Politie te paard: galloperen over straat, gevaarlijk???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:54

op blote voeten als het niet geregend heeft kan het wel, mits met mate, slecht voor pezen en gewrichten, maar met ijzers krijg je glijdende vallende paarden, zijn er genoeg onderuit gegaan,hoefschoenen zijn hiervoor de oplossing, maar bij de PTP, moet alles op de ouderwetse, goedkopere manier blijkbaar:(

Debola_89

Re: Politie te paard: galloperen over straat, gevaarlijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:21

Nieuw is niet steeds beter hé.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:22

freeride schreef:
op blote voeten als het niet geregend heeft kan het wel, mits met mate, slecht voor pezen en gewrichten, maar met ijzers krijg je glijdende vallende paarden, zijn er genoeg onderuit gegaan,hoefschoenen zijn hiervoor de oplossing, maar bij de PTP, moet alles op de ouderwetse, goedkopere manier blijkbaar:(

Jammer dat je zo negatief doet over de bereden politie.

Zowel ijzers als hoefschoenen zijn niet heilig.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 08:27

alles heeft z'n vorens en z'n tegens.
Feit blijft dat paarden er niet op gebouwd zijn om op asfaltwegen te galoperen....

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:33

Het feit is dat ze moeilijk alles in stap kunnen doen ;)
Die politie paarden worden er op getraind, en tja... volgens mij komt dat wel goed.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:01

Dit is niet echt een rijtechnische discussie. Ik verplaats het naar PP.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:10

Galopperen over straat zal wel moeten in geval van nood. Goed of niet voor de paarden, als je bezig bent relschoppers of voetbalvandalen onder controle te krijgen dan zul je wel moeten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:21

Even een andere vraag tussen door. Ik kijk ook het programma maar wat ik mij afvraag, waarom draaien ze kalkoenen in als ze op pad gaan? Dat heeft op het asfalt totaal geen toegevoegde waarde, of blijven ze op het gras? Ik heb dat niet uit de aflevering kunnen halen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:31

het zijn speciale, hele platte kalkoenen.

dit viel mij ooit op toen ik ze tegenwkam in de stad en toen heb ik gevraagd wat het nut was van die kalkoenen. volgens die agent waren ze speciaal voor het werk op de straat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:33

Die hele platte kalkoenen zijn wellicht vergelijkbaar met widiapuntjes die soms bij tuigers onders de ijzers worden gezet om ze meer grip op het asfalt te geven.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:37

ik zie nu pas de foto's op de vorige pagina, maar het waren niet zo'n widia puntjes. misschien is de werking wel vergelijkbaar, maar ze waren veel groter, vierkant en heel plat.

apple: ik verwacht inderdaad dat de werking ongeveer hetzelfde is.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:42

Cowgirl schreef:
freeride schreef:

Jammer dat je zo negatief doet over de bereden politie.

Zowel ijzers als hoefschoenen zijn niet heilig.

HOHOHO, ik ben niet negatief over de PTP he, alleen over de ijzers....en de zadels hier en daar, al eens gelet op drukplekken tijdens een uitzending? ik denk dat dat een budgetaire aangelegenheid is, verder niks dan respect hoor.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:44

inesje15 schreef:
Nieuw is niet steeds beter hé.

nee, klopt, maar zonder vernieuwing geen verbetering he:)

HIPPIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:45

Ik moest wel lachen toen ik dit onderwerp zag...

Ik was een tijdje geleden de serie aan het kijken en toen zag je ze inderdaad volle galop over het asfalt stuiven om iemand in hechtenis te nemen. (ik hield mijn hart vast...) En daarna ging een van die mannen opstappen met behulp van een bankje om zogezegd: "het paard een beetje te ontlasten"! Ik heb echt gelachen!! ... als je dan toch zo hard door de straten stuift kunnen de spieren en pezen die ene keer extra opstappen ook nog wel aan :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:49

tja over straat galloperen hoort bij hun werk, dat is niet te voorkomen.
dat wil nog niet zeggen dat je het paard verdern niet hoeft te ontlasten. ik vind het juist goed dat ze via een bankje opstappen als de mogelijkheid er is.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:51

Hier wordt vaak gebruik gemaakt van puntkalkoenen met widiapunten. Om zo optimaal mogelijk grip te hebben. De paarden worden gewoon iedere 6 tot 8 weken beslagen. Galop als het niet anders kan. Anders draf.
Over het algemeen zijn de pezen van politiepaarden erg sterk. Juist door het vele over het hard lopen. Peesblessures zijn echt zeldzaam.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:53

Hippia: dat is een beetje appels met peren vergelijken. Een politiepaard is een werkpaard, maar dat neemt niet weg dat hij buiten zijn werk evengoed zo goed mogelijk behandeld hoort te worden :-)

Toen er nog paarden in oorlogssituaties gebruikt werden, werd er ook zo goed mogelijk voor de paarden gezorgd. Zo vaak mogelijk laten drinken, afstappen als je helling op moest, afstappen als je lang moest wachten, alles om het paard in zo goed mogelijke vorm en conditie te houden.
Dat het paard dan wel in volle galop op de vijand af moest stormen is zn werk, maar dat neemt niet weg dat je er dan zo goed mogelijk voor moet zorgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:02

Hoezo moet je daarom lachen? In the heat of the moment kan je geen rekening met pezen etc houden. Met opstappen wel.
Drukplekken heb je zo, kan zelfs van een deken komen. Dus om nou te zeggen dat er op dergelijke zaken bezuinigd wordt, vind ik erg ver gaan

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 12:42

Ik denk ook dat er absoluut goed gezorgd wordt voor deze paarden.
Ik ben deze topic opgestart omdat als ik die beelden zie van de door straten galoperende paarden, me dat echt doodeng en supergevaarlijk lijkt.
Uit deze topic is al naar voren gekomen dat ze die speciale puntjes in het ijzer hebben en dat de paarden hierop goed worden getraind, maar toch......

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:22

Ik meen me te herinneren dat er een aantal jaar geleden ook een artikel op internet stond over het gebruik van hoefschoenen bij Amerikaanse politiepaarden. Dat heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Wel kwam ik tegen dat de politiepaarden in Florence hoefschoenen dragen. Het kan dus wel. Ik ga zeker op zoek naar meer informatie. Waarom kiest het ene korps voor ijzers en de ander voor hoefschoenen?

Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:32

tja, waarom kiest de ene ruiter voor ijzers en de ander voor hoefschoenen? Dat zal bij korpsen niet anders zijn denk ik

tina_tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:41

onverantwoord, die politiepaarden. Ze gallopperen je zo omver

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:42

whahaha, tja, moet je maar opzij gaan :j ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:43

Hier het artikel. De politie van Houston die naar blote voeten over gaat en in de overgangsperiode hoefschoenen gebruikt:
http://www.thehorseshoof.com/success_Houston1.html

Hierin verwijzen ze ook naar de politie eenheid te paard van Tampa. Ik heb daar de website van opgezocht en foto's bekeken en zie daar inderdaad ook hoefschoenen in gebruik.
http://www.tampagov.net/dept_Police/ABO ... /index.asp

stef,
ik bedoelde het ook niet als vraag naar mensen op bokt. Het was een overpeinzing van mezelf. Zover als jij nu komt in jouw reactie was ik ook al gekomen. ;) We hoeven hier ook geen discussie aan te gaan over blootsvoets, schoenen of ijzers. Maar ik denk dat het wel interessant is om er even bij stil te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:46

tina_tinker schreef:
onverantwoord, die politiepaarden. Ze gallopperen je zo omver

Voor politiemensen/paarden/honden moet je altijd aan de kant als ze in dienst zijn ;)