Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebitch schreef:Smoesjes Ilonka.Wat maakt het uit als je stuur niet 100% werkt? Als je rem het maar doet.. En wat maakt drukte uit? Je gaat toch alleen stappen.
![]()
Inoterry schreef:Somebitch schreef:En dan? Dan springt hij even opzij?
Ehm nee, hij sprong de laatste keer met 4 benen de lucht in om daar te draaien.........op het asfalt. Maar ja, die 2 komen ook echt inneens van onder de bosjes uit gerend al keffend. Daar schrikt een mens nog van, laat staan een paard.
Inoterry schreef:Ik moet eerlijk bekkennen dat ik helemaal niks heb met parelli, maar ieder zijn ding.
Somebitch schreef:Smoesjes Ilonka.Wat maakt het uit als je stuur niet 100% werkt? Als je rem het maar doet.. En wat maakt drukte uit? Je gaat toch alleen stappen.
![]()
Ja maar de hondjes op de hoek kunnen buiten zitten, en dat is het enigste waar Goldz wel van schrikt............
marjootje schreef:Als ik op stal kom, en het voelt niet goed om te gaan, omdat ik niet lekker in mijn vel zit, of het weer niet mee werkt, of mijn paardje zijn dag niet heeft, dan ga ik niet, al zegt de hele stal dat het kan, ik ga op mijn gevoel af.
En ik ga altijd rijden onder het motto, ik moet niets, en afstappen kan altijd.
Zo blijft het voor mij leuk.
Inoterry schreef:Hier nog een angsthaas, met een paard wat dankbaar misbruikt maakt van mijn angst. Hij wil niet voorwaarts, en als je hem dwingt gaat hij flink lopen bokken
. En ook ik ben goed in het bedenken van allerhande doemcenario's
.
Maar vandaag kan ik trots op mezelf zijn, hij heeft het eerste kwartier alleen maar lopen bokken, maar ik heb doorgezet. Dit ondanks dat hij benen 2 rondes zijn achterbeenbeschermers af heeft gebokt, en ik de aarde tegen het dak van de binnenbak hoorde tikken
. Mijn instructrice drilt mij momenteel echt met:"wat er ook gebeurt, VOORWAARTS blijven denken
". Ik heb dus met 7 kleuren str*nt in mijn broek mijn handen naar voren gedaan, en ben gewoon door gegaan met aandrijven en waar nodig een tik
. En ja, paardlief is pas helemaal nagekeken, gemasseert en het zadel is ook weer helemaal passend gemaakt voor hem, dus ja, hij is gewoon aan het klieren
. Op het laatst had ik drilpudding in mijn benen waar normaal spieren zitten en mijn buikspieren gierden ook al van de pijn, maar hij ging wel weer echt fijn lopen.
ikke schreef:Dat los je heel simpel op: ga er ELKE dag naartoe en blijf net zo lang daar staan totdat ie er spuugzat van is. Ze weten op een zeker moment dat die hondjes komen en dat ze daar niks mee hoeven te doen.
Mocht de eigenaar van die honden er wat van vinden, wijs hem op zijn burgerplicht dat zijn handelen (of gebrek daaraan) geen gevaar voor anderen op mag leveren.
De andere kant kan echter ook: ik was eens in Wales, lekker paardrijden door de heuvels. Het was vlak voor het "ponykampseizoen" en een meisje dat de ponykampen mee zou begeleiden was er ook, om "erin te komen". Zij reed op een kleine, zwarte Welsh Cob. Deze clown had echter feilloos door dat ie de kachel aan kon maken met dit meisje en dat deed hij dus voortdurend! De eigenaar reed voorop en waarschuwde op een zeker moment voor een hond die zou komen, maar die zou niet verder komen dan de erfgrens. Mijn paard keek even naar de hond en liet het daarbij. De welsh-Cob schok zich echter een ongeluk, sprong opzij en ging er vandoor, wel 10 hele meters! Hij paste er wel op dat z'n ruiter niks overkwam! Wat later was een witte steen aanleiding om naar de andere kant van de weg te springen.
Op een andere rit had de eigenaar voorgesteld om een jong paard mee te nemen als leidpaard, omdat dit paard daarvoor bedoeld was en ze het ooit moeten leren. Ik had datzelfde, rustige paard, dus daar zag ik geen probleem in. Het meisje met de Welsh-Cob was er ook bij.
We rijden op een Engels Landweggetje wanneer de boeren opeens een grote hooipersmachine aan zetten. Het jonge leidpaard schok zich een ongeluk en draaide vliegesvlug om (en kwam mij tegen). Daarmee stopte de hele schrikreactie. De Welsh-Cob echter zag aanleiding tot feest, draaide om en ging er in volle galop vandoor (zijn ruiter netjes meenemend). Helaas was het zo'n smal engels weggetje en kwam daar een auto aan die hem de weg blokkeerde. Al mokkend over die stomme auto kwam hij maar weer terug (uiteraard met ruiter er nog op).
Het kostte mij overigens wel enige moeite om de eigenaar van de toko te overtuigen van de vermakelijkheid van de situatie, aangezien er niks gevaarlijks gebeurde en de Welsh-Cob duidelijk de clown uithing.