Waarom zoooo duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 01:24

Ik koop liever een wat duurder hoofdstel. Heb m'n Stubben nu 6 jaar, en als je het geld door die 6 jaar deelt is het bijna niks :D. M'n goedkopere hoofdstel zag er na een jaar al niet meer mooi uit. Een keer schuren, en een heel laagje van het leer lag er al af :=.
Voor het longeren, en de dagen dat m'n paard wat fris is heb ik een goedkoper hoofdstel zodat ik zeker weet dat ze er straks niet met m'n dure hoofdstel vandoor gaat als ik eraf lig :=.

Martine

Re: Waarom zoooo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:17

HAR -> PP

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:25

Nou ik heb wél een dure smaak, maar ik ben helaas maar een arme 15-jarige . :')

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:17

Ik heb verschillende hoofstellen maar geen enkele was boven de 100 euro. Ik ben dan ook wel iemand die telkens iets anders wil, dus dan is het een beetje zonde van 't geld om elk jaar weer een nieuw hoofdstel van honderden euro's te kopen.

Daarbij komt nog dat mijn paard nogal lomp is, heeft ook al twee hoofdstellen gesloopt. :+ Toen was ik toch blij dat de een maar 15 euro had gekost en geen 100 :P.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:19

ik kijk niet naar de prijs als het mooi is en het kost niet zo veel koop ik het de prijs vind ik niet zo belangrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:33

Ik vind het ook een beetje onzin :) Maar kwaliteit is ook wel handig hoor ;)
Ik heb namelijk ook geen zin om ieder 1/2 jaar een nieuw hoofdstel te kopen..

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:59

SKZTx3 schreef:
Ik heb verschillende hoofstellen maar geen enkele was boven de 100 euro. Ik ben dan ook wel iemand die telkens iets anders wil, dus dan is het een beetje zonde van 't geld om elk jaar weer een nieuw hoofdstel van honderden euro's te kopen.

Daarbij komt nog dat mijn paard nogal lomp is, heeft ook al twee hoofdstellen gesloopt. :+ Toen was ik toch blij dat de een maar 15 euro had gekost en geen 100 :P.

Misschien dat een hoofdstel van 100 euro niet kapot was gegaan? Je weet het nooit.

Ik heb ook een dure smaak. Als ik in de winkels een hoofstel pak wat ik mooi vind en ik kijk daarna naar het prijskaartje, dan krijg ik bijna een hartaanval.
Ik ga dan ook voor de middenweg: zo rond de € 120 - 130. Maar die gaat wel een paar jaar mee dan!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:27

Ik heb mijn hoofdstel nu bijna zo lang als mijn paard, bijna 5 jaar dus. Die van mij was ongeveer 100 euro, een mooie middenweg in prijs, en hij is nog altijd mooi.
Voor mijn vorige pony had ik een hoofdstel bij de welkoop gekocht, geloof ongeveer 30 euro. Prima hoofdstel, maar de kwaliteit leer was gewoon stukken minder dan het hoofdstel van mijn paard.

Daarbij ligt het er bij mij heel erg aan wat voor product het is. Ik ben bij een hoofdstel of zadel niet van plan 1,2,3 een nieuwe te kopen, dus dan mag het best iets duurder zijn (als ik het geld heb). Dekjes daarentegen koop ik liever wat meer van die net wat goedkoper zijn, omdat ik het leuk vind af en toe af te wisselen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:31

NatasjavE schreef:
Ik hou van mooie spullen met een hoge kwaliteit. Spullen die het paard fijn zitten en lang meegaan.
Het is maar goed dat we niet allemal hetzelfde willen...

Hier ook zo, ik heb dan ook niet veel spullen, maar hetgeen dat ik heb is goed :)

Ik hoef geen 3 hoofdstellen, liever 1 hele goed die ik echt mooi vind, ik kijk btw ook erg naar afwerking en natuurlijk pasvorm....En dan koop ik liever een 2e hands stubben hoofdstel, dan een nieuwe van een B-merk

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:44

Na jaren de duurste Doberts/ Sedgewicks te hebben gehad, heb ik nu Harry's Horse. Ik werk bij Harry's Horse, weet waar het vandaan komt en wat erachter zit en dat is dik in orde!

Ik heb ooit eens onderzocht wat meer uitrekte: exclusieve beugelriemen van Engelse kwaliteit of een goedkopere variant... De uitslag was verrassend! De goedkopere hadden zich veel beter gehouden.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:47

Ik kreeg mijne bij het paard, het hoofdstel is zeker al 6jaar oud. Het was vast geen dure, het is echt zo'n standaard ding met wit onderlegd bij neus- en frontriem. Hij is niet heel mooi meer, maar werkt nog prima. Ik onderhoud hem nu ook beter en daardoor blijft ie wel soepel, al zit de kans er best in dat er over een poosje een leertje knapt. Tja, jammer dan, dan kopen we een nieuwe. Ik denk dat het dan weer een goedkope wordt o:) Het maakt me niet uit of ie nou mooi is, als ie maar goed past en ik onderhoud het goed en dan kan zelfs een goedkoop ding een aantal jaren mee. (Als ik ruim in het geld zou zitten, zou ik natuurlijk wel een mooie kopen :'))

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:53

Voor mij liefst goedkoop.
Toch heb ik ook wat hoofdstellen gekregen bij het paard, dat ik kocht.
Bieide 300 + , maar s&t, die ik zelf heb was maar 99 euro, maar wel super mooi en soepel.
Het gaat er toch om, hoe je ermee rijd, niet wat het kost.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:04

Ik ben helemaal gemakszuchtig haha, ik ga voor kunststof. Leer vind ik veel mooier, maar omdat mijn pony graag op leer kauwt... Moest ik elk jaar een nieuw hoofdstel. Bovendien werd het hoofdstel vaak vochtig en blubberig door de omgeving. Ben begonnen met duurdere hoofdstellen, maar dat werd te duur. Uiteindelijk maar de goedkopere. Maar mijn voorkeur Ging uit naar de aanbiedingen, toch goede kwaliteit zonder de hoge prijs. Dan maar de minder hippe versie hhaha

Ben overgegaan op kunststof, zowel zadel als hoofdstel. Bevalt onwijs goed en is niet zo duur en gaat lang mee haha. Leer is geen optie meer voor mij :)

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:25

Je kunt er toch ook voor zorgen, dat ie er niet op kauwt?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:45

Irisx94 schreef:
Wij zijn een beetje in geldnood, altijd al geweest. Maar mijn GOEIE zadel van prestige is bijv. 600 euro, terwijl die bij NP in de 2000 kosten, het past helemaal prima, ziet er goed uit.
Gebruik een hoofdstel van 29 euro, alleen ben ik er idd niet zo blij mee..
Het kwaliteit is veel minder! Heb het hoofdstel nou ook al 5 jaar.. maar het ziet er niet uit.
Al het leer valt af, eigenlijk als ik het geld had betaal ik liever wat duurder voor bijv. een goed hoofdstel dan 30 euro voor een fluthoofdstel!
Maar goed, smaken verschillen.
Ik heb nu nog steeds dat ik alleen naar goedkopere hoodstellen kijk, omdat de duurderen gewoonweg te duur zijn!

Waarom kijk je dan niet 2e hands? Ik had een super mooie JC voor de nieuwprijs van een goedkope.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:55

Haha nou nadat hij tijdens een rit de teugels had doorgeknaagd zonder dat ik het door had, ben ik toch maar over gestapt. Sambal werkte niet en van cribox werd het leer ook niet mooier haha.
En sowieso werd het hoofdstel er niet mooier van het knagen... Zaten tandafdrukken op de sperriemen etc.
De harde aanpak van hard uit de mond trekken was voor leer ook geen succes.
Bovendien werkte de omgeving ook niet mee, dus alleen daarom al is kunststof ideaal. Knagen,modder en een vochtige omgeving zorgde voor zwakke stiksels en lelijk leer. Dat is nu verleden tijd met kunststof, dat haal ik zo even door het water bij viezigheid. En hij knaagt hier niet op gelukkig! Maar kunststof had ik makkelijker in kunnen smeren met ranzig spul.

Hoofdstel is nu blijvend mooi en is praktisch en voor de portomonnee haha.
Ik rijd ook geen wedstrijden, dus ik hoef voor de mooi ook geen hoofdstel. Moet nu praktisch zijn :)

(t is sowieso een knager, hij knaagt snel op natuurlijke materialen. Was bever in het vorige leven :j)

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:58

Zit je dan zo te slapen?
Haha, dat heb je toch door!!!
Ik zou echt nooit kunststof willen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:03

Haha dromerige buitenrit aan de lange teugel en dan opeens een losse teugel in de hand hebben haha. Oeps! :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:03

bij mij op stal knagen de paarden ook alles door als je niet oppast ;)

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:05

Bij ons gebeurd het niet, maar zijn ze ook netjes opgevoed.
Doei, dat mag niet!!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:07

haha dat gaat nogal moeilijk op een trainings stal om ieder paard dat er een maandje komt helemaal op te voeden ;)
mij VZ en bijrijdpaardjes knagen gelukkig niet nee :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:40

Tja, in alle jaren dat ik met paarden bezig ben heb ik dit ook nooit meegemaakt. Maar goed, is ook goed voor de ervaring. Opvoeding had er niets mee te maken, krijgt de harde aanpak en rest is ondertussen ook al knaagproof gemaakt met stroomdraad en smeersels. Je bent er immers niet 24/7 aanwezig.

De omgeving had het hoofdstel natuurlijk ook al aangetast, anders was het niet gelukt natuurlijk. Misschien dat een betere kwaliteit hoofdstel wel geschikter was, maar ik vond het tijd voor iets anders. Goedkopere kwaliteit was iig niet bestendig tegen al dat vuil en vocht.

En ik ben er erg tevreden over mijn kunststof hoofdstel omdat het sterk, onderhoudsarm en omdat ik een kunststof zadel heb lijkt het wel :j wel zwart, kleurtjes vind ik niet mooi haha.

Zou ik wedstrijden rijden, dan kocht ik een mooi, goed kwalitief leren hoofdstel die best wat mag kosten. Als ik iets heel mooi vind, besteed ik graag wat meer.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:41

kunstof is niks mis mee hoor ;)
heb zelf een kunstof kieffer hoofdstel gehad

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:49

Bestaan die ook? Misschien toch maar eens rondkijken naar een chique kunststof hoofdstel :j 2 vliegen in 1 klap!
Wil best wat geld uitgeven voor iets moois

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:28

Ik héb het gewoon niet, dus ik zou niet weten of ik zo'n duur ding zou kopen als ik het had..
Nu is het zo dat als ik geld ''over'' heb ik eerder iets koop waar paard ook wat aan heeft.
Ik kan er ook echt niet tegen dat ik nu een nieuwe cap moet hebben, zo nutteloos :P