Paardenslachter Jan v.d Veen vanavond live op TV.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Paardenslachter Jan v.d Veen vanavond live op TV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:53

Hihi heb ik over het hoofd gezien ;-)
Na the voice ga ik deze kijken ;-)

Thkzzz

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:16

Ik heb het net even via de link hier gegeven even terug gekeken. Was wel een interessant gesprek. Aardige man hoor. Ik hoop dat ik nooit voor de keuze kom te staan, maar dan is Nijkerk niet zo'n gekke optie.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:08

AA gezien!!

Nou ik hoop dat bij de volgende excursie ik er ook bij kan zijn.....

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:23

net gezien, heb echt zo veel bewondering voor die man
denk dat er weinig slagers zijn die zo openlijk en openhartig over hun beroep kunnen praten
respect!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:10

Ik ben zelf in Nijkerk geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat hij echt een vakman is.
Maar ook met zijn hart op de juiste plaats.
Hij gaat ontzettend goed om met de eigenaren die met lege handen achter blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:59

Ik ben 1 van de vier mensen bij 1 paard van afgelopen vrijdag waarover hij verteld.

Ik kan echt niets anders zeggen dat ik zo iets negatiefs als slachten heel positief en mooi heb ervaren.

Wij waren rustig iedereen was behulpzaam en lief en paard heeft niets doorgehad, ondanks dat de DA bijna een uur te laat was begon alles pas om 8 uur.. we waren er al voor 7 uur
Voor ons was het perfect dat we nog een uur hadden , de eigenaaresse en paard waren gestresst van de reis ( brak de trailer af )

In dat uur dat we nog moesten wachten hebben we het een soort gezellig gehad en was iedereen kalm en rustig en de eingenaresse was blij dat ze allebij niet meer gestrest waren want ze had nu een goed gevoel.

We mochten alles bekijken wat we wouden en ze keken ons in de ogen tot hoever ze in detail konden vertellen.

We waren emotioneel maar wouden wel alles weten..
Speciaal nog maals een bedankje voor de meneer die de paarden thuis heeft staan en ze 1 voor 1 brengt op vrijdag ( weet ijn nam niet meer )
En de meneer die ons heeft ontvangen .. die was zo lief en rustig en behulpzaam.

Echt ... heb geen woorden ... het was prachtig ondanks ons verdriet !!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 12:06

Peanutbutter : Wat fijn dit te horen!

o.a Jan en zijn broer(aart) hebben de paarden thuis op stal staan. :)
Deze worden s'ochtends met de trailer allemaal naar het slachthuis gebracht.

Ook Dirk, (met de veewagen) haalt paarden op voor mensen, en rijdt deze naar Nijkerk.

Ik zal dit topic zeker aan Jan laten lezen!
Slordig dat de DA te laat was :n ik had het al gehoord... dit komt bijna nooit voor...
Maargoed, fijn dat alles toch ''goed'' gelopen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:12

Ja ik heb er geen woorden voor .. Voor ons was het perfect dat hij te laat was.
Ik ben er zo vol van om iedereen te overtuigen van het goede van slachten .. Absolut !!

Al zou ik voor de keus komen weet ik het wel ..

Er stonden 4 paarden naast de deur en er stond een schimmel in de trailer die alles kon zien nadat de deur open ging , die at gewoon door en de 4 paarden naast de deur stonden te kloten met elkaar, geen paniek niets.

Nogmaal niets meer dan lof voor de mensen van Slachterij v/d Veen te Nijkerk..

(Had trouwens wel ff een horror film idee toen ik binnekwam gewoon de geur ( rookkast ) en het behang en vitrage :') kan daar wel gedraaid worden )

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:52

Goed om te lezen,zal thuis het filmpje bekijken

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:54

Duidelijk verhaal. Hier op bokt al een en ander over hem gehoord, maar nu met een beeld erbij is het plaatje compleet. Mochten wij voor de keuze staan... dan weet ik het wel.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:00

Bijzonder zeg, heb het net even bekeken...
En het klopt helemaal wat hij zegt: De meeste paarden worden goed verzorgd, krijgen de juiste voeding en zijn dus bij uitstek het beste scharreldier! Die worden niet vetgemest en vol "groeihormonen" gestoken. Dus eigenlijk heel "eerlijk" vlees.

Wat een heerlijke nuchtere man. mooi als je zo in het leven kan staan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:37

Ja als je hem ontmoet merk je dat het een warm persoon is en dat hij weet wat hij doet en wil maar ook een hele rustige uitstraling mede daardoor durfde ik zo dicht bij te staan een meter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:41

lig hier alleen al slap om die uggs :')

zal morgen even goed kijken

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:07

zo ik heb ook toch weer even het filmpje gezien ik blijf jan echt een geweldige man met een passie en een hart voor ze vak vinden... overigens zijn de rest van de mannen ook echt schatten.
mocht ik me eigen pony nog een keer mogen wegbrengen dan ga ik naar nijkerk...

jolanda mogen de eigenaren eigenlijk ook erbij blijven tot het paard eigenlijk helemaal in de koeling hangt als hun dat zouden willen? of vlees mee mogen nemen van hun eigen paard?
ben in ieder geval heel blij dat ik mee mocht naar de excursie en wil zeker nog een keer mee puur om dan ook weer het schieten te zien dat was op dat moment gewoon te vroeg voor mij om nog eens mee te maken. (en om eens stukje paardenbiefstuk mee te mogen nemen of ander worst stoof vind ik wat minder)

:') die uggs staan hem btw wel super charmant :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 19:35

Jahoor als ze dat willen mogen ze blijven. :)
Komt wel eens voor.

Vlees mee van je eigen paard wordt al wat lastiger.. vaak wil je dan maar een paar kilo mee. en wat moeten wij dan met de rest. Maar als je betaald is het niet onmogelijk. :)