Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mindim schreef:Ik denk dat vele oude paardeneigenaren helemaal niet nadenken over een tandarts.
Vroeger had je dat bij mijn weten amper en zeker niet op een reguliere basis en dan spreek ik nog maar over een jaar of 25 geleden.

xxOrlando schreef:Mindim schreef:Ik denk dat vele oude paardeneigenaren helemaal niet nadenken over een tandarts.
Vroeger had je dat bij mijn weten amper en zeker niet op een reguliere basis en dan spreek ik nog maar over een jaar of 25 geleden.
De paarden van mijn ouders gingen vroeger ook nooit naar de tandarts.Dat hoefte niet , zoals ze dat toen zeiden
Mijn paardje had een peesontsteking aan haar koot. Hij zei als ik zou blijven doorrijden dat haar been helemaal kapot zou gaan. Wat een schok!!! Ik voelde mij zo schuldig! Ik had nog 2weken doorgereden. Na veel spuiten in de pees en 2maand enkel stap mocht ik terug licht beginnen werken, na 4maand mochten we terug springen. In die tijd is hij nog een paar keer geweest, voor iets van niets, maar ik wou het risico nu niet meer nemen dat het ernstig was.
(weer schuldgevoel!) Gelukkig was dat rap opgelost. Na 3weken had ik een ander paard
Ik rijd haar nu helemaal anders, veel oefeningen om haar rug sterker te maken en strech oefeningen voor het rijden. Hij is overlaats op controle geweest en ze is helemaal in orde nu & haar rug is veel sterker
Ook die peesontsteking kwam door haar rug omdat ze al haar gewicht op dat ene been zet en het zo overbelastte.
Maar wel goed dat je zo snel hebt gehandeld en je instinct hebt gevolgd! Ik vind het echt wel een heel gaaf paardje! Nu maar hopen dat ze alles weer netjes oppakt! Maar zo te horen komt dat wel goed. 
Dat het niet meer goed zo komen, maar mijn meisje is een vechter
En ik was niet van plan om haar rap op te geven! Ookal zeiden vele op de manege dat het zinloos was wat ik deed...