Zoveel jaren, zoveel stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:59

X_Michelle_X schreef:
mijn paard staat al bijna 9 jaar op 1 stal... bij mij thuis :D
hebben intotaal 6 paarden staan hier..
2 jaar geleden hadden we een hele goede hechte groep, toen ging er 1 paard weg, toen kwamen andere vrienden van ons, super leuk! maar dat paard kon het niet vinden in de groep en had een beetje losse achter benen, deze ging verhuizen met t paard naar de manege. Toen hadden we andere mensen op stal met een pony, ging hartstikke goed, deze gingen alleen de pony bij huis zetten en toen kwam iemand anders bij ons op stal, deze gingn weg ivm een binnenbak dat ze wilde, bij instructrice op stal, nu heeft iemand uit de vaste groep die uit die 5 paarden bestond, die er al vanaf het begin van dit verhaal staan er een paard bij, en zo zijn alle stalletjes weer vol met een hele goede hechte groep. Nooit gezeur of geklaag... super! +:)+

Ik kom nu in een soort gelijke situatie, ook bij mensen thuis en onze wensen lijken op elkaar aan te sluiten.
De praktijk zal het uitwijzen.

Christadk

Re: Zoveel jaren, zoveel stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:10

Michelle lekker hoor de paardjes aan huis!! Zou ik ook wel willen :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:13

zou ik ook wel willen, paardje aan huis met een paar pensionpaardjes erbij.
maar dan zou ik een hoop geld moeten hebben omzoiets te realiseren hier in de buurt (randstad).

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:16

tja, wij wonen op een boerderij.. deze hebben mijn ouders van mijn opa en oma gekocht vroeger.. anders was het ons ook nooit gelukt..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:17

in de zaanstreek :j :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:22

jeetjes zeg het zat je niet mee.
ik heb in totaal op 3 stallen gestaan
1e was niet betrouwbaar
2e was verre van goed enwas gewon dierenmishandelijk.
3e sta ik nog steeds en die is goed.
paard heeft altijd een schone stal was bij de 2e stal vaak geen optie om goed te mesten of te voeren soms was en niet eens juil/hooi :(
en mijn paard staat 24/7 op het land nu.
hier blijft hij ook staan tenzij ik een eigen stuk land met stal zou kunnen huren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:25

Ik sta nu op stal luxor vind het een fijne plek en betaalbaar woon ook in midden limburg :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:31

Ohja, dat was de laaste keer dat ik met mn paard ging verhuizen, zodra ze aan huis kan :P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 08:48

shilady schreef:
Ik sta nu op stal luxor vind het een fijne plek en betaalbaar woon ook in midden limburg :)

Ken ik niet eens en wil ik ook zo houden ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 21:21

Paardje aan huis zou ik ook zo willen, maar geen paarden van anderen.
Hopelijk komt het ooit nog eens zover maar ben er bang voor.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:26

hmm, bekend verhaal. Ik heb mijn paard 3.5 jaar en 5 stallen gehad.

Stal 1: Mensen waren bang voor mijn paard, in feite zonder reden, maar het idee dat hij en 3 was en zwart was ze te spannend. Dat werkte niet fijn door op mijn paard. Verder was de bak erg schuin en ongelijk. Hij kreeg een overbelaste tussenpees en ik heb besloten 'm daar weg te halen.

Stal 2: Goede verzorging, fijne stal. Bak met houtsnippers, die op tijd vervangen zouden worden. Gebeurde helaas niet. In november een grote rottende brei met paddenstoelen. Wel met staleigenaar gesproken, maar die wilde pas in April wat aan de bodem gaan doen. Ik wilde 'm geen half jaar stilzetten en ben vertrokken.

Stal 3: Superadres, wel al vanaf het begin de bak wat zwaar. Ik heb er 2 jaar gestaan en de bak werd steeds slechter. Leek wel alsof de onderbodem volledig dichtgeslagen was. 1 fikse bui en de bak stond dagen volledig blank. Als de bak droog was, was deze zo mul (bovenlaag) dat m'n paard tot z'n kogels in het zand kwam. Wedstrijdtrainingen lukten niet meer, paard kreeg last van z'n knieband en begon te slepen met achterbenen. Heb 'm rust gegeven en ben daarna weggegaan.

Stal 4: Overwinteringsadres en gekozen om na blessure de winter door te kunnen trainen. Goed naar m'n zin, paard ook. Toch als tijdelijke stal aangehouden want de reistijd was aanzienlijk, paard kon niet zo lang naar buiten als ik wilde en er was geen buitenbak. Wel getwijfeld.

Stal 5: In feite een tijdelijk onderkomen totdat ik de ideale stal in de buurt gevonden heb. (veel buiten, goede buitenbak). Sta nu heel luxe en met een superbodem. Betaal er wel een fikse prijs voor en paard komt nog steeds niet zo lang buiten zoals ik het graag zie. Heb wel zoiets dat hij daar blijft staan totdat ik echt het gevoel heb een goede stal gevonden te hebben. Want wil niet aan het zeulen blijven met dat dier.

Moet zeggen dat hij heel makkelijk is met verhuizen. Zolang er eten is, is het goed kan ik bijna zeggen. Het lijkt 'm allemaal niet zoveel te doen, terwijl het toch een heel sensibel dier is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 07:45

Boemel, welkom bij de club.
Ik moet zeggen dat ik op de meeste stallen waar ik heb gestaan nooit zoveel op de rijbak heb gelet.
En op de meeste plaatsen heb ik altijd gewoon netjes kunnen rijden.
Maar ik ben dan ook geen wedstrijdruiter en hoef geen paard te trainen.
Als je echt wil trainen is een goede bak wel noodzaak.

Mijn paardjes zijn het verhuizen ook wel gewent, de grote heeft alles van A tot Z mee gemaakt die kleine niet en de laatste verhuizingen waren door en om die kleine.
Als ik kijken naar wedstrijdpaarden en zeker die van topruiters, die worden het hele jaar rondgereden in een trailer en staan op verschillende plekken.
Maar voor mijn 20 jarige merrie wil ik nou toch wel een goed plekje waar we kunnen blijven.
Maar het is toch afwachten hoe het gaat klikken.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:31

Mijn paard gaat vanmiddag verhuizen.
De stal waar ik nu sta is goed maar wil hem dichter bij huis en hij komt met oudere paarden te staan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:48

Spannend dennisje, hopelijk gaat alles goed en went je paard snel.
Succes.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 07:36

Hey Dennisje hoe is het gegaan met je paardje en is die goed gewent?

Hier ben ik af en tellen.
Vandaag nog werken en dan vakantie en volgende week gaan dan de paardjes om.

Mensen vragen of ze me moeten helpen, waarop ik zeg: wel nee ben geoefend verhuizer :D
Hopelijk is het een goede keuze en het belangrijkste is dat de paardjes er heel fijn krijgen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:55

heey jesito
die stal waar ik nu sta is geweldig
heb het er enorm naar mn zin en mn paard ook.
hij heeft zn eigen paddock maar mag ook in de wei mag ik allemaal zelf bepalen
ze voert hem sochtens en s,avons musli en hooi
ze houd alles in de gaten en zelf is ze ook super aardig dus ik ga daar niet meer weg haha.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 14:37

Mooi dat het zo goed bevalt dennisje.
Altijd weer een hele opluchting.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:01

en dat je er nog maar jaaaaaaren mag staan :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 08:18

barbar schreef:
en dat je er nog maar jaaaaaaren mag staan :D

Ja inderdaad *D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:21

mijn paard blijft hier tot zn dood staan.
hopelijk is dat nog heel lang haha
maar tis er zo rustig en ontspannen heerlijk.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:33

Jeetje Kim heb jij al zoveel stallen gehad. Pff zit me nu even te bedenken welke stal (de beschrijving ervan dan)we dus beiden gezamelijk hebben gehad. :+Ik ben nu blij dat ik alles bij mijn oom heb lopen nu. Eigen gedeelte gekregen waar ik stallen in mocht bouwen en eigen stukken wei die ik helemaal zelf mag indelen en veranderen. Ben er blij mee aangezien ik ook idd beu was aan het pensionstalgebeuren.
Ik hoop dat je nu eindelijk je plekje gevonden hebt en dat Jessica daar oud mag worden :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:22

melanie_h schreef:
Jeetje Kim heb jij al zoveel stallen gehad. Pff zit me nu even te bedenken welke stal (de beschrijving ervan dan)we dus beiden gezamelijk hebben gehad. :+Ik ben nu blij dat ik alles bij mijn oom heb lopen nu. Eigen gedeelte gekregen waar ik stallen in mocht bouwen en eigen stukken wei die ik helemaal zelf mag indelen en veranderen. Ben er blij mee aangezien ik ook idd beu was aan het pensionstalgebeuren.
Ik hoop dat je nu eindelijk je plekje gevonden hebt en dat Jessica daar oud mag worden :(:)

Hey melanie,

Ja het is echt huilen met de pet op en zoals ik al zeg zal ik ook niet altijd gelijk hebben, maar ik vind mezelf niet echt een zeur.
Er wordt gewoon gedaan wat zij willen, maar notabene met mijn paard en dat kan er bij mij niet in.
Ik maak altijd duidelijke afspraken voor ik naar een plek ga en als ze dan gewoon bij dingen zouden zeggen: nee kim daar beginnen we niet aan, dan is het duidelijk dan kan ik dan mijn conclusie trekken.
Het enige dat ik wil is een (inloop)stal de hele dag weidegang, hooi, water en eventueel wat brok.
Niemand zal ooit een deken voor me moeten wisselen of dat soort dingen.
Maar goed, ik sta dadelijk heel dicht bij jouw trouwens.

Ben maar blij dat je een eigen plek hebt en alles zelf in de hand hebt.
Ik heb ook een tijd zo'n fijne plek gehad, helaas word zoiets dan weer verkocht.
Ik hoop echt dat de nieuwe stal een blijvertje is, want ik zou me anders echt geen raad weten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:45

Zo mijn paardjes zijn ook verhuist en het is allemaal super goed gegaan.
Die mensen zijn ook heel lief en tot nu toe is het allemaal erg leuk.
Nu hopen dat dat ook nooit veranderd :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:50

Dan heb ik geluk gehad... Ik heb mijn eerste paard gekocht en op een manege gaan zetten.
Na een half jaar ben ik met haar naar een wei verhuisd.

Ondertussen sta ik al meer dan 6 jaar op dezelfde wei en zijn er nog 3 paarden bijgekomen :j

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:29

Hey Kim, waar sta je dan nu dat je zo kort bij mij staat? haha ben nieuwsgierig :D