Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:18

Ik snap al helemaal niet waarom men minderjarige ruitertjes als verzorgsters neemt en dan een hele lijst verwachtingen heeft en er van uit gaat dat ze alles al maar moeten weten.
Het zijn nog kinders, neem dan een 18 plusser als verzorgster en als die haar afspraken niet nakomt, dan kun je gaan klagen op bokt, nadat je bij de verzorgster hebt geklaagd. Maar over die penny meiskes, neem iemand van eigen kaliber zou ik zo zeggen.

Ik wil geen meisjes van die leeftijd, ik wil de verantwoordelijkheid niet, als er met zo'n meisje en mijn paard iets gebeurt.
Ik wil ze niet, omdat je op die leeftijd nog niet evengoed consequenties kan overzien.
Dat daardoor nog weleens dingen gebeuren, die soms maar net goed gaan.
En omdat ik vind dat je die meisjes van die leeftijd geen stukje verantwoordelijkheid over je paard kan geven, puur omdat ze jong zijn.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:21

het is wel apart.. Ik ben zelf een enorme bofferd dat ik sinds 2 jaar Thom heb, en vraag me vaak hetzelfde af.. Mijn paardje staat vaak 3 of meer dagen in de week "stil", ookal vind ik -en hij- dat niet zo'n probleem.
Maar toch.. waarom iemand niet de kans gunnen, net zoals ik vroeger?
Ik had het supergeluk om een kuddetje pony'tjes, van shetten tot arabofries veulens te mogen verzorgen bij een oude man, met helaas strenge tijden van alleen zaterdag van 9 tot half 1. Maar wel de vrijheid om bijna álles te mogen, springen, hobbelen, longeren, soms door het weiland racen, mee op de kar.. ik heb er ontzettend veel ervaring door opgedaan en een zit van gekregen van hier tot ginder.
Helaas was het ook zo dat hoe ouder ik werd, hoe meer ik klusjes deed die niets met de pony's te maken hadden. Kerstbomen verplaatsen, ijzerplaten verplaatsen.. Steeds vaker was ik een uur of meer bezig met zulke klusjes, en dan moest ik nog alle stallen uitmesten. Vaak had ik een halfuurtje of 3 kwartier over om met de pony's zelf bezig te zijn, en als ik er wat van probeerde te zeggen kreeg ik gemopper dat ik dan niet meer hoefde te komen..
Nog steeds twijfel ik of ik ook niet een verzorgster wil, vooral omdat ik het niet goed aandurf dat ze bijvoorbeeld alleen met mijn paard bezig gaat, verpest ze z'n mond niet, gaat ze niet zitten schoppen, etc.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 07:36

@slofje; precies jouw gevoel heb ik ook :) Vandaar ook dat ik er graag bij wil zijn :)
En in het begin zal dat zijn dat ik er in de bak bij sta. Daarna is het prima tijd waarin ik mijn tuig kan poetsen toch :D m'n Kar wassen. Kast opruimen, borstels schoonmaken, onkruid uit de wei steken. Allemaal van die dingen die, vind ik, ná pony komen. Maar pony heeft dan zijn tijd al met de verzorgster :)
Buitenritten kan ik op de fiets mee.
Er is een stalgenootje wat ik vertrouw, als zij met haar paard weer kan buitenrijden, jahoor, neem maar mee. Maar allemaal niet in de eerste paar keer rijden :) Eerst vertrouwen. En terecht, want de trucendoos moet je nog overwinnen, dus, hoe lief hij ook is, hij gaat nog lopen draken :))

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:10

Interessant om dit te lezen, zowel als van verzorgers kant als die van eigenaren!
Ook heel herkenbaar, ik heb zowel als verzorgster als eigenaar dingen meegemaakt.
Zo heb ik een bijrijdpaardje gehad waar de eigenaresse een beetje bang van was. Gevolg was dat ik de enige was die dat beest 3 keer per week reed terwijl hij het liefst elke dag reed en dus steeds drukker en moeilijker werd bij mij. Toen ie blindelings zonder op iets te reageren achterwaarts de zee in ging en me er diezelfde rit af gooide om te kunnen rollen (hij bokte je er nooit expres af, behalve die keer) was de maat vol. Heb tegen haar gezegd dat het me teveel werd en ben vervolgens op zoek gegaan naar een eigen paard.
Eerste verzorgster leek leuk maar deed achteraf van alles wat we NIET hadden afgesproken, die mocht na twee maanden oprotten. Daarna een aantal leuke meiden achter elkaar gehad. Helaas had de eerste reuma en kon ze op een gegeven moment echt niet meer rijden. De tweede stopte toen ik mijn paard naar Western ging omscholen en nr 3, westernruiter, heeft haar gedaan tot we gingen verhuizen, de laatste twee waren topmeiden!
Vervolgens kwam er een Bokker die hier ook al heeft gepost. Zij was ongeveer twee maanden voordat we naar een stal vlak bij haar gingen verhuizen al komen kijken en gaf ook eerlijk toe dat ze een tijd niet had gereden en geen Western ervaring had. Omdat ook ik iemand ben die mensen de kans wil geven afgesproken dat ze dan in de tussentijd voordat mijn paard verhuisde een aantal manege lessen zou volgen bij een Western stal om alles een beetje op te pakken. Uiteindelijk had ze haar eerste (en enige) les toen mijn paard al een week op de nieuwe plek stond. Vervolgens op mijn paard gaan zitten en dat ging gewoon niet. Draven lukte niet en mijn paard reageerde heel sterk op haar onkunde. Ik weet zeker dat als ze van tevoren wel meerdere Western lessen had gevolgd dat het beter was gegaan maar de manier waarop alles elke keer zo lang duurde stond me gewoon niet aan. Uiteindelijk dus inderdaad een email gestuurd (bellen durf ik nooit en in een email kom ik veel beter uit mijn woorden) dat dit hem toch niet ging worden. Dat. Het leuk vond als ze zou blijven verzorgen maar dat rijden er voorlopig gewoon niet in zat. Denkend dat ik haar toch nog een plezier deed aangezien ze eerst elke keer aangaf dat het absoluut niet de prioriteit was om te rijden. Kreeg vervolgens een beledigde email terug dat het dan maar helemaal niet meer moest.
Ik ben toen ook direct op zoek gegaan naar iemand die wel kon rijden en ook gelukkig snel gevonden. Zij doet mijn paard nu ruim een jaar en dat gaat echt super!

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:50

Ooit was ik zelf een verzorger en ik ben verbaasd over de reacties van de mensen die zeggen dat je van een 12 jarige gewoon niet zoveel moet/mag of kan verwachten. Ben het er wel mee eens dat je het kaf van het koren zult moeten scheiden, maar ik was als 12 jarige een erg onderdanig en zeker serieus meisje. Haha... serieus... nja... als het om paarden ging was ik serieus :+

Ik wilde mijn eerste paar keren met een paard niet eens zonder eigenaar en als het daarna alleen mocht was dat fijn, maar zeker geen noodzaak. Ik was veel te bang het verkeerd te doen. Dat heeft eigenlijk altijd goed uitgepakt (ik verzorgde toen meerdere paarden).

Op mijn 13e kwam er een eigen paard, maar ik was een Penny-meisje, dus ik verzorgde en reed daarnaast op de manege waar ik stond nog meer paarden bij. Eigenlijk altijd zonder problemen. Nu was het voordeel wel dat ik die eigenaren kenden en zij mij. Misschien dat dat heeft gezorgd voor weinig gekke dingen. Je wist wel beiden waar je aan begon...

Inmiddels zijn we 17 jaar verder en ben ik zelf 2 verzorgers verder. De ene een jonge meid die het op stal heeft verkloot door de hengstenshet van de staleigenaresse zonder toestemming uit de stal te pakken en maar een beetje leuk mee te gaan rennen (diertje was toen kreupel en had boxrust). Geen idee hoe ze op het idee is gekomen om dat te doen, maar die kon dus vertrekken... Weg vertrouwen. Zonde, want ik had een leuk paard én een leuke pony waar ze op kon rijden en we konden op die manier samen naar buiten als ze dat wilde.

Daarna heb ik een hele tijd een volwassen iemand gehad voor mijn paardenman. Dat is heel lang goed gegaan, tot zij een keer is gevallen van mijn paardenbeestje. Daarna ging ze steeds minder rijden, maar dit vertelde ze me niet. Uiteindelijk kreeg mijn paard problemen met zijn gezondheid en zou rijden uitblijven. Ik heb haar de keuze gelaten om een ander paard te zoeken of te blijven, aangezien rijden niet meer kon. Zij koos om te blijven en mocht dus wel op haar dagen lekker spelen in de kraal en lessen in lange teugelwerk nemen. Op de dagen voor en na haar dagen deed ik zelf dan niet zoveel met mijn oudje, om te zorgen dat hij niet overbelast raakte. Na een paar weken ontdekte ik via mijn stalgenootjes dat ze niets deed op die dagen met mijn paard en ik dus mijn paard, zonder dat ik dat zelf wist, 5 dagen stil liet staan... Zucht...

Al zou ik het nu nog willen... voor mij geen verzorgers meer, tenzij ik iemand vind die ik al ken ofzoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:23

D00R, ik bedoelde dat je van een 12 jarige niet hetzelfde mag verwachten als van een 18 jarige. De meeste kinderen van 12 kunnen niet goed consequenties overzien zoals een volwassene dat kan. Dat is geen aanval, maar dat is gewoon op die leeftijd.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:53

ik ben ook blij met mijn bijrijdster/verzorgster,ik heb twee paarden,dus heb ik haar op mijn andere paard gezet,en ze doet het heel goed en netjes.
ze is geen dressuurtopper maar dat dat ben ik ook niet,ze gaat leuk met hem om,en vernielt er echt niks aan.ze is echt iemand die ook gaat longeren als het weer het even niet toelaat om in de buitenbak te gaan rijden.
er zijn dus ook wel goeie bijrijdsters hoor,even door zoeken,succes ermee.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:03

Mindim, ik bedoelde ook niet specifiek jouw berichtje hoor ;)

Masoled

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:07

Ik ben het wel met maybe2 eens. De goeie zijn er echt wel, maar het zoeken duurt even. Ik heb zelf ook nooit de goeie gevonden, maar had ook een grote fries die niet echt handig was voor elke bijrijder.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:45

Dat heb ik ook wel gemerkt, heb nu stuk of 4 meisjes hier gehad en eigenlijk bij allemaal ging het wel om het rijden.. Een aantal vonden het ook leuk om wel te borstelen maar waren hier gauw op uitgekeken..
Terwijl ik dat vroeger altijd echt geweldig vond! Lekker borstelen, poetsen, paaien. Kon er uren mee bezig zijn. Dan weer een stukje langs de weg wandelen, pony laten grazen en er dan op gaan zitten dat soort dingen.

Ik heb dan ook niet meer echt een sportpony, maar dat zeg ik er van tevoren bij. Bedoel, wat verwacht je van een 25 jarige pony :+ Je kunt er kinderen nog wat op rond laten hobbelen maar hij is ook echt perfect voor borstelen enzo. Dus mocht iemand nog een leuke verzorgster weten die dat WEL leuk vind :D
Ik ben niet te kritisch, heb een meisje gehad toen die er voor de eerste keer op zat durfde ze nog niet eens in stap erop te zitten terwijl ik er naast liep. Uiteindelijk na een half jaartje ofzo heeft ze los gereden in stap en draf, galop durfde ze dan nog niet los. Ik wil daar best wat tijd en energie in steken om ze wat te leren maar als ik dan stank voor dank terug krijg.. Dat ze zomaar ineens na de les zegt ik ga terug naar mijn oude verzorgpony, en dat er dan nog geen bedankje af kan. :( Toen was ik er wel even klaar mee, wil je haar zo goed helpen en wat krijg je ervoor terug?

kimberley82 schreef:
Toch wel mooie verhalen hier _O-
Ben toevallig net zelf op zoek naar iemand erbij... maar valt nog niet mee hoor!
Ik ben ook niet kritisch (alleen niet te mepperig of schreeuwen), wil er tijd in steken, flexibel in tijden en dagen... maar die meiden van tegenwoordig hebben zelf nogal niet een eisenpakketje!
En heel erg gefocust op alleen maar rijden, rijden, rijden... ze vragen nog net niet of ik ze opgezadeld en wel voor ze neer zet :P Af en toe eens wandelen of spelen met die pony's vinden ze maar raar 8)7

Misschien dat het alleen in deze omgeving zo is? Blijf in ieder geval vol goede moed verder zoeken!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:07

ik ben nu echt mega blij met mijn lease paardje!
ze heeft nu last van haar rug dus de osteopaat is bezig met haar, maar ik leer hier heel erg van, van wat moet ik doen, hoe moet ik het doen ect ect.

maar zoals ik al zei, ik vind het paardje echt leuk <3 en dr eigenaresse vind mij ook wel leuk volgens mij :D *wat een kletskous :') *

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:11

Wat jammer TS, dat het zo is gelopen met dat meisje.. Denk je goed te doen, krijg je zoiets :?
Omgekeerd kan het ook verkeerd gaan, zo had ik dat mijn verzorgpaard + veulen ineens verkocht waren, tijdens mijn vakantie. Oke, het zijn niet mijn paarden, maar na een jaar lang verzorgen, door weer en wind, verwacht ik toch wel dat ik dan even afscheid mag komen nemen voordat ze weg zijn %)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:21

Pff, kan je zo'n leuke verzorgpony vinden en dan ga je nog eisen stellen. Ik vind het juist ideaal als er nog een bijrijdster is bij mijn verzorgpony. Sterker nog, ik heb zelf meegeholpen een bijrijdster te zoeken. Meisje wat naast me zat bij wiskunde wilde weer gaan paardrijden en ze had me al is met Amigo langs school zien rijden en was meteen gek op dat 'm. Als ik dan een dagje niet kan, is er altijd iemand om te bellen om die dag naar m'n verzorgpaardje te gaan en het is ook nog eens gezellig om samen te gaan rijden enzo. Je kan hartstikke veel van elkaar leren!

Ik denk trouwens dat als je in de herfst/winter een bijrijdster vindt, dat dat ook een blijvende is. Meiden die in de winter komen, zijn niet alleen mooiweerrijders :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:58

Delaja schreef:
Vervolgens kwam er een Bokker die hier ook al heeft gepost. Zij was ongeveer twee maanden voordat we naar een stal vlak bij haar gingen verhuizen al komen kijken en gaf ook eerlijk toe dat ze een tijd niet had gereden en geen Western ervaring had. Omdat ook ik iemand ben die mensen de kans wil geven afgesproken dat ze dan in de tussentijd voordat mijn paard verhuisde een aantal manege lessen zou volgen bij een Western stal om alles een beetje op te pakken. Uiteindelijk had ze haar eerste (en enige) les toen mijn paard al een week op de nieuwe plek stond. Vervolgens op mijn paard gaan zitten en dat ging gewoon niet. Draven lukte niet en mijn paard reageerde heel sterk op haar onkunde. Ik weet zeker dat als ze van tevoren wel meerdere Western lessen had gevolgd dat het beter was gegaan maar de manier waarop alles elke keer zo lang duurde stond me gewoon niet aan. Uiteindelijk dus inderdaad een email gestuurd (bellen durf ik nooit en in een email kom ik veel beter uit mijn woorden) dat dit hem toch niet ging worden. Dat. Het leuk vond als ze zou blijven verzorgen maar dat rijden er voorlopig gewoon niet in zat. Denkend dat ik haar toch nog een plezier deed aangezien ze eerst elke keer aangaf dat het absoluut niet de prioriteit was om te rijden. Kreeg vervolgens een beledigde email terug dat het dan maar helemaal niet meer moest.

Wat jij zegt klopt niet..
Ik ben toen heel duidelijk geweest dat ik weer wat lessen moest gaan nemen.
Maar heb ook duidelijk gezegd dat ik eerst andere zaken had die ik moest gaan betalen omdat ik geen werk had (tja verzekeringen etc. zijn toch belangrijker.
Heb ook nooit gezegd dat ik er direct op wilde, had best willen wachten..
En daarnaast had je al een ander gevonden terwijl ik nog niet eens weg was, toen zij beter bleek te zijn stuurde jij een email waarop ik antwoorde dat ik niet zo ver wilde reizen om een paard alleen te verzorgen.
Mijn email was zeker niet zo bedoeld als hij zo op jou overkwam, ik heb het alleen altijd banketstaaf gevonden dat je het op deze manier hebt gedaan en nadat ik begonnen was met lessen.
Rijden hoeft inderdaad niet van mij, maar ik ga niet een paard alleen verzorgen als ik er 8 km voor moet fietsen en een andere verzorgster er wel op mag rijden en ik vond het gewoon een aardige rotstreek dat je eigenlijk achter mijn rug om een ander hebt gezocht
Jammer dat je het zo op bokt neerzet, terwijl het niet eens klopt wat je zegt en ik het al express niet in dit topic had gezet (want met die afwijsmailtjes bedoelde ik jou niet ;)).
Ik dacht dat we dit achter ons hadden gelaten, erg jammer dat je er nu opeens weer over begint.

Verder ga ik er ook niet meer op in, wilde het even kwijt :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:12

Ik heb nu een aantal verzorgsters gehad, en heb nu een superbijrijdster voor mijn paard :j Ze is 37 jaar, en heel serieus met waar ze mee bezig is. Ze is gek op mijn paard, en heeft veel plezier met het rijden wat ook lekker gaat. Verdere verzorging is ook top. Helemaal niets te klagen dus :)
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 28-08-11 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:12

Ik heb het paard van mijn buurvrouw een keer gereden en toen heb ik speciaal gevraagt of ze er de 1e keer wel bij wilde zijn omdat ik het paard niet goed kende en ook toegaf dat ik het anders liever niet deed omdat ik dat niet zo veilig vond. Het rijden ging wel goed maar ik vond het toch wel ongemakkelijk dat er dan zo op je word gelet omdat ik zelf bang was dat ik dingen deed die zij mischien niet wilde zien enz. dus ik vroeg ook best vaak van als ik iets ander moet doen moet je het zeggen hoor! :o maar gelukkig vond ze het prima gaan. Helaas was de pony niet goed in de mond dus na een half uurtje zijn we ermee gestopt omdat we daar dus toen achterkwamen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 08:59

Nouja, ik ben er dus bij. Maar ben van de week toen het nieuwe meisje voor het eerst kwam intussen op een ander paard van een stalgenootje geklommen om eens te voelen.
Voor de volgende keer dat we (willen) afspreken mag zij rijden, en ga ik paard van een stalgenootje en stalgenootje leren longeren met dubbele lijnen etc :) Dus ik ben er wel, kan ook wel helpen, maar je mag ook best wat aanklooien :D Als je maar niet aan z'n kop gaat trekken :+

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:19

Wat jammer dat het op niets is uit gelopen TS.
Wij hebben ook een bijrijdster (14 jaar is het meiske) voor onze pony, voor 2 keer in de week.
Ze komt door weer en wind, ze verzorgt/rijd hem nu 8 maanden en ze heeft nog niet 1 x afgezegd.
Als mijn zusje een dag weg moet of op vakantie is pakt ze hem alle dagen. En vanaf morgen ben ik weer een week ponykamp leiden, aangezien mijn paard niet mee kan (i.v.m. veulen) rijd ze die van mij ook.
Ze komt niet alleen voor het rijden, doet ook altijd netjes even de stal en wil overal mee helpen. Komt ook regelmatig even gezellig binnen kletsen.
Zouden haar niet willen missen!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:40

Lieszje, jammer dat de ervaring zo voor jou is geweest, voor mij was het weer heel anders.
I.m.o. Hebben we namelijk gewoon afgesproken dat je lessen zou volgen voordat mijn paard zou verhuizen. Als je daar dan het geld niet voor hebt had je heel die afspraak niet moeten maken want je hebt me dus eigenlijk een valse belofte gedaan op dat moment.
Daar komt bij dat je wist dat ik het belangrijk vond dat er gereden zou worden.
Dat andere meisje heb ik juist speciaal pas gebeld nadat ik jou al gemaild had. Ik had haar advertentie al veel langer zien staan maar nog niet op gereageerd omdat ik jou een kans wilde geven, wat dus gewoon niet bleek te gaan.

Zo zie je maar weer, hetzelfde verhaal heeft altijd twee kanten. En daarom vind ik dit topic zo mooi omdat je zowel vanuit de kant als verzorger als de kant van de eigenaar belevenissen kan lezen hier.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:43

Zie het al weer, ben niet de enigste met dat probleem.

Ben zelf ook verzorgster geweest in tijden voor mijn eigen paard.
Heb 1 verzorgster gehad, die de eerste jaren goed beviel, echter toen haar oog op paarden liet vallen
en mijn paard was toen niet meer zo interessant.
Bij mij is het graag of helemaal niet, dus die toen afgezegd. (had toch nog de halve manege om te rijden,
had daar op zich geen problemen mee, maar ze had nooit tijd om de mijne te doen als ik het vroeg (of zin.))

Nadeel van als ze puber worden...voor die tijd beviel ze super, prima meid!

Ben wel eerlijk zoek nu volwassen iemand, want je moet hier over drukke wegen.
En het is en blijft een dame met karakter, niet gevaarlijk, maar je moet wel overtuigd zijn van jouw rechts,
anders wandelt ze gewoon naar links.
Heb je dat 1 x afgesproken, doet ze alles voor je.
Maar paard is echt wel lekker te rijden, echt heel braaf, bovendien voorzien van alle knopjes.
Heb dan wel weer een gewichts limiet erop gesteld.
En ondertussen besloten, maar gewoon vrienden van me erop te zetten met rijden,
is nog gezellig ook, samen weg.
(heb wel de eis, voor diegenen die willen dressuur rijden, dat ze dan ook les nemen bij mijn instr. hoeft echt
niet elke week, maar wel neuzen dezelfde kant op met de rijstijl.)

Zoek momenteel niet actief, paard staat nog met zwangerschaps verlof, maar in de winter is het voor haar
ook wel leuk als er iemand extra met haar komt hobbyen.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:53

vaag mens die verzorgster, ik had haar nooit meer op mijn pony laten rijden!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:02

vamiddag komt er een nieuw paardenmeisje voor mijn kleinste.
Mijn grote heeft een bijrijder.. waar ik trouwens erg zoet mee ben. Ze helpt niet mee mesten of doet geen bijdrage. Ze springt 1x in de week. Ik zelf ben dressuurruiter... Ze zal nooit wat vreemds in haar hoofd halen, en op verzoekjes wordt nooit vreemd gereageerd!
Nee die mag blijven..

moet alleen die van vanmiddag afwachten. hoop zo .......dat over een uurtje blijkt dat het wat is.
*wie duimt?*

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:25

Ik duim mee hoor Knert.
Zelf helaas ook wat slechte ervaringen met verzorgsters en nee ik verwacht niet veel.
Ben in mijn advertentie eerlijk geweest, draver kan niet galopperen moeite met alles in de omgeving van haar hoofd, bij teveel drukte zich niet liet vangen in de box en dus direct omdraaide en trapte en dus best een flinke gebruiksaanwijzing.
Maar toch mensen die reageerden die totaal niet geschikt waren, verzorgsters die niet luisterden en zelfs mensen die mijn paard sloegen omdat ze het er wel even uitramden (omdraaien in de box) met als gevolg dat gehele vertrouwen weer een deuk had.
Eindelijk iemand gevonden en die bleek dus gewoon te zeggen dat ze kwam en dan werd ik weer gebeld door stalgenoten dat er geen voer klaar stond (was ze dus niet geweest).
Bleek achteraf dat ze het maar een rotbeest vond en er al een half jaar geen zin meer in had dus nagenoeg niet kwam of alleen even voer klaarzetten.
Vanaf dat moment er lichtelijk klaar mee en nu doe ik hem lekker samen met me zusje, alles kan in overleg komt altijd steekt er tijd en moeite in, gewoon top!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:29

Wat een leuke kans bied je haar en wat een arrogante reactie zeg!
Jammer dat je niet in de buurt woont :')

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:33

HorseTopShop schreef:
Raar verhaal TS, maar er zijn nog veel gekkere dingen die je kan meemaken met verzorgsters.

Er was iemand die mijn paard wilde verzorgen en wilde er reiskostenvergoeding voor krijgen, want ze moest een kwartier met de bus reizen. Ik mocht het als baantje zien en haar ook nog eens per uur betalen.

Iemand die dacht dat ze als verzorgster zelf een hoefsmid mocht bellen, want die pony zag er volgens haar leuker uit op ijzers.

Iemand die dacht dat verzorgen ook inhoud dat het paard maar 6 kg biks op een dag moest hebben, want zij reed hem nu.

En uiteraard de veelvoorkomende verzorgster die met slecht weer gewoon niet op kwam dagen. Want dan werd ze nat of vies :P

_O-

oeee dat is banketstaaf zeg , dat die verzorgsters er geld voor wil hebben...