Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tita schreef:@esterW jij bent net als ik ...eerste pony was lease-pony kende alles al tot de Z gekomen allemaal leuk en ik zie ook enkel dingen als het er dik bovenop ligt.
Harstikke leek ben ik ondanks bijna 25 jaar paarden
shirleyp schreef:Wanneer iemand slechte foto's plaatst, vraag ik per mail om andere, zijn die er niet, dan wil ik het paard niet. Als jij jouw leuke paard wilt verkopen en je neemt niet eens de moeite om een rij- en standfoto te maken ben ik klaar met de verkoper. Advertentietekst moet lopen, nuttige info hebben en er moet gevoel uitstralen. Per mail stel ik vervolgens allerlei aanvullende vragen en dan pas beslis ik of ik wil kijken. Dan weet ik dus al dat het paard aan 90% van mijn eisen voldoet.
je wil niet weten hoe mijn nieuwe paard op de verkoop-foto's stond
Mijn nieuwsgierigheid was juist gewekt en ik wilde zelf kijken of het paard wel wat was. Nou het was de beste beweger die we gezien hadden van allemaal en de bespiering die er helemaal niet opzat begint nu wat te komen. Ik vind dus niet dat je vanaf foto's direct al kunt zeggen dat het paard je aanstaat of niet. (in de meeste gevallen wel, maar het kan ook heel erg meevallen) Ik heb hele mooie foto's gezien van een paard wat wij ook gingen kijken, en wat met zijn bokkepoot en kramperige achterbeen toch ernstig tegen viel
haan schreef:je wil niet weten hoe mijn nieuwe paard op de verkoop-foto's stond
Mijn nieuwsgierigheid was juist gewekt en ik wilde zelf kijken of het paard wel wat was. Nou het was de beste beweger die we gezien hadden van allemaal en de bespiering die er helemaal niet opzat begint nu wat te komen. Ik vind dus niet dat je vanaf foto's direct al kunt zeggen dat het paard je aanstaat of niet. (in de meeste gevallen wel, maar het kan ook heel erg meevallen) Ik heb hele mooie foto's gezien van een paard wat wij ook gingen kijken, en wat met zijn bokkepoot en kramperige achterbeen toch ernstig tegen viel

shirleyp schreef:haan schreef:je wil niet weten hoe mijn nieuwe paard op de verkoop-foto's stond
Dat komt inderdaad vaak voor, fijn dat je jouw paard gevonden hebt! Het gaat mij meer om de moeite die een verkoper doet. Ik wil graag een paard waar iemand gek op is (geweest), die mensen nemen vaak meer tijd om een goede advertentie op te zetten. Het is natuurlijk maar net waar je als koper je accent op legt. ieder zo zijn voorkeuren, maar ik stop mijn tijd niet in een verkoper die geen fatsoenlijke advertentie kan maken.
Pletje123 schreef:Wat een vreemde filosofie.. het gaat erom dat jij plezier hebt van het paard! Niet of de verkoper wel een goede advertentie in elkaar kan zetten.. als je het zo bekijkt, wordt het i.inderdaad erg moeilijk om een geschikt paard te vinden. De intelligentie van de verkoper hoeft toch niets over de kwaliteit van een paard te zeggen?
Denk dat je jezelf tekort doet door op deze manier te selecteren.
en mijn reactie is op allebei je posts gericht

pukkelientje schreef:Beste allemaal, ik heb nog een leuke sportmerrie te koop staan.
Haar vader is tenerife en de moeder een furioso.
Ze is erg braaf en wil erg hard werken, maar moet nog wel t één en ander leren, dus het is geen paard voor beginners
Het is een vos merrie de stokmaat is ongeveer 169.(ze is nog niet precies gemeten)
Verder is t een eerlijke en lieve merrie, maar met pit en werklust, rijp voor de sport.
shirleyp schreef:pukkelientje schreef:Beste allemaal, ik heb nog een leuke sportmerrie te koop staan.
Haar vader is tenerife en de moeder een furioso.
Ze is erg braaf en wil erg hard werken, maar moet nog wel t één en ander leren, dus het is geen paard voor beginners
Het is een vos merrie de stokmaat is ongeveer 169.(ze is nog niet precies gemeten)
Verder is t een eerlijke en lieve merrie, maar met pit en werklust, rijp voor de sport.
Durf het bijna niet te zeggen, maar dit is wat ik bedoel![]()
Leeftijd, niveau, foto's, vraagprijs, al eens een veulen gehad, gekeurd, keuringen toegestaan, plaats van bezichtiging?
Dit topic is meer om ervaringen te delen over de zoektocht naar een nieuw paard...

nakomelingen van haar te koop staan.