Op welke pony leerde je rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vlin86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:58

Ja eindelijk een topic waar ik op kan reageren!

Ik ben begonnen bij vreehorst @ voorschoten, hier reed ik het liefst op alles wat niet precies deed wat ik vroeg ;) Wel geleerd te blijven zitten!

Daarna heb ik gereden bij westkust ruiters, daar leerde ik wel beter rijden. Maar het echt paard rijden heb ik geleerd toen ik verzorg paarden kreeg. Eerst bij Vd Gugten @ katwijk. Hier reed ik 7 dagen in de week een jonge fries, Meinze. (mis en zoek ik nog steeds) Toen heb ik op die stal nog Oscar gereden en nu rij ik al weer een paar jaar Walser @ Paridon, hem doe ik 5 dagen in de week. Hij werd daarvoor nooit zoveel gereden en hij en ik leren nog elke dag veel bij :D

Gr,
Lin

Maaike1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:29

Op Kitty. Een pony van de manege Hippisch Centrum Breda.
Maar echt leren rijden heb ik op mn verzorgponytje(1.25m) Furie!!! Een echte pony, met een eigenwijs, koppig maar wel heel lief karakter :)

leentje1975

Re: Op welke pony leerde je rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:36

Op Nodwin, een palomino pony van de manege in vrouwbuurtstermolen. Heb toen na 3 lesjes op de manege ook mijn eerste wedstrijd met hem gereden. Dat is degene die me altijd bij zal blijven....

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:00

Op Beertje, een geweldige shet! ik wilde er eerst nooit op, maar toen ik er toch een keer op gereden had was ik verkocht en wilde ik nooit meer op een andere :P ben er (vreemd genoeg) nooit afgevallen, wel tig keer aan z'n nek gehangen enz maar altijd zonder de grond aan te raken weer terug in het zadel gekomen. en weet nu nog hoe hij me minstens 50 keer per buitenrit bijna naarbeneden trok omdat hij een o zo lekker plukje gras zag! en dat er voor mij een keer in de regel gold, ik mocht alle kanten op (spookrijden, iedereen afsnijden) zolang ik maar galoppeerde, hij niet wilde springen, op onverwachte momenten van de hoefslag afscheurde, hij nooit bokte of stijgerde maar wel veel mensen eraf kreeg, maar toch soms ook heel erg lief kon zijn :D

is nu al jaren geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb, maar bijft voor mij toch wel heel speciaal!

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:22

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:25

Mijn eerste les was op Ringo, in mijn belevenis een ENORME witte ruin. Toen ik wat ouder was heb ik hem nog eens gezien en toen bleek het een E-pony te zijn :') Daarna heb ik heel lang op Bertha gereden, een dikke Haflinger merrie die altijd bokte in galop.

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:55

Ik heb mijn eerste les op piccolo gehad, ik had helemaal niks met die pony, kreeg altijd buikpijn als ik erop moest. niet van de spanning maar die gangen waren zover als ik het me kan herinneren gewoon niets voor mij haha :P

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:08

Op Hunter, een welsh pony op de manege waar ik toen les had.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:25

ik op een hele lieve pony Jimmy
ik huurde hem 2 jaar

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:35

Ciska, de pony van mijn stiefmoeder.
Prachtige pony, deed niemand iets kwaad, kleine kindjes erop, alles kon je met haar.
Helaas is ze op 30 jarige leeftijd overleden. Ik heb haar 10 jaar gekend.

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:00

Ik heb op PingPong leren rijden, een ontzettend lieve tinker van manege de Mossel. Echt een schatje en volledig afgericht op de stem van de instructeur, die hoefde maar aan te komen lopen met de woorden "Ja! Pak de teugels maar op maar en draaf maar aan!" en ze was al weg :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:02

Mijn eerste keer rijden was op sonja! Een schatje, buitenrit gemaakt! Daarna heb ik leren rijden op finidi een manegepony NF! Echt een schatje! Was altijd een feest om op finidi te rijden! Want je mocht dan ook voorop! :')

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:04

Op polly, Polly was een valkkleurige shetlanderXwelsh en is nu helaas overleden. Polly stond op een boerderij en is 42 jaar oud geworden. Op die boerderij rijd ik nogsteeds, maar nu lease ik er mijn pony. De hele polder hier heeft op Polly leren rijden, wat een kanjer was dat :j Tot vlak voor haar dood heeft polly nog actief kindertjes leren rijden.

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:05

ik reed altijd samen met een vriendinnetje op de shetlanders bij haar oom.
Maar mijn eerste echte les heb ik gehad op Melody bij manege 'n langnjan in de zomer van 1999.
Ze leeft nog steeds en loopt ook nog steeds lessen. :)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:05

Ik heb leren rijden op Cindy, bij manege Smit te Almelo. Het was een vos merrie.
BTW leuk topic!!

JolysBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:39

Op Chipie, welsh pony, grijs, 1m25 ! :-)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:46

Ik heb op Rakker en Roucha de basis van het rijden geleerd, goed 3/4e jaar op deze 2 new foresters rondgehobbeld onder begeleiding van een meisje wat haar paard bij mijn opa en oma op stal had staan. Rakker en Roucha waren van mijn oom en elke week kregen mijn nichtje en ik een half uurtje les. Nadat ik gestopt ben met die lesjes ben ik Liberty gaan verzorgen en kreeg ik 3 keer in de week privéles van zijn eigenaren. Op hem heb ik het 'echte' rijden geleerd en ben ik ook met wedstrijden begonnen. Liberty kon wel een draakje zijn, soms viel ik er 3 keer in een uurtje af door hoog bokken of vanuit een flinke galop voor de sprong stoppen. :')

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:51

Subles van manege de wending, 36 jaar oude lieve knol :Y)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:42

nikki, een bijna zwarte shetlander :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:42

Op Carmen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:44

ik ben de naam vergeten maar wel weet ik dat ik er iedere les minimaal 1 x naast MOEST liggen.
beestje een shetlander vos paardje heeft me vaak laten vallen maar toch dankzei hem heb ik een sterker hart en daar doe ik het voor.

Joanne_Bodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:47

Cindy een koppige haflinger die alleen braaf was waarneer iemand ernaast liep.
Maar écht leren rijden heb ik gedaan op Femke een arabo-fries op manege boerdamsterhoek.
Helaas is het al een tijdje geleden dat ik daar geweest ben...
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:48

Ik heb mijn eerste lessen gehad op Johnny, een pony die destijds al 26 was en vlak na mijn eerste lessen met pensioen is gegaan. Inmiddels zijn we vijftien jaar verder en leeft Johnny nog steeds :D
Leren rijden heb ik natuurlijk niet enkel op Johnny gedaan, gezien je nooit bent uitgeleerd. Maar de basis heb ik geleerd op veel verschillende manegepaarden en -pony's.

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:46

op simba een pony die toen al tegen de 30 aan liep

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:14

Ik heb leren rijden op Kirna.