Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Als je na een half jaar al geen energie meer hebt en piept over donker, dan ben je stomweg niet uit het juiste hout gesneden voor een eigen paard.
Doe jezelf en je paard een plezier, verkoop 'm aan iemand die wél van te voren aan ziet komen dat je 's winters altijd in het donker bezig bent, en ga bv lekker 1x per week op een leuke manege rijden.
Paardrijden is een hobby, en hobbies horen LEUK te zijn.
Dus gaat het allemaal wel makkelijk. Nou woonde ik vorig jaar ook op 20 min afstand fietsen van mijn paard vandaan en dat zou ik zelf ook echt niet kunnen, over fietsen mijn ouders zouden mij dat ook niet laten doen. Toen had ik het geluk dat ik ook meestal gebracht werd tenzij het weekend was. Nou snap ik je probleem.

Als een paard de verzorging krijgt en zijn beweging( bijv in het weiland) Is er toch niet zo'n probleem? Yuri schreef:Ik vind echt dat hier wel heel hard geoordeeld wordt hoor.
Ik heb 20 jaar paarden, maar ook ik doe er in de winter weinig mee. Zolang hij zijn natje en droogje krijgt en contact met soortgenoten/beweging in de wei komt hij in principe niks te kort hoor.
Pff wat een reactie weer.
Een paard is niet gemaakt om te rijden, dat willen wij mensen graag. En natuurlijk is de een meer gebaat bij veel doen dan de ander, maar het gros van de paarden vind de wei met vriendjes ook wel prima.
Dess schreef:Te eerste ben ik 17, ik moet een best stuk fietsen om er heen te gaan. Weet niet of jullie wel eens verhalen hebben gehoord, mijn moeder vind het ook niet prettig als ik in het donker alleen daar heen fiets.
Waar ik woon zijn geen stallen enz. omdat het in de stad is.
Dat ik moe ben is iets psygisch ( ben naar dokter geweest ) .. Vaak zodra ik thuis kom val ik in slaapzodra ik op de bank zit.
Ik heb mijn paard een ander half jaar, vorig jaar woonde ik nog in de buurt.Ben er bijna elke dag geweest!
Mijn paard heeft het goed op die stal, word gevoerd stallen worden daar elke dag uitgemest..
Dus ze komt niks tekort behalve veel beweging. Dus mijn probleem is niet dat ze niet verzorgd word, mar dat ik dr bijna geen beweging kan geven!