ilsexxx schreef:Ik had trouwens ook nog een vraag hoe het zit met een eventuele verzekering? Zouden jullie daar wel of niet voor kiezen?
Ik snap er ook geen hol van, ik heb een informatiebrochure aangevraagd, en daar staat dat je voor een bepaald bedrag je paard kan verzekeren, dus als ie 2000 waard is, voor dat geld verzekeren, bij dood of ongeval krijg je dat geld terug
...
Maar ik vind het belangrijk dat bij (dodelijke)ziekte zoals koliek, en er moet een operatie uitgevoerd worden, word er dan ook een deel vergoed? Of bij peesblessure oid? En hoeveel zou ik dan per maand/jaar kwijt zijn aan de verzekering? En hoe zit het dan met eigen risico?
Het gaat mij meer om dat als mn toekomstige paard ziek word, dat ik dan een deel vergoed kan krijgen en niet de volle mep hoef te betalen. Als het paard door ongeval overlijd, vind ik het niet belangrijk dat ik daar geld voor terug krijg, dus ik kan dan voor het laagste bedrag wel verzekeren, of zit dit weer anders?
Ik heb mijn vorige paard wel verzekerd.
en mij is het goed bevallen. Ik heb hem verzekerd voor dood en uitkering bij ongeschiktheid. ook heb ik de ziektenkosten laten vergoeden.
Dan kan je gewoon de dierenarts bellen als er iets mis is, je krijgt het grootste gedeelte vergoed.
Je kan zelf verzinnen voor hoeveel je hem vergoed. ik heb dat toen voor minder dan het aankoopbedrag gedaan; dat betekende dat ik wel de DA kon betalen bij een bezoek of foto's maken ed, maar een koliekoperatie zou misschien wel niet kunnen. Maar ik ben toch niet zo wild van een koliekoperatie.
De maandlasten daarvan hangen af van de prijs waarvoor je het paard verzekerd.