waarom zijn jullie paard gaan rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Re: waarom zijn jullie paard gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:48

Toen ik verhuisde van de grote stad naar een mini dorp op mijn 11e werd ik echt depressief.. Ik wilde niks meer, vond niemand aardig, vond niks meer leuk en wilde alleen nog maar terug.. Mijn beste vriendin in lelystad had ook een verzorgpony waar ik af en toe op gezeten had, en ik had toen niks met paarden eigenlik..
Maar toen ik 12 ben had ik mijn 1e lesje op de manege! Op flos, wat een geweldige pony! Op haar heb ik leren paardrijden, na 3 maandjes ben ik op Henky, een wat moeilijkere pony(in mijn beleving toen) gaan rijden, en na 1 jaar manegeruiter zijn ging de manege sluiten en kwam ik bij Otje en Tiamo als verzorgpony 's :D ik dacht dat ik toen veel ervaring had, maar dat mocht ik dromen! Van Otje heb ik geleerd wat paardrijden is, en wat een eenheid met een pony zijn is. Van tiamo heb ik geleerd hoe je een leider van een pony kan zijn zonder dwang, want dat accepteerd deze mooie dame niet (: ik heb geleerd om wederzijds respect te hebben voor elkaar en wouw wat ben ik ze daar voor de rest van mijn leven dankbaar voor :D sinds 4-1-2012 ben ik dan ook heel trots dat ik me de eigenaresse van deze 2 geweldige pony's mag noemen! <3
Door paarden ben ik weer uit de put gekomen, en heb ik weer zelfvertrouwen gekregen. Otje en Tiamo zijn alles voor mij, ik zal ze voor geen goud kwijt willen <3

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:16

Geen idee, van baby af aan was het: Paard, Paard en Paard. Vanzelfsprekend dat ik toen ging paardrijden. :+

Zoe96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:47

uhm tja, mijn opa en oma hebben een manege, waar ik sinds we met de manege verhuisd zijn ook bijwoon..
ik ben er dus eigenlijk mee opgegroeit en zat op de pony zodra ik naar buiten mocht. ik heb paarden en pony´s ook altijd en nog steeds geweldig gevonden.
maar het is niet zo dat ik moet rijden hoor haha. mijn broertje heeft het heel lang niks gevonden en heeft ook nooit gereden. hij rijd pas sinds een jaar en vind he heel leuk! daar keken we allemaal wel een beetje raar van op haha

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 16:07

welke manege is dat dan??

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:24

Ik ging heel vaak mee met een vriendin, ze reed toch nog op een manege dus ging ik bij haar les kijken(had er nooit echt heel erg veel zin in maar durfde geen nee te zeggen hihi) Toen ging ik een paar keer uitstappen en vond het toch wel heel erg leuk en toen ben ik ook gaan rijden

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:01

Ik kan me eigenlijk helemaal niet meer herinneren waarom ik op paardrijden wilde in eerste instantie.
Was eerst 4, toen een paar maanden les gehad en moest toen stoppen omdat het teveel was met zwemles.
Op z'n 7de weer begonnen maar dat was geloof ik omdat mijn vriendinnetje ook op de manege les had dus dat vond ik ook wel wat.

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:48

Ik kan mij niet precies meer herinneren hoe ik met paarden in aanraking ben gekomen. Heb samen met een vriendin eerst wat pony's verzorgd en wilde dolgraag op les, maar daar stond mijn moeder niet achter (ze is zelf als de dood voor paarden). Toen mijn zusje niet veel later mijn moeder ook gek maakte over paarden zijn we met lessen begonnen.

Het eerste woord van mijn dochtertje was ook paard! Sinds een paar maanden is zij nu ook bezig met lessen. Ze heeft hiervoor nog geen jaar op ballet gezeten, maar dat vond ze vreselijk! Nu ze eenmaal op ponyrijles zit zie ik hoe leuk ze dit vindt (en hoe veel beter dit bij haar past :D ).