Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sheran schreef:De ponyclubs vond ik irritant. Niet mooi getekend en ik ergerde me aan al die vetgedrukte woorden in de tekstballonnen. Penny vond ik veel mooier
Mijn favoriete verhalen waren:
- Herinneringen... over een paard, Lavender, dat aan het veulen Folly zijn carriere vertelt als dressuurpaard.
- De Dromenvanger (maar die ben ik kwijt). Over een meisje dat over haar vorig leven droomt geloof ik. Toen ze met haar paard in een kloof stortte
- Conchita (verloren zus die paardenfluisteraar bleek te zijn)
- Debbie's droom (over Debbie die in een rolstoel belandt en een buurman heeft die de muur tegenover haar huis helemaal volschildert met Debbies herinneringen om haar beter te maken)
- Shamrock (over een paard dat verkocht wordt, en een meisje dat koste wat kost bij hem wil blijven)
Die van Alice en haar oma was een verhaal van Stal Penny
franka75 schreef:die is uit de nieuwe kaft van de ponyclub de blauwe kaft maar je kan hem niet meer kopen in nederland volgens mij
En Bella het trekpaard die ook heel oud is en een meisje wat dan net verhuisd is leert haar kennen en verzorgt haar de laatste zomer wat ook zielig maar mooi eindigt meisje en paard helpen elkaar. paard zorgt ervoor dat het meisje niet eenzaam is en andersom.
Sheran schreef:Storm schreef:Hadden jullie ook de 'Wereld van Pony en Paard'?
Ja, die werd later de Club Penny. Die vond ik leuk leerzaam, heb ik ook heel veel gelezen.
die twee Friese koetspaarden weet ik ook nog wel... Waren dat niet Cheese & ... of twee andere namen die samen hoorden.
_Pretty schreef:De dromenvanger ken ik ook, en 'wie heeft mijn Tesoro gezien' over een meisje dat haar circuspaard kwijtraakt, Cloude en Henri is mijn favoriete verhaal, wauw.
En dat blonde meisje dat bij die indiaan gaat wonen nadat haar paard kwijt is (ofzoiets), Blondi heette ze volgens de indiaan.
Dusty de mijnpony ken ik ook,
Er was ook nog een verhaaltje over een meisje met een pony die iets moest rondbrengen en als ze dat niet op tijd deed werd ze onslagen maar meer weet ik ook niet meer...
Lous schreef:_Pretty schreef:De dromenvanger ken ik ook, en 'wie heeft mijn Tesoro gezien' over een meisje dat haar circuspaard kwijtraakt, Cloude en Henri is mijn favoriete verhaal, wauw.
En dat blonde meisje dat bij die indiaan gaat wonen nadat haar paard kwijt is (ofzoiets), Blondi heette ze volgens de indiaan.
Dusty de mijnpony ken ik ook,
Er was ook nog een verhaaltje over een meisje met een pony die iets moest rondbrengen en als ze dat niet op tijd deed werd ze onslagen maar meer weet ik ook niet meer...
Dat was een meisje dat van het geld voor haar nieuwe fiets een pony kocht. Met de fiets moest ze haar krantenwijk doen wat ze nu dus te paard met haar nieuwe pony deed.
De pony beet alleen als je zei lief paard, bleek dus bij een circusact te horen toen het oude baasje van het paard hem vond en vertelde dat ze samen gewerkt hadden in het circus. Dat meisje zou dus ontslagen worden als ze niet op tijd de kranten rondbracht.
Althans ik denk dat je dit verhaal bedoeld.
Lous schreef:Dat was een meisje dat van het geld voor haar nieuwe fiets een pony kocht. Met de fiets moest ze haar krantenwijk doen wat ze nu dus te paard met haar nieuwe pony deed.
De pony beet alleen als je zei lief paard, bleek dus bij een circusact te horen toen het oude baasje van het paard hem vond en vertelde dat ze samen gewerkt hadden in het circus. Dat meisje zou dus ontslagen worden als ze niet op tijd de kranten rondbracht.
Althans ik denk dat je dit verhaal bedoeld.
Sheran schreef:De ponyclubs vond ik irritant. Niet mooi getekend en ik ergerde me aan al die vetgedrukte woorden in de tekstballonnen. Penny vond ik veel mooier
Mijn favoriete verhalen waren:
- Herinneringen... over een paard, Lavender, dat aan het veulen Folly zijn carriere vertelt als dressuurpaard.
- De Dromenvanger (maar die ben ik kwijt). Over een meisje dat over haar vorig leven droomt geloof ik. Toen ze met haar paard in een kloof stortte
- Conchita (verloren zus die paardenfluisteraar bleek te zijn)
- Debbie's droom (over Debbie die in een rolstoel belandt en een buurman heeft die de muur tegenover haar huis helemaal volschildert met Debbies herinneringen om haar beter te maken)
- Shamrock (over een paard dat verkocht wordt, en een meisje dat koste wat kost bij hem wil blijven)
Die van Alice en haar oma was een verhaal van Stal Penny
Waves schreef:Oh, ik weet nog uit de Ponyclub een verhaal getekend door Lena Furberg.Over een meisje die woont een beetje afgelegen in een bos met haar ouders en zij krijgt een paard. maar een heel groot, niet zo mooi wit paard, echt een reus. Ze hebben heel weinig geld en ze kan geen zadel betalen dus rijdt ze zonder zadel. Ook naar de manege waar ze gepest wordt met haar grote malle paard. Uiteindelijk komt alles goed en krijgt ze een zadel.
Ik weet niet waarom ik me nou juist dit verhaal herinner. Heeft op een of andere manier indruk gemaakt. Als iemand dit verhaal nog ergens heeft liggen wil ik wel wat betalen als iemand het in wil scannen of opsturen.
moet ook zo 25-30 jr geleden zijn geweest
amyz schreef:Ohhhh flitsen mij ook weer allemaal strips door mn hoofdWeet er ook nog eentje van een pony in de mijnen die ze dan tijdelijk omruilen met een pony die erop lijkt zodat de mijnpony weer beter kan worden.. Pippa ofzo.
Heb echt zo'n spijt dat ik jaren geleden al mn Penny's heb weggegooidEigenlijk zouden ze een discrete omslag moeten maken ofzo voor alle ontkenningsfase-penny's
Krijg spontaan zin om ze weer te lezen
*gaat marktplaats afspeuren naar stapel Penny's voor een habbekrats*
Hoop dat je het verhaal terugvindt!