Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Ik ben volgens mij een van de weinig met een barok paard die geen vlechten in de manen heeft. Het is wel lang, maar ik ben niet aan het "sparen" zoals ik veel om me heen zie. Altijd maar vlechten in lijkt me niet fijn voor een paard.
opisop_shop schreef:Staart invlechten vind ik al helemaal niet goed, dan kunnen ze geen vliegen meer verjagen!
Amanda schreef:Mijn haflinger heeft ook best lange manen: https://lh5.googleusercontent.com/-2H3S ... 0_4139.JPG . In de winter hangen ze gewoon los. In de zomer vlecht ik ze in een stuk of 8 losse vlechten. Zo krijgt het wel lucht en wordt het niet te warm en heeft hij nog iets om de vliegen weg te jagen.
Ik vind het heel mooi. Maar totaal niet praktisch. Ik heb al een paar keer getwijfeld om het er af te halen, maar vind het toch ook wel weer zonde. Dus toch maar niet.
Een staart moet gewoon netjes geknipt zijn, net boven de kogel vind ik zelf het mooist.
Hoe vol een staart is kun je helaas niet altijd bepalen. Maar tot op de grond is gewoon lastig en totaal niet praktisch.
denise04 schreef:opisop_shop schreef:Staart invlechten vind ik al helemaal niet goed, dan kunnen ze geen vliegen meer verjagen!
Dan kan prima met een gevlochten staart hoor! Zou niet weten waarom niet...?
Kijk dat de staart niet op de grond moet komen vind ik logisch, maar de staart van mijn merrie hangt nog boven haar hak, tóch gaat ze er met haar achterwaarts op staan... Bij western zakken paarden misschien wel wat meer met hun kont bij de achterwaarts... Maar tóch, ik ga hem toch echt niet nóg koster knippen hoor....
En mijn dametje krijgt prima de vliegen weg mét vlecht hoor
senna21 schreef:Een klap van een ingevlochten staart komt heel wat harder aan. Dat voelt niet echt prettig. Ook is het oppervlak van de staart kleiner, waardoor er minder kans is om het insect te raken.
Daarom denk ik: Invlechten is voor het genot van de verzorger, niet voor het paard.