Dochter wil zo graag op ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:04

Mijn dochter wil ook graag op ponykamp. Helaas voor haar gaat dat dit jaar niet door, omdat wij dit jaar een eigen pony gaan kopen nadat we zelf al 3,5 weken op vakantie zijn geweest (klinkt wel erg decadent :o). Zij en haar broer zijn al een paar keer eerder op andere soorten kamp geweest sinds ze 6 jaar zijn. En echt, de meeste kinderen vinden het fantastisch. Zeker als ze het zelf aangeven dat ze graag willen gaan. Ik was 5 jaar toen ik voor de eerste keer op kamp mocht. Direct een hele week. Halverwege de week is het even slikken, maar over het algemeen ben je het zo weer vergeten. Zeker als je de kans krijgt om een kaartje of een tekening op te sturen :). Je bent vaak druk met andere kinderen en spelletjes (en pony's) en 's avonds natuurlijk lekker keten!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:50

kleinvosje schreef:
Dit wordt alleen niet overal echt op prijs gesteld. Dan ga je ook kinderen krijgen die om elk wissewasje naar huis bellen, of het mobieltje kwijt raken. Niet dat dat het geval zal zijn met de dochter van TS, maar dit zijn wel redenen waarom ze op sommige kampen die dingen min of meer verbieden...

Op de kampen waar ik geleid heb moesten de kids ze idd "inleveren"... Ook voor het kwijt raken/jatten, maar ook om te voorkomen dat kids om ieder wissewasje naar huis bellen... Maar als ze naar huis wilden bellen of wilden smsen dan mochten ze em gewoon terug, maar ze liepen er niet de hele dag mee.

Dingetje3 schreef:
Ik durf het nog steeds niet goed. Alleen zet ik me er over heen. MOet van mijn probleem niet de hare maken. En als ik hoor hoe positief iedereen over ponykamp is geeft me dat al een beter gevoel. Wie weet hoe positief ik over ruim een half jaar post

Ouders zijn vaak ongeruster als de kinderen en net wat je zelf al zegt geen nieuws is goed nieuws! Dat vergeten een hoop ouders :D Kids leven zich helemaal uit op kamp en ouders vreten zich thuis op en bellen naar kamp om te horen dat hun zoon/dochter het eigenlijk te "druk" heeft om te kletsen met mams/paps :+

MMMB

Re: Dochter wil zo graag op ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:22

Mijn zusje (9) gaat altijd op ponykamp.
wij gingen voor het eerst toen zij 8 was n vanaf nu gaat zij altijd in de zomervakantie.
ik moest eerst mee omdat zij het eng vond maar nu maakt dat niks meer uit. heb trouwens een heel leuke tijd daar gehad
mijn moeder vind het altijd enger dan mijn zusjee. :+

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:18

Onze dochter gaat nu voor de derde keer op ponykamp. De eerste keer was op haar zevende, samen met haar grote broer. We hebben toen ook heel erg getwijfeld vanwege haar leeftijd, maar het ging echt prima!

Ik kan je het Hoefijzer in Zwiggelte aanraden. Daar is ze écht in vertrouwde handen. Ze letten daar heel erg op de veiligheid en houden ook goed in de gaten of een kind het naar zijn/haar zin heeft. De kinderen krijgen prima en gezond te eten, er worden heel veel leuke activiteiten georganiseerd, ze hebben kleine groepen (dus niet zo massaal) én het is heel betaalbaar. Onze kinderen hebben het daar allebei heel erg naar hun zin gehad!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:24

ik ging vanaf dat ik 9 was voor het eerst vond het toen allemaal wel erg spannend maar is voor mij een super ervarig geweest ree toen net een 2 maanden paard :+
sinds dien ga ik zowezo elk jaar
ben nu (bijna) 15 en ga voor de 7e keer op kamp
is egt een top ervarig en een aanrader voor iedereen
en als u het egt neit ziet zitten, en uw dochter erg veel last heeft van huimwee(geen idee hoe je het schrijft :+ )
kan u ook gewoon een jaar wachten ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:30

Stuur ze maar met mij mee op shetlanderkamp hoor! ;)
(Hoewel ik vrees dat de laatste 2 weken puytvoet al vol zullen zitten.)

Kijk eens op activak.be, ik ben bang dat alles al volzit aangezien hun kampen heel populair zijn, maar wie weet. Wat is trouwens haar niveau? Daar hangt ook veel vanaf.
Ze hebben daar ipv paardenmeiden die veel op de manege hangen en daarom mee mogen helpen met kampen, animatoren die eerst een cursus en stage moeten doen voor ze in de buurt van kids komen.
Er worden lang van te voren (ik zit al druk aan mijn voorbereiding, pfff 5 verschillende kampen, maar oh zo leuk!) spelletjes en thema's bedacht, zodat ze niet maar een beetje op de manege rondhangen, en de tevredenheid van de ouders word na ieder kamp gepolst dmv enquetes.

Enigste kamp wat ik af zou raden is kerselare, vanwege hoe de paarden er bij staan.
Pb anders maar voor meer info. :)

Jolieeen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:57

Gypsy schreef:
Stuur ze maar met mij mee op shetlanderkamp hoor! ;)
(Hoewel ik vrees dat de laatste 2 weken puytvoet al vol zullen zitten.)

Kijk eens op activak.be, ik ben bang dat alles al volzit aangezien hun kampen heel populair zijn, maar wie weet. Wat is trouwens haar niveau? Daar hangt ook veel vanaf.
Ze hebben daar ipv paardenmeiden die veel op de manege hangen en daarom mee mogen helpen met kampen, animatoren die eerst een cursus en stage moeten doen voor ze in de buurt van kids komen.
Er worden lang van te voren (ik zit al druk aan mijn voorbereiding, pfff 5 verschillende kampen, maar oh zo leuk!) spelletjes en thema's bedacht, zodat ze niet maar een beetje op de manege rondhangen, en de tevredenheid van de ouders word na ieder kamp gepolst dmv enquetes.

Enigste kamp wat ik af zou raden is kerselare, vanwege hoe de paarden er bij staan.
Pb anders maar voor meer info. :)

Ik kan u de kampen in kerselare wel aanraden! maar misschien beter niet bij activak. wij zien elk jaar keer op keer animatoren komen die amper ervaring hebben met lesgeven. ik ben ooit zelf gevraagd geweest om de les over te pakken. omdat ze het niet konden. Als u een goed kamp wilt, de kampen van manege kerselare zelf zijn echt de moeite waart! en dat de paarden het daar niet goed hebben? Daar ga ik alles behalve mee akkoord.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:20

Toen ik 9 was (toen reed ik bijna een jaar paard) ging ik voor het eerst op ponykamp en ik vond het ge-wel-dig.
Was samen met een meisje dat bij mij in de les reed, maar na 2 uur hadden we allebei andere vriendinnen en zijn we die week niet eens heel veel met elkaar omgegaan ofzo...
Ben toen gelijk 7 dagen geweest en ik vond dat super, mijn moeder wat minder, die had me wel heel erg gemist hoor, maar toen mijn ouders mij kwamen ophalen had ik nog helemaal geen tijd voor ze, ik wilde nog even de paarden poetsen, stalgang aanvegen en allemaal andere dingen doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:16

Tja die paarden kun je lang over zeuren, dat is mijn mening.
Bij ons kamp gingen de lessen super, maar ga daar verder niet op ingaan.
Waarom geef je 't niet aan bij activak? Ik wil het eventueel ook wel doen? Ze staan altijd open voor verbetering. :)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:19

Ik was 7/8 toen ik voor eerst op kamp ging en het is nog steds het leukste moment van de vakantie. Nu heb ik nooit zo snel heimwee alleen als ik niet naar mijn zin heb, maar doordat je daar allemaal doet vergeet je die zo.

xx

deSteegh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:19

Hoi, Bij ons komen al jaren kinderen op ponykamp die zelfs nog jonger zijn, vanaf 7 jaar. Is bij ons tot nu toe altijd goed gegaan en we hebben nog nooit kinderen gehad die heimwee kregen en naar huis wilde, maar ja ieder kind is natuurlijk anders, dus dat kun je denk ik als ouder het beste bepalen.
Wij hebben ook nog enkele plaatsen vrij op ons ponykamp in de weken 28, 29 en 31, maar dat hangt er wel van af hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt. We hebben groepen van maximaal 12 kinderen, en je krijgt bij ons de hele week je eigen pony waar verder dus ook niemand anders mee rijdt.
Verder hebben we altijd hele leuke en afwisselde (maar wel drukke) programma's. (Zijn wel heel verschillend per week i.v.m leeftijd en ervaring) Voor meer informatie en foto's kun je ook kijken op hyves: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/ of op de hyve van de manege: http://pscdesteegh.hyves.nl/
Ik zal hieronder ook even de advertentie kopieeren die we ook op bokt gezet hebben.
Groetjes Lobke

Dit jaar organiseren wij alweer voor de 11e keer super gezellige ponykampen.

Op deze ponykampen willen wij weer allerlei leuke dingen doen. Zo krijg je een eigen pony, die je de hele week mag verzorgen. Dus poetsen, in de wei zetten, invlechten, rijden en natuurlijk vertroetelen.
Er worden ook dressuur-en springlessen gegeven. We gaan bosritten en een trektocht maken, waarbij we ook gaan zwemmen met de paarden! verder gaan we voltigeren, caroussel, mennen, pas de deux op muziek, en een cross rijden, ponyvoetbal zonder zadel, in-uitjes springen zonder handen, En we houden een groot dagspel te paard!
Verder hebben we ook allerlei leuke activiteiten zonder de paarden zoals, zwemmen, spelletjes een quizavond, kampvuur een bonte avond, met jullie eigen act’s, karaoke en niet te vergeten een spannende speurtocht in het donker!

Dit jaar hebben we weer 3 weken gepland.
In principe kunnen alle kinderen meedoen, We proberen de samenstelling van de groepen aan te passen aan het nivo en leeftijd van de kinderen. Er is voldoende gediplomeerde begeleiding.

Het zijn voor de meeste kinderen,(en begleiding) wel vermoeiende weken, dus als je normaal héél veel slaap nodig hebt, is het mischien beter om nog een jaartje te wachten met op ponykamp komen.

Het ponykamp duurt van maandag 15.00 uur tot en met zaterdag 15.00 uur. Op deze zaterdagmiddag worden de ouders om 15.00 uur verwacht, waarna de kinderen een demonstratie zullen geven van wat er in die week geleerd is.

De data voor het ponykamp zijn:
1e week (week 28): 11 jul. t/m 16 juli (Gevorderden 9 t/m 14 jaar)
2e week (week 29): 18 jul. t/m 23 juli (Beginners 7 t/m 12 jaar)
3e week (week 31): 1 aug. t/m 6 aug. (Gevorderden (min. 4jaar ervaring)12 t/m 18 jaar)

Wil je meer informatie dan kun je altijd een keer langs komen, mailen of bellen.
Als je interesse hebt en foto's wilt zien van de vorige jaren kun je ook kijken op: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/ of op de hyve van de manege: http://pscdesteegh.hyves.nl/

Graag tot ziens op onze manege,
Paardensportcentrum "de Steegh" Berghem

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:17

heeft ze al (veel) rij ervaring?Manege de burght is zowiezo aan te raden!
Ik ging er op mn 10e met enorm veel heimwee heen, net 3 lesjes paardrijden gehad op vakantie, en toen kreeg ik een ''ponykamp'' voor mn verjaardag..
10jarig kindje, dat niet wist wat ze moest verwachten, als ze al een nachtje bij haar oma ging slapen moest ze al naar huis gebracht worden door teveel heimwee..
Maarja daar ging ik dan, naar manege de burght, de eerste dagen wel heimwee gehad maar daarna is dat helemaal verdwenen door de leuke mensen en de leuke paardjes! heel tevreden! nu ga ik ergens anders heen, verder van huis, maar als ik niets anders kon, zou ik er zeker naar terug gaan!!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:07

9 is niet jong hoor, mijn eerste ponykamp was op mijn 8ste en ik vond het super.
daar zijn nu helaas geen ponykampen meer maar ik weet nog wel een andere hele leuke!
ik ben er ook meerdere keren geweest, en er is evt. voor de kleintjes ook een ponykamp van geloof ik 3 dagen.

http://www.susansponyranch.nl/

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:12

Ik was zelf 9 jaar toen ik voor het eerst op kamp ging. Ik kende ook niemand echt maar dat was achteraf geen probleem.
Mijn dochter was 10 bij haar eerste keer en is naar De Hazelhorst in Den Ham (Overijssel) geweest, twee jaar achter elkaar. Ze heeft het er erg leuk gehad, fijne leiding en goede pony's. Mooie buitenritten en zwembad vlakbij. Ze was overigens echt niet de jongste.

Ponykamp2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:25

In Berghem bij manege de Steegh heb je leuke ponykampen.
Ben er zelf jaren heen geweest en de tijd van mijn leven gehad.

voor meer info: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/
Ik hoop dat je er wat aan hebt...

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:34

Ik raad echt de burght aan. Ben er dit jaar weer geweest en heb er zoveel plezier gehad!

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:24

Ik was 6 toen ik begon met ponykamp,
Wat misschien ook helpt is eerst een kamp doen waar ze niet overnachten, Dat was mijn eerste kamp ook.
Het helpt wel, maar dan moet het kamp wel in de buurt zijn, anders rij je bijv. iedere dag 2 keer op en neer van vught naar breda :P das niet zo heel slim.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:26

Ik ben op ongeveer mijn negende voor het eerst gegaan bij manege Poelenburg in Schoorl. Dat was een dagkamp dus je ging 's avonds gewoon thuis slapen.

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:34

marjolein_el schreef:
Ik ben op ongeveer mijn negende voor het eerst gegaan bij manege Poelenburg in Schoorl. Dat was een dagkamp dus je ging 's avonds gewoon thuis slapen.

Ja dat bedoel ik dus :j

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:38

Ik was 7 jaar denk ik?
Dit was op een manege die er nu niet meer is, dag daar, thuis slapen, volgende dag weer, en dan nacht slapen.
En jaar later op de hoeven in elst.
Hier heb ik het erg naar mijn zin gehad, maar er waren toch meer mensen van 12,13,14.

Ben nu 15, afgelopen jaar naar 't reelaer geweest jongerentrektocht.
Daar is altijd in dezelfde week een ponykamp, de kindjes van ponykamp hadden telkens plezier, maken daar ook nog een buitenrit, gaan ook in door de waterbak e.d.
Ze hebben bij het reelaer ook echt superpony's en paarden.
Als ik het goed heb, mag er ook gebeld naar huis worden in de zoveel dagen.
Het ponykamp bij 't reelaer is van 8 t/m 14 jaar. :)

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:37

ik kan zeker het reelaer aanraden als ponykamp! De ponykampen zijn leuk en afwisselend, van buitenrijden tot crostraining en NH.. Erg leuke pony's en veel verschillende soorten pony's! elke dag tussen 7 en 8 mag er naar huis gebeld worden, en erg leuke begeleiding! voor vragen mag je me altijd pb en ik ben erg bekend met 't reelaer. of kijk op de site www.reelaer.nl

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:41

ik denk als je 9 bent dat het dan wel kan , ze letten goed op je en je maakt echt heel snel nieuwe vrienden is mijn ervaring !

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:56

Er wordt wel extrA OP je gelet als je jonger bent hoorr

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:59

Ik weet niet waar je woont, maar sommige maneges, zoals de Bosmanege in Bakkeveen, organiseren kampen van 1 dag is geloof ik van 10 tot 5 en dan rijden ze 2 keer per dag. en nog wat spelletjes te paard, o.a. pony's invlechten enz. Heb ik vroeger ook gedaan, vond het helemaal geweldig.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:16

hey
ik vind 9 jaar totaal niet jong hoor
kan best
ik ga dit jaar naar roderech ( weet niet of je het presies zo schrijft)
camping evensterk licht achter het ronostrand,
super ponykamp,gezellie met alle meiden in een slaapruimte,
fijne pony's super begeleiding,buittenritten
het duurt 1 week maar weekend kan erbij!
fijne buitenbak
kortom : een super ponykamp voor je dochter
hoop dat je hier wat aan hebt
voor vragen pb me maar