Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mglii____ schreef:@Barcelano : Ik hoop ook ooit op mn eigen paardje , maar eerst zien dat ik een diploma haal en centjes kan verdienen om mn paardje te kunnen geven wat ie nodig heeft.Ben momenteel blij met de situatie , enige nadeel vind ik dat ik nu een beetje aan het flippen ben omdat de eigenaar van mn huidige verzorgpaardjes met vakantie is en ik dus al erg lang niet meer gereden heb
Maar begin januari komt ze terug
Ok dit is wel effe heel erg offtopic ! sorry ...
Citaat:Geduld is een schone zaak![]()
En straks als je werk heb, heb je alleen maar profijt:)
oef je niet bang te zijn dat je de smit niet kan betalen etc.....
En met je eigenpaard zal je zien dat je ook niet altijd zin hebt om te rijden haha![]()
Dromen schreef:Iedereen zou zijn paard/pony gewoon moeten kunnen rijden met een zadel en een hoofdstel met enkelgebroken watertrens.
Sporen,hulpteugels,elastiek,scherper bit; dan moet je eens goed nadenken of je eigenlijk wel bij het paard past.
Er word heel snel naar hulpdingen gegrepen maar eigenlijk zou je eens eerst naar jezelf gaan kijken.
Barcelano schreef:Dromen schreef:Iedereen zou zijn paard/pony gewoon moeten kunnen rijden met een zadel en een hoofdstel met enkelgebroken watertrens.
Sporen,hulpteugels,elastiek,scherper bit; dan moet je eens goed nadenken of je eigenlijk wel bij het paard past.
Er word heel snel naar hulpdingen gegrepen maar eigenlijk zou je eens eerst naar jezelf gaan kijken.
Waar de onkunde van de ruiter komt...begint de ruitersportzaak....
Marleenloveu schreef:Heey
Ik denk dat sommige ruiters inderdaad er gewoon mooi uit willen zien met de ponys, nu ben ik zelf ook nog maar twaalf maar ik rijd af en toe op een behoorlijk stevig gebouwde shet met een leuk rood dekje en ik wandel soms met een bont veulenshetje met soms hoog opgestoken staartjes etc
Dus ik doe niet twee bitten of sporen of weet ik veel wat om, op mijn inmiddels overleden paard reed ik ook, ze was veel te groot voor mij en ze was al oud met grijze haren en alles (wel nog berijdbaar hoor)
En op haar reed ik ook het liefst zonder zadel, het boeit me niet hoe het er uit ziet, als ik en mijn pony/paard maar plezier hebben...
Ik wil hiermee zeggen dat niet elke jonge ruiter is zoals je beschrijft
Maar ik ben er wel mee eens dat een aantal ruiters voldoen aan je beschrijving...
JuudKaas schreef:Als ik even mag reageren![]()
Ik ben dan wel 15 jaar, maar vindt dat ik wel nadenk.
Ik besprak bv dat mijn verzorgpaard soms een beetje sloom is. Ik zei dat ik dat een uitdaging vind om daar aan te werken. Zij begon gelijk over sporen en elastiek enz. Ik had toen echt zoiets van: Je paard moet het ook leuk vinden. Je moet het niet doen omdat het stoer is of omdat het ''nodig'' is. Ik weet niet of jullie het er mee eens zijn, maar dit wilde ik even zeggen. Nu weet ik dat ik vrij volwassen ben voor mij leeftijd, maar toch vind ik dat we ook aan het welzijn van het paard moeten denken. ik maak zelf ook fouten en daar leer ik van. Maar ik vind niet dat mensen niet zomaar iest moeten doen zonder reden. het zijn levende wezens.![]()
Ik hoor het ook graag als jullie het niet met mij eens zijn
picassojava schreef:Ik ben 14 en mijn paard is voor het springen opgeleerd door iemand die meer springervaring heeft
nu spring ik enkel met Picasso zij geeft les omdat ze hem goed kent
ze raadde me aan op met een martingaal te rijden en toen heb ik aan enkele mensen met veel ervaring gevraagd wat zij er van vonden. Veel mensen zeiden dat het beter ging gaan met borstriem en martingaal dus heb ik dit geprobeert en ik rij er alleen mee op springtraining en jumping ik maak er geen misbruik van omdat het mooi of stoer uitziet
kimdegroot schreef:ik heb niet al de reactie's doorgelezen dus misschien is dit al gezegd, maar ik denk zelf dat het ook aan je persoonlijkheid en karakter ligt, als je zelf al best serieus bent en nadenkt voordat je iets doet, zal dat op paardengebied ook zo zijn. ook denk ik dat het aan je opvoeding ligt en aan wat je gewend bent.. ik bedenk eerst waarom ik iets wil en dan overleg ik het met mensen die er meer verstand van hebben of zoek het op op internet of hier op bokt! ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die hun paard gewoon verpeste, nog erger, meestal is het niet eens hun paard trouwens, maar een verzorgpaard of zo iets!