Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:09

>;) nouja zeg ik heb nergens gezegt dat je dat moet of kan sparen in een jaar tijd daar heb ik zelf jaren over gedaan denk wel jaartje of 12 maar hij was nooit ziek of het was zo klein dat ik het gewoon kon betalen.

Tot je 50e geen paard meer kopen ben bang dat je dat niet gaat halen hoor :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:13

Nee ik bedoelde het niet zo! Maar ik ben juist bang dat nu mijn spaarcentjes een flinke deuk zijn opgelopen. Als hij wat krijgt ik geen geld heb! De verzekering kan ik betalen, en daarnaast begin ik dan ook weer met het sparen! Maar zo heb ik even ene buffer. mocht het echt mis zijn wordt het door die verzekering betaald!
Tot mijn 50e geen paard moet het paard 27 jaar worden! Dat valt toch wel mee?! Verzorgpaarden gehad die ouder waren! (wel alles positief blijven bekijken he! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:23

Haha, ik dacht eerst ook 50???????? :oo Maar dan valt het inderdaad nog wel mee. Maar misschien koop je er nog wel 1 bij?

Ik weet eigenlijk niet wat de buffer momenteel is. Zal ik aan mijn moeder moeten vragen, maar gok zo'n 5000.. Geen idee :=

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:10

ik meld me aan voor deel 2

maar heb niet echt geluk, ik reageer niet meer op paardjes op bokt.
krijg geen reactie terug wanneer ik zeg wil der voor recreatie en vraag om eerlijk antwoord... is niks tegen die mensen, maar antwoord zou leuk zijn, maakt niet uit of negatief is, dat ze het niet willen.

heb ook maar advertentie geplaatst op speuders, mp koste geld jammer genoeg. maar dan sturen ze toch geen fotos als ik erom vroeg. moet ik eerst maar even sturen dat ik interesse heb.

als ik leuks vind, staat helemaal aan de andere kant van nederland ;(

Hoe ver reizen jullie om paardjes te zien?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:18

Ik heb al regelmatig een rit van 200km gemaakt.. Best ver als het dan niet meevalt maarja, vind zelden een leuk paard dichter dan 50km :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:27

Als een paard mij echt aanspreekt, ben ik bereid ver te reizen. Maar dan wil ik wel een duidelijk beeld van een paard hebben, en geen slordige wazige (lelijke) foto's etc.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:29

En minstens een filmpje!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:31

Mijn (bijna) paardje stond ook een eind verder op! Maar ik heb haar dus niet van internet, via een kennis. Dat geeft best een goed gevoel:D Iets meer vertrouwen dat die mensen je niet belazeren hahaha.

Even over na gedacht ik denk dat ik mijn paard verzeker bij Equine Riske was het geloof ik. Die dekt ook een eventueel veulen mee tot 4 mnd na de geboorte! Dat vind ik nog best wel een pre aangezien het me leuk lijkt een keer een veulen bij haar te fokken (misschien ook dan een keer haar opvolger, maar zij blijf iig tot ze dood gaat:D)

Ben zo aan het na denken wat ika llemaal nog nodig heb voor haar. (nog heel veel van mijn oude paard) Dekens, 8 dekjes waarvan 4 nog nieuw. (ook een witte:D ) Geloof dat ik straks alleen een nieuw bit moet, misschien een andere singel (hoop dat het zadel past, heeft verstelbare boom) dan alleen nog beenbescherming.
Wat gebruiken jullie voor beschermers voor je paard?

Ik had van haar alleen maar een stamboom, geen foto;s niks toch gaan kijken en *smelt* verliefd!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:40

Ik wil ook verzekeren, maar moet even wachten tot ik 18 ben. Dat is over 2 maandjes dus vooruit dat risico neem ik.
Ik vind dat zo stom hé, ik was al aan 't invullen staat er opeens als u nog geen 18 bent moet u een handtekening van uw ouders hebben. WTF? :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:41

gypsy ben nu wel heel nieuwsgierig naar Modena haha.

Een eigen paard zit er voor mij nog steeds niet in, maar ik heb nu wel een onwijs leuk verzorgpaard, met leuke/aardige eigenaars. Ben ik helemaal happy mee.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:42

dat is een eind. 200 km

deze dame hier, heeft geen auto/rijbewijs. Dus gaat met openbaar vervoer.
eerst keer was naar Delft toe om paardje te kijken.

misschien straks naar haaksbergen, das al 3 uur er naar toe. :o
2 quarters kijken. ene is 3500 en andere 4500. wachten op email nu dat ik langs kan komen.
is adverentie van mp, weet niet dat ik mag plaatsen, is een buckskin
andere staat niet op mp, dus kan foto denk wel, anders haal ik wel weg.
Afbeelding

filmpjes hoeven van mij niet. wel duidelijke foto's.
Heb niet echt kennissen hier in nederland die van paarden weten.
wel in zweden, maar kost me denk te veel om het paardje hier naar toe te slepen en over een paar jaar misschien weer terug :P

ja eerste indruk als paardje ziet is belangrijk en bepalend.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:55

Ik heb 2 paar gewone peesjes en 2 paar strijklappen. En dan heb ik laatst voor en achter leren beschermers gekocht samen met zwarte springschoenen en ik wil dan nog alround beschermes in zwart en wit, onderlappen, witte bandages, donkerblauwe/zwarte bandages en witte springschoenen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:56

Ik heb witte peesbeschermers die al niet meer wit zijn, een hele hoop bandages, 1 paar strijklappen en 2 paar springschoenen.. Wil wel allroundbeschermers hebben voor als ik ga springen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:59

Al die beenbescherming heb ik dus niet, is op een fries gewoon niet te doen. Behalve strijklappen dan!
Ik wil graag van die Piaffe dressuurbeschermers allround en een paar peesbeschermers had ik gezien van Eskardon nieuw voor 35 euro op mp. Die ga ik denk ik eerst maar ophalen en dan zien we wel weer verder.

oh even over namen: kheb een hele lijst kijken of jullie nog wat kunnen toevoegen of wat heel lelijk of heeelleuk vinden!

Diana (is haar naam)
Dyana
Djamila
Dilaylah -->Hey there Dilayla!
Dyon / Dion
Dyanga
Dyara
Dagmar
Digna
Djanin
Desirah

Eden
Elegant
Unique
Princes Di

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:02

Safire! Mooi hoor! Haaksbergen is bij mij om de hoek (nou om de hoek maar niet heel ver weg!)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:09

Die van piaffe lijken mij ook wel wat, maar zo duur :=
Verder ga ik dit niet allemaal tegelijk kopen, wit komt pas als ik ga starten. :)
Nieuw setje staat wel op de lijst in donkerblauw met bandages en onderlappen dan. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:12

Hmm vind de namen niet zo super, Eden vind ik wel leuk!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:20

Nee met een D is heel moeilijk! ik vind Unique heel leuk hoe afgezaagt ie ook is! Mijn vorige paard heet Spider! Dat heb ik ook niet zelf verzonnen, zo heette hij al. Nu wil ik graag een leuke naam en ik vind Diana niet zo leuk.
Ik denk dat ik het maar op z'n engels ga uitspreken Dyana zal maar zeggen

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:27

Diva haha :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:30

Of Dolce Vita?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:35

die vind ik leuk! Ik houd wel van dat soort namen! Ik pik meestal paarden eruit met exotische namen haha! Nu weer :P
Dolce Gabbana :))
Laatst bijgewerkt door Lioony op 09-06-11 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:35

Schitterende paint daar zou ik zo op kunnen vallen. Lopen er trouwens paint in de dressuursport ik vind de bouw van paint vaak zo mooi lekker compact goed hoofd.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:37

Valt wel mee hoor Alice ligt aan de lompheidsbouw van een fries zegmaar, heeft het paard hele grote voeten dan gaat dat niet lukken nee, maar mijn friesje heeft mooie fijne beentjes. Ik heb 1 paar normale peesjes (rood) en 1 paar bandages (rood) en sinds kort 3in1 beschermers van HH (wit) deze nog niet getest.
Een fries heeft wel in de sokken zegmaar een extra teentje die moet geknipt worden.
Dat moet ik echt wel doen anders kan ze geen peesbeschermers om.

die paint die voorbij kwam <3 mooie bouw

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:40

Nee geen merk naam! is zo'n stempel! (al zijn ze wel heel leuk hoor!)
Ik zoek naar een leuke plaatsnaam en met een D, vind namen als April, of Milan of Paris altijd zo leuk!
Maar bestaat er geen leuke plaats met een D ?
Merken vind ik al wat moeilijker. Nienke kwam gisteren met Diamant! hahaha (dat is frituurvet)

Safier vind ik ook heel leuk, zo heet hier een juwelier! Maar wil wat met een DDDD

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:44

Die paint is idd mooi!

Maar vind ze voor dressuur minder, omdat ze vaak overbouwd zijn.