Jaren later nog wel gevraagd of ik beestjes mocht verzorgen. Mocht niet
Ze stonden er voor de sier... (letterlijke woorden
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jaren later nog wel gevraagd of ik beestjes mocht verzorgen. Mocht niet
Ze stonden er voor de sier... (letterlijke woorden
)
ik ben vroeger samen met mijn broertje de wei uitgejaagd omdat we die paarden steeds stonden te knuffelen en hij op de Shetlander reed (ik liep ernaast). Echter dachten wij dat dit mocht, bleek dus niet zo te zijn. 
uiteindelijk heeft alleen mijn broertje een paar keer op de Shetlander gezeten, maar toen kwam er ineens een woedende vrouw aanrennen die ons scheldend de wei uit heeft gestuurd, wij helemaal overstuur natuurlijk
huilend terug naar opa en oma. Als ik er nu langsloop moet ik altijd denken aan die dag

, en ik mocht al vroeg op rijlessen dus ik had niks te klagen.

). Owja! ik ging toen op de shetlander waar ik vaker op reed zitten die in de wei stond, die bokte me er heel hard af en raakte mij daarbij, ik janken natuurlijk maar durfde het niet te vertellen omdat ik ook wel wist dat het niet mocht
super mooi dier en heel lief en we mochten niet in zijn stal. Een vriendin had toen zijn vertrouwen gewonnen en kon toen hem lekker poetsen en we gingen toen ook stiekem in de stal op hem zitten na een aantal maanden. Echt heel gevaarlijk maar daar denk je dan echt niet aan.
hingen ook allemaal hoofdstellen en longeer singels aan de muur en stonden veel pony's in de weilanden. Dus als hij wegging met de auto wij snel alle spullen pakken en naar achter in het weiland naar de shetten om op ze te rijden. En steeds opletten of hij niet terugkwam. Gingen we altijd racen met de pony's. En elkaar lesgeven hahaha.. De pony's in de stallen hadden ook geen water en hij geef ze 2x per dag een emmer water en dat vonden wij ook zielig dus ook als hij wegging gingen wij heel snel allerlei emmers vullen met water en snel de pony's water geven. Die hadden ook echt heel erg dorst maar hij werd wel kwaad als hij erachter kwam dat wij ze drinken hadden gegeven. Durfde er toen niks van te zeggen.
Hij had ook een klein buitenhok met eenden en kalkoenen lopen en wij vonden die altijd zielig want die liepen in de blubber en konden niet vliegen..Toen gingen we ze vangen en ze vrijlaten en dan kwam hij thuis en moest hij al die beesten uit de weilanden zien te vangen en uit de sloot. Alleen de kalkoenen durfde we nooit te pakken om vrij te laten. We gebruikten ook altijd de jas van een vriendin die dan helemaal onder de blubber zat,, hahah echt leuk zo die herinneringen.
Dat waren dan ook nog van die bullebakken die het gewoon opaten.

annnneeee schreef:ik zet even een stipje.
vind het een leuk topic om te lezen!
Zelf kan ik me niet echt iets herinneren wat ik voor misdadigs heb gedaan vroegâh.
Ging wel altijd zonder spullen enz in de paddock op me oude shet rijden en dan met z'n oren sturen.
En ik ging altijd met een vriendin er samen op zitten en dan over boomstammetjes springen

En het zelfde geld voor een paar heeeule zielige shetjes (uhgum) in de polder die we altijd gingen verzorgen, zonder dat iemand dat wist.
En natuurlijk paardjes aaien en gras geven maar dat deed iedereen. Tuurlijk wist ik het vroeger alfijd beter en werd elke pony in mijn ogen mishandeld maar denk maar niet dat ik in de buurt van dat weiland durfde te komen
Was al bang dat ik ze niet mocht aaien.
En ik wilde een keer 'een pony van de slacht redden' die helemaal niet naar de slacht zou gaan
Ach, de bedoelingen waren goed en er is verder niks gebeurd o.i.d. Ik ben nooit zomaar bij een pony/paard in de wei geweest en heb nooit stiekem gereden/geborsteld o.i.d.
kim345 schreef:Ik heb wel eens perongeluk met mijn verorgpony een boom eruit getrokken...
Ik zou haar vastzetten aan dat boompje, ze is altijd rustig dus geen probleem, tot het andere paard eraan kwam dus die gaat trappen...
Verzorgpony wil weg dus die rukt aan het touw en rent weg maar de boom ging met haar mee...
ben toen wel geschrokken snel naar de eigenaar gerend dat ik de boom eruit had getrokken...
.
ik wist alleen niet hoe ik het af moest maken
.
ik heb het niet direct durven vertellen
.

mika11 schreef:Ik was ook een echte penny toen ik een jaar of 12 was.
Op een gegeven moment had ik op mijn manier ruzie met mijn ouders.
Daarom bedacht ik dat ik wel samen met mijn pony kon weglopen![]()
We woonden toen in de buurt van het IJsselmeer en ik dacht dat ik daar wel kon leven.
Dus ik had een rugtas met wat kleren ingepakt, en ben 's ochtends om 6 uur weggegaan, op de pony.
Maar twee uur later was ik alweer thuis, het viel natuurlijk heel erg tegen allemaal![]()
Mijn ouders lagen nog op bed, en hadden niks gemerkt van mijn wegloop poging.
Dat idee om met de pony weg te kunnen lopen, had ik gekregen door het lezen van Bianca boekjes.