je makkelijker je kinderen de ruimte kan geven, dat ook zij kunnen doen wat ze willen doen. Ik heb nog nooit iets gelaten omdat ik kinderen heb. Wel heb ik diep respect voor moeders die en werk, en paard, en huishouden én kids kunnen combineren. Mijn huishouden loopt nog wel eens achter de feiten aan.![]()
Een gelukkige vrouw kan meer bewerkstelligen, dan één die alles moet laten voor een ander.
Als je kinderen krijgt stopt je leven niet! En je kan echt nog wel vanalles doen, het vergt alleen meer management
Als ik alleen maar mama zou zijn, dan zou ik mijn kinderen, maar zeker ook mezelf tekort doen.
Sizzle schreef:Ervaren jullie het bezig zijn met kinderen dus ook duidelijk gewoon veel energieslopender dan bijv werken?
Begrijp me niet verkeerd, ( ik ben gewoon nieuwgierig) maar om 8 uur savonds volledig futloos zijn is iets wat me enkel overkomt als ik ziek ben. Ik vraag me dus stiekum af hoe dat zit: waren deze mensen voorheen ook savonds weinig aktief of is de dag gewoon echt zoveel zwaarder met kinderen?
Ik heb op zich niet echt een kinderwens maar veel mensen om me heen hebben kinderen en die zie ik daardoor nog zelden. Ik probeer me een beetje een voorstelling te maken van hun leven.
Sammy_xxs schreef:Sizzle schreef:Ervaren jullie het bezig zijn met kinderen dus ook duidelijk gewoon veel energieslopender dan bijv werken?
Begrijp me niet verkeerd, ( ik ben gewoon nieuwgierig) maar om 8 uur savonds volledig futloos zijn is iets wat me enkel overkomt als ik ziek ben. Ik vraag me dus stiekum af hoe dat zit: waren deze mensen voorheen ook savonds weinig aktief of is de dag gewoon echt zoveel zwaarder met kinderen?
Ik heb op zich niet echt een kinderwens maar veel mensen om me heen hebben kinderen en die zie ik daardoor nog zelden. Ik probeer me een beetje een voorstelling te maken van hun leven.
Ik vind het wel zwaarder, toen ik nog geen kinderen had had ik energie voor 10, nu ben ik savonds om 11uur echt bekaf, meestal met filmpje kijken val ik al in slaap...Maarja het is het waard. Soms doe ik wel even een middag dutje als het gaat dan voel ik me gelijk weer opgepept
Ze gaan in het weekend zelf naar beneden, pakken wat drinken en wat eten.
Ze gaan in het weekend zelf naar beneden, pakken wat drinken en wat eten.
[/quote]
Sizzle schreef:Ervaren jullie het bezig zijn met kinderen dus ook duidelijk gewoon veel energieslopender dan bijv werken?

En de jongste is niet zo makkelijk met slapen dus die is nog niet geweest.