Penny's jatten mijn paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:08

Fred_Kroket schreef:
Diaz schreef:
Ik heb wel gemaild naar de Penny hierover, maar ik zie hierboven dat iemand het ook op het profiel zelf heeft gezet. Heel fijn ;)

Ik vind het ongeveer vleiend als ze Diaz zo leuk vinden, maar het kan gewoon niet door de beugel dat ze er zo over liegen.. juist hoe jong ook.. jong geleerd is oud gedaan ;)

@ Fred_Kroket.. het gaat niet puur om het 'jatten' van een foto, maar het doen alsof Diaz haar paardje is ;)

Ja.. naja dat bedoelde ik ook, en dan nog zou ik hetzelfde denken... Mijn nichtje had volgens mij ook verteld op school dat ze een paard had bij opa en oma (mijn ouders en mijn paard dus) naja... Laat dat kind ook eens lekker opscheppen. Hij staat toch op mijn weide en in mijn stal en op het papier staat mijn naam dus waar ga ik me druk om maken?

Ik zou zeggen, voor het eigen bestwil van je nichtje. Want ik vind opscheppen over iets wat misschien wat beter/mooier/leuker is dan het daadwerkelijk is wat anders dan liegen..
Want het begint onschuldig, maar hoe uit dit zich later..?[/quote]

Daar maak ik me ook niet druk over... het is niet mijn dochter... Iedereen maakt iets weleens wat mooier of beter of sneller of groter dan het lijkt. En op die leeftijd ga ik me niet druk maken over zulke dingen.

Sheran

Re: Penny's jatten mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:10

Ik vind dit zelf niet echt opscheppen meer, dit is liegen. Ik zou als ouder wel even met dat meisje gaan praten...

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:13

Maar het is ook een deel fantasie denk ik hoor.. Zowiezo uitten sommige mensen zich op internet heel anders (grote mond bijvoorbeeld, en in het echt nooit iets durven zeggen)
Tis toch een andere wereld, en daar kun je doen alsof je een paard hebt. Maar goed daarom is het nog niet netjes om het te "stelen" van iemand anders.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:14

Dat doen mensen inderdaad op internet, en dat vind ik jammer :j. Zo groot is de scheidslijn tussen internet en werkelijkheid ook weer niet, tenminste niet op dergelijke sites, hyves en facebook etc.
Schrijf dan een leuk pennyverhaal :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:16

Klopt helemaal, kreeg via internet ook een flink grote mond, maar helaas voor hun zie ik ze bijna dagelijks, dus toen ik ze op stal aansprak op hun gedrag sloegen ze dicht. Dan ben ik niet beroerd ze eens flink de waarheid te vertellen en te waarschuwen over wat mijn volgende stappen zullen zijn. Het moet kunnen tegen kinderen van 12 jaar (de meeste zijn denk ik jonger waarbij het gebeurd).

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:25

ik vind het op zich niet zo'n drama
internet is voor kinderen toch vaak een soort fantasiedimensie naast de echte wereld
en de verleidelijkheid en ook het gevaar gaan er juist in schuil dat die fantasiewereld enorme gelijkenissen vertoond met de echte wereld

toen ik een tiener was las ik ook penny en speelde ik ook online paardenspelletjes
en ik plukte foto's ook zo van google af
ik heb daar nooit wat slechts mee bedoeld ofzo en het voelde voor mij ook niet als onrechtmatig gebruik maken van of liegen

vanaf een bepaalde leeftijd vind ik wel dat 'kinderen' zich er bewust van mogen worden, maar meestal is dat ook de leeftijd waarop ze het gewoon niet meer doen omdat het niet leuk meer is en ze andere interesses hebben ;)

uiteraard zijn er wel grenzen, een penny-profiel of ene online paardenspel zijn niet écht, maar andermans paarden te koop gaan zetten enz, dat is een andere zaak
copyrights gaan wegvagen en er je eigen copyright op zetten, dat is heel duidelijk maken dat je precies weet dat het eigenlijk niet mag, en dus ook echt een stap te ver

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:22

Ik heb eigenhandig een mailtje gestuurd, Diaz ;) (naar dat meisje dus)
Even in uitgelegd dat je een paard niet zomaar kan 'jatten'.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:33

dat gaat echt veel te ver! wat een fantasie. ik ben jonger al zij en snap ook dat dit echt niet kan. ik ken iemand die ook lid is waar ik welleens op mag dus ik wil wel even voor jullie kijken of er nog meer paardjatters bezig zijn }:) . :D

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:41

Dat profiel....! :')

Ik zou echt not amused zijn en een formeel mailtje sturen vol met juridiche taal. Maximum straf op portretrecht, rechtsbijstand is er mee bezig, blablabla. Desnoods flink aangedikt..... En liefst zichtbaar op haar profiel zodat al haar ''viendjes'' het ook lezen.... ~~}>
Dat ze een foto jatten, oke, maar een heel verhaal omheen dat het haar paard is?!

Ik ben wel heel benieuwd wat ze precies terug gaat mailen!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 17:34

Ik heb een net berichtje gekregen van een Penny-medewerker. Ze hebben het meisje er op geattendeerd! :j

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:36

Haha ik heb ook nog een oud-stoffig penny profiel!
Ik kan ook wel pb-en <<)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:43

goh wat een apart verhaal!

ik weet niet wat ik ervan moet denken. aan de ene kant vind ik het schattig dat een meisje doet alsof ze een eigen pony heeft( oh sorry, poooowniieeejjjjj :') )
maar aan de andere kant vind ik het ook wel schokkend dat er zo gelogen wordt. en hoewel het paard zelf natuurlijk niet gestolen wordt, wordt er wel gedaan alsof het paard van haar is. en dat kan in het echte leven ook heel vervelend worden. straks ziet een bevriend meisje jouw paard staan en denkt ze dat ze diaz even gaat aaien. of juist andersom, straks ziet een meisje die ruzie heeft jouw paard en knipt ze de manen af ( om een recent topic maar als voorbeeld te nemen, dan niet over eigenaarswissel, maar wel jaloezie)

ik ben wel benieuwd hoe je hier achter bent gekomen.
ik moet ook toegeven dat ik meteen op emily heb gegoogled om te kijken of er foto's tussenzaten onder iemand anders' naam. :=

nou staat zij ook heel veilig en komt er niet zomaar iemand bij, maar er zal maar iemand aggresief worden omdat ze denken dat je op het paard van een vriendin/nichtje/dochter/ vulmaarin rijdt #)

aan de ene kant onschuldig, aan de andere kant toch wel een beetje griezelig.
geeft me een beetje een dubbel gevoel dit.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 17:59

Ik ben dus getipt ;) Niet zelf achter gekomen ;)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:01

Diaz schreef:
Ik ben dus getipt ;) Niet zelf achter gekomen ;)

bijna jammer :P , want dan had ik even dezelfde zoekmethode gebruikt. ik wordt van dit soort verhalen altijd meteen heel erg paranoide :o :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:03

Ik heb ook geprobeerd te zoeken, meer ook hoe ze op mijn avatar zou zijn gekomen (voor het zelfde geld staat die dus ineens ergens op een site 'opgeslagen' ofzo.. ) Maar niets gevonden..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:12

Mmmm, ben naar aanleiding van dit topic eens gaan googelen en *bingo*!
Op zo'n paardenspel-website staan mijn paard (en anderen) genoemd als 'haar paarden'....
Mmm, ergens wel schattig en het is maar 'een spelletje', maar het stoort me toch wel een beetje.....

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:14

Rumpleteaser schreef:
Mmmm, ben naar aanleiding van dit topic eens gaan googelen en *bingo*!
Op zo'n paardenspel-website staan mijn paard (en anderen) genoemd als 'haar paarden'....
Mmm, ergens wel schattig en het is maar 'een spelletje', maar het stoort me toch wel een beetje.....

waar heb jij dan gezocht? want ik heb gegoogled om de naam van mijn paard ( op alle mogelijke manieren gespeld) en dan paard of arabier ( of paaawwrt en arabieewrrrtjuuhhhhh) :P
maar ik heb niks gevonden. ik ken ook al die online spellen niet...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:19

Gewoon de naam van mijn paard eens gegoegelt en toen kwam die website als resultaat naar voren.

Edit: toch jammer dat je je moet registeren om eens op dat Penny forum te kijken.... Ben nu toch wel benieuwd of hij daar ook staat :)
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 11-01-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:20

Ik krijg alleen Cameron Diaz :P _/-\o_

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:20

Hoeveel kindjes zijn er wel niet die een paard verzinnen. Ik heb mijn paard nog nooit ergens teruggevonden, maar hij is ook niet super opvallend, dus denk niet dat mensen hem snel zouden verzinnen als eigen paard.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:21

Barbabientje schreef:
Ze is wel heel klein :=
0,54 meter :=

hahaha, ik dacht te lezen 54 meterttjaaaahahhss ofzoiets. Dat taaltje geweldig. :')

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:22

Ik ken een meisje, die dus tegen de hele vrienden lijst op hyves zegt dat ze wel haar pony's mogen verzorgen.
Ze heeft er een stuk of 20, maar al die foto's zijn van internet geplukt. Ook heeft ze een pony over gekocht van haar manege, terwijl de eigenaar van niks weet.
Kind is 9 jaar en ouders grijpen ook niet in, terwijl ze ook op school een grote fantasie heeft.

Ik ben wel "mijn" paard eens tegen gekomen op een paardenspel. Paard is officieel van de manege.
Het was ineens een merrie en dat terwijl je er dus echt iets onder zag hangen, wat hem ruin maakte.
Na een waarschuwing en gezegd te hebben, dat het toch echt mijn paard is, was ie wel van het spel af.
Je houdt het helaas niet tegen ...

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:02

Rumpleteaser schreef:
Gewoon de naam van mijn paard eens gegoegelt en toen kwam die website als resultaat naar voren.

Edit: toch jammer dat je je moet registeren om eens op dat Penny forum te kijken.... Ben nu toch wel benieuwd of hij daar ook staat :)

hmm, nou hier geen "geluk"

stiekem vind ik dat mijn paard mooi genoeg is om een pennyfantasy te zijn, waarom wil niemand haar stelen? _O-

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:05

haha ik vind het wel schattig!!!
mijn zusje van 7 heeft ook een penny profiel wal ik vragen of ik dat mag lenen

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:10

iza_viv schreef:
haha ik vind het wel schattig!!!
mijn zusje van 7 heeft ook een penny profiel wal ik vragen of ik dat mag lenen

haha, ja! en dan moet je even op zoek naar onze paarden :P

de grote penny-undercover actie!!! :D