Taxeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:54

Ik heb geen idee van Haflingers, maar volgens mij moet je al een hele goede hebben wil hij boven de 2000 euro uitkomen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:56

wa denken jullie van de mijne staat op de vorige pagina

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:58

Sjuimpje schreef:
Ik heb geen idee van Haflingers, maar volgens mij moet je al een hele goede hebben wil hij boven de 2000 euro uitkomen.

Zie je nou wel dat je er verstand van hebt Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:06

Maar wie weet is het wel een hele goede? Haha! Ik zou het je aan de hand van de afstamming en foto niet kunnen vertellen Clown

Melody T, niet bijzonder commercieel maatje, te klein om bij de paarden mee te doen, en E pony's worden niet zo gewaardeerd als fijne D pony's.
Ik zou nu gezien de leeftijd zeggen 1800 euro.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:21

En mijn oude merrie!
13jaar nrps merrie van gomel..1,45 verkeersmak en Trailermak m1 startgerechtigen en is heeft het keurpredikaat
Afbeelding
en een foto van dr vader
Afbeelding
schijnt een goede te zijn internationaal een paar jaar geleden
nou hoeveel taxeren jullie haar..dit is trouwes de moeder van die van net op de foto

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:27

Niemand waagt zich aan mijn Arabier Verward, behalve Marloes, leuke prijs Haha!
Maar ik doe ook wel een gokje...

Joy € 5000
Miles € 1900
Simba € 5000
Camilla € 2200
Melody T € 2900 (die 2-jarige)
Woody van Leoni € 4500
Voltrack € 5000

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:31

Misshien is het leuker als er ook een klein beetje onderbouwd wordt?
Ik zie sommige prijzen noemen waarvan ik me echt afvraag hoe men er aan komt.

Om maar een voorbeeld te noemen, Youko schat Joy in waarde hoger als Woody, die gezien zijn maat, afstamming en kleur waarschijnlijk beter op de markt ligt als Joy (doet niets af aan kwaliteiten van Joy hoor!).
Hoe kom je tot deze prijzen?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:40

Eh, ik heb er niet echt verstand van Haha!
Maar ik dacht dat Joy een eerste premie had gehaald Verward en komt erbij dat Joy een merrie is, en Woody een ruin. Merries zijn weer wat interessanter voor de fokkerij (vanzelfsprekend Knipoog )
Woody is ook nog niet uitgebracht.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:40

wie kan katowice schatten die hier op de pagina staat die van gomel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:44

MelodyT schreef:
wa denken jullie van de mijne staat op de vorige pagina

Misschien moet je zelf ook eens wat taxeren en niet alleen plaatsten en vragen om reacties! Als iedereen dat doet, schieten we er niet veel mee op!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:45

youko:k schat de joue op ongeveer 3500/4000 euro maar dit is omdat ze nog erg jong is maar wel goed bloed zit erachter..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:46

Youko schreef:
Maar ik dacht dat Joy een eerste premie had gehaald Verward en komt erbij dat Joy een merrie is, en Woody een ruin. Merries zijn weer wat interessanter voor de fokkerij (vanzelfsprekend Knipoog )

Zover ik weet is de prijs voor een merrie in de regel niet hoger dan voor een ruin, vooral omdat toch het gros voor de sport bedoeld is!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:48

Joy heeft inderdaad een 1e premie, maar bij het NRPS waar een kleinere groep geïnteresseerden voor is te vinden. En Joy is ook nog niet uitgebracht...
Om deze redenen (+ dus de stokmaat en kleur) zou ik Redwood hoger taxeren als Joy.

Geeft niets natuurlijk, als jij vindt dat Joy meer waard is is dit het juiste topic om het in te melden! Haha! En nu hebben we iig een onderbouwing dus weten we waar het op gebasseerd is! Party!!

Misschien is het wel leuker als niet iedereen gaat vragen of zij paard nog getaxeerd mag worden, maakt het veel minder interessant... Stuur dan pb's ofzo
MAAR NIET NAAR MIJ!!! Haha!
Doe maar naar Samsam Tong uitsteken

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:50

Tiko:4000 denk ik want is een heel sjieke tinker..
samsam:heb geen verstand van paardenprijzen dus 10.000 denk ik loopt volges mij wel lekker enis nog jong genoeg om meer te bereiken..
racer:3000 denk ik is ook nog jong maar k weet nie zo goed hoe dravers in de markt liggen..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:50

Samsam"]
[quote="Youko schreef:

Zover ik weet is de prijs voor een merrie in de regel niet hoger dan voor een ruin, vooral omdat toch het gros voor de sport bedoeld is!
[/quote]

Ik zei al dat ik er geen verstand van had Haha!
Dat is namelijk wel zo bij de Arabieren, en daar zit ik toch wat meer in...Lachen, komt er nog bij dat ik Fokkerij iets interessanter vind dan Sport.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:52

De reactie van mijn vader: De prijzen die er voor Voltrack geschat worden zijn ook zoiets als wij nu voor hem zouden betalen als we 'm tegen komen, maar als er zo'n paard als Voltrack (meer info: bijna 1000 onafgekeurde wedstrijdkilometers en heeft in zijn afgelopen kl III in de 2e vetgate een hartslag van 28 behaald, wat zeer uniek is. Bij een eindsprint had hij een keer een hardslag van 64, ook zeer laag.) in Frankrijk (het Enduranceland) te koop zou staan, zou hij tussen de 20.000 en 40.000 E verkocht kunnen worden.

Ik vind het allemaal maar veel geld! Haha!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:52

Ben benieuwd wat deze pony waard is Lachen:

- Hij is zo'n 1.20m
- Ras onbekend
- Erg lief, is nooit aggressief, zal je dus nooit bijten/schoppen
- Hij heeft licht zomerexceem
- Wordt dressuurmatig gereden. Kan netjes aan te teugel. Wat wijken of schouderbinnenwaarts, maar veel verder eigenlijk nog niet.
- Heeft nog nooit officiele wedstrijden gereden (wel onderling, dus bijv. op maneges).
- Hij kan zeer goed springen (zie ook foto).
- Hij is vanwege zijn verleden best schrikkerig, wat overigens wel steeds minder wordt.
- Hij is niet geschikt voor superbeginners. Als ze bijv. gaan bonken in het zadel --> bokken --> en dan liggen ze eraf. Ook probeert hij ze op een gegeven moment uit.
- Hij is nu ongeveer 5,5 jaar.
- Is een ruin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Little_Sun op 30-09-03 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:54

Vanta is al uit de running, dan Xender eens laten meedoen. Haha!

Lusitano hengstje, palomino (word mss schimmel).
Moeder is een Andrade (gefokt door Jose De Fontes D'Andrade) vader gefokt door Jose Francisco Brito Eusebio. Word naar verwachting ongeveer 1.60m.

Laat ik maar een foto plaatsen want met info over afstamming ed zijn jullie toch niet echt veel Haha!

Afbeelding

Ik zal zo nog eens kijken welke ik durf taxeren Bloos Haha!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:56

littlr_sun:schat zon 1200 euro ze is klein geen wedstrijd ervaring maar ze is nog jong dus kan nog wel wat bereiken...

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:58

Youko, heb even voor je gekeken naar Galactica. Heel mooi paard, ik moet zeggen dat ik er ook de ballen verstand van heb dus neem maar niks van me aan!
Ik denk dat ze zo'n 4000-5000 waard is, ze heeft nog niks gepresteerd maar wel goede afstamelingen en is rastypisch.

Little_Sun: Omdat hij geen papieren heeft en er veel onbekend is, heeft nog niks gepresteerd. Kom ik op zo'n 1000-2000 E.

(Het is allemaal maar gegokt hoor!)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:59

Xender:2000euro zou t echt nie weten bij een veulen en heb geen verstand van lisitanos maar geloof dat ze heel wa kosten..

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:01

Little_Sun: 800 euro denk dat veel mensen afknappen op dat hij zomerexceem heeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:07

Xender, denk ik zo'n 3500 euro, ik weet wel dat ze wat duurder zijn dan het gemiddelde kwpn veulen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:33

Sjuimpje schreef:
Joy heeft inderdaad een 1e premie, maar bij het NRPS waar een kleinere groep geïnteresseerden voor is te vinden. En Joy is ook nog niet uitgebracht...
Om deze redenen (+ dus de stokmaat en kleur) zou ik Redwood hoger taxeren als Joy.

Geeft niets natuurlijk, als jij vindt dat Joy meer waard is is dit het juiste topic om het in te melden! Haha! En nu hebben we iig een onderbouwing dus weten we waar het op gebasseerd is! Party!!

Misschien is het wel leuker als niet iedereen gaat vragen of zij paard nog getaxeerd mag worden, maakt het veel minder interessant... Stuur dan pb's ofzo
MAAR NIET NAAR MIJ!!! Haha!
Doe maar naar Samsam Tong uitsteken

inderdaad sjuimpje woody ligt inderdaad vele malen beter in de markt, mooi kleur, kwpn, leuk papier, prima maat
Joy heeft inderdaad niet alles meezitten, kleur en maat vooral niet zo
Ze kan makkelijk uitgebracht worden, nu alleen IK nog Lachen

Het is jammer dat NRPS nog steeds voor minder word aangezien dan kwpn, en dat telt dus idd ook mee in de prijs

Hartstikke leuk zo'n discussie OK dan!
5000 euro is een droomprijsje, maar dan nog zou ik haar er niet voor wegdoen voorlopig Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:48

marloes-joy schreef:

inderdaad sjuimpje woody ligt inderdaad vele malen beter in de markt, mooi kleur, kwpn, leuk papier, prima maat
Joy heeft inderdaad niet alles meezitten, kleur en maat vooral niet zo
Ze kan makkelijk uitgebracht worden, nu alleen IK nog Lachen

Het is jammer dat NRPS nog steeds voor minder word aangezien dan kwpn, en dat telt dus idd ook mee in de prijs

Hartstikke leuk zo'n discussie OK dan!
5000 euro is een droomprijsje, maar dan nog zou ik haar er niet voor wegdoen voorlopig Knipoog

En ondanks dat vind ik dat de kleur er perfect bij past (sprak de vos-afschuwster Bloos ), ze een heel sprekend hoofd heeft, voor mij qua exterieur heel mooi in elkaar steekt, en ze er sinds ze weer getraind word en drachtig is er ongelooflijk goed uit ziet en ze heel lekker in der vel toont. Lachen

Het staat je merrie heel goed dat drachtig zijn. Haha!

Ze toont ook heel mooi onder het zadel, en ik als pony-mens vind dat ze een perfecte maat voor een paard heeft. Haha!
Ik hou niet zo van die joekels Bloos

Ach, ieder z'n smaak. Afbeelding Haha!