Hoeveel beweegt jouw paard per dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel laten jullie je paard per dag bewegen?

tot 1 uur per dag
7 (2%)
1-2 uur per dag
17 (5%)
2-3 uur per dag
10 (3%)
3-5 uur per dag
19 (5%)
5-7 uur per dag
30 (9%)
8-10 uur per dag
62 (19%)
de hele dag
171 (53%)
niks?
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 320

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:06

De mijne beweegt de hele dag, zomer en winter. Lekker op het land in de kudde. En daarnaast probeer ik 4x per week wat intensiever te trainen d.m.v. rijden, grondwerk, los werken/freestylen, wandelen e.d. Hij heeft een heerlijk, vrij leventje en zo hoort het naar mijn idee ook. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:57

Mijn verzorgShetten staan 24/7/365 buiten met schuilstal. Bij enkele uitzondering worden ze opgesloten, de schuilstal kan namelijk dicht. Bij heel erg rotweer worden ze niet opgesloten, alleen de dominante Shet wordt in één van de stallen waar een deur ik kan gezet, omdat ze anders de andere naar buiten jaagt.
Verder worden ze niet heel veel getraind.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:59

in de 'zomertijd' zeg maar, 24/7
's winters wel 's nachts op stal :)

Joanne_Bodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:03

In de zomer staan ze de hele dag buiten en rij ik ze elk 1 uur (als er niets tussen komt ;) )
In de winter als het niet lekker weer is: wandelen/longeren half uurtje.
Met wat beter weer half uur tot 1 uur rijden.

Samengevat:
In de herfst en lente staan ze elke dag buiten maar gaan ze s'avonds weer naar binnen.
In de winter dus elke dag binnen.
In de zomer elke dag buiten.

Lekker overzichtelijk :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:09

Joanne_Bodhi schreef:
In de zomer staan ze de hele dag buiten en rij ik ze elk 1 uur (als er niets tussen komt ;) )

Samengevat:
In de herfst en lente staan ze elke dag buiten maar gaan ze s'avonds weer naar binnen.

Dus je paard staat in de winter de hele dag binnen en dan 1 uurtje beweging?
Doet me beetje denken aan een manege waar ik vroeger reed.

Mijn Violet staat 24/7 buiten, het hele jaar door. In kuddeverband! :D
Qua rijden doen we vooral buitenritten.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:15

van 9 tot 5 buiten en 2 a 3x in de week een uurtje rijden met bijrijdster...
ik rijd i.v.m. zwangerschap & bevalling nu zelf nog even niet maar hoop het wel weer op te kunnen pakken!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:16

een hele dag heel het jaar door!

Joanne_Bodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:19

Laura_x_ schreef:
Joanne_Bodhi schreef:

Samengevat:

Dus je paard staat in de winter de hele dag binnen en dan 1 uurtje beweging?
Doet me beetje denken aan een manege waar ik vroeger reed.

Mijn Violet staat 24/7 buiten, het hele jaar door. In kuddeverband! :D
Qua rijden doen we vooral buitenritten.

Niet elke dag binnen, als het weiland oké is dan een paar uurtjes naar buiten.
We hebben net genoeg land dus dan moet dat wel... :j

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:21

Hele dagen buiten met een inloopstal, in de winter gaan ze wel in de avond naar binnen tot de volgende ochtend;)

Janouu

Re: Hoeveel beweegt jouw paard per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:58

mijn verzorgpony staat de heledag in de wei, maar kan makkelijk naar stal lopen,
ik rij haar dan 6 keer in de week 1- 1,5 uur - soms korter, ze heeft de beweging echt nodig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:07

De hele dag lekker buiten hoor, en je kunt zien waarom. Ze lopen met zijn allen kilometers op een dag heen en weer, spelen, eten, naar hier eens lopen naar daar eens gaan kijken... Wie ontzegt dat zijn paard nu...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:46

Niet echt een rijtechnische discussie. Ik verplaats het naar PP.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:22

De hele dag, hij staat lekker buiten! :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:25

Mijn paard gaat sochtends om 7 uur de wei in en savonds gaan ze naar binnen ( de ene keer om 7 uur de andere keer pas om 11 uur ) En tussendoor nog een uurtje rijden 4 keer per week.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:26

Mijn paard staat dag en nacht buiten dus de hele dag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:45

Beetje jammer dat sommige bokkers meteen commentaar geven als ze het niet eens zijn met het "leven" van paarden van medebokkers. Gezeur, gaat dit topic toch niet over?

Heb mijn paarden het liefste 's ochtends half uur in de molen en 's middag paar uurtjes buiten. 'S avonds rijden. Denk dat ik dan uitkom op 3 a 4 uur.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:51

24/7 buiten in een paddock met 3 paardjes in totaal. Als het weer het toelaat gaan ze op het gras (gras moet lang genoeg zijn natuurlijk :P) en rijden doe ik zo een 2-3 keer in de week.
Met mijn draver rij ik misschien 1 keer in de maand (net zadelmak). We gaan het wel oppakken hoor :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:10

Zomers staan Melody, Amor, Valentijn en Joppe 24/7 buiten, Zafier gaat s ochtends om 8 uur naar buiten en gaat rond 7 uur s avonds naar binnen.

Melody(haflinger van 14 jaar) krijgt daarnaast elke dag een half training, longeren/buiten stappen (opbouwend in werk)
Amor (haflinger van 15 jaar) krijgt 5/6 keer per week training, 30-60 min. rijden
Zafier (KWPN van 7 jaar) krijgt 5/6 keer per week training, 30 - 60 min. rijden/longeren
Valentijn (C pony van 4 jaar) krijgt 4 keer per week training, 20-30 min. rijden/longeren

In de winter staan ze allemaal snachts op stal en gaan om 8 uur naar buiten s ochtend en voor het donker op stal.
Als er sneeuw en ijs ligt gaan ze meerdere keren enkele uren per dag eruit in de bak/paddock, Probeer ze in elk geval minimaal 8 uurtjes buiten te hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:09

AmySP schreef:
Beetje jammer dat sommige bokkers meteen commentaar geven als ze het niet eens zijn met het "leven" van paarden van medebokkers. Gezeur, gaat dit topic toch niet over?

Heb mijn paarden het liefste 's ochtends half uur in de molen en 's middag paar uurtjes buiten. 'S avonds rijden. Denk dat ik dan uitkom op 3 a 4 uur.

Het topic gaat er niet over, maar het als 'gezeur' afstempelen vind ik wel ver gaan. Een paard is gemaakt om te bewegen, niet om stil te staan. Dat is een feit. En teveel paarden staan teveel stil. Dat is helaas ook een feit.

Ik zie de verschillen dagelijks. Wij hebben paarden die teveel op stal staan. En paarden die 24/7 buiten staan. Je kunt er niet omheen als je dat enorme verschil ziet, als je het wilt en kunt zien. Niet iedereen kan dat. Is jammer.

Ik zie het liefst mijn eigen paard op dat enorme stuk land, waar hij echt kilometers loopt, rent en doet. En dan kom ik dagelijks met al dan niet een uurtje of een paar uurtjes training. Eigenlijk valt dat toch een beetje in het niet met de uren die ze buiten lopen zonder jou om hun heen. Vind je niet?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:19

Hier staan ze ook 24/7 buiten ook in de winter. Niet dat ze constant lopen, maar alleen al grazend leggen ze toch wel afstanden af.

Afhankelijk van onze tijd, rijden we nog. En ik vind het ook wel fijn dat ik vandaag lekker kon uitslapen en niet hoef op te staan om de paardjes buiten te zetten :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:36

Momenteel 24/7 op het land, en vaak 30min tot 1 uur per dag training. Nu eventjes niet, ze heeft nu even een weekje vrij ;)
In de winter probeer ik haar zoveel mogelijk buiten te houden, afgelopen winter heb ik het toch voor elkaar gekregen haar rond de 4 uurtjes buiten te lopen naast de training. Al kan dat misschien niet echt als beweging worden geteld maar meer enkel 'buitenkomen' want ze staan vaak lange tijden bij het hooi en anders te soezen en tuttelen ipv echt bewegen :+ :))

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:37

Die van mij staan de hele ochtend plus sowieso de halve middag buiten. En meestal rijd ik iedere dag een uurtje :)

NewChapter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:52

Ik sta op de schieruiters en 2x in de week de woensdag en zaterdag rijden kleine kindjes een uurtje op mijn pony. De zondag wordt hij vaak gereden door een bijrijdster en ik rij zelf de dinsdag en de vrijdag. Daarbuiten longeer ik bijv de maandag of de donderdag.

In de zomer mogen ze per dag 3 uur naar buiten in de wei.
In de winter jammer genoeg niet. de lesjes gaan dan wel door en we hebben een binnenbak als rijbak en nog een binnenbak als losgooi/longeerbak.

Ik woon in rotterdam en hou me ogen op voor een stal om me pony meer buiten te laten staan maar vind het erg moeilijk. Het ligt niet voor het oprapen en alles wordt eigenlijk volgebouwd. Hij staat in een binnenstal met allemaal andere paarden om zich heen.

Ik hoor vaak van bokkers dat je een pony die niet zo veel naar buiten kan je eigenlijk geen pony moet nemen omdat je hem niet alles kan geven en daar heb ik vaak aan gedacht. ik sluit me ogen niet voor de mening van anderen maar vind dat ik me best doe en omdat hij zoveel aandacht krijgt het al erg veel scheelt.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:47

Wammie schreef:
Ik woon in rotterdam en hou me ogen op voor een stal om me pony meer buiten te laten staan maar vind het erg moeilijk. Het ligt niet voor het oprapen en alles wordt eigenlijk volgebouwd. Hij staat in een binnenstal met allemaal andere paarden om zich heen.

Er zit sinds kort een gloednieuwe hit-actief stal vlak onder Rotterdam. Is dat niet wat? :)

Deauke_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:59

Mijn paard staat 24/7 op het land. tenszei met onweer of extreem slecht weer.
verder loopt ze zondag maandag woensdag in de middag half uur 3 kwartier aan de longer en s'avonds uur ander half uur rijden.
De rest alleen in de avond of longeren of rijden.