en ja, dat is echt een gave pinto!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miss_Malfoy schreef:@johanna59: Ervaring. Doorzettingsvermogen. Ik word altijd verliefd op het dier dat door anderen als rotbok bestempeld word. Het is mijn passie om van zulke dieren iets leuks te maken. Of een dier een poosje te rijden, terug te geven, en dat de eigenaar dan zegt verdorie hij is bij mij ook braver/fijner te rijden geworden!
Rijtechnische zin: Een paard dat zogezegd een betonnen bek heeft, scheef is, tegen de hand, het vertrouwen in de ruiter kwijt, allemaal rijtechnische problemen. Of een paard dat simpelweg nog veel kan leren.
Opvoedkundige zin: Wat ik rijd, moet los kunnen staan met poetsen. Loopt aan een los touwtje mee. Gaat braaf alleen en in de groep op buitenrit. Stapt onmiddelijk opzij als ik dat wil. Gaat overal gewoon langs, al is het eng.
Bij sommige paarden heb ik kans gezien dat nog verder uit te voeren, los kunnen lopen in het veld, bij je komen op commando, buiten op neckrope te rijden zijn. etc etc.
Maar ik snap je vraag niet zo goed... Moet ik minimaal Z starten en deurne gedaan hebben voor ik aan een uitdaging mag beginnen?

Eigenaar wil wel redelijk hoge prijs, in principe te hoog maar het paard past wel compleet bij wat ik wil, ken hele medische geschiedenis, heb alles kunnen opvolgen van veulen tot nu. En ik ben heel erg moeilijk om een klik te krijgen dus wil de kans gewoon niet laten gaan.
Moet je wel flink wat mensen voor op de been krijgen + traktor + laadkar maar hey, ik heb zo vorig jaar toch lekker €250 uitgespaard aan leveringskosten...
Heb eigen stukje land + kleine weide die ik huur, dus als het moet kan ik in de zomer al bijvoeren als het gras op is. Wat je nog overhebt kan je nog altijd houden als "oud hooi" mocht er eentje ziekvallen en op rantsoen moeten of kan je gewoon lekker doorverkopen. 
Stalling is al gevonden nu alleen paard nog!
niet heel fijngevoelig met rijden maar super rillerig als t om spanning gaat en de 2e is juist weer heel nuchter maar om te rijden veel vlugger en lichter en bewegelijker. Toch passen ze allebei wel heel goed bij me. Wat dus wil zeggen, probeer echt een beetje met je toekomstige paard te 'werken' voordat je de knoop doorhakt. Dat geeft je al zoveel info. En laat idd een kundig iemand met je meegaan.
alleen k vind dat ze nu net iets te ver weg staat om er effe naar toe te gaan (met een geluk 15 minuten fietsen
)
]
http://www.mijnalbum.nl/Album=SWPYY3CM

) en dan komt het vast helemaal goed. Spannend, maar toch ook wel enorm leuk, heb er veel zin in!
Samir schreef:Ik meld me ook!
Ik ga samenwonen met mijn vriend en samen gaan we een paardje kopen! Wanneer weten we nog niet precies, maar iig wel vanaf augustus pas ivm vakantie.Stalling is al gevonden nu alleen paard nog!
We zijn trouwens nu alvast begonnen aan onze 'paardenuitzet'! Echt super leuk om te doen!
]