Mensen die nooit voor hun paard komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:35

Ook ik ben het niet eens met de mening van Famke160301. :n Ik heb nu nog geen eigen paard, maar ik wil er binnenkort wel een aan gaan schaffen, als ik een baan heb. Ik ben net afgestudeerd en ik zal naar verwachting dan ook fulltime moeten gaan werken om genoeg te kunnen verdienen om een eigen paard te kunnen onderhouden. Ik weet dat ik erg vermoeid raak van fulltime werken en ik kies er dan ook bewust voor om mijn toekomstige paard in volpension te zetten. Ik weet namelijk nu al dat ik straks de puf niet heb om iedere dag te gaan en zo zal het paard niets tekort komen.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:47

Famke160301 niet iedereen heeft de luxe die jij hebt. En daarbij praat je over afstanden van 3 km en iets in de 5 km.... Tja, had iedereen het maar zo makkelijk, paarden aan huis, werken op geweldige uren.
Ik vind dat je mensen zo aardig tegen het hoofd kunt stoten. Er zijn mensen die kei en kei hard moeten werken en die het niet op kunnen brengen kwa tijd en soms ook de puf niet hebben na een 60 urige werkweer om dagelijks naar het paard te gaan. Dat wil niet per definitie zeggen dat het paard het slecht heeft en dat die mensen niet paardwaardig zijn!!
En zelfs tijdens je zwangerschap je eigen paard verzorgt, goh, had iedereen het maar zo makkelijk in de zwangerschap!
Dus iemand die dat niet kan en de zorg aan iemand anders over moet laten is niet goed voor haar paard?
Thanks...

Ben het er wel mee eens dat een paard minimaal 3x in de week aandacht moet krijgen en dagelijkse weidegang nodig heeft.
Ik kan nu wegens mijn zwangerschap totaal niets (jaja onverwacht lichamelijke klachten waardoor ik werkelijk niets kan) maar heb wel een paard op stal staan.
Ik heb een verzorgster gevonden die minimaal 3x in de week en vaak vaker komt rijden, poetsen, knuffelen enz....
Kan als eigenaar dan wel niet naar mijn paard maar mijn verzorgster doet het super en daar gaat het om voor het paard.

Bij ons op stal staat ook een inmiddels al 22 jarig paard die nooit de stal uit komt en waar de eigenaar ook niet van komt. Dat kan ik inderdaad niet begrijpen. Ik heb eens aan de staleigenaar gevraagd waarom die mensen dit paard willen houden en haar antwoord "ze willen het paard redden". Het erge van dit verhaal is dat dochterlief van deze eigenaar een studie volgt voor dierenarts!!

UrbanL

Re: Mensen die nooit voor hun paard komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:56

Tja ik ken ze ook maaaaaar ik heb een ander verhaal erbij.

Degene die ik ken die zelden tot nooit bij zijn paard komt heeft het helaas niet makkelijk. Ze was een tijd ziek, daarna problemen werk en daarna nog eens zwager. Uiteindelijk alles op de rit en plezier in rijden weg.
Paard is een beetje een probleem ding dus onverkoopbaar en de energie heeft ze niet om het te doen.
Ze heeft het paard gehouden hij loopt hele dagen buiten en er is iemand die hem rijdt en verzorgt en alles ermee doet.
Tuurlijk is dit nu dubbel ik denk dat ze als eigenaar het goed doet paard heeft echt niet door wie de eigenaar is en wie wel.

Er zijn idd ook genoeg mensen die een paard hebben in een weiland lopen en er niets mee doen. Controle ligt bij iemand anders....is dit nu werkelijk zo'n probleem?.
Vinden wij dit zielig dit zijn echt geen mensen die zo'n dier voor status hebben.

De gevallen die wel zorgelijk zijn zijn de mensen die een paard kopen in luxe pensioen stalling zetten en 3/4x per week komen de de rest staat hij op"rust".....tja en pensionhouders zeggen daar op dit moment weinig van aangezien vele al nodige boxen leeg hebben.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:00

funnyhorses schreef:
Volpension heeft naar mijn mening ook een groot nadeel,nml dat elke "gek" een paard kan kopen onder het motto; Ik hoef er geen ruk voor te doen want ik betaal er toch voor! >;)
Gevolg is dat de mensen niet met de neus op de feiten worden gedrukt wat het houden van een paard nu eigenlijk écht inhoud.
Hoe vaak heb ik niet gezien dat mensen van volpension weg gingen naar eigen verzorging omdat dat beter in hun financieële plaatje zou passen. :?
Gevolg was dat paardjelief de hele dag binnen stond ;( ,in de stront en geen goede voeding meer kreeg want tja daar moest natuurlijk ook op bezuinigd worden en de kennis ontbrak omdat het altijd voor ze werd gedaan. |o
Famke160301 krijgt van mij dus wel een schouderklopje! +:)+

Er is een leuk spreekwoord nml; Vroeger had ieder paard een votloch,nu heeft ieder votloch een paard! :=

Dat is géén reden om af te geven op mensen die hun paard in volpension hebben, wel op mensen die hun paard in volpension hebben én er niet naar omkijken/het slecht verzorgen of het opsluiten. Dat gaat er bij mij absoluut ook niet in. Maar ook paarden aan huis kunnen verwaarloosd worden

Ayla_Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:27

Helaas ken ik dit ook. De eigenaars van mijn vorige verzorgpony kwam steeds minder vaak. Totdat ik elke maandag gewoon de hele stal leeg kon scheppen omdat die zeik nat was omdat ze waarschijnlijk een hele week niet geweest was. Toen ze begonnen om het paard op 4 jarige leeftijd een keer zadelmak te maken kwamen ze ietsjes vaker. Toen ze op het punt stonden dat er iemand op kon hangen besloten ze het paardje naar het 'grote' weiland te brengen. Daar kunnen paarden de hele zomer, dag en nacht staan. Maar voor de zussen betekend dat, de zomermaanden niet naar het paard hoeven gaan. Gelukkig stond ze wel met andere paarden in de wei en kwam ik nog 1x in de week kijken. Had de sleutel van het hek niet, en kon er niet over heen klimmen dus kon haar helaas niet borstelen. Maar in de winter maanden werd alles weer erger. Volgens mij hebben ze het zadelmak maken niet meer opgepakt. De stal werd weer net zo ranzig. Als ik ze probeerde te bellen, om te laten weten dat ik met een longonsteking op bed lag en niet naar buiten mocht en of een van hun naar het paard kon gaan, pakte ze niet op en werd ook niet terug gebeld. Dan maar sms'en. Krijg je alleen een korte reactie, ja is goed.
Toen was voor mij de maat vol, hoe zielig ik het ook voor het paardje vind, heb ik na verschillende keren bellen zonder gehoor een sms gestuurd dat ik het niet vind kunnen wat ze doen. En dat ik er mee stop, totdat zij de dagen komen die ze horen te komen. Heb hier nooit een reactie opgehad.

Paar maanden later krijg ik samen met iemand anders een eigen paard en ze staat nu op dezelfde stal als mijn oude verzorgpony.De pony stond gewoon nog vol in der wintervacht toen alle paarden er al lang uit waren. Heb redelijk goed contact met de andere mensen daar op stal, maar niemand ziet die zussen ooit. Zowel mensen die in de ochtend als mensen die in de avond komen. De staleigenaar heeft hun wel een keer gesproken en hij doet nu elke dag de stal van de pony (die moet je eigenlijk zelf doen), tegen betaling. Ondertussen staat ze weer op het 'grote' weiland.

Ik hoop dat ik een van de zussen ooit nog op stal tegen kom om ze er op aan te spreken, want het is echt een schat van een paardje, zolang ze maar de liefde en aandacht krijgt die ze verdient.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:45

unicorn_kiss schreef:
funnyhorses schreef:
Volpension heeft naar mijn mening ook een groot nadeel,nml dat elke "gek" een paard kan kopen onder het motto; Ik hoef er geen ruk voor te doen want ik betaal er toch voor! >;)
Gevolg is dat de mensen niet met de neus op de feiten worden gedrukt wat het houden van een paard nu eigenlijk écht inhoud.
Hoe vaak heb ik niet gezien dat mensen van volpension weg gingen naar eigen verzorging omdat dat beter in hun financieële plaatje zou passen. :?
Gevolg was dat paardjelief de hele dag binnen stond ;( ,in de stront en geen goede voeding meer kreeg want tja daar moest natuurlijk ook op bezuinigd worden en de kennis ontbrak omdat het altijd voor ze werd gedaan. |o

Er is een leuk spreekwoord nml; Vroeger had ieder paard een votloch,nu heeft ieder votloch een paard! :=

Dat is géén reden om af te geven op mensen die hun paard in volpension hebben, wel op mensen die hun paard in volpension hebben én er niet naar omkijken/het slecht verzorgen of het opsluiten. Dat gaat er bij mij absoluut ook niet in. Maar ook paarden aan huis kunnen verwaarloosd worden

Idd ik sta ook vol-pension en de reden voor mij is puur de veiligheid. Om mijn paard te kunnen houden moet ik nu eenmaal hard werken en misgun mijn paard niets en ik wil ook niet iedere avond in de blubber staan of niet de beweging kunnen geven die hij nodig heeft omdat alles nat is. Ik heb bij een boer gestaan en ik werd daar gek ik miste regelmaat, orde en veiligheid vaak waren de eigenaar ook uren weg. Ik weet nu dat er de hele dag mensen zijn die de boel in de gaten houden er is goed voer.

Heb bijna mijn vorige paard verloren aan koliek als ik niet toen op een vol-pension stal stond waar regelmatig mensen lopen was hij dood geweest.

Denk dat door de credietcrisis en ook de slechte markt mensen steeds minder naar dingen omkijken die geld kosten. tja daar houdt de liefde een beetje op ook met regelmaat lopen er dan relaties op de klippen omdat er een werkloos wordt. Paarden worden te koop gezet het loopt niet dus ze gaan naar een goedkopere simpele stalling of gooien hem in een weiland. Tja....of dit dan een goede keuze is....voor de mensen wel maar de dieren niet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:47

Helaas kan je nooit ook een pensionhouder iemand verplchten naar zijn paard te gaan.

Ene vele pension eigenaren kiezen op dit moment echt voor een volle stal en houden hun mond.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:52

In feite hebben we het over geld verspilling toch? Wel paard hebben en maar weinig mee doen.

>;) tja sorry ik behoor ook tot zulke mensen betaal 300 euro per maand voor mijn 28e jarige pony heel veel geld verspilling want ik kan er niet veel meer mee doen

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:00

@tita: ik denk dat het meer gaat over er niet veel mee WILLEN doen en niet dat je er niet veel meer mee KUNT doen (ivm leeftijd of bijv. blessures). Ik heb ook o.a. een 28 jarige pony, maar ik ben wel gewoon 4 a 5x per week op stal, ookal kan ik niet veel meer met hem doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:04

tuurlijk gaan we ff naar stal maar we zijn ook weer zo ff klaar..alles wordt gedaan en hij loopt dus elke dat buiten tot 17.00 dan halen paarden uit de weide ff hoeven doen om de dag borstelen en dan naar huis er zijn mensen op stal die ik zeker 3 maanden niet gezien heb...zou niet leuk vinden als zo'n soort topic open of opschrijven wat sommige hier doen.

Niemand weet hoe vaak wel of niet mensen komen

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:17

Ik heb ook een eigen pony, en helaas zie ik die heel weinig. (ongeveer 1x per week)
Ik heb hem 'gered' van de dood, en eigenlijk zijn pensioen gegeven. Het is een ex-manege pony en hij gooide altijd iedereen eraf.
Hij staat op een 'natural' stal, als je dat zo noemt. Met andere paarden, uitloop naar weiland (20x40), zand (15x15), steen (3x10) en een schuilstal (3x6). Hij kan de dag rond eten en heeft alle primaire en secundaire behoeftes. Ook wordt hij door de mensen daar losgegooid en ook hier en daar wat Parelli gedaan. In die zin kan ik het mij veroorloven om niet te komen, want het was meer een reddingsactie voor hem dan dat ik een paard wilde. Ik heb een druk en rottig jaar achter de rug maar hij lijdt er niet onder. Hij heeft genoeg vriendjes, continu beschikking tot grazen/eten en hij heeft er nog nooit zo gezond uitgezien. Hij heeft ook nooit klachten gehad. Regelmatig voel ik me schuldig dat ik er niet zo vaak ben, maar als ik dat tegenover de primaire en secundaire behoeftes zet, heeft hij het goed. Ik vraag me af of dit dan er ook onder valt (en ik snap dat het ook in zeker zin wel zo is) maar als je het 'je paard zijn pensioen geven' noemt, net zo zijn?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:21

Helaas zijn er bij de boer waar wij staan ook een aantal mensen die weinig tot niet komen.
Er zijn inmiddels al 2 shetlanders neer gezet en nooit meer wat van zich laten horen.
Tja... zo kan je ook van je dieren af komen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:25

Citaat:
Niemand weet hoe vaak wel of niet mensen komen

Maar in sommige gevallen, (of in veel gevallen) is dat wel aan het paard te zien...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:39

ik ken ze ook,,, en snap het ook niet..
al ziet mijn paard me in het weide seizoen liever gaan dan komen,, dan denkt ze alleen aan haar vriendjes en de verse grasjes op de wei hihi..
helaas voor paardlief moet er toch gewerkt worden hihi :P

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:24

Millanka schreef:
Hoe vaak ik dat wel niet voorbij heb zien komen. Ik bedoel er mensen mee doe gewoon (bijna) nooit komen voor hun paard.

Ik heb in mijn jaren veel van dit soort paarden en mensen voorbij zien komen en ook vaak gehoord van andere mensen dat zij wel een paard kennen of hebben gekend... Eigenlijk kent bijna iedereen dit soort figuren wel denk ik.

Maar dan denk ik, waaorm heb je dan een paard? Waarom betaal je de maandelijkse kosten van een paard (er even vanuit gaande dat je nooit komt) als je er niet naar omkijkt. Sorry maar als ik een paar 100 euro per maand moest uit geven en ik zou hetgene waar ik het in steek nooit zien zou ik me nog even goed achter de oren krabben of dat nog wel zo'n goed idee is. En dan zou ik daar toch wel wat aan gaan doen. Wat bezield deze mensen toch. :Y)

En vaak is het ook sneu voor het paard ook. De meeste paarden doe je er toch geen plezier mee om hem alleen maar op een weilandje te zetten of helemaal erg, als een paard bijna alleen maar op stal staat. De meeste paarden vinden werken en bezig zijn juist leuk.

Ik gok dat het iedereen die 1 of meerder pensionstalling langs zijn gegaan dit wel bekend in de oren klinkt. Maar echt, WAAROM?! heb je dan een paard....

Dat zie je inderdaad best vaak.. Op elke stal heb je er wel 1. Ik vind het ook zielig voor het paard. Ik denk dat het ligt aan dat je op school/werk nog kan zeggen: "Ik heb een paard" Eigenlijk zouden zulke mensen geen paarden mogen nemen...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:33

Ik ken er een hoop.
Ze komen nooit maar zorgen vaak ook niet goed voor de paarden.
Als hun paard ziek is en de pensioneigenaar belt dan verwachten ze dat die het oplost, want zelf komen ho maar.
Mensen die alleen komen voor een kop koffie te drinken in de kantine maar niet even bij het paard gaan kijken, ze kunnen wel zeggen: jaja ik ben bij het paard geweest.
Ook mensen die een paard in een rusthuis hebben komen vaak maanden niet naar hun paard, ik snap daar werkelijk niks van.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:38

Ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken in de spiegel als ik wist dat mn beessie ergens liep en ik ging er nooit meer heen.
Ze moeten wel met ruiters rondzeulen dan moet men er ook naar omkijken.
Alleen maar rijden is voor mij geen rede voor eigen paard,er komt gewoon een boel bij kijken en dat vergeten heel veel mensen.
Arme dieren worden in een opwelling gekocht en daarna niet meer bekeken.

Neem dan geen dieren als men vooraf al weet dat men een drukke baan of opleiding heeft.
Dieren hebben nu eenmaal aandacht en verzorging nodig,maar daar word vaak niet aan gedacht want de "heb" is leuker dan de werkelijkheid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:42

Millanka schreef:
secricible schreef:
Denk dat de meeste paarden heel weinig moeite hebben met alleen maar wei.

Mijn paard maak je er niet gelukkig mee, eigenlijk ken ik maar weinig paarden waarbij ik denk, ja, die zouden dat niet erg vinden. 24/7 een wei'tje en er nooit uitkomen... Nee, je moet echt een ongeinteresseerd, of beter gezegt, een ZEER paard-gericht paard hebben, wil je je paard daar gelukkig mee houden.

Overigens schiet me er nu wel net 1tje te binnen die dat niet erg vind. Dat is echt een paard dat niks leuk of spannend vind :o

Ik denk eerder dat jouw paard een uitzondering is. Meeste paarden/pony's die ik ken hebben daar helemaal geen problemen mee om lekker de hele dag met vriendjes in de wei te lopen. Mijn eigen pony's vinden het leuk om eens mee te gaan iets doen, maar als ik ze in hun wei laat staan is het ook meer dan prima. Zelf rijd/men ik niet vaak, maar ik ben er wel iedere dag. Heb er ook totaal geen problemen mee als een eigenaar niet komt kijken bij zijn dier, mits het dier op de stal goede verzorging krijgt, medische hulp krijgt wanneer nodig is en veel naar buiten kan met andere paarden. Denk eerlijk gezegd dat het de meeste paarden een worst zal wezen wie ze verzorgd, als ze hun beweging en hun natje en droogje maar krijgen :D Al zou ik het zelf niet kunnen, ik wil mijn dieren dagelijks zien.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:53

Mijn vorige verzorgpony verdomde het om terug in zijn paddock te gaan als ik alleen maar had gepoetst :+ En als je dan alleen was, ja jammer dan, maar dan kreeg je hem er dus gewoon niet in. EERST wat doen, wandeling maken, vrijheidsdressuur, desnoods longeren of iets, en dan pas ging die terug. Daarom haalde ik hem er ook niet uit als ik alleen maar kon poetsen of iets dergelijks. Want dan kreeg ik hem gewoon niet meer terug... Want als je alleen bent, en er staat paarden aan de andere kant te wachten want die willen er ook wel uit, en jou paard verdomd het een stap richting de paddock te zetten... Als er iemand bij was kon die aan de achterkant nog met een touw of zweep aansporen, en dan ging het meestal nog wel.

DAT is echt een uitzondering, zo een paard vind je niet snel meer :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:54

Je moet een dier niet vermenselijken: geef hem weidemaatjes, voldoende ruimte om lekker rond te rennen en paardje is blij hoor. Onzin dat paarden ongelukkig worden van op de wei staan. :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:09

unicorn_kiss schreef:
funnyhorses schreef:

Daar gaat de discussie toch ook over. ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:15

ik ken er meerdere! eentje komt af en toe naar stal (paard staat altijd op stal) gooit der 10 minuten los en gaat weer weg!
een keer in de 2 weken een rondje rijden en dan natuurlijk springen en verder niets!
dit is een 4 jarig paard.. erg jammer is het maarja ik kan er natuulijk niets aan doen, kan moeilijk haar paard los gaan zetten! en tegen haar zeggen heeft ook geen zin..
zonde dat ze een paard heeft, snap ook niet dat ze 350 euro per maand betaald voor dit, en ze wil em ook niet op de wei hebben...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:20

SophieFT schreef:
fijn dat je mij hier ook even noemt ja.

hoe kan jij uberhaupt weten wanneer ik kom of niet? je zegt wel dat iedereen die er 's avonds is zegt dat ik nooit kom, maar hoe weten hun dat als ik er alleen 's middags ben? en met de lessen en ponykampen ziet de eigenaar echt niet altijd wanneer ik er ben.
Daarbij komt ook dat ik heus wel goed voor haar zorg, dat bij haar staart dat wist ik ook, en daar doe ik ook iets aan ;)
En bij mij weten heb ik nooit een oefencoss gereden...
En ik ben idd een tijdje niet elke dag geweest om priveredenen.
sorry voor deze reactie maar ik vind het jammer dat mensen gaan oordelen over mij en mijn paard terwijl er niks van waar is...

Go voel je je aangesproken

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:47

unicorn_kiss schreef:
Famke160301 schreef:
Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die maar enkele keren per maand naar hun paardje gaan. Zelfs enkele keren per week vind ik al weinig.

Ja ik ben iemand met mijn eigen paardje aan huis (boerderij). Ik verzorg mijn paard zelf aangezien manlief niks met paarden heeft en het ook mijn verantwoording is (ik kies immers voor een paard), wil ik hem daar ook niet mee belasten. Dus ook als ik een keer griep heb (wat ik gelukkig niet vaak heb), dan sleep ik me minimaal 2 x per dag naar stal. Even poetsen, eczeemdeken erop, buitenzetten, water verversen, stal uitmesten (elke dag ja, want meneer is een grote viespeuk en ik een gruwelijke hekel heb aan vieze stallen). 's Avonds weer op stal, voeren enz. Ook als we een feest hebben of een dagje uit gaan dan verzorg ik hem zelf, dan maar wat eerder mijn bed uit en 's avonds wat later naar bed. Alleen tijdens evt vakanties (wij gaan maximaal 5 dagen achter elkaar weg 1x per jaar skien) dan vraag ik een bekende van ons om hem te verzorgen, en dit jaar gaat hij 1,5 week naar de stal waar hij ook zadelmak is gemaakt, omdat ikzelf 1 volle week naar de Pyreneen ga (herders-trail). Dan wordt hij die week tenminste ook gereden.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik mijn paard ook zelf verzorgt, alleen ging rijden toen niet meer zo makkelijk na een x-aantal weken. Toen hebben we vanaf die tijd paardlief voor de kar gezet, en dat ging wel. De eerste week na de bevalling was ik om t zo maar te zeggen, niet zo mobiel.. dat is buiten de ski-vakantie om de enigste keer dat ik t zelf niet kon. Na die week gewoon weer wel.

Mensen die hun paard op een pensionstal hebben staan, hebben t eigenlijk wel makkelijk. Ze hoeven 's morgens niet naar hun paard toe, want die krijgt zijn voer enz toch wel. Dus extra vroeg daarvoor opstaan is er niet bij. En hebben ze t een keer een beetje druk en zijn als ze om 18.00 u thuis komen van hun werk te moe, nou dan gaan ze toch niet, hun paardje wordt toch wel verzorgt. Ik heb daar wel een beetje moeite mee.

Toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders en buitenshuis werkte, ging ik 's morgens voor t werk mijn paard buiten zetten, stal uitmesten enz. Als ik daarmee klaar was dan haalde ik haar weer binnen. Ik moest van huis naar de stal van mijn paard 3 km rijden, daarna van de stal naar mijn werk 5,5 km. Ik werkte van 8.30 u tot 12.15. Dan meteen naar paardlief. Even buiten zetten (5,5km) Naar huis om te eten (3 km) dan weer naar stal om haar weer binnen te halen (3 km) Van stal weer naar mijn andere werkgever (ik werkte toen in 2 verschillende DAP's) van 13.30 tot 18.00-18.30 (5 km). Daarna eerst weer naar paardlief (5km) om haar weer even buiten te laten en weer naar huis om te eten (3km). Na t eten terug naar stal om te rijden (3km) en later weer naar huis (3km). Een heel gesjouw, maar ik had het er graag voor over (ik had wel een autootje anders was t niet te doen). Het paard wat ik toendertijd had, kon niet lang buiten staan, na een klein half uurtje had ze t wel weer gezien en als ik dan niet op tijd weer bij de wei was dan kwam ze zelf weer naar binnen (lees ze sprong gewoon over 1.75m heen en liep weer naar binnen). Haar vriendje (shetlander) had dan weer eens het nakijken. Dus om haar overdag toch even buiten te kunnen laten lopen, ging ik 's morgens, 's middags en 's avonds (2x) naar stal.

Tja dus het excuus "te druk" kan er bij mij niet in.

Tja, kijk, ik hoef dat allemaal niet zelf te doen (pensionstal) dus vind ik het persoonlijk onnodig om 2X per dag op stal te komen. paardlief staat ook hele dagen in de wei te genieten van zijn verwend leventje. Ik begrijp persoonlijk jouw moeite daarmee niet. Ik heb inderdaad de luxe van een pensionstal, maar ik zie mijn paard niet minder graag dan jij. Ik sla soms ook een dag over en ik hoef mij daar niet schuldig bij te voelen. Een paard houden hoeft niet te betekenen dat je er zwaar werk voor moet verrichten, daar heb je een volpension voor. en daar werk ik dan ook hard voor om die extra kost te betalen ;)
het is niet dat je meer liefde van je paard krijgt door er hard voor te werken. Je reactie komt op mij over alsof je een klopje op je schouder wil voor al dat harde werk.
Maar dat is je eigen keuze.

dat vond ik ook al.. waarom zou je je druk maken omdat mensen niet zelf alles doen.. je kiest er zelf voor om alles zelf te doen.. dat een andere druk heeft en sávonds moe is en dan net gaat.. waarom zou je daar een beetje moeite mee moeten hebben...?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:09

Ik heb geen moeite met mensen die hun paard in volpension zetten omdat ze simpelweg geen tijd hebben voor de algehele verzorging omdat zij een drukke baan hebben.
Ze zorgen in ieder geval dat hun paard er netjes bij staat en dat zij kunnen rijden als ze tijd hebben.
Ik heb meer moeite met paarden die er maar staan in zo'n volpension en waar geen hond naar omkijkt.
Paardje staat voordurend binnen, ik heb dat zo vaak gezien.