Geroddel is overal en altijd, maar soms zijn het niet alleen roddels.
Daarbij haal ik even deze quote aan,
annetmulder schreef:De meeste pensionklanten stapte op met zogenaamde klachten die er absoluut niet waren, maar wel de huurder een slechte naam kon bezorgen. O.a. paarden zien er slecht uit, te weinig hooi, weidegang enz.enz.
Onze Nick stond ook op deze stal. Daar kwam Nick zeker 50 kg te licht in pension en is daar in no time weer opgeknapt. Daar zul je mij ook absoluut niet over horen.
Waar je mij wel over hoort is idd het feit dat er met weet ik veel hoeveel land de paarden te vaak binnen stonden. Dat er bij elk drupje regen alles weer binnen gehaald werd. Dat ik om 11 uur s ochtends een dode vogel in de drinkbak op de wei aantref, dit netjes meld, ik een rit maak van zeker 3 uur en tot mijn verbazing nog steeds een zwemmende (voor zover een dode vogel kan zwemmen

) vogel aantref in de waterbak bij thuiskomst...
Echter wegens financiele problemen (en dit is GEEN roddel, maar simpelweg overal op te vragen en te checken -incl de KVK- ) ontbrak het op die stal idd steeds vaker aan fatsoenlijk hooi, voldoende stro etc etc. Ook werden daar alle gedane beloftes (zadelkast binnen 2 weken, werden 3 maanden, buitenbak wordt opgeknapt en verplaatst -moet nog gebeuren- binnenbak wordt vergroot -yupz, moet ook nog steeds gebeuren-) zonder uitleg teruggetrokken.
Roddel is 1, maar niet durven toegeven dat het zwaard van Damocles boven je hoofd hangt omdat de deurwaarders en anders schuldeisers je inmiddels al weer gevonden hebben, je nergens meer voer/hooi of stro kan halen omdat niemand meer wil leveren wegens wanbetaling, dat vind ik iets heel anders dan roddelen...
Ik persoonlijk ben daar weg gegaan niet omdat ik vond dat ze niet hun best deden, maar omdat ik als de dood voor het komende beslag was. (En ik bleek achteraf net op tijd. -info KVK-) Als dat gebeurt, wordt er ook beslag gelegd op mijn paard en dat wil ik dus ten alle tijden voorkomen. Ik ga er verder juridisch niet over uitwijden, maar simpelweg je paard wegtrekken op een pensionstal waar beslag op is gelegd is in strijd met de wet, ook al is het JOUW paard!