Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:00

Sowieso je paard daar weghalen! Die is niet goed in haar bovenkamer zeg :\

Eén troost: het groeit wel heel snel aan over het algemeen.
Ik knip, pluk en hak altijd de manen van mijn paard, omdat ik dat piekerige in de lucht juist wel leuk vind en voor ik het weet is het alweer ruim een hand breed. Staart doe ik ook eens in de zoveel haar ruim tussen hak en kogel.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:03

Jeetje hoe kunnen mensen dit toch doen? Kan ik echt zo boos om worden. De dieren hoeven niet te lijden onder hoe de situatie is tussen de eigenaren... Goed dat je naar de politie gaat! Succes ermee!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:03

hollywood86 schreef:
Vergeet ook niet om eventuele vingerafdrukken af te nemen, zodat het rechercheteam gelijk al het bewijs heeft om deze zaak tot een snelle ontknoping te brengen.

Ik vindt dit een beetje een smakeloze opmerking!!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:05

Ik weet dat het geen probleem hoeft te zijn op wedstrijd, en ik start deze in het Z, dus ik krijg geen punten voor de verzorging... Maar het is meer dat ik graag met een gevlochten paard weg wil....

Het beste is dus wel om het nu op een lengte te maken? Dan is het in ieder geval voor het oog het netst.

Ik wacht even mijn aangifte af en als de politie zegt dat het oke is, dan maak ik het een lengte. Ik hoop dat het klopt wat je zegt dat het vrij snel gaat. Normaal hoef ik maar eens per jaar wat aan de lengte van de manen te doen en dan ook echt heel minimaal. Voor mijn gevoel gaat het niet zo snel.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:07

Als je besloten hebt aangifte te doen zou ik eerst 144 bellen, ipv een wellicht nutteloze rit naar het buro ("u moet een afspraak maken")

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:08

Biskwie schreef:
Het beste is dus wel om het nu op een lengte te maken? Dan is het in ieder geval voor het oog het netst.

:j
Ik weet niet of het kortste van de manen echt heel (tondeuse)kort is? Anders de manen een beetje bijwerken en niet TE kort maken.

Overigens heeft mijn pony (en die heeft flinke manen, zie profiel) jaren geleden een hele vlecht kwijt geraakt, tot op de huid (1 van de 5 vlechten, doordat iemand zo nodig prikkeldraad moest). Dit was met 2 jaar weer ruim tot op zijn schouder gegroeid.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 11-01-12 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:09

Wellicht dat je paard van nature korte manen heeft... En dat nu jij ze kort geknipt hebt ze weer gaan groeien. Soms groeien manen niet meer dan een x aantal centimeters. Wellicht was je paard continu bij die lengte en groeien ze nu juist wel gewoon.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:09

IKbenEllen schreef:
Als je besloten hebt aangifte te doen zou ik eerst 144 bellen, ipv een wellicht nutteloze rit naar het buro ("u moet een afspraak maken")

Ik heb al een afspraak gemaakt, maar niet met de dierenpolitie. Politie advieseerd om het onder ´vernielen van eigendom´ te doen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:11

Quellian schreef:
Biskwie schreef:

:j
Ik weet niet of het kortste van de manen echt heel (tondeuse)kort is? Anders de manen een beetje bijwerken en niet TE kort maken.

Overigens heeft mijn pony (en die heeft flinke manen, zie profiel) jaren geleden een hele vlecht kwijt geraakt, tot op de huid (1 van de 5 vlechten, doordat iemand zo nodig prikkeldraad moest). Dit was met 2 jaar weer ruim tot op zijn schouder gegroeid.

Het kortste plukje is krap een cm lang. De langste plukje is 3 cm lang. Maar het is nogal een hakkelig geheel. Ik maak ze gelijk op de lengte van de kortste pluk, dan kan ik er daarna mooi vanaf blijven en zien hoe het groeit.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:11

malih schreef:
Wellicht dat je paard van nature korte manen heeft... En dat nu jij ze kort geknipt hebt ze weer gaan groeien. Soms groeien manen niet meer dan een x aantal centimeters. Wellicht was je paard continu bij die lengte en groeien ze nu juist wel gewoon.

Het klopt wat je zegt, was ik helemaal vergeten. Ik hoop dat het mooi weer gaat groeien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:11

Ongelovelijk, 24 jaar en dan zo'n kansloze actie ondernemen. Toch met de staleigenaar gaan praten, die drie paarden zijn leuk voor hem, maar dit is niet leuk voor jou!
Daarnaast uiteraard aangifte doen, maar voordat je dat doet haar er mee confronteren dat je dat gaat doen. Daarbij vind ik het idee van uitleggen wat extensions kosten niet zo gek. Of je het doet, of niet, dat maakt dan niet zoveel uit.

Voor het groeien van de manen, kan je proberen wonderolie te gebruiken. Dit is te verkrijgen bij de drogist, zit in een bruin flesje net zoals de alcohol. Zoek ook even op wonderolie hier op Bokt. :) Baad het niet, dan schaadt het niet. Ik heb het ook gebruikt, en ik had toch wel het idee dat er verschil in zat.
Eventueel kan je kijken of biotine wat kan doen, mocht je paard niet zulke goede hoeven hebben, is de kans groot dat de manen ook niet snel groeien, of van mindere kwaliteit zijn en dus snel breken.

En even zoeken op tips voor lange manen, hier zul je een blog vinden van een annemieke of annemarie? Ik weet het niet precies, maar dat is ook zeker de moeite waard om wat tips uit te halen. :)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:13

Janine1990 schreef:
Ongelovelijk, 24 jaar en dan zo'n kansloze actie ondernemen. Toch met de staleigenaar gaan praten, die drie paarden zijn leuk voor hem, maar dit is niet leuk voor jou!
Daarnaast uiteraard aangifte doen, maar voordat je dat doet haar er mee confronteren dat je dat gaat doen. Daarbij vind ik het idee van uitleggen wat extensions kosten niet zo gek. Of je het doet, of niet, dat maakt dan niet zoveel uit.

Voor het groeien van de manen, kan je proberen wonderolie te gebruiken. Dit is te verkrijgen bij de drogist, zit in een bruin flesje net zoals de alcohol. Zoek ook even op wonderolie hier op Bokt. :) Baad het niet, dan schaadt het niet. Ik heb het ook gebruikt, en ik had toch wel het idee dat er verschil in zat.
Eventueel kan je kijken of biotine wat kan doen, mocht je paard niet zulke goede hoeven hebben, is de kans groot dat de manen ook niet snel groeien, of van mindere kwaliteit zijn en dus snel breken.

En even zoeken op tips voor lange manen, hier zul je een blog vinden van een annemieke of annemarie? Ik weet het niet precies, maar dat is ook zeker de moeite waard om wat tips uit te halen. :)

Bedankt voor je tips, ik ga even het een en ander nalezen en dan uitproberen! :)
Biotine voer ik al bij, paardje heeft inderdaad gevoelige hoeven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:17

Vlechten maken werkt ook :j geen strakke vlechten, maar gewoon beetje losjes invlechten (als dat nog lukt). Daar klit het minder van, en is het dus ook wat minder kwetsbaar.

Verder, wat een naar kind zeg :n die is echt niet goed bij d'r hoofd! Wat betreft het wraak nemen, paarden maakt het over het algemeen niet zoveel uit hoe ze eruit zien := Dus de dupe ervan worden zal wel niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:18

Ik zou der gewoon bij der haar pakken en bedreigen ~~}> nog 1 x zo'n geintje en ze kan tandjes tuffen }>

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:20

wat een nare situatie zeg, ik snap goed dat je je paard weer naar huis gaat halen.
hopelijk groeit het weer snel aan

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:37

dammie1 schreef:
Een brief naar haar sturen met daarin dat dit mishandeling is, en vernieling van iemand anders eigendom. En dat je de volgende keer als dit gebeurt aangifte doet bij de politie.
Twee kopietjes van die brief maken: eentje in de stal ophangen en eentje aan die vader van die muts geven.

Politie zal dit niet zien als mishandeling vermoed ik. Mogelijk wel als vernieling/vandalisme.
Of het nut heeft vraag ik mij af, maar dat hoor je wel van de politie.
Haar vader waarschuwen kan, maar als ik het zo lees is het een door en door verwend nest en zal het hem niet veel uitmaken.

Wat een enorme muts....

Biskwie schreef:
Heeft iemand een idee op welke gronden de aangifte moet zijn, anders nog dan vernieling van eigendommen of mishandeling?

Staleigenaar blijft bij zijn eerste opmerking, ik heb de stalling opgezegd en haal het paard vanmiddag nog terug naar huis. Vanavond maar even een rondje bellen naar een binnenbak waar ik gebruik van mag maken in de buurt.

Wat een dweil. Kan mij voorstellen dat je jouw paard daar weg haalt.
Ik verwacht niet dat het zo ver komt, maar heb het gevoel dat ik bij mijn staleigenaar wel gehoor krijg in zo'n situatie.

Wat betreft een binnenbak, is er geen rijvereniging bij je in de buurt met een eigen rijbak? Volgens mij ook nog goedkoper dan een paard ergens stallen met binnenbak.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:51

Ben benieuwd hoe dit afloopt, ik zag ook producten om de manen te laten groeien. Denk dat je die kosten ook best op haar kan verhalen.

Denk dat je met aangifte van vernieling wel op de goede plek zit

Zelf had ik eerst de stap ondernomen een goed gesprek te voeren hoe dit op te lossen met haar en haar ouders erbij

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:57

Ik geef je groot gelijk dat je je paard weghaalt, dan kan ze er iig geen schade meer aan brengen,
Want wie zegt wat de volgende stap is?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:00

schaar pakken en al haar 3 paarden kortwieken. Is ze helemaal betoeterd. Nee hierbij zou ik het echt niet laten zitten.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:04

Biskwie schreef:
Ik weet dat het geen probleem hoeft te zijn op wedstrijd, en ik start deze in het Z, dus ik krijg geen punten voor de verzorging... Maar het is meer dat ik graag met een gevlochten paard weg wil....

Ik wacht even mijn aangifte af en als de politie zegt dat het oke is, dan maak ik het een lengte. Ik hoop dat het klopt wat je zegt dat het vrij snel gaat. Normaal hoef ik maar eens per jaar wat aan de lengte van de manen te doen en dan ook echt heel minimaal. Voor mijn gevoel gaat het niet zo snel.

Nou daar heb je ook groot gelijk in want het is je eigen paard al wil je dreats maken dan doe je dat omdat het kan en je het zelf bepalen mag.
Maar ben ook best benieuwd wat de politie hiermee gaat doen.. zijn normaal niet zo flot met de aangiftes, als ze al niet in de ( doen we niks mee bak belanden ) maargoed, laten we hopen op het beste!
Wat een flut staleigenaar zeg, had het er net met mn ouders over die zeiden ook direct wegsturen, ze red zich maar!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:05

paard ophalen en vlak voor je weg gaat nog even iets doen waar zij niet blij mee is.. :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:09

Heb je haar nog gesproken tussendoor? Hoe ver zijn de ontwikkelingen wtb aangifte en je paard daar weghalen?

Vind het echt walgelijk dat zoiets gebeurd is..

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:12

Zo, ik was COMPLEET uit mijn panty gegaan (in eerste instantie). Als die meid op dat moment op stal was geweest had ze dan een groot probleem!

Aangifte had ik niet meteen gedaan, ik zou eerst een nette/boze brief maken, die plastificeren en op stal hangen, en zowel naar haar als naar haar ouders opsturen. Hierin zou ik zetten dat de a) mijn paard vernielt heeft, ik daarom b) een showtail moet kopen voor de staart en zij daarom c) die staart gaat betalen zodat ik schadeloos gesteld ben. [EA-CO] Show tails & western Show Kleding en Tack bijvoorbeeld. En uiteraard d'r welgemeende excuses aanbieden en NOOIT meer met d'r fikken aan mijn (jouw) paard!

Mocht ze hier niet mee akkoord gaan, deed ik alsnog aangifte.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:13

Ik vraag me echt ff af: je spreekt haar aan, zij komt met haar rare excuus van sportcoupe en hoe is gesprek toen verder gegaan? bv Ik wil dat je niet meer aan mijn paard komt, en haar reactie daarop???
Dacht ook echt dat om 10-12 jarig iemand ging.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:22

Jeeemig zeg, wat een verschrikkelijk verhaal... Ik zou woest zijn! (ben jij ook neem ik aan) Ik zou niet voor mijzelf instaan. Denk dat ik inderdaad een hap uit haar eigen haar zou knippen.. Wat vreselijk zeg :( hoop dat het snel weer aangroeit voor je. Misschien een tip, gebruik cowboy magic. Dit is geen groeimiddel maar houdt het haar goed gevoedt en soepel waardoor het minder snel afbreekt en dus beter kan groeien. Sterkte en succes zo bij de politie.