Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Norton schreef:Jury ik dacht hetzelfde als jou vroeger, dan het nooit zo kon zijn dat paarden gewoon fout zijn. Tot het licht bijna uit mijn ogen werd geslagen door een A-pony veulen. Later nog wel paarden gezien waar je bang van werd als je er alleen maar naar keek.
jury schreef:Als jij een echt fout paard tegenkomt zul je je mening wellicht ook bij moeten stellen
Nav dit topic heb ik weer eens gegoogled naar de volle zus van mijn paard. Die stond destijds te koop als super betrouwbaar.
Ik zag nu dat ze uitgebracht wordt door iemand in Brabant in het M1. Ik ga haar denk ik eens opsporen hoe ze zich daar gedraagt.
xRaven schreef:Amaryllis schreef:xraven: dat vind ik echt kortzichtig. Wanneer jouw paard bekend is als vals/gek/gemeen en dan iemand gericht zou doden moet je als mens denken en er een eind aan maken.
we leven niet meer in de oertijd waar we ons voedsel met dieren moesten delen. Alles heeft een evolutie doorgemaakt, zowel mensen, paarden, en de rollen van mensen en paarden tov elkaar. Paarden weten niet beter dan de habitat waarin ze opgroeien, wat vaak een omheinde wei of een stal is. Dus kom dan niet aan met een verhaal dat paarden mensen mogen doden als zij dat zouden willen wat dat is gewoon niet zo. En mocht een paard wel zo denken, heb ik nog een heel goed adres in Nijkerk achter de hand.
ik zeg niet dat hij dat zomaar zou mogen.
ik zeg alleen dat doden niet altijd de enige oplossing hoeft te zijn.
Die hebben ze voor mensen ook, waarom zouden ze die dan niet kunnen verzinnen voor dieren ?
MaximeViola schreef:Wij hadden ook een pony op de manege die was echt gewoon gevaarlijk
we hadden hem nieuw gekregen ik mocht er als eerst op dus ik liep rustig zn
stal in hij begon helemaal te steigeren de trappen hij was gewoon niet optezadelen
de manege eigenaar erbij gehaald die had hem te pakken gekregen halster omgedaan
toen gingen we rijden hij was onhandelbaar hij wou steeds de lesgever aanvallen
en dan kan je wel zeggen jij rijd toch op die pony jij bent de baas
maar dat beest was echt onhandelbaar het leek wel of het enige
waar hij aandacht was dat ze mensen moest aanvallen
we hebben die pony daarna weer terug gebracht naar de vorige
eigenaar
mariska32 schreef:zucht...
Tigra_ schreef:MaximeViola schreef:Wij hadden ook een pony op de manege die was echt gewoon gevaarlijk
we hadden hem nieuw gekregen ik mocht er als eerst op dus ik liep rustig zn
stal in hij begon helemaal te steigeren de trappen hij was gewoon niet optezadelen
de manege eigenaar erbij gehaald die had hem te pakken gekregen halster omgedaan
toen gingen we rijden hij was onhandelbaar hij wou steeds de lesgever aanvallen
en dan kan je wel zeggen jij rijd toch op die pony jij bent de baas
maar dat beest was echt onhandelbaar het leek wel of het enige
waar hij aandacht was dat ze mensen moest aanvallen
we hebben die pony daarna weer terug gebracht naar de vorige
eigenaar
Dus is dat paard dat vals? Of gewoon niet begrepen?
Blijkbaar was dat probleem er niet of minder bij de vorige eigenaar?
Want anders koop je zo'n paard niet toch?
Winddancer schreef:mariska32 schreef:zucht...
Precies!
Ik ga niet weer in herhaling vallen, maar is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er een wezenlijk verschil is tussen paarden die echt levensgevaarlijk zijn en dit er gewoon in zit en de paardjes die gewoon wat "lastiger" zijn.
Gelukkig zijn er maar heel weinig paarden die in de eerste categorie vallen en daardoor hebben heel veel mensen geluk dat ze er nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. Komen ze er wel ooit eens mee in aanraking, hoop ik voor ze dat ze het overleven en dan piepen ze wel anders