Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pashon schreef:ze zullen er ongetwijfeld zijn de stallen die het doen, maar ik kan niet geloven dat die een lang bestaan hebben mede door de reden die jij net aangaf. en dus zullen die stallen of op moeten doeken of goede kwaliteit hooi aanschaffen
ik en anderen hebben zienderogen mijn paarden zien opknappen.
Wilawander schreef:Ik snap niet dat mensen die ze thuis hebben staan duurder uit zijn. Op pension betaal ik hier 250 euro per paard. dat kosten ze thuis alle 4 nog niet in de maand.
Stalbaouw enz is een eenmalige uitgave en als je die verdeeld over de jaren.
Ik vindt het ideaal, geen gezeur wie wanneer in de wei gaat of over kapot gelopen weides. Geen gezeur over setjes en dergelijke. Lekker alle rust. Ideaal. Geen reistijd. enz.
Onderhoud gaat natuurlijk veel tijd inzitten maar je gaat toch buitenaf wonen om buiten te zijn en dan weet je dat voor je er gaat wonen.
Pashon schreef:Mijn voerrekening per maand is al €400,- dit is puur brok, meusli, lucerne en slobber
Hooi eten ze voor €200,- per maand
stro is €70,- per maand
Dit alles is voor slechts 2 paarden.
Land word gratis 2 maal per jaar bemest, mestbult word ook gratis opgehaald 2 maal per jaar dus die kosten bespaar ik me weer. Straks gaan de paarden met ons mee naar Duitsland en daar zal ik in eerste instnatie gewoon moeten betalen voor land bemesten en mest ophalen.
deflin schreef:Pashon schreef:Mijn voerrekening per maand is al €400,- dit is puur brok, meusli, lucerne en slobber
stro is €70,- per maand
Land word gratis 2 maal per jaar bemest, mestbult word ook gratis opgehaald 2 maal per jaar dus die kosten bespaar ik me weer. Straks gaan de paarden met ons mee naar Duitsland en daar zal ik in eerste instnatie gewoon moeten betalen voor land bemesten en mest ophalen.
Wauw, voer je met goudkorrels??
Voor twee paarden? twee shires ofzo?
Ik heb hier 3 paarden staan. Aan voer per maand zo'n 60,-
Hooi per maand 60,- als ik een keer te royaal ben geweest 90,-
En voor stro, nog geen stro baal in de week. totaal per maand 10,-
en zaagsel zo'n 28 euro in de maand.
Kunstmest halen we bij een boer vandaan. dus betalen we minder dan bij een dierenzaak
eowyn04 schreef:Wilawander schreef:Ik snap niet dat mensen die ze thuis hebben staan duurder uit zijn. Op pension betaal ik hier 250 euro per paard. dat kosten ze thuis alle 4 nog niet in de maand.
Stalbaouw enz is een eenmalige uitgave en als je die verdeeld over de jaren.
Ik vindt het ideaal, geen gezeur wie wanneer in de wei gaat of over kapot gelopen weides. Geen gezeur over setjes en dergelijke. Lekker alle rust. Ideaal. Geen reistijd. enz.
Onderhoud gaat natuurlijk veel tijd inzitten maar je gaat toch buitenaf wonen om buiten te zijn en dan weet je dat voor je er gaat wonen.
Ooowww wat lijkt me dat heerlijk.
Ik kan niet wachten op viva la france
Wilawander schreef:Is het ook, We wonen er nu 10 jaar, alles is nog niet klaar maar we doen het kalm aan en vakantie is ook niet meer nodig want het is elke dag vakantie

Pashon schreef:Mijn voerrekening per maand is al €400,- dit is puur brok, meusli, lucerne en slobber
stro is €70,- per maand
eowyn04 schreef:Wilawander schreef:Is het ook, We wonen er nu 10 jaar, alles is nog niet klaar maar we doen het kalm aan en vakantie is ook niet meer nodig want het is elke dag vakantie
Sommige mensen zeggen dat idd ook tegen mij. Kan je straks nooit meer weg, maar als ik straks daar woon, beter tempje, mooi uitzichtje, je eigen stekkie is het elke dag vakantie.
En tuurlijk zullen we naar nederland komen, daar valt altijd in de toekomst wat voor te regelen.
), ik lees hier prijzen voor voer, waarvan ik denk... waar haal je het dan vandaan? Ik koop D&H, een min of meer duur voer, bij de groothandel, komt er nog 10% korting overheen. doe met 1 zak 1 a 2 maand (3 welshpony),nu mss iets meer ivm 2 in de groei en een drachtige. waar je het koopt doet ook veel hoor. driebergen schreef:Amalarab: geen idee tegen wie je het hebt, maar mocht je er aan denken de paarden aan huis te nemen, moet je er wel over nadenken of je wilt uitslapen of niet. Je kiest zoiets waarschijnlijk voor lange tijd.... beetje rot als je na een half jaar bedenkt dat je dat leven helemaal niet fijn vindt...
)
Vlas, hooi en brokken. Onderhoud aan de wei, mest afvoeren.
Ik maak zelf uit hoe lang ze buiten lopen wanneer ze eten krijgen etc
stro is €70,- per maand