Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:49

Over mijn geheel zwarte E-pony met onbekende afstamming

Opmerking van mijn buurjongetje van 3 bij het zien van een foto van ponymans:"Ehm, het is wel een neger he?"

Opmerkingen van diverse paardenmensen: "Is het een zwarte Fjord/Merens/Welsh Cob/New Forest/Arabo-Fries/PRE?"
Mijn standaard antwoord is tegenwoordig:"Nee, hij is een shetlander, ik heb hem gered van een dierproef met groeihormoon"
Hoeveel mensen dan nog zeggen:"Echt?! :oo "
That makes my day :')

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:54

Ik reed laatst in het bos zelf op een vos met bles van 1.63 en ander op iets lichtere vos ook met eenbles van 1.48. Kijk mam! Een moeder met veulen paard.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:57

Mijn stiefmoeder in de Divoza, stond zo'n plastic paard met een exceemdeken op..
"Dat is zeker voor als je een heel lelijk paard hebt?" _O- _O-

Joanne1987

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:58

dan zijn er veel lelijke paarden tijdens de nederlandse zomers haha

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:11

Het gekste wat ik al gehoord heb.
Ik 'heb' twee tweejarigen die altijd samen staan. De ruin is de baas en het merrietje volgt. De merrie doe ik in de zomer altijd een heel wit vliegenmasker aan.
Zegt een vrouw langs de kant van de wei tegen het kind dat erbij was: 'Kijk dat veulentje heeft een blinddoek op zodat die enkel op geur de mama kan volgen (waarbij met mama dus de ruin bedoeld werd :') ). De band wordt zo groter tussen de twee.'

Ik dacht even dat het een grap was, want zelfs een complete paardenleek zou toch niet zo een uitleg kunnen verzinnen. :(:)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:14

Hier nog wel een leuke anekdote...

Een aantal jaar geleden werkte ik op de manege. Er stond een paard met de naam Hoezo.

Ik was aan het vegen in de stal en er komt een mevrouw binnen die kwam kijken. Ach ja ik ben altijd wel in voor een geintje. Mevrouw kijkt rond en vraagt aan mij: Hoe heet dat paard, waarop ik zeg: hoezo. Mevrouw kijkt vreemd en vraagt het nog een keer. Hoe heet het paard? Waarop ik zeg: hoezo.
Wordt nog vreemder gekeken.. (ondertussen sta ik rustig verder te vegen en heb een hoofd als een tomaat van het lachen in houden)
Mevrouw vraagt het vervolgens voor de 3de keer: Mevrouw, hoe heet dit paard? Waarop ik zeg: hoezo
Kwartje viel maar niet en ik kon mijn lach niet meer inhouden.
Mevrouw, het paard heet Hoezo..
We hebben serieus met zijn alle 5 min staan te lachen! Heerlijk zo die mensen voor de gek houden!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:16

weet er nog 1..

jaren geleden op de manege, mijn vriendin staat haar verzorgpaard (genaamd balans) te poetsen. komt er een boer langs lopen, die dus heel boers 'mogguh' zegt (van goede morgen) vriendin zegt: nee, Balans! ze had hem niet goed verstaan haha

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:17

Vorige winter reed ik met mijn paardje in de sneeuw. Kom ik een stel tegen dat lekker aan het wandelen is. Vraagt die man of ik ook ´winterbanden´heb. Waarmee hij waarschijnlijk speciaal beslag bedoelde. Tenminste dat hoop ik. Waar ik op antwoorde; `nee, blote voeten.´ Zegt zijn vrouw; ´Da´s toch zielig!`

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:23

Blijheid schreef:
Opmerkingen van diverse paardenmensen: "Is het een zwarte Fjord/Merens/Welsh Cob/New Forest/Arabo-Fries/PRE?"
Mijn standaard antwoord is tegenwoordig:"Nee, hij is een shetlander, ik heb hem gered van een dierproef met groeihormoon"

_/-\o_

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:27

Mijn knollie stond destijds in de kudde met nog 4 andere IJslanders, alle 5 zijn het vossen. En één ervan had een zwart veulentje. Op een avond was ik dat veulentje aan het knuffelen <3 toen er ineens voorbijgangers vroegen waarom hij een andere kleur had dan de rest. Dus ik leg uit dat het veulen een zwarte vader heeft, en dat het veultje dus ook zwart is.

"Maar hij is grijs"

Veulenvacht :D

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:38

wij hebben twee friezen, krijg je ook altijd de vraag is het familie....
neeh het is geen familie :+

dezelfde vraag krijgen we trouwens ook altijd bij onze honden. Twee flatcoated retrievers, is dat moeder en dochter?.... neeh het zijn twee mannetjes...vader en zoon.. nee ook niet

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:41

Blijheid schreef:
Over mijn geheel zwarte E-pony met onbekende afstamming

Opmerking van mijn buurjongetje van 3 bij het zien van een foto van ponymans:"Ehm, het is wel een neger he?"

geweldig _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:45

Oh ja, over diezelfde kudde: mensen die zich zorgen maakten want die arme paardjes hadden haast geen gras. DB er zelfs bij... 't zijn IJslanders, en ze zijn moddervet! Dus ja, die staan op een schraal landje ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:07

Mikkk schreef:
Mijn vriend snapt er ook weinig van.

"Als jij ho zegt en hij stopt doet ie dat bij mij ook."

en dan heel verbaasd kijken dat hij niet als een automaatje stopt wanneer HIJ ho zegt :') .

En idd, paardrijden is geen sport. Maar erop zitten durft ie ook niet :D

Gaat nog leuk worden als hij mee op concours gaat :D

niet? mijna stopt zelfs heel hard als ik aan de telefoon zit op mn paad en ik zeg "oh" :P
of als er iemand langs de kant staat die ho roept :P

heb ook nog een mooie van een aantal paardenmeiden die langs me reden toen ik langs de weg stapte met een martingaal om mn paard: "hoo eens, dikke slof er om, zielig!"
:=
dacht meteen: die zullen wel op bokt zitten en de klok hebben horen luiden......... :P

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:24

M'n vader heeft het altijd over "van die paardjes met zo'n andere stap". Eerst vroeg ik me altijd af waar hij het nou in hemelsnaam over had... Uiteindelijk, na langs vissen en gissen, bedoelde hij dus Mountainhorses, haha.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:26

vandaag op de markt in hedel was een meneer en die was over zijn paard aan het praten.
Iedemand vroeg de afstamming, waarop die meneer bloedserieus zegt: Je zult het nooit geloven, maar dit prachtpaard komt uit een merrie'

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:38

Een tijdje geleden was ik bezig om m'n paardje goed voorwaarts en aan de teugel te laten stappen. Ondertussen vroeg ik aan m'n vader of het er al een beetje hetzelfde uit zag als in de les van gisteren. Waarop m'n vader maar bleef roepen dat het toen vééél beter ging. Dus ik proberen en proberen... Snapte niet waarom het volgens mijn vader niet lukte. Dus toen maar een drafje gemaakt, waarbij mijn vader zei 'Jaaa, zo moet het! Nu stapt 'ie veel sneller!'

Sowieso denken heel veel niet-paardenmensen trouwens 'hoe harder, hoe beter'. Zo had ik een keer m'n paardje (Fries) niet helemaal onder controle (schrok ergens van ofzo) en we sjeesten de bak door. Jongetje staat met open mond te kijken en roept "Oooooh! Wat stoer! Net Black Beauty!" :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:44

Vriend: Je moet later een arabisch volbloed paard nemen.
Ik: Hoe zien die er uit dan? (ff testen)
Vriend: Weet ik veel.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:49

Papa: 'Zijn doekje ligt helemaal scheef!'

Deken was een beetje naar een kant gezakt :P

xxxmirjamxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:56

Ik loop wekelijks samen met een vriendin met mn fries (ruin) en shet (vos) een flinke ronde, bijna wekelijks wordt ons gevraagd of die kleine het veulentje is van die grote...... tegenwoordig zeggen we maar ja:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:58

xxxmirjamxxx schreef:
Ik loop wekelijks samen met een vriendin met mn fries (ruin) en shet (vos) een flinke ronde, bijna wekelijks wordt ons gevraagd of die kleine het veulentje is van die grote...... tegenwoordig zeggen we maar ja:)

:oo Je fries heeft vosfactor! Moet je wel rekening mee houden als je nog meer met je ruin wil fokken...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:01

oja volgens mn vriend heb ik een halflinger ipv haflinger .........

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:03

Annemeik schreef:
Pluizebolpum schreef:
En de giller van de week, merrie was drachtig en werd in de wei door de VA opgevoeld. Staan er twee jochies te kijken die aan de eigenaar vroegen wat er gebeurde, waarop de eigenaar gortdroog zegt "Hij is de batterijen aan het verwisselen". _O-

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sorry, maar ik lig nu onder de bank.... En kom voorlopig niet niet overeind

GE-WEL-DIG hahaha.

@ VivaLaVida: Nee, paard met mensenkennis he haha.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:07

Oh gut, ik ken dit ook..

Onlangs nog, passeer ik met mijn tinker; "Is dat een Fries?" _O- (én mijn tinker is dan nog zwartbont o-o)
& dan nog enkele jaren geleden, dachten mensen toen ik passeerden dat mijn shet RUIN zwanger was (Toen was ie nog redelijk bollig, maar KOM OP je ziet toch iets hangen? :') )

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:18

en als je dan een veulentje hebt en hij staat in de wei weten de manegemeiden zeker dat het een shetlander is:(